Gå til innhold

Illy venter på bolla


Illy

Anbefalte innlegg

Hehe, det er jo så typisk!! Vi har også mye som skjer på jobb i mai...men håper jeg klarer å styre unna de værste dagene. Blir superbra å få en plan. Om du skal ha oppstart på ny mens blir du vel 1 uke før meg ca?! Om da denne hersens blødningen kommer snart. Om jeg får startet på trisekvens i morgen antar jeg at ny blødning kommer ca 25.april :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 31.3.2017 den 18.11, Weebs skrev:

Mirabella76 her inne er jeg ganske sikker på at fikk utført scratching på et av forsøkene sine :Nikke:

Og jeg kjenner jeg blir sur på dine vegne. Jækla jobb. Jeg er utrolig heldig som kan skille jobb og fritid hundre prosent (så og si), det samme kan ikke sies om mannen. Han "må" periodevis på jobb i pappapermisjonen sin, og det fucker til som bare juling med skiftplanen min :P  

Men nok om det ;) Jeg heier sånn på deg og dette forsøket at du ANER ikke! Nå altså! :raven:

Ja, det stemmer visst det, og da gikk det. Det virker som scratching er bra greier hvis man har problemer akkurat med dette med at egget fester seg. Og det er tydeligvis utrolig komplisert, så det er fort gjort at det er selve problemet.

Godt med litt støtte på at jobben er teit! Jeg har vært teit selv, og alltid sagt ja til ting, men nå begynner det å passe dårlig. Imorgen skal jeg i et møte igjen, på fridagen min. Mannen sier at han skal begynne å ta telefonen for meg når sjefen ringer, og si at jeg ikke får lov, kanskje du bare må gjøre det samme med din manns sjef?

Jeg er helt sikker på at det hjelper med heiing! :) Jeg blir glad, og litt rørt, og det er sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2017 den 7.47, LillyBe skrev:

Hehe, det er jo så typisk!! Vi har også mye som skjer på jobb i mai...men håper jeg klarer å styre unna de værste dagene. Blir superbra å få en plan. Om du skal ha oppstart på ny mens blir du vel 1 uke før meg ca?! Om da denne hersens blødningen kommer snart. Om jeg får startet på trisekvens i morgen antar jeg at ny blødning kommer ca 25.april :) 

Mai er kanskje en typisk travel måned, egentlig. Men det skal faktisk ikke få lov å ødelegge! Jeg vurderer å ta ut litt ferie etter innsett, hvis det er mulig å få det til.

Jeg håper skikkelig at jeg får starte opp på neste mens! Det kan hende det blir ca. samtidig som deg da (som jeg skrev i din dagbok og), for jeg syns det er rart om ikke syklusen min blir påvirket av dette i det hele tatt. Hvis vi skal ha lang protokoll, vil jeg starte nå, på dag 20 denne syklusen! Men det spørs jo om legen er helt enig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Illy skrev:

Mai er kanskje en typisk travel måned, egentlig. Men det skal faktisk ikke få lov å ødelegge! Jeg vurderer å ta ut litt ferie etter innsett, hvis det er mulig å få det til.

Jeg håper skikkelig at jeg får starte opp på neste mens! Det kan hende det blir ca. samtidig som deg da (som jeg skrev i din dagbok og), for jeg syns det er rart om ikke syklusen min blir påvirket av dette i det hele tatt. Hvis vi skal ha lang protokoll, vil jeg starte nå, på dag 20 denne syklusen! Men det spørs jo om legen er helt enig :P

Jeg vet! Om jeg følger ca samme opplegg som sist er det to viktige jobbting jeg ikke kan være med på. Så jeg tror jeg må spørre om ferie (det går sikkert ikke) eller sykemld!! Den tid den sorg-det skal IKKE få ødelegge!!alt man må tenke på...

Da blir det ganske likt ja :) Aner ikke hva de tenker ang kort/lang protokoll, men at du får oppstart nå siden du ønsker det-det tror jeg :) Blir spennende på tirsdag. Mai blir en GULL-mnd <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink til å tenke fremover Illy. Håper du klarer så godt å la seg gjøre å legge bort jobb de dagene det er mest nødvendig og at du får det som du ønsker fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2017 den 8.50, LillyBe skrev:

Jeg vet! Om jeg følger ca samme opplegg som sist er det to viktige jobbting jeg ikke kan være med på. Så jeg tror jeg må spørre om ferie (det går sikkert ikke) eller sykemld!! Den tid den sorg-det skal IKKE få ødelegge!!alt man må tenke på...

Da blir det ganske likt ja :) Aner ikke hva de tenker ang kort/lang protokoll, men at du får oppstart nå siden du ønsker det-det tror jeg :) Blir spennende på tirsdag. Mai blir en GULL-mnd <3

Det er sant, altså, det får ikke ødelegge! Jeg tror ikke det er noe problem å få sykemelding om nødvendig. Ferie kan fort bli mer komplisert, siden det ikke går an å si når god tid i forveien. Jeg ble veldig lettet over at man fikk sykemelding mellom uttak og innsett, og jeg fikk til og med en ekstra dag i forkant fordi legen mente jobben min var belastende. Jeg sliter litt med kombinasjonen skiftjobb og ivf, men det er jo et teit tidspunkt å søke nye jobber på også.

Ja, satser på rask oppstart! :) Jeg vet ikke hvorfor jeg hadde lang sist, og om kort kanskje kan virke bedre. Jeg vil helst slippe lang igjen siden jeg fikk litt bivirkninger av sprayen, og ikke minst, fordi det tar lang tid. Men hvis de fortsatt mener at lang virker best, så får vi gå for det da. Mai blir helt topp! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Du er så flink til å tenke fremover Illy. Håper du klarer så godt å la seg gjøre å legge bort jobb de dagene det er mest nødvendig og at du får det som du ønsker fremover :)

Tusen takk! :) Det hjelper å se framover, mot en ny mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Illy skrev:

Det er sant, altså, det får ikke ødelegge! Jeg tror ikke det er noe problem å få sykemelding om nødvendig. Ferie kan fort bli mer komplisert, siden det ikke går an å si når god tid i forveien. Jeg ble veldig lettet over at man fikk sykemelding mellom uttak og innsett, og jeg fikk til og med en ekstra dag i forkant fordi legen mente jobben min var belastende. Jeg sliter litt med kombinasjonen skiftjobb og ivf, men det er jo et teit tidspunkt å søke nye jobber på også.

Ja, satser på rask oppstart! :) Jeg vet ikke hvorfor jeg hadde lang sist, og om kort kanskje kan virke bedre. Jeg vil helst slippe lang igjen siden jeg fikk litt bivirkninger av sprayen, og ikke minst, fordi det tar lang tid. Men hvis de fortsatt mener at lang virker best, så får vi gå for det da. Mai blir helt topp! :hjerte:

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om skiftjobb og ivf-behandling. Det er utfordrende å få de to til å kombinere. Jeg har kun vært sykmeldt mellom uttak og innsett, men pga maange blodprøver og mange ultralyder på forskjellige tidspunkt ila en dag så har jo jeg vært mye borte. De dagene har jeg tatt blodprøve kl 10 og hatt time for ul kl. 13-14. De dagene hvor jeg har hatt dagvakt har jeg bare kommet på jobb et par timer. Det blir veldig synlig for andre kolleger at jeg har noe på gang, så jeg valgte raskt å si det sånn at jeg slapp/slipper spm. 

Lang protokoll er pyton. For min del så gikk det veldig greit med sprayen sånn sett, men mer fordi det tar så vanvittig lang tid. 

Hvorfor får noen kort protokoll og andre lang? Jeg skjønner ikke helt der jeg.  

Er det to sykluser en må vente før ny oppstart i det private, eller er det veldig individuelt? 

Mange spørsmål her Illy, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chickenwings85 skrev:

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om skiftjobb og ivf-behandling. Det er utfordrende å få de to til å kombinere. Jeg har kun vært sykmeldt mellom uttak og innsett, men pga maange blodprøver og mange ultralyder på forskjellige tidspunkt ila en dag så har jo jeg vært mye borte. De dagene har jeg tatt blodprøve kl 10 og hatt time for ul kl. 13-14. De dagene hvor jeg har hatt dagvakt har jeg bare kommet på jobb et par timer. Det blir veldig synlig for andre kolleger at jeg har noe på gang, så jeg valgte raskt å si det sånn at jeg slapp/slipper spm. 

Lang protokoll er pyton. For min del så gikk det veldig greit med sprayen sånn sett, men mer fordi det tar så vanvittig lang tid. 

Hvorfor får noen kort protokoll og andre lang? Jeg skjønner ikke helt der jeg.  

Er det to sykluser en må vente før ny oppstart i det private, eller er det veldig individuelt? 

Mange spørsmål her Illy, hehe. 

Ja, samme her, jeg ble nødt til å si det til nærmeste leder og noen kolleger på jobb. Jeg har friperioder, og jobber flere døgn i strekk, så fram til IVF klarte jeg å legge alle kontroller til frien. Men nå ble det bare stress. Bare det å skulle ta sprøyte på et bestemt tidspunkt på vakt var jo en utfordring. Det er godt å slippe at folk lurer (det var flere som gjettet at jeg var gravid, og det var ganske upraktisk) og de kollegene som vet om det har vært veldig støttende :)

Jeg vet faktisk ikke hvorfor noen får lang og andre kort protokoll. Lurer selv! Legen sa ganske raskt at lang antagelig var best for meg, og så har jeg bare stolt på det. Lang kan være bedre om man har endometriose, vet jeg.  Men jeg er ikke utredet for det. Og kort kan være bedre om man er i risiko for å bli overstimulert. 

Det står at man må vente to sykluser på hjemmesidene til klinikken, men jeg har inntrykk av at de er fleksible og vurderer hvert enkelt tilfelle. Det er bare å spørre! 😊 Jeg hadde visst ikke så veldig gode svar da men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Illy skrev:

Det er sant, altså, det får ikke ødelegge! Jeg tror ikke det er noe problem å få sykemelding om nødvendig. Ferie kan fort bli mer komplisert, siden det ikke går an å si når god tid i forveien. Jeg ble veldig lettet over at man fikk sykemelding mellom uttak og innsett, og jeg fikk til og med en ekstra dag i forkant fordi legen mente jobben min var belastende. Jeg sliter litt med kombinasjonen skiftjobb og ivf, men det er jo et teit tidspunkt å søke nye jobber på også.

Ja, satser på rask oppstart! :) Jeg vet ikke hvorfor jeg hadde lang sist, og om kort kanskje kan virke bedre. Jeg vil helst slippe lang igjen siden jeg fikk litt bivirkninger av sprayen, og ikke minst, fordi det tar lang tid. Men hvis de fortsatt mener at lang virker best, så får vi gå for det da. Mai blir helt topp! :hjerte:

Ja, stemmer! Du hadde jo lang sist du...jeg vet jammen heller ikke hvorfor man velger kort fremfor lang på noen, og motsatt på andre. Du får høre litt i morgen :)  om du skal ha lang er du jo straks i gang :)  Kjenner jeg gleder meg litt til i morgen, på dine vegne! 

Jeg må si at nå begynner jeg å bli utslitt av denne kabalen i forhold til jobb...jeg har jo hatt 4 frys og 1 fersk, samt utallige blodprøver pga to SA, dvs MYE rart fravær. Jeg er jo heldig som også jobber ulike vakter da, så endel går jo på fritiden, pluss at jeg har tatt litt ferie. Men nå ser det helt krise ut med mai faktisk, så jeg tror at eneste mulighet for meg til å kunne gjennomføre forsøk i mai er sykemld!! Jeg er som sagt sliten av å hele tiden måtte finne på ting, det tapper for mye energi! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, LillyBe skrev:

Ja, stemmer! Du hadde jo lang sist du...jeg vet jammen heller ikke hvorfor man velger kort fremfor lang på noen, og motsatt på andre. Du får høre litt i morgen :)  om du skal ha lang er du jo straks i gang :)  Kjenner jeg gleder meg litt til i morgen, på dine vegne! 

Jeg må si at nå begynner jeg å bli utslitt av denne kabalen i forhold til jobb...jeg har jo hatt 4 frys og 1 fersk, samt utallige blodprøver pga to SA, dvs MYE rart fravær. Jeg er jo heldig som også jobber ulike vakter da, så endel går jo på fritiden, pluss at jeg har tatt litt ferie. Men nå ser det helt krise ut med mai faktisk, så jeg tror at eneste mulighet for meg til å kunne gjennomføre forsøk i mai er sykemld!! Jeg er som sagt sliten av å hele tiden måtte finne på ting, det tapper for mye energi! 

Ja, jeg har skrevet lang vs. kort protokoll opp på spørsmålslista :) Hehe, så koselig at du gleder deg litt også. Jeg ser veldig fram til den samtalen!

Åj, ja, den kabalen må ha vært ganske så komplisert. Har du vært åpen om årsaken på jobb? Det er fint med muligheten til å legge så mye man kan til fritid, akkurat det er en stor fordel med privatklinikk, syns jeg. Men å unngå arbeidstida helt, er rett og slett ikke mulig. Akkurat dette var noe av det jeg bekymret meg mest for før vi begynte med ivf, for jeg hadde ikke lyst til å informere arbeidsgiver. Legen sa at jeg kunne få sykemelding for alt av nødvendige kontroller, og til og med for å ta blodprøve, hvis arbeidsgiver var så vrien at det ble vanskelig. Det høres fornuftig ut med sykemelding for din del! Veldig typisk at mai skal være så utrolig travel! Jeg har eksamener da også, men der har jeg rett og slett gitt opp alt, og søkt om utsettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Illy skrev:

Ja, jeg har skrevet lang vs. kort protokoll opp på spørsmålslista :) Hehe, så koselig at du gleder deg litt også. Jeg ser veldig fram til den samtalen!

Åj, ja, den kabalen må ha vært ganske så komplisert. Har du vært åpen om årsaken på jobb? Det er fint med muligheten til å legge så mye man kan til fritid, akkurat det er en stor fordel med privatklinikk, syns jeg. Men å unngå arbeidstida helt, er rett og slett ikke mulig. Akkurat dette var noe av det jeg bekymret meg mest for før vi begynte med ivf, for jeg hadde ikke lyst til å informere arbeidsgiver. Legen sa at jeg kunne få sykemelding for alt av nødvendige kontroller, og til og med for å ta blodprøve, hvis arbeidsgiver var så vrien at det ble vanskelig. Det høres fornuftig ut med sykemelding for din del! Veldig typisk at mai skal være så utrolig travel! Jeg har eksamener da også, men der har jeg rett og slett gitt opp alt, og søkt om utsettelse.

Jeg gleder meg veldig jeg. Så kommer til å vente spent på oppdatering i dag :) Er så nysgjerrig og spent på egne vegne også, om de tenker dyrking til blasto...å om jeg kan få inn 2 egg (da må det være 2 eller 3 dagers egg skjønte jeg). Men jeg må vente et par uker til før svar ;)  Masse lykke til :) 

Nei, de på jobben vet ingenting!Men om dette fortsetter i det uendelige, og vi i tilegg flyttes over til Porsgrunn må jeg nok si det til sjefen, og de jeg jobber nærmest. Det er fryktelig slitsomt også, å føle at man hele tiden lyver! 

Skjønner så utrolig godt at du har utsatt eksamener...det er liksom umulig å bruke hodet når man står midt oppi alt dette! Man har på en måte nok med seg selv, og da jobben :)  å strengt tatt er jo dette babyprosjektet pri 1 også <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, LillyBe skrev:

Jeg gleder meg veldig jeg. Så kommer til å vente spent på oppdatering i dag :) Er så nysgjerrig og spent på egne vegne også, om de tenker dyrking til blasto...å om jeg kan få inn 2 egg (da må det være 2 eller 3 dagers egg skjønte jeg). Men jeg må vente et par uker til før svar ;)  Masse lykke til :) 

Nei, de på jobben vet ingenting!Men om dette fortsetter i det uendelige, og vi i tilegg flyttes over til Porsgrunn må jeg nok si det til sjefen, og de jeg jobber nærmest. Det er fryktelig slitsomt også, å føle at man hele tiden lyver! 

Skjønner så utrolig godt at du har utsatt eksamener...det er liksom umulig å bruke hodet når man står midt oppi alt dette! Man har på en måte nok med seg selv, og da jobben :)  å strengt tatt er jo dette babyprosjektet pri 1 også <3 

Veldig spennende! Litt kjedelig at du må vente, men da er du i hvert fall klar, eller i gang igjen, når du får svarene :)

Det er skikkelig slitsomt å føle at man lyver på jobb, eller at folk begynner å lure på hva som egentlig foregår. Jeg syns det var en lettelse å si det. Men så vet man jo aldri helt hvordan det blir møtt, og ikke er det noe man nødvendigvis har særlig lyst til å fortelle om heller. Babyprosjektet blir pri 1, og så får en være litt mindre pliktoppfyllende og litt mer opptatt av å ikke stresse på andre områder i livet :)

----

Nå har jeg fått vite litt mer om prøveveien videre! Det ble både kjipt og fint, egentlig.

Starter med det kjipe. Klinikken var veldig overrasket over den dårlige responsen min på første forsøk. Jeg hadde en liten, men grei mengde eggposer, men det kom ikke noe ut av dem. Det var ikke fordi de var umodne, men fordi de var dårlige :icon_frown: Det var ikke her problemet skulle ligge, sånn ut i fra det vi visste fra før. Jeg trodde at legen alltid var positiv (av natur, og for å oppmuntre pasienten), men det er herved motbevist. Han sa at resultatet av første forsøk var uventet dårlig. Denne beskjeden var litt kjip, for jeg hadde inntrykk av (håpet!) at jeg bare hadde fått litt for lav dose medisin.

Men så til det fine! Nytt forsøk om litt over to uker! :hoppe:Ny protokoll, ny medisin og ny dose. Forhåpentligvis, og mest sannsynlig, går det bedre denne gangen. Det var visst vanskelig å se noen logisk grunn til at jeg lagde så dårlig med egg sist, og det er tross alt litt godt. Da må det også være smart å gjøre alt på en litt annen måte nå, vel? Det var ingen grunn til å vente, sa de. Den ene fordelen med å respondere dårlig, er visst at kroppen kommer seg fort igjen etter forsøket. Jeg gleder meg veldig med å komme igang igjen! Og så er det herlig å slippe sprayen. Uttak ser ut til å bli første uka i mai! :)

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende!!! Hvilke medisiner blir det nå? Å så bra at du får kort protokoll :)  Jeg krysser fingre for mye bedre egg og kvalitet nå! Da starter du vel med høyere dose? Sist måtte jeg oppjusteres så håper vi starter litt høyere nå...ganske stor forskjell på dosen fra sist forsøk og det i 2014, men det skyldes vel alderen ;) 

Spurte du om scratching? Hva sa han til det?

Mai skal og blir vår lykkemnd!!! Jeg gleder meg :) blir hengende ca en uke bak deg tenker jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker går fort :) 

Skjønner at du syntes der var både fint og kjipt med beskjedene du fikk. Men vi er mange som har hatt et dårlig forsøk, uten at det trenger å ha noe å si for det neste. Det blir nok bra denne gangen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LillyBe skrev:

Så spennende!!! Hvilke medisiner blir det nå? Å så bra at du får kort protokoll :)  Jeg krysser fingre for mye bedre egg og kvalitet nå! Da starter du vel med høyere dose? Sist måtte jeg oppjusteres så håper vi starter litt høyere nå...ganske stor forskjell på dosen fra sist forsøk og det i 2014, men det skyldes vel alderen ;) 

Spurte du om scratching? Hva sa han til det?

Mai skal og blir vår lykkemnd!!! Jeg gleder meg :) blir hengende ca en uke bak deg tenker jeg :) 

Veldig spennende, og godt å prøve noe helt nytt :) Nå blir det menopur, 225 ie. Det er skikkelig godt at det blir kort, en lettelse å slippe sprayen! Jeg spurte hvorfor det ble kort nå, men det var bare fordi lang ikke virket (det hadde jeg jo egentlig kunnet gjette selv). Det var visst en liten mulighet for at spray ikke er så bra for meg/eggene mine. Alderen gjør vel sitt til at man trenger mer, ja. Jeg kan ikke akkurat skryte av amh-verdien min heller, men den er ikke noe problem enda. Satser på at du får en skreddersydd dose helt fra starten av denne gangen. Er det aktuelt for deg å bytte medisin forresten?

Scratching glemte jeg helt! Jeg hadde rett og slett ikke tenkt at første forsøk var så dårlig, selv om det endte negativt, så jeg ble ganske opphengt i det. Jeg fikk inntrykk av at utfordringen hos meg er å få fram gode egg, og ikke festing i første omgang. Eggfrid, som ble satt inn, var visst også bare ok, og ikke helt topp. Jeg fikk spurt om eggtrøbbelet kanskje er årsaken til at vi ikke får det til selv, og det kunne hende. Det mystiske er at eggene ikke skal være så elendige, ut i fra prøvesvar og alder.

Men ja, mai blir lykkemåneden!! Nå har de erfaring med hva som ikke virker på oss, så jeg har tro på at mai-oppleggene blir gode! Og så kommer det til å hjelpe med vår og sol også :biggrin:

2 timer siden, QBee skrev:

To uker går fort :) 

Skjønner at du syntes der var både fint og kjipt med beskjedene du fikk. Men vi er mange som har hatt et dårlig forsøk, uten at det trenger å ha noe å si for det neste. Det blir nok bra denne gangen :) 

Ja, skikkelig fort :) Jeg hadde ikke helt sett for meg at det skulle gå så raskt, selv om jeg håpet på det.

Takk for det du sier om dårlige forsøk. Det hjelper "å høre" det i kveld :) En liten, krisemaksimerende del av hjernen min driver og maser om dårlige egg og betydelig reduserte sjanser. Men sånn egentlig så vet vi ikke det enda, det kan godt ha vært tilfeldig/uflaks/feil medisin for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var Menoupr 225 IE jeg endte opp på sist :) vi startet på 187,5! Så nå håpet jeg vi går rett på 225. For 2,5 år siden gikk jeg på 150 :P  Menopur virker tydeligvis godt på eggene her, vi har brukt det samme hver gang. Hva brukte du sist?

Jeg håper og tror dette blir BRA!! Da starter du opp på dag 2? Kjenner jeg gleder meg så på deres vegne :) er så rastløs selv etter å komme i gang med noe!!måtte det gå fort fram til 18.april, hehe...men blir jo ikke oppstart sprøyter før uken etter!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, LillyBe skrev:

Det var Menoupr 225 IE jeg endte opp på sist :) vi startet på 187,5! Så nå håpet jeg vi går rett på 225. For 2,5 år siden gikk jeg på 150 :P  Menopur virker tydeligvis godt på eggene her, vi har brukt det samme hver gang. Hva brukte du sist?

Jeg håper og tror dette blir BRA!! Da starter du opp på dag 2? Kjenner jeg gleder meg så på deres vegne :) er så rastløs selv etter å komme i gang med noe!!måtte det gå fort fram til 18.april, hehe...men blir jo ikke oppstart sprøyter før uken etter!

 

Ah, det høres jo lovende ut! Jeg brukte Bemfola, 150 ie sist. De nevnte at Menopur inneholder LH i tillegg til FSH, og at det var kanskje det som skulle til. Du har jo hatt fine egg, med frysekvalitet hver gang, så da er det lite poeng å bytte. Menopur is the shit! Og scratching for deg :) 

Det stemmer, starter på dag 2. Det er jammen ikke lenge til! Det hadde vært fint med en metode for å framskynde din syklus litt også, venting er kjedelig. Nå kommer jeg til å være skikkelig nervøs denne gangen, for at resultatet skal bli like dårlig igjen. Legen trodde ikke det, men nevnte at han hadde jo ikke trodd det første gangen heller. Men samtidig gleder jeg meg veldig!

Så nå framover er det om å gjøre å kose seg i påsken, og tenke minst mulig på dette (sikkert!). Jeg har bursdag også, og den skulle jeg gjerne utsatt. Det passer dårlig å bli et år eldre akkurat nå. Men det er helt sikkert sunt (og bra for eggene) å nyte både påske og bursdag, så vi går for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Ah, det høres jo lovende ut! Jeg brukte Bemfola, 150 ie sist. De nevnte at Menopur inneholder LH i tillegg til FSH, og at det var kanskje det som skulle til. Du har jo hatt fine egg, med frysekvalitet hver gang, så da er det lite poeng å bytte. Menopur is the shit! Og scratching for deg :) 

Det stemmer, starter på dag 2. Det er jammen ikke lenge til! Det hadde vært fint med en metode for å framskynde din syklus litt også, venting er kjedelig. Nå kommer jeg til å være skikkelig nervøs denne gangen, for at resultatet skal bli like dårlig igjen. Legen trodde ikke det, men nevnte at han hadde jo ikke trodd det første gangen heller. Men samtidig gleder jeg meg veldig!

Så nå framover er det om å gjøre å kose seg i påsken, og tenke minst mulig på dette (sikkert!). Jeg har bursdag også, og den skulle jeg gjerne utsatt. Det passer dårlig å bli et år eldre akkurat nå. Men det er helt sikkert sunt (og bra for eggene) å nyte både påske og bursdag, så vi går for det :)

Hehe, tror det er sunnest ja-å nyte både påske og bursdag :) For begge tingene kommer, uansett om man vil eller ikke :P Nå kan vi iallfall nyte påske (og bursdag) med vin og kaffe :) huff, jeg drikker MYE kaffe nå, trøstedrikker 

Ja, det virker som mange har gode erfaringer med Menopur, så dette tror jeg blir supert for deg altså!

Ahh ja, går jo ca 3 uker til jeg setter første sprøyte...GUD så lenge til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, LillyBe skrev:

Hehe, tror det er sunnest ja-å nyte både påske og bursdag :) For begge tingene kommer, uansett om man vil eller ikke :P Nå kan vi iallfall nyte påske (og bursdag) med vin og kaffe :) huff, jeg drikker MYE kaffe nå, trøstedrikker 

Ja, det virker som mange har gode erfaringer med Menopur, så dette tror jeg blir supert for deg altså!

Ahh ja, går jo ca 3 uker til jeg setter første sprøyte...GUD så lenge til!!!

Man slipper ikke unna, nei :PMen vi får bare konsentrere oss om å nyte det, det høres jo egentlig ikke så vanskelig ut! Samme her når de gjelder kaffen. Og jeg som hadde trappet ned så mye. Men jeg gleder meg til påskevinen! Jeg har rett og slett ikke hatt så lyst på vin i det siste, det har vært litt sånn "teite vin, jeg kan drikke deg fordi jeg ikke er gravid, og da gidder jeg ikke", tror jeg. Men det er jo bare dumt.

Nå håper jeg det blir tidenes koseligste og kjappeste påske! :)

-----

Jeg har ikke fått eggløsning enda. Lutealfasen har alltid vært nøyaktig 13 dager, så nå vet jeg at neste mens kommer tidligst 21. april. Jeg skal klare å vente et par dager ekstra :tongue: Det dumme er at vi ikke får prøvd denne syklusen, pga. jobb. Nå er det veldig lite trolig at det går uansett, men det hadde jo vært fint å ha muligheten.

Ellers så har jeg veldig lyst til å søke nye jobber. Men det er jo nesten ikke mulig å finne et verre tidspunkt for det :opplyser: For tida er jobb så teit at jeg gruer meg til å gå dit. Det er stress, for mye å gjøre og konflikter og problemer i arbeidsmiljøet (som sikkert kommer av stresset). Det fører til at den ene etter den andre slutter. Det er så dumt, mange flinke kolleger som blir borte, og enda mer stress fordi det ikke er bare bare for nyansatte å sette seg inn i jobben. Jeg hadde en plan om å slutte, men så skulle jeg bare få et barn først... Jeg skal vurdere det nøye en gang til etter dette forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...