Gå til innhold

Innvandringsmotstand/muslimfrykt = lavere klasse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner en som er høyt utdannet, god økonomi, har flere studier..som ikke er særlig glad for innvandringen.

Anonymkode: 5773c...cda

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

Det kan virke litt slik, ja. Men jeg tror nok at til og med folk med lavere utdanning og flere innvandrere i vennekretsen også er mindre skeptiske. Det er rart hvordan de som er minst fremmedfientlige er mest vant til dem, meg inkludert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2015 den 15.08, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke vite hva din omgangskrets tenker. Jeg har en venninne som har snakket mye offentlig om at flyktningene må hjelpes, og at innvandrere har rett på norsk støtte. Men til meg, som ønsker stengte grenser, har hun sagt at hun er livredd muslimsk innvandring, vil ha dem ut og hun omtalte en asylsøker som voldtok en norsk kvinne som "jævla ni**er". 

Anonymkode: cad09...011

Det sier jo vanvittig mye om henne. Det er visst mulig å vaere så full av luft i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/9/2015 at 9:53 PM, AnonymBruker said:

Kaster vel ut en brannfakkel her, men lar det stå til.. Jeg mener ikke å være stygg, er bare genuint nysgjerrig på dette.

For meg virker "innvandringsmotstand" av den typen som man ser her på Aktuelt-forumet (veldig redd for muslimer og terrorisme, støtter Hege Storhaug, mener at alle andre er "politisk korrekte" osv) forbundet med lavere sosial og kulturell klassetilhørighet.

Jeg har temmelig ymse FB-venner, både høyt og lavt utdannede. Jeg kommer fra bygda, og har mange FB-venner derfra, men som voksen har jeg bare bodd i større byer og har dermed også mange FB-venner jeg har møtt via studier, jobb, organisasjoner, osv.

Når jeg ser hvilke av mine FB-venner som er innvandringsmotstandere, er redd for muslimer, støtter Hege Storhaug, osv. - så er det uten unntak folk som ikke har gått på universitet, ikke leser bøker, ikke har reist noe særlig i verden og som aldri var noen skolelys. De FB-vennene jeg har som har lang utdanning, er kulturinteresserte, leser bøker og tyngre aviser/tidsskrifter og har reist en del i verden, skriver aldri sånt.

Flere som synes dette virker forbundet med klasse? Hvorfor er i så fall mennesker med lavere sosial og kulturell kapital mer redde for muslimer og innvandrere, enn de med høy sosial og kulturell kapital?

Anonymkode: 37193...fa7

Det skyldes nok fordi mange av disse bor i de berikede områdene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2015 den 22.55, Fiberhusk skrev:

Jeg har ikke engang fullført videregående, og er ikke motstander av innvandring. Synes det virker som om det er de mer velstående som er mest skeptiske til innvandring og blandede kulturer, enn de som ikke er det. Utdannelsesnivå henger ikke sammen med hvorvidt man er velstående eller ei, og tror heller ikke det henger sammen med fremmedfrykt eller ikke. Så jeg er ikke helt med på det du sier TS :)

Tror det gjelder mer de som er minnst vant til det, som oftest. Synes ikke det er noe negativt aa vaere skeptisk til innvandring, men tror det de egentlig frykter er innvandrere generelt. Ellers så skylder de på dem. Foroevrig moeter jeg sjeldent mennesker som synes det er negativt at man ikke er positiv til all innvandring. Jeg er heller ikke det, men man kan ikke skylde på innvandrere for alt mulig og hva som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, xx skrev:

Det skyldes nok fordi mange av disse bor i de berikede områdene.

Faktisk bor jeg i noen av de 'berikede omraadene', som du kaller det, og jeg har den opplevelsen av at generelt sett er de mindre skeptiske eller negative, de som har flest innvandrere i vennekretsen. Leste også en historie om en som satt og skrev at han haapet flyktningene druknet i havet osv. Så fikk han en syrisk familie til nabo, og det var alt som skulle til for at han endret holdninger. Dette var ikke i Norge, det var i USA eller Kanada. 

Endret av Mari Y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Mari Y said:

Faktisk bor jeg i noen av de 'berikede omraadene', som du kaller det, og jeg har den opplevelsen av at generelt sett er de mindre skeptiske eller negative, de som har flest innvandrere i vennekretsen. Leste også en historie om en som satt og skrev at han haapet flyktningene druknet i havet osv. Så fikk han en syrisk familie til nabo, og det var alt som skulle til for at han endret holdninger. Dette var ikke i Norge, det var i USA eller Kanada. 

Joda, det er sikkert helt tilfeldig at nordmenn flykter fra Groruddalen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det stor forskjell på å være innvandrings kritisk, og det å hate alle muslimer og mene innvandrere er roten til alt ondt, og spre rasisme rundt seg.

Jeg har selv høyere utdannelse, bor på østkanten i Oslo, bodd her hele livet. Og min erfaring, er at vi som bor her, har ikke noe imot innvandrere. De jeg kjenner, eller har møtt i livet som er imot innvandrere, og mener de er roten til alt ondt, er de som bor langt ute på bygda, hvor innvandrere ikke eksisterer, og med lavere utdannelse.

Datet nylig en mann, som kom fra Nord, og da på bygda der, jo bedre kjent vi ble, så kom det fram at han var rasist, og han sa at alle som bodde der han kom fra, arvet rasismen fra sine foreldre. Men de bor jo ett sted uten innvandrere. Hvordan kan de hate noen, de ikke kan noe om. 

De med høyere utdannelse har jo mer kunnskap, er mer kritiske til alt som står på internett. Vi vet litt mer hvilke kilder vi kan stole på og ikke. Er jo utrolig skremmende hva folk tror på, av det som står på internett. 

Og vi som da ikke har noe imot innvandrerne som er her, så betyr det jo heller ikke at vi vil åpne grensene, og slippe alle inn. Vi er jo ikke dumme heller, så er ikke det vi ønsker. Vi ønsker vel å fortsette sånn som det er nå.

Anonymkode: 8f29a...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, xx skrev:

Joda, det er sikkert helt tilfeldig at nordmenn flykter fra Groruddalen.

Det trenger ikke vaere eneste grunnen. Og nå bor ikke Groruddalen, men innvandrere er temmelig spredt ut over hele Oslo. De aller fleste jeg kjenner er tross alt ganske vant til baade muslimer og innvandrere. Noen som snakker veldig ut om negative holdninger og Listhaug er gjerne folk som har innvandrere og muslimer som naere venner. Dette er gjerne ofte de som har opplevd innvandrere på kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det stor forskjell på å være innvandrings kritisk, og det å hate alle muslimer og mene innvandrere er roten til alt ondt, og spre rasisme rundt seg.

Jeg har selv høyere utdannelse, bor på østkanten i Oslo, bodd her hele livet. Og min erfaring, er at vi som bor her, har ikke noe imot innvandrere. De jeg kjenner, eller har møtt i livet som er imot innvandrere, og mener de er roten til alt ondt, er de som bor langt ute på bygda, hvor innvandrere ikke eksisterer, og med lavere utdannelse.

Datet nylig en mann, som kom fra Nord, og da på bygda der, jo bedre kjent vi ble, så kom det fram at han var rasist, og han sa at alle som bodde der han kom fra, arvet rasismen fra sine foreldre. Men de bor jo ett sted uten innvandrere. Hvordan kan de hate noen, de ikke kan noe om. 

De med høyere utdannelse har jo mer kunnskap, er mer kritiske til alt som står på internett. Vi vet litt mer hvilke kilder vi kan stole på og ikke. Er jo utrolig skremmende hva folk tror på, av det som står på internett. 

Og vi som da ikke har noe imot innvandrerne som er her, så betyr det jo heller ikke at vi vil åpne grensene, og slippe alle inn. Vi er jo ikke dumme heller, så er ikke det vi ønsker. Vi ønsker vel å fortsette sånn som det er nå.

Anonymkode: 8f29a...8bf

Det AB sa 👆

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les om grooming-sakene i England. Tusenvis av unge jenter voldtatt og brukt som sexslaver av mennesker som mener de har rett til ta for seg av "hvite horer". Hvem er disse unge jentene som er ofre for forskrudde holdninger fra middelalderen? Er det høyt utdannede akademikere fra middelklassestrøk? Eller er det ressurssvake jenter uten utdanning som blir jaktet på?

Motstanden mot innvandring er høyest hos de som merker konsekvensene mest. Det korrelerer, ikke overraskende, med de som må bo i områder med sharia-politi, grooming-gjenger og skoler med 90% innvandrere.

Anonymkode: d0149...558

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Mari Y said:

Det trenger ikke vaere eneste grunnen.

Det er garantert hovedgrunnen.

 

Anonymkode: 37c83...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Mari Y said:

Det kan virke litt slik, ja. Men jeg tror nok at til og med folk med lavere utdanning og flere innvandrere i vennekretsen også er mindre skeptiske. Det er rart hvordan de som er minst fremmedfientlige er mest vant til dem, meg inkludert. 

Jeg har 8 års universitetsutdannelse og tjener bortimot 3 millioner i året. Jeg er særdeles imot dagens innvandring fra Midt-Østen og Afrika. Den kommer til å ødelegge landet. Heldigvis bor jeg selv på et helhvitt sted.

Anonymkode: 37c83...c49

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les om grooming-sakene i England. Tusenvis av unge jenter voldtatt og brukt som sexslaver av mennesker som mener de har rett til ta for seg av "hvite horer". Hvem er disse unge jentene som er ofre for forskrudde holdninger fra middelalderen? Er det høyt utdannede akademikere fra middelklassestrøk? Eller er det ressurssvake jenter uten utdanning som blir jaktet på?

Motstanden mot innvandring er høyest hos de som merker konsekvensene mest. Det korrelerer, ikke overraskende, med de som må bo i områder med sharia-politi, grooming-gjenger og skoler med 90% innvandrere.

Anonymkode: d0149...558

Nå er dette i England og ikke Norge da. Og bare les litt om alle pedofili sakene vi har gående her i Norge, med norske menn. Men det betyr jo virkelig ikke at flertallet av norske menn er pedofile.

Anonymkode: 8f29a...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 8 års universitetsutdannelse og tjener bortimot 3 millioner i året. Jeg er særdeles imot dagens innvandring fra Midt-Østen og Afrika. Den kommer til å ødelegge landet. Heldigvis bor jeg selv på et helhvitt sted.

Anonymkode: 37c83...c49

Jeg har 10 års universitetsutdannelse, lønn irrelevant. «Kommer til?» Det har den allerede gjort i mange år, men mange velger å lukke øyne og ører. Jeg bor på Oslo vest, i den mest innvandrerrike bydelen. Bor og sammen med en norskfødt muslim som har samme oppfatning som meg. 

Anonymkode: f372c...7d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke overraskende at de som deltar i politiske indoktrineringsinstitusjoner ender opp med å se opp til en samfunnsmodell som teoretisk høres flott ut og som ikke møter motstand av de en omgås, eller hva de leser.  

Videre at dersom noen der våget motsi dem fra et innvandringskritisk ståsted er det akseptabelt å argumentere mot ved bruk av ikke-argumenter, som en burde tro var i mot ånden av akademia.

NAXALT.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bruker115236

Jeg har samme inntrykk som flere, at de som er lav utdannede skriver "jævla muslimer" og diverse på sosiale medier og forum. Mens de som er høyer utdannet er imot å ta inn alle innvandrerne som kommer, men lufter det ikke på sosiale medier. De har selvfølgelig ikke noe i mot enkeltindivider med islamsk tro, men ser at det er uheldig når samfunnet blir så multikulturelt at det blir egne bydeler som er som en annen verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/9/2015 at 9:53 PM, AnonymBruker said:

Kaster vel ut en brannfakkel her, men lar det stå til.. Jeg mener ikke å være stygg, er bare genuint nysgjerrig på dette.

For meg virker "innvandringsmotstand" av den typen som man ser her på Aktuelt-forumet (veldig redd for muslimer og terrorisme, støtter Hege Storhaug, mener at alle andre er "politisk korrekte" osv) forbundet med lavere sosial og kulturell klassetilhørighet.

Jeg har temmelig ymse FB-venner, både høyt og lavt utdannede. Jeg kommer fra bygda, og har mange FB-venner derfra, men som voksen har jeg bare bodd i større byer og har dermed også mange FB-venner jeg har møtt via studier, jobb, organisasjoner, osv.

Når jeg ser hvilke av mine FB-venner som er innvandringsmotstandere, er redd for muslimer, støtter Hege Storhaug, osv. - så er det uten unntak folk som ikke har gått på universitet, ikke leser bøker, ikke har reist noe særlig i verden og som aldri var noen skolelys. De FB-vennene jeg har som har lang utdanning, er kulturinteresserte, leser bøker og tyngre aviser/tidsskrifter og har reist en del i verden, skriver aldri sånt.

Flere som synes dette virker forbundet med klasse? Hvorfor er i så fall mennesker med lavere sosial og kulturell kapital mer redde for muslimer og innvandrere, enn de med høy sosial og kulturell kapital?

Anonymkode: 37193...fa7

WOW!

Du følte bare for å komme med litt godt gammeldags snobberi før sengetid? 

Anonymkode: 65d0c...0d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdannet sosial arbeider fra Høgskolen. Skeptisk til innvandring, men ikke no typisk Frepper.

Anonymkode: 59b5d...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de som ytrer rent hat er av lavere klasse, fordi det er mye ansvarsfraskrivelse for egen livssituasjon, frustrasjon over mangler i eget liv.

At man stiller spørsmålstegn og er sterkt kritisk, og faktisk ser at høy ikke-vestlig innvandring bidrar til store utfordringer og problemer i samfunnet vårt, er bare naturlig. Rett og slett fordi det er harde fakta.

Det er de som tror at det er bare å ta inn flere og flere folk, og tror at det går fint uansett, de er også av lavere klasse, tenker jeg.

Hatere er paranoide, de som er veldig for fri flyt av innvandring, er naive.

En gylden middelvei er vel tingen her.

Endret av æøå*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...