Gå til innhold

Innvandringsmotstand/muslimfrykt = lavere klasse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Mari Y skrev:

Nei. Sannheten ligger gjerne et sted midt i mellom innvandringsmotstanderne og innvandringstilhengerne

Feil. Sannheten ligger der den ligger, og den ligger i favør innvandringsmotstanderne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 hours ago, Mari Y said:

Ikke nødvendigvis, nei. Vet du at det bare er 4% muslimer i Norge?

Vet du at andelen ikke har noe å si for hvor mye hver enkelt person koster i snitt?

Anonymkode: 4e0ee...f37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... ''Alle som ikke deler MITT syn er uintelligente'' ?

For en rar måte å formulere seg på.

Men uansett, jeg tenker at det beste er at det blir mindre mennesker på jorda, og det blir ikke det med innvandring.

Anonymkode: ddd19...ac3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så... ''Alle som ikke deler MITT syn er uintelligente'' ?

For en rar måte å formulere seg på.

Men uansett, jeg tenker at det beste er at det blir mindre mennesker på jorda, og det blir ikke det med innvandring.

Anonymkode: ddd19...ac3

Alle snakker om overbefolkning og at jordas befolkingsvekst må gå ned  men dette vil jo bare ha motsatt effekt?

Anonymkode: ddd19...ac3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil, vet om mange som støtter for eks rights.no som er høyt utdannet og veldig god økonomi.

Anonymkode: 70cbe...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mari Y skrev:

Ikke nødvendigvis, nei. Vet du at det bare er 4% muslimer i Norge?

Tja... ingen under 18år regnes i statistikken. Er visstnok etisk feil. Så i disse tallene er ingen skoleelever på osloskolen med. Der hvor nordmenn er i mindretall i over 60 skoler.

Du vil gjerne tro på tallene ser det ut som, men ikke vestlig innvandring er enorm og de får 5-7 barn som ENDA ikke er endel av statistikken.

20år til med samme innvandringsstopp = 400.000 nye + deres barn+ de som allerede er her. Tror tallet er enormt mye større.

SSB har tatt grundig feil i årevis....

Anonymkode: 78866...e9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, Mari Y said:

Ikke nødvendigvis, nei. Vet du at det bare er 4% muslimer i Norge?

Bare 4%? Det er ikke bare, det er vanvittig mye.

Anonymkode: b8cef...fce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående "bare 4% muslimer i Norge" så er dét litt mer nyansert enn som så. Det finnes for det første bare anslagsvise tall, og for det andre er det varierende hvor i Norge muslimer bor. I de mest folketette områdene er det til dels mye høyere prosentandel, som Oslo med 13%.

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/4-prosent-muslimer-i-norge--329115

Anonymkode: c3d64...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2015 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Kaster vel ut en brannfakkel her, men lar det stå til.. Jeg mener ikke å være stygg, er bare genuint nysgjerrig på dette.

For meg virker "innvandringsmotstand" av den typen som man ser her på Aktuelt-forumet (veldig redd for muslimer og terrorisme, støtter Hege Storhaug, mener at alle andre er "politisk korrekte" osv) forbundet med lavere sosial og kulturell klassetilhørighet.

Jeg har temmelig ymse FB-venner, både høyt og lavt utdannede. Jeg kommer fra bygda, og har mange FB-venner derfra, men som voksen har jeg bare bodd i større byer og har dermed også mange FB-venner jeg har møtt via studier, jobb, organisasjoner, osv.

Når jeg ser hvilke av mine FB-venner som er innvandringsmotstandere, er redd for muslimer, støtter Hege Storhaug, osv. - så er det uten unntak folk som ikke har gått på universitet, ikke leser bøker, ikke har reist noe særlig i verden og som aldri var noen skolelys. De FB-vennene jeg har som har lang utdanning, er kulturinteresserte, leser bøker og tyngre aviser/tidsskrifter og har reist en del i verden, skriver aldri sånt.

Flere som synes dette virker forbundet med klasse? Hvorfor er i så fall mennesker med lavere sosial og kulturell kapital mer redde for muslimer og innvandrere, enn de med høy sosial og kulturell kapital?

Anonymkode: 37193...fa7

 

Det er en vanlige oppfatning fra den sosialistiske venstresiden.

Ved noen tastetrykk får du stigmatisert en hel gruppe meningsmotstandere som - lavt utdannede, mislykkede og enfoldige tapere. Det er herskerteknikk i all sin prakt.

Du er nok også litt farget av at du ser/ leter etter det mønsteret du ønsker å se -" kun folk med IQ under 95 er har de og de holdningene". En holdning som selvsagt er med på å skape en ekstra splittelse og forakt mellom "blokkene" - en holdning som ikke gir grobunn for saklig diskusjon om politiske uenigheter.

Utdannelsen min - en mastergrad og et grunnfag fra Universitetet- gjør så jeg ikke tilhører noen lavt utdannet gruppe, men jeg er likevel 100% mot innvandring, EØS og Schengen samarbeidet. For min del kan jeg ikke fatte hvordan man ikke er det når man ser på tallene over kriminalitet, økonomiske utgifter, utvanning og eliminering av norske kultur og verdier, terror, etableringen av gettoer osv. Multikulturalisme ( i fri dressur) har aldri og vil aldri føre noe godt med seg.

 

Et annet poeng kan være at mange av dine meningsfeller - deg selv inkludert - har alle innordnet seg og blitt teskje foret venstresidens holdninger og tanker fra offentlige skoler, venstrevridd media osv. fra dere var 5-6 år.

Du er flasket opp på at mostand mot innvandring automaisk er synonymt med  = rasisme, lav intelligens, FRP campingvogn ferierende harrytasser med sandaler med hvite sokker i, lav utdanning, ikke bereist , mislykkede personer osv. Mens du og dine meningsfeller (for innvandring) = høy utdannelse, vellykkede og vel integrerte mennesker som har reist jorden rundt 8 ganger osv.

De fleste europeiske land er i ferd med/ på vei mot sin fullstendige ødeleggelse, inkludert ditt land, Norge. Ødeleggelsen er styrt og organsiert fra stat, regjering og storting. Du stiller deg bak ødeleggelsen og gir den støtte parallelt som du yter motstand mot folk som jobber politisk imot ødeleggelsen.

Spissfomulert så er du er den beleste fyren/dama som lykkelig diskuterer kollektivtransport mens landet rundt deg brenner. Du ser ikke realitetene før flammene er for nære til at de kan stoppes - å da er det som kjent for sent.

 

 

 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2015 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Kaster vel ut en brannfakkel her, men lar det stå til.. Jeg mener ikke å være stygg, er bare genuint nysgjerrig på dette.

For meg virker "innvandringsmotstand" av den typen som man ser her på Aktuelt-forumet (veldig redd for muslimer og terrorisme, støtter Hege Storhaug, mener at alle andre er "politisk korrekte" osv) forbundet med lavere sosial og kulturell klassetilhørighet.

Jeg har temmelig ymse FB-venner, både høyt og lavt utdannede. Jeg kommer fra bygda, og har mange FB-venner derfra, men som voksen har jeg bare bodd i større byer og har dermed også mange FB-venner jeg har møtt via studier, jobb, organisasjoner, osv.

Når jeg ser hvilke av mine FB-venner som er innvandringsmotstandere, er redd for muslimer, støtter Hege Storhaug, osv. - så er det uten unntak folk som ikke har gått på universitet, ikke leser bøker, ikke har reist noe særlig i verden og som aldri var noen skolelys. De FB-vennene jeg har som har lang utdanning, er kulturinteresserte, leser bøker og tyngre aviser/tidsskrifter og har reist en del i verden, skriver aldri sånt.

Flere som synes dette virker forbundet med klasse? Hvorfor er i så fall mennesker med lavere sosial og kulturell kapital mer redde for muslimer og innvandrere, enn de med høy sosial og kulturell kapital?

Anonymkode: 37193...fa7

Vel for meg er det både ja og nei. Jeg er ikke redd for muslimer personlig, men jeg liker ikke ideen av å bringe religion i regjering og samfunnet (hvis man ser historien og nåtid.. ser man hvorfor, det bygger på følelser og du kan lett finne en fiende på den måten, men er mest pga hovedverdiene). Så ideen at de kommer fra land der de tror på slike verdier plaget meg. Men så tenker jeg at religionskulturen der man tror det er selve problemet. Måtte bare lese bibelen og hadither fra sunnah.com som er det sunni muslimer følger i muslimske land som lov regjerendes formel for koranen. Før i tiden var tradisjonell kristendom en ting i europa som religion i regjering. katolsk kristen kultur i dette tilfellet

Uansett, den eneste måten å vinne på er å si at disse religionene er feil. og at abrahamsreligionene ble laget utifra forbitring (engelsk :Spite)  og ikke sannhet. Og at det kan man se når man ser på historien og verdiene til de, fordi hva om man promotererer noen av de verdiene og havner i helvete? hva da?.

Derfor laget jeg ny religionskult av gud av åpenbar godhet og ondskap som den virkelige sannheten.

Men du har rett, venstrevelgere og høyrevelgere som sprer frykt har ikke lest bøker. Og det er sant jeg er født på bygda. Ulest er jeg derimot ikke :) jeg følger ikke en gruppe som sier noe uten å vite om det er fakta i det. Og jeg tror ikke på oss mot dem mentalitet heller som høyre tror på-

Så hva tror du?

Endret av Kallis92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2015 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Kaster vel ut en brannfakkel her, men lar det stå til.. Jeg mener ikke å være stygg, er bare genuint nysgjerrig på dette.

For meg virker "innvandringsmotstand" av den typen som man ser her på Aktuelt-forumet (veldig redd for muslimer og terrorisme, støtter Hege Storhaug, mener at alle andre er "politisk korrekte" osv) forbundet med lavere sosial og kulturell klassetilhørighet.

Jeg har temmelig ymse FB-venner, både høyt og lavt utdannede. Jeg kommer fra bygda, og har mange FB-venner derfra, men som voksen har jeg bare bodd i større byer og har dermed også mange FB-venner jeg har møtt via studier, jobb, organisasjoner, osv.

Når jeg ser hvilke av mine FB-venner som er innvandringsmotstandere, er redd for muslimer, støtter Hege Storhaug, osv. - så er det uten unntak folk som ikke har gått på universitet, ikke leser bøker, ikke har reist noe særlig i verden og som aldri var noen skolelys. De FB-vennene jeg har som har lang utdanning, er kulturinteresserte, leser bøker og tyngre aviser/tidsskrifter og har reist en del i verden, skriver aldri sånt.

Flere som synes dette virker forbundet med klasse? Hvorfor er i så fall mennesker med lavere sosial og kulturell kapital mer redde for muslimer og innvandrere, enn de med høy sosial og kulturell kapital?

Anonymkode: 37193...fa7

De som har relativt lav utdanning er jo de som må betale for innvandringen. De får konkurranse i arbeidsmarkedet og verdien av deres jobb presses ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2015 den 22.03, hederlig skrev:

Jeg er imot innvandring, og har tidligere fullført en femårig universitetsutdannelse med toppkarakterer.

... Holder meg for god til å slenge meg inn i håpløse kommentarfelt på nett. 

Hvordan kan du være imot innvandring? Sett at det skulle utbryte krig i Norge igjen, eller annen krise i landet, skal vi alle bare bli i Norge likevel da tenker du?

Er det ingenting positivt med innvandring slik du ser det?

Og hva tenker du er innvandring? Hva er det som gjør at du er imot det?

Jeg har svært vanskelig å forstå at noen kan være imot alle former for innvandring, så jeg spør med oppriktig nysgjerrighet.

 

Anonymkode: c39a8...b4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Det er en vanlige oppfatning fra den sosialistiske venstresiden.

Ved noen tastetrykk får du stigmatisert en hel gruppe meningsmotstandere som - lavt utdannede, mislykkede og enfoldige tapere. Det er herskerteknikk i all sin prakt.

Du er nok også litt farget av at du ser/ leter etter det mønsteret du ønsker å se -" kun folk med IQ under 95 er har de og de holdningene". En holdning som selvsagt er med på å skape en ekstra splittelse og forakt mellom "blokkene" - en holdning som ikke gir grobunn for saklig diskusjon om politiske uenigheter.

Utdannelsen min - en mastergrad og et grunnfag fra Universitetet- gjør så jeg ikke tilhører noen lavt utdannet gruppe, men jeg er likevel 100% mot innvandring, EØS og Schengen samarbeidet. For min del kan jeg ikke fatte hvordan man ikke er det når man ser på tallene over kriminalitet, økonomiske utgifter, utvanning og eliminering av norske kultur og verdier, terror, etableringen av gettoer osv. Multikulturalisme ( i fri dressur) har aldri og vil aldri føre noe godt med seg.

 

Et annet poeng kan være at mange av dine meningsfeller - deg selv inkludert - har alle innordnet seg og blitt teskje foret venstresidens holdninger og tanker fra offentlige skoler, venstrevridd media osv. fra dere var 5-6 år.

Du er flasket opp på at mostand mot innvandring automaisk er synonymt med  = rasisme, lav intelligens, FRP campingvogn ferierende harrytasser med sandaler med hvite sokker i, lav utdanning, ikke bereist , mislykkede personer osv. Mens du og dine meningsfeller (for innvandring) = høy utdannelse, vellykkede og vel integrerte mennesker som har reist jorden rundt 8 ganger osv.

De fleste europeiske land er i ferd med/ på vei mot sin fullstendige ødeleggelse, inkludert ditt land, Norge. Ødeleggelsen er styrt og organsiert fra stat, regjering og storting. Du stiller deg bak ødeleggelsen og gir den støtte parallelt som du yter motstand mot folk som jobber politisk imot ødeleggelsen.

Spissfomulert så er du er den beleste fyren/dama som lykkelig diskuterer kollektivtransport mens landet rundt deg brenner. Du ser ikke realitetene før flammene er for nære til at de kan stoppes - å da er det som kjent for sent.

 

 

 

Jeg er ganske venstrevridd, men synes allikevel at ditt innlegg er knakende godt.

Jeg mener også at de som vil slippe inn mange innvandrere i praksis er for bompenger, fordi mer og mer av offentlighetens økonomi suger til seg bompenger.

Norsk "lavkaste" merker også at NAV ikke er for dem. Jeg kjenner kanskje Norges dårligste naver. Han mistet den ene jobben sin og jobbet 40% på den andre. Han tok på seg ekstravakter og rundet følgelig 50%, og ble nektet arbeidsledighetstrygd. Null navpenger på han. Samtidig ser man at innvandrere får penger på NAV.  En annen jeg kjenner mistet lappen. Han drev budbilfirma. NAV ga han ingenting når han over lang tid var uten inntekt og samtidig hadde utgifter. Han gikk personlig konkurs og ble presset over i kriminalitet.

Det er seriøse grunner til at mindre bemidlede er kritisk til innvandring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan kan du være imot innvandring? Sett at det skulle utbryte krig i Norge igjen, eller annen krise i landet, skal vi alle bare bli i Norge likevel da tenker du?

Hva gjorde vi sist det ble krig? Flyttet halve Norge til Midtøsten og Afrika og ble boende der på statens regning etter at det ble fred?

Anonymkode: 4e0ee...f37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, I Grosny skrev:

De som har relativt lav utdanning er jo de som må betale for innvandringen. De får konkurranse i arbeidsmarkedet og verdien av deres jobb presses ned. 

Stordalen er positiv til innvandrere , men han trenger også masse uutdannet innvandrer arbeidskraft på hotellene sine. Stordalen er definitivt en smart forretningsmann ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2019 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Alle snakker om overbefolkning og at jordas befolkingsvekst må gå ned  men dette vil jo bare ha motsatt effekt?

Anonymkode: ddd19...ac3

Man snakker vel egentlig om at problemet ikke handler om antall mennesker som lever på jorda, men hvordan vi fordeler ressursene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare 4%? Det er ikke bare, det er vanvittig mye.

Anonymkode: b8cef...fce

Det illustrer bare hvor lavt det egentlig er. Til og med blant innvandrere så antas antallet å være i mindretall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2015 den 21.55, abrasiveRefraction skrev:

Ja, jeg er helt enig. De som hater innvandrere er normalt sett lavere utdannet og tjener ingenting. De er bitre over at sine egne liv gikk så på trynet at de leter etter en syndebukk. Denne syndebukken finner de i de ressurssterke fantastiske menneskene som strømmer til landet vårt for å bidra. Om de bare kunne tatt ansvar for sin egen utilstrekkelighet isteden for å projisere det over på en uskyldig tredjepart.

Er jeg unntaket lol :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja... ingen under 18år regnes i statistikken. Er visstnok etisk feil. Så i disse tallene er ingen skoleelever på osloskolen med. Der hvor nordmenn er i mindretall i over 60 skoler.

Du vil gjerne tro på tallene ser det ut som, men ikke vestlig innvandring er enorm og de får 5-7 barn som ENDA ikke er endel av statistikken.

20år til med samme innvandringsstopp = 400.000 nye + deres barn+ de som allerede er her. Tror tallet er enormt mye større.

SSB har tatt grundig feil i årevis....

Anonymkode: 78866...e9e

Dette her tar de fra medlemmer i trossamfunn, så jeg regner med at de tar med alle.

 

Jeg tror ikke noe. Jeg tar utgangspunkt i det de viser til. Et tall som forøvrig er usikkert. 

Nå blander du kortene veldig her. Det er litt rart at du trekker konklusjoner som ikke engang har belegg for. 

 

Hvordan vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mari Y said:

Man snakker vel egentlig om at problemet ikke handler om antall mennesker som lever på jorda, men hvordan vi fordeler ressursene

De som vil feie problemet under teppet gjør sikkert det, men fakta er fakta selv om de er ubehagelige. Det hjelper heller ikke på miljøet å fordele ressursene på en annen måte. Om en person bruker 9 liter bensin og en bruker 1 liter eller begge bruker 5 liter hver så forurenser det like mye. Selv om begge bruker 1 liter hver så er det fortsatt dobbelt så mye som hvis det bare var en person som brukte 1 liter.

Anonymkode: 4e0ee...f37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...