Gå til innhold

Innvandringsmotstand/muslimfrykt = lavere klasse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom alle dere såkalt "smarte" med høyere utdanning også hadde begynt å være kritiske til innvandring istedefor å være feige nikkedukker da dere er for redde for konsekvensene av å si noe så hadde det plutselig blitt et flertall av de som var i mot innvandring og da hadde det ikke lengre vært farlig å ytre seg om det... Så mye for at alle med høyere utdanning er smartere enn de uten :fnise:

Anonymkode: 46799...55e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har høyere utdanning og er delvis skeptisk til innvandring. Men ville selvsagt aldri luftet dette i omgangskretsen min, det ville vært sosialt selvmord. Stemmer Frp i hemmelighet, men forteller folk at jeg stemmer på venstresiden.

Jeg er prinsipielt ikke mot innvandring, har ingenting i mot at svensker og polakker kommer for å jobbe eller slå seg ned. Men er skeptisk til en annen type innvandring og konsekvensene det har på samfunnet vårt. Uten å være spesifikk tror jeg de fleste vet hvilken innvandring jeg sikter til.

Anonymkode: d0149...558

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler vel mest om at de som er hardest rammet av innvandring viser motstand. De som kjemper med innvandrere om jobb, de som må belage seg på mindre statlige ytelser grunnet innvandring og de som bor i nabolag med innvandrere. 

Vibeke på 50 med god jobb, rik mann og Villa i Bærum blir ikke like hardt rammet som arbeidsledige Jens på 35 uten utdanning boende i på Furuset, eller hvor som helst i landet. Hvem av de to har mest med innvandrere å gjøre i hverdagen? Hvem av de to har en dyster fremtid i møte når velferden må kuttes inn? 

Innvandreren Vibeke ser i sin hverdag er de vellykkede, som er i jobb. Jens ser de andre, som ikke er like synlige for de som aldri er i de nabolagene. 

Vi er ganske enkle vi mennesker, og vi blir farget av vår hverdag og hva som er våre prioriteringer. Maslows behovspyramide passer fint her og. Er du nær toppen av den pyramiden, er sjansen stor for at innvandring ikke rammer deg direkte. Er du lenger ned, er sjansen større.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Example said:

Handler vel mest om at de som er hardest rammet av innvandring viser motstand. De som kjemper med innvandrere om jobb, de som må belage seg på mindre statlige ytelser grunnet innvandring og de som bor i nabolag med innvandrere. 

Vibeke på 50 med god jobb, rik mann og Villa i Bærum blir ikke like hardt rammet som arbeidsledige Jens på 35 uten utdanning boende i på Furuset, eller hvor som helst i landet. Hvem av de to har mest med innvandrere å gjøre i hverdagen? Hvem av de to har en dyster fremtid i møte når velferden må kuttes inn? 

Innvandreren Vibeke ser i sin hverdag er de vellykkede, som er i jobb. Jens ser de andre, som ikke er like synlige for de som aldri er i de nabolagene. 

Vi er ganske enkle vi mennesker, og vi blir farget av vår hverdag og hva som er våre prioriteringer. Maslows behovspyramide passer fint her og. Er du nær toppen av den pyramiden, er sjansen stor for at innvandring ikke rammer deg direkte. Er du lenger ned, er sjansen større.. 

Jeg er delvis enig med deg, og tror nok dette gjør seg gjeldende for en del, som ikke ser på dagens innvandringsbølge som problematisk. Det er nok også derfor landsbygda fremstår som mer innvandringsvennlige. Lokalmiljø som slutter seg om de par familiene kommunen bosetter, er eksempel på dette. 

Jeg er derimot ikke enig i trådstarter sin virkelighetsoppfatning. Jeg deler ikke oppfatningen om at det er de høyest utdannede som er mest pro innvandring, og de lavest utdannede som er mot. 

Jeg er vel heller av den oppfatning om at det nesten er motsatt, eller at utdanningsnivå ikke spiller en særlig stor rolle, i hvilket syn en måtte ha på saken. 

Hva som får den ene til å ende opp på et standpunkt og den andre et annet, tror jeg vil ha mange ulike årsaker.

Av de med høy utdanning, er mitt inntrykk at der råder synet om at masse migrasjonen må stanses, fordi de ikke fører noe godt med seg på noe plan. Vel det råder blandt de jeg kjenner.

Møtte nylig på samme tilstelling en psykolog og en psykiater, den ene fra Oslo, den andre fra Bergen, som jeg aldri har møtt verken før eller siden. Begge, helt uavhengig av hverandre delte den samme oppfatning som meg, at masse migrasjonen bør stanses, og vesle Norge bør i alle fall ikke ta i mot flere flyktninger. De ser nok belastningen på helsetjeneste, og kjenner kapasiteten vår. 

Nei, det er ikke et lett spørsmål, hvordan den globale situasjonen skal organiseres. De ferreste har vel forutsetninger for å forstå hva situasjonen er, og enda mindre forutsetninger for å komme med løsninger. Har inntrykk om at konservativ tilnærming, er det rådende. 

Anonymkode: 65d0c...0d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2018 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Jeg har 8 års universitetsutdannelse og tjener bortimot 3 millioner i året. Jeg er særdeles imot dagens innvandring fra Midt-Østen og Afrika. Den kommer til å ødelegge landet. Heldigvis bor jeg selv på et helhvitt sted.

Anonymkode: 37c83...c49

Det sier meg egentlig utrolig lite. At du bor på et 'helhvitt sted', ja ja. Flott for deg. Ikke at jeg vet, da jeg ikke kjenner deg. Det betyr overhodet ikke at alle som kommer inn hit er daarlige mennesker, eller at alle misstrives med å bo blant innvandrere. Forskning viser at det ofte har positiv effekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mari Y said:

Det sier meg egentlig utrolig lite. At du bor på et 'helhvitt sted', ja ja. Flott for deg. Ikke at jeg vet, da jeg ikke kjenner deg. Det betyr overhodet ikke at alle som kommer inn hit er daarlige mennesker, eller at alle misstrives med å bo blant innvandrere. Forskning viser at det ofte har positiv effekt

Tviler på at det er særlig mange individer som mener eller tror at alle innvandrerene som kommer hit er dårlige mennesker.

Hvor mange tror du det dreier seg om? Har du hørt det sagt av noen? 

Jeg tviler på det er så mange som 1000 stykker spedt i hele landet. 

Anonymkode: 65d0c...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.5.2018 den 0.02, AnonymBruker skrev:

Jepp !    Dette sa min kompis allerede på 80-tallet :  Du er jo rasist du, sa jeg.   " Ja, jeg ble det etter jeg begynte i Politiet"  svarte han.   Polititjenestemann i Oslo.

Vi må av og til høre på de som ser problemet i dagliglivet, ikke bare synse når vi sitter skjermet.

Anonymkode: 64c77...0e7

Jeg vet om ganske mange som ble sterkt innvandringsfiendlige etter å ha begynt i politiet (i Oslo). Selv er jeg vokst opp i et blendahvitt middelklasseområde, og fikk virkelig øynene opp da jeg begynte i en jobb hvor jobben min (uten å gå i gjenkjennbare detaljer) var å "håndtere" asylsøkere og innvandrere fra Afrika og Midtøsten.

Jeg har høyere utdanning og er vel relativt vellykket, og sitter selvfølgelig ikke på vgdebatt eller facebook og spyr ut meningene mine.

Jeg bor forøvrig i et ganske hvitt område ikke langt unna en typisk "ghetto"-bydel, og mange av naboene mine flyttet derifra da de fikk barn. Jeg har spurt dem om det, og de beskrev skoler og barnehager med kun to-tre norske i hver klasse, gjenger, bråk, slossing, narkotika, etc.

Anonymkode: 24d86...049

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mari Y skrev:

Det sier meg egentlig utrolig lite. At du bor på et 'helhvitt sted', ja ja. Flott for deg. Ikke at jeg vet, da jeg ikke kjenner deg. Det betyr overhodet ikke at alle som kommer inn hit er daarlige mennesker, eller at alle misstrives med å bo blant innvandrere. Forskning viser at det ofte har positiv effekt

Innvandring i seg selv er en ting. Islam derimot forandrer alt. Og det er den sykelige toleransen/selvbedraget for denne kvinnehatende ideologien som bl.a du står for, som er så bisarr og destruktiv. Jeg vet ikke hvor denne trangen kommer fra til å forsvare et trossystem som tilsynelatende går mot alt vi tror på av liberale og demokratiske verdier.

Samtidig så virker det å være et slags "familiært" bånd mellom venstresiden og muslimene. Man ser at nesten alle som har konvertert til islam i Norge er tidligere kommunister og venstreekstreme. I en marxistisk tankegang virker det som det er noe appellerende med et totalitært anti-frihet/lovisk system som islam. Det er noe skrudd med hele greia.

Anonymkode: 1c830...8cf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38

Jeg tjener svært godt i norsk målestokk, har tung, realfaglig utdanning på masternivå (samt en bachelor i et samfunnsvitenskaplig fag) og bor sammen med min kone som er lege. Vi er begge svært kritiske til muslimsk innvandring. Bare sånn for å balansere fordommene til TS litt.

Endret av GiftMann38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret er enkelt. Man SER hva "lavere klasser" skriver på nettet, eller mener i det offentlige, fordi de har mye mindre å tape enn en høyt utdannet person som mener det samme. De holder gjerne kjeft.

 

Anonymkode: 7b4e5...1c5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt er det de på bunn som taper mest på masseinnvandringen. De rike velstående får billigere arbeidskraft og bor i andre områder hvor de slipper problemene på kroppen, så ren fordel for dem på kort-mellomlang sikt. De som jobber i offentlig sektor, bla.a kvinner, er glad for det mer jobb for dem det er ikke de som betaler prisen de har trygge jobber og kan være så snille med andres penger som de bare vil (på kort-mellomlang sikt). Ufaglærte arbeidere i privat sektor er de som merker det på kroppen, de får enten ikke jobb eller mye dårligere vilkår nå pga masseimport av billig arbeidskraft som ikke er så "kravstore" som dem og krever lønn en kan leve anstendig på i Norge.

De innavdnrerne som allerede er blitt norske statsborgere, er de som taper mest på fortsatt økt masseinnvandring,. bare 45% av innvandrere fra afrika er i jobb, men politikerne gir F i de svarte i Norge, de bare sier fine ord og fortsett import la oss fortsette øke kampen om ufaglærte jobber, også sier vi fine ord til de svarte så de tror at vi er på deres side, mens vi gjør det umulig for dem å komme inn i arbeidslivet for vbi bare importerer, spessielt AP er de mest hyklerske umoralske monsterne på den fronten bruker svarte som stemmekveg mens de rævkjører dem, slik som demokratene i USA (som også blir hyllet i Norske medier). Ikke at høyresiden er mye bedre men de er ihvertfall ærlige om det de vil ha billig arbeidskraft og gir F i "bunnslammet" :P Heller ærlige monstre enn falske ekle kryp som går bakveien

Men det beste er nok en liten pause i innavndringen så vi kan få samfunnets tapere, inn i samfunnet. Ja det er kult å sitte på forum å hetse taperne, kalle dem FRP stemmere etc, men, det er mer effektivt å gi dem muligheter til å klare seg selv om vi totalt sett vil ta en liten smell på økonomien på kort sikt. Men dere vellykede er neppe intressert i dette, selvsagt

Men, Lykke til

Anonymkode: 48a57...b56

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I enkelte områder i Sverige, tørr ikke svenske barn gå alene utendørs lenger. 

Og i Norge flytter etniske nordmenn vekk fra belastede områder. Denne masseflukten fra disse områdene har faktisk pågått i fleire år nå. Nettopp på grunn av stadig fleire personer i disse områdene som ikke liker den norske måten å leve på, og som tydeligvis foretrekker vold fremfor dialog. 

Så snart de setter foten i Norge så forventer de å få alle goder som nordmenn har arbeidet hardt i fleire generasjoner for å få til... 

Anonymkode: d49c2...523

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2018 den 19.27, AnonymBruker skrev:

Jeg er delvis enig med deg, og tror nok dette gjør seg gjeldende for en del, som ikke ser på dagens innvandringsbølge som problematisk. Det er nok også derfor landsbygda fremstår som mer innvandringsvennlige. Lokalmiljø som slutter seg om de par familiene kommunen bosetter, er eksempel på dette. 

Jeg er derimot ikke enig i trådstarter sin virkelighetsoppfatning. Jeg deler ikke oppfatningen om at det er de høyest utdannede som er mest pro innvandring, og de lavest utdannede som er mot. 

Jeg er vel heller av den oppfatning om at det nesten er motsatt, eller at utdanningsnivå ikke spiller en særlig stor rolle, i hvilket syn en måtte ha på saken. 

Hva som får den ene til å ende opp på et standpunkt og den andre et annet, tror jeg vil ha mange ulike årsaker.

Av de med høy utdanning, er mitt inntrykk at der råder synet om at masse migrasjonen må stanses, fordi de ikke fører noe godt med seg på noe plan. Vel det råder blandt de jeg kjenner.

Møtte nylig på samme tilstelling en psykolog og en psykiater, den ene fra Oslo, den andre fra Bergen, som jeg aldri har møtt verken før eller siden. Begge, helt uavhengig av hverandre delte den samme oppfatning som meg, at masse migrasjonen bør stanses, og vesle Norge bør i alle fall ikke ta i mot flere flyktninger. De ser nok belastningen på helsetjeneste, og kjenner kapasiteten vår. 

Nei, det er ikke et lett spørsmål, hvordan den globale situasjonen skal organiseres. De ferreste har vel forutsetninger for å forstå hva situasjonen er, og enda mindre forutsetninger for å komme med løsninger. Har inntrykk om at konservativ tilnærming, er det rådende. 

Anonymkode: 65d0c...0d6

Ja, men så er det også de med høyere utdanning som er for høy innvandring. Det er mange av dem, typiske SV velgere. 

Felles for mange av de er dog det at de ikke har høyere utdanning innenfor for noe som er relevant, eller som bare tar hensyn til deler av innvandringsspørsmålet. 

I tillegg blir det ofte preke innvandringsliberale holdninger på universiteter og høgskoler i landet. Nåde dem som for eksempel yter motstand mot dette på for eksempel lærerutdanningen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Example du har nok rett i det du sier. Klart det finnes begge syn i alle utdannings retninger og nivå, et annet poeng du har er hvilke syn, man får servert av representanter for institusjonene 😊

Ville bare protestere mot at det bare er de uvitende og de udannede som ser med redsel på den utvikling vi er inne i. 

Anonymkode: 65d0c...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

@Example du har nok rett i det du sier. Klart det finnes begge syn i alle utdannings retninger og nivå, et annet poeng du har er hvilke syn, man får servert av representanter for institusjonene 😊

Ville bare protestere mot at det bare er de uvitende og de udannede som ser med redsel på den utvikling vi er inne i. 

Anonymkode: 65d0c...0d6

Jepp. Har selv sittet i forelesninger der foreleseren mente at en som stemte Frp ikke hadde noe som lærer å gjøre. Veldig fint når man får temaet flerkultur i skolen på eksamen med henne som sensor. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker pensum fra min høyere utdanning var veldig innvandrervennlig, i den ene boken ble alle hvite kalt rasister. Har hørt at de som studerer journalistikk får venstrevridde tanker tredd nedover ørene.

Så kanskje utdanningen er med på å hjernevaske folk, slik den har gjort i alle år? Husker selv jeg møtte mye motstand fra skolen når jeg var politisk aktiv på høyresiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min erfaring er at offentlig innvandringsmotstand er et kjennetegn for lavere sosial klasse. Privat innvandringsmotstand kjennetegner høyere sosial klasse.

Det handler ganske enkelt om hva du har å tape. Den privilegerte venstresiden dominerer politikk, akademia og media. Er du rundt slike mennesker må du holde tett om bistand og innvandring sosialt. Jeg kan ikke si hva jeg mener på jobb, for å si det slik (dog jeg er mer ærlig enn mange jeg kjenner). Dialogen rundt middagsbordet etter noen glass rødvin er en ganske annen. Men de fleste Høyre-stemmere gjør det jo vel vitende om at de holder FrP ved like. Det er et stilltiende samarbeid.

Er du utenfor arbeidsmarkedet eller i deler av arbeidsmarkedet der få har noe å tape, så er det klart at du kan la alt fly.

Endret av Marie90
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/9/2015 at 9:55 PM, abrasiveRefraction said:

Ja, jeg er helt enig. De som hater innvandrere er normalt sett lavere utdannet og tjener ingenting. De er bitre over at sine egne liv gikk så på trynet at de leter etter en syndebukk. Denne syndebukken finner de i de ressurssterke fantastiske menneskene som strømmer til landet vårt for å bidra. Om de bare kunne tatt ansvar for sin egen utilstrekkelighet isteden for å projisere det over på en uskyldig tredjepart.

Trist, men sant. 

Anonymkode: ce187...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2018 den 14.23, AnonymBruker skrev:

Svaret er enkelt. Man SER hva "lavere klasser" skriver på nettet, eller mener i det offentlige, fordi de har mye mindre å tape enn en høyt utdannet person som mener det samme. De holder gjerne kjeft.

 

Anonymkode: 7b4e5...1c5

Slik kan det også oppsummeres. 

Støtten Sylvi Listhaug mottar anonymt vs. hetsen hun får offentlig sier jo veldig mye.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts hadde helt sikkert stått på taket av det hvite hus i independence day (1996)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...