Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Mensmurringer er ikke indikasjon på noe som helst da, de kan være symptom både på gravditet, mensen, SA... 

Heldigvis er det ikke magefølelsen som avgjør om det har gått eller ikke :) Når tenker du å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke noe symptomer før nesten en uke etter IKM, og da jeg fant ut jeg var gravid sist, så mener jeg å huske at jeg ikke kjente "noe" i det hele tatt.. Så det trenger ikke være noe dårlig tegn. Krysser fortsatt alle fingre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QBee skrev:

Mensmurringer er ikke indikasjon på noe som helst da, de kan være symptom både på gravditet, mensen, SA... 

Heldigvis er det ikke magefølelsen som avgjør om det har gått eller ikke :) Når tenker du å teste?

Nei, det er jo sant! :) Men jeg er så vant til at denne følelsen betyr snart mensen, og jeg har håpet i det lengste på at den ikke gjør det mange ganger før. Magefølelsen er ikke pålitelig i dette tilfellet. Den er basert på at jeg pleier å få negative tester, men den har ingen erfaring med IVF. Jeg har tenkt å teste på tirsdag. Da skal jeg hjem igjen, og er 14 dpo :)

35 minutter siden, Havrekjeksen skrev:

Jeg hadde ikke noe symptomer før nesten en uke etter IKM, og da jeg fant ut jeg var gravid sist, så mener jeg å huske at jeg ikke kjente "noe" i det hele tatt.. Så det trenger ikke være noe dårlig tegn. Krysser fortsatt alle fingre! :)

Takk! :) Godt å høre, jeg satser på at det ikke betyr noe her heller. Jeg har fått en slags "bølgende" smerte og ømhet nederst i magen nå, som virker litt for kjent, men det er ikke over helt enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ikke over i det hele tatt! Mensmurringer kan liksom bety det meste...jeg har hatt flust av dem både ved positive og negative forsøk. Her har det vært roligere i dag faktisk...

Tenk, 12 dpo alt! Herregud så spennende. Nesten sånn at jeg ikke helt orker å få vite svaret, samtidig som det blir herlig "å få det overstått"....blir jo såklart nedtur ved negativt forsøk, selv om jeg prøver å forberede meg på det. Da får man fokusere framover :) 

Håper det går fint på jobben, snart hjemover nå. Da sparer du den siste testen, og tester da du er hjemme på tirs? Skjønner at det er greit! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, LillyBe skrev:

Neida, ikke over i det hele tatt! Mensmurringer kan liksom bety det meste...jeg har hatt flust av dem både ved positive og negative forsøk. Her har det vært roligere i dag faktisk...

Tenk, 12 dpo alt! Herregud så spennende. Nesten sånn at jeg ikke helt orker å få vite svaret, samtidig som det blir herlig "å få det overstått"....blir jo såklart nedtur ved negativt forsøk, selv om jeg prøver å forberede meg på det. Da får man fokusere framover :) 

Håper det går fint på jobben, snart hjemover nå. Da sparer du den siste testen, og tester da du er hjemme på tirs? Skjønner at det er greit! 

Ja, det går litt for fort nå! 13 dpo i dag:) Jeg kjenner meg igjen, orker ikke svaret, og gjerne skulle utsatt det ei uke til, men vil også bare bli ferdig og gå videre. 

Nå er jeg faktisk ikke så spent mer, jeg kjenner at mensen kommer:icon_frown: Den vanlige stølheten og ømheten i magen, og den vanlige utfloden (fortsatt litt pinlig å skrive det ordet) rett før mensen. Syns jeg så litt rosaskjær og. Det er klart, man kan både spotte og ha mensmurringer som gravid, men dette er så nøyaktig likt en vanlig syklus med trist slutt. 

Jeg jobber egentlig overtid i dag, og kanskje det ikke blir behov likevel, sånn st jeg kan dra hjem i kveld :)Tror nesten jeg tar en test i kveld uansett, for å få det overstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg akkurat skrev til LillyBe, synes jeg det er klin umulig å kjenne forskjell på "vanlige" mensmurringer og gravidmurringer (noe som gjør at gravidmurringer er utrolig skummelt i starten), så løpet er jo absolutt ikke kjørt! Jeg håper fremdeles for deg, selv om du høres ut til å ha gitt litt opp i dag. Skjønner det altså, det er så utrolig tungt å holde motet oppe når man bare vil beskytte egne følelser sånn mot slutten av den andre rugeuken. Krysser fingrene for strek på testen i kveld - og for at du kan dra hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen etter positiv test (da jeg ble gravid med dattera) gråt jeg hele dagen på jobb. Jeg hadde SÅ mensmurringer og var så sikker på at mensen kom...men Neida :P så akkurat murringer er håpløst! Men jeg tenker automatisk at det er negativt selv da...hater det! 

Jeg skjønner at du tenker negativt, men jeg håper fortsatt for deg :) så deilig om du kan få reise hjem i kveld, men herregud så skummelt også!!! Jeg håper så inderlig dette går veien, for oss begge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å tenke positivt for deg. Løpet er ikke kjørt før du har fått mensen, og jeg håper alt jeg har at neste test viser et positivt resultat! :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, miore skrev:

Som jeg akkurat skrev til LillyBe, synes jeg det er klin umulig å kjenne forskjell på "vanlige" mensmurringer og gravidmurringer (noe som gjør at gravidmurringer er utrolig skummelt i starten), så løpet er jo absolutt ikke kjørt! Jeg håper fremdeles for deg, selv om du høres ut til å ha gitt litt opp i dag. Skjønner det altså, det er så utrolig tungt å holde motet oppe når man bare vil beskytte egne følelser sånn mot slutten av den andre rugeuken. Krysser fingrene for strek på testen i kveld - og for at du kan dra hjem :)

Det er nok en form for beskyttelsesmekanisme, ja. Samtidig er det godt å høre at det fortsatt finnes håp:) Jeg fikk akkurat så mye håp at jeg feiget helt ut på den testen. Jeg kom nettopp hjem, men så drakk jeg tre glass med vann for å sabotere, sånn at det ble best å vente til i morra :PEi natt til som mulig gravid! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, LillyBe skrev:

Dagen etter positiv test (da jeg ble gravid med dattera) gråt jeg hele dagen på jobb. Jeg hadde SÅ mensmurringer og var så sikker på at mensen kom...men Neida :P så akkurat murringer er håpløst! Men jeg tenker automatisk at det er negativt selv da...hater det! 

Jeg skjønner at du tenker negativt, men jeg håper fortsatt for deg :) så deilig om du kan få reise hjem i kveld, men herregud så skummelt også!!! Jeg håper så inderlig dette går veien, for oss begge :) 

Murringer er drittskummelt! Mine ga seg nesten helt igjen i ettermiddag. Men jeg har sett litt rosaskjær på papiret også. Jeg har håpet på at rosa ikke betydde noe så mange 13 dpo'er oppigjennom, men aldri blitt bønnhørt. 

Men jeg har et bittelite håp igjen. Må jo bare få tatt den testen til slutt, men akkurat nå er jeg mer redd for den testen enn tannlegen, edderkopper og innbruddstyver tilsammen.

12 minutter siden, Snotra skrev:

Jeg skal prøve å tenke positivt for deg. Løpet er ikke kjørt før du har fått mensen, og jeg håper alt jeg har at neste test viser et positivt resultat! :klem::klem:

Tusen takk:) Det er godt å få litt hjelp med det! Det er ikke helt kjørt enda, bare litt for spennende nå på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får MANGE flere netter som gravid <3 Jeg krysser alt jeg har for deg. Her murrer det noe helt forferdelig i dag altså...huff! 

Håper du får sove litt i natt. Deilig å komme hjem til egen seng og mannen tenker jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt til testefrykten som melder seg mot slutten - i sterk kontrast til den ellers psykopatiske testingen vi bedriver resten av tiden:fnise: Vi skjønner jo godt at de andre testene ikke betyr noe, men NÅ er det liksom alvor. Huff.. Tror dere det finnes en psykisk diagnose for ivf'ere og langtidsprøvere? En form for midlertidig utilregnelighet i et gærnt øyeblik, til ca. samme tid hver måned:bond:

Tar du morgenurintest da? Håper virkelig du får en nydelig strek som lyser mot deg:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LillyBe skrev:

Håper du får MANGE flere netter som gravid <3 Jeg krysser alt jeg har for deg. Her murrer det noe helt forferdelig i dag altså...huff! 

Håper du får sove litt i natt. Deilig å komme hjem til egen seng og mannen tenker jeg :) 

Takk! :hjerte: Jeg fikk sove godt i natt, jeg klarer å fortrenge det hele ganske bra, helt til det kommer til dette ned testing. Jeg feiget ut igjen...

 

8 timer siden, LoveTrain skrev:

Kjenner godt til testefrykten som melder seg mot slutten - i sterk kontrast til den ellers psykopatiske testingen vi bedriver resten av tiden:fnise: Vi skjønner jo godt at de andre testene ikke betyr noe, men NÅ er det liksom alvor. Huff.. Tror dere det finnes en psykisk diagnose for ivf'ere og langtidsprøvere? En form for midlertidig utilregnelighet i et gærnt øyeblik, til ca. samme tid hver måned:bond:

Tar du morgenurintest da? Håper virkelig du får en nydelig strek som lyser mot deg:rodmer:

Det er merkelige greier. Jeg er sikker på at man kan sette en del midlertidige diagnoser på ivf'ere. Nå har jeg i hvert fall hatt mani, og kommet over på fobi, og så har jeg vært innom en del misoppfatninger som kanskje kan kalles vrangforestillinger. Slitsomt! :bond:

Jeg skulle ta test på morgenurin, men jeg gjorde det ikke. Nå tenker jeg at jeg skal ta den i kveld, men for å være ærlig, dette begynner å se ut som at jeg venter på blodprøven. Da slipper jeg ikke unna mer. Egentlig har jeg mest lyst til å vente, ta Cyclogest og se om magen begynner å vokse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 dpo! Nå har jeg ingen murringer, helt hvite Cyclogestrester og ikke noe annet spennende som tyder på noe som helst. Jeg var litt forhåpningsfull i stad, fordi jeg har fått mensen 14 dpo, med spotting dagen før, på Crinone. Men så så jeg heldigvis at Cyclogest inneholder en MYE høyere dose progesteron, så da betyr det ingenting. 

Nå sitter jeg på bussen på vei til et møte i Oslo. Jeg skal prøve å unngå manisk dogåing. Begynner jeg med det, må jeg bare få tatt en test, altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, skjønner deg godt!!! Ikke tegn til blødning, og ingen murringer er jo lovende tegn...når skal du ta blodprøve? Syns du er tøff jeg! Selv om det kanskje mest er frykten som styrer, hehe. Er jo herlig å faktisk kunne være gravid :)  I dag er faktisk murringene borte her også, enn så lenge :P 

lykke til på møtet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over viljestyrken din altså! Jeg hadde eksplodert for lengst:p Men sier meg enig med LillyBe, ingen blod er et godt tegn:nori: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er det over for denne gang :icon_frown: Jeg klarte plutselig ikke å vente lenger, så jeg testet. Helt, helt hvitt.

Det var så kjipt, for jeg hadde begynt å få forhåpninger. Ingen mens eller menssmerter, men en stikkende smerte på høyre side gjennom hele dagen. Det var noe nytt, og selv om jeg prøvde å la være, så ble jeg positiv av det. Uff altså. Jeg klarer ikke å tenke på veien videre akkurat nå. Må bare gråte i kveld, tror jeg. Og så forhåpentligvis kommer håp og pågangsmot tilbake i morra. Jeg kan vel slutte på Cyclogest nå? Jeg vil bare at den teite mensen skal komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så utrolig forbanna dritt! Ja i kveld har du absolutt lov til å reagere akkurat sånn du trenger. :( 

Stor :klem: til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Illy skrev:

Nå er det over for denne gang :icon_frown: Jeg klarte plutselig ikke å vente lenger, så jeg testet. Helt, helt hvitt.

Det var så kjipt, for jeg hadde begynt å få forhåpninger. Ingen mens eller menssmerter, men en stikkende smerte på høyre side gjennom hele dagen. Det var noe nytt, og selv om jeg prøvde å la være, så ble jeg positiv av det. Uff altså. Jeg klarer ikke å tenke på veien videre akkurat nå. Må bare gråte i kveld, tror jeg. Og så forhåpentligvis kommer håp og pågangsmot tilbake i morra. Jeg kan vel slutte på Cyclogest nå? Jeg vil bare at den teite mensen skal komme.

Nei og nei, så kjipt :icon_frown:

Hva kan man si, vet hvordan det føles. Vet også at pågangsmotet kommer tilbake, men i dag er det lov å bare være lei :icon_frown:

Jeg vil tro du kan slutte på progesteronet, men noen klinikker vil at man skal fortsette i et par dager og teste på nytt vet jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Nå er det over for denne gang :icon_frown: Jeg klarte plutselig ikke å vente lenger, så jeg testet. Helt, helt hvitt.

Det var så kjipt, for jeg hadde begynt å få forhåpninger. Ingen mens eller menssmerter, men en stikkende smerte på høyre side gjennom hele dagen. Det var noe nytt, og selv om jeg prøvde å la være, så ble jeg positiv av det. Uff altså. Jeg klarer ikke å tenke på veien videre akkurat nå. Må bare gråte i kveld, tror jeg. Og så forhåpentligvis kommer håp og pågangsmot tilbake i morra. Jeg kan vel slutte på Cyclogest nå? Jeg vil bare at den teite mensen skal komme.

Åååhnei, så kjedelig :klem: Klinikken min har alltid vært veldig streng på at jeg må fortsette frem til testdag for sikkerhets skyld dersom jeg ikke får "skikkelig" mensen, men det er jo mulig din klinikk har andre retningslinjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...