Gå til innhold

Innvandringsmotstand/muslimfrykt = lavere klasse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 9.12.2015 den 22.48, ops2 skrev:

Min motstand skyldes primært at innvandringen blir en enorm økonomisk byrde, som skal betales av et minkende antall arbeidstagere.

Tall fra Sverige viser at innvandrere i dag utgjør 16% av befolkningen, men 55% av de langtidsledige, og mottar 60% av all økonomisk støtte. Etter hvert som gruppen med innvandrere øker, blir beskatningsgrunnlaget  mindre. Integrasjonen i Sverige er mislykket.

Det jeg og mange andre ønsker, er å stramme inn og avvise de som ikke har flyktningestatus. Det er selvsagt bedre å bo i Norge enn i Marokko eller Afghanistan, men de har ikke flyktningestatus og vil ta opp ressurser for andre som trenger det mer.

Hva religion angår, så skal ikke den brukes som en unnskyldning for å få spesialbehandling. Hvorfor skal de kreve strengere kleskoder i Oslo enn i Tajikistan? Link: http://thediplomat.com/2015/04/what-not-to-wear-in-tajikistan-the-hijab/

http://thediplomat.com/wp-content/uploads/2015/04/thediplomat_2015-04-03_15-33-01-386x216.jpg

President Emomali Rahmon’s Mother’s Day speech (made on March 8, better known as International Women’s Day in the rest of the world). Rahmon reportedly criticized those wearing black robes or hijabs, saying such outfits were not traditionally Tajik and that “wearing the hijab and blindly copying a culture that is foreign to us is not the sign of having high moral and ethical standards for women.”

 

Din motstand kommer av din reddsel for at det såkalte kristne Norge skal forsvinne -noe det har gjort. Lest mer enn nok av deg og dine «kilder». Preik det innerste evangeliet du står for. Tørr å vær ærlig! Blir mye bedre enn å pakke alt i bomull :) 

Anonymkode: 8476b...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 hours ago, AnonymBruker said:

Utdannet sosial arbeider fra Høgskolen. Skeptisk til innvandring, men ikke no typisk Frepper.

Anonymkode: 59b5d...406

Men du er en typisk hater med andre ord?

Jeg tror både de som er for stor innvandring og de som åpenlyst skriver hatutsagn av typen "alle jørder/muslimer/hvite burde dø" og slik har meget lav utdanning.

Anonymkode: 680d0...766

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

Men du er en typisk hater med andre ord?

Jeg tror både de som er for stor innvandring og de som åpenlyst skriver hatutsagn av typen "alle jørder/muslimer/hvite burde dø" og slik har meget lav utdanning.

Anonymkode: 680d0...766

Den eneste super rasisten jeg har hørt tale, var professor ved UiB. 

Han snakket slik, apekatter, ville ikke snakke med fargede, mente seg bedre enn de svarte. 

Det er skjeldent å møte på slike folk. 

Anonymkode: 65d0c...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎12‎.‎2015 den 22.11, kaninen skrev:

Jeg tror ikke nødvendigvis at folk med utdannelse ikke er skeptiske til innvandring som foregår. Det er vel heller at de har vett til å ikke lufte meninger som de vet de vil bli dømt på av mange på venne listen. Så jeg tror vel det henger mer sammen med innsikt over dette, samtidig som det å skrive nedsettende om andre mennesker ikke fører til noe annet en større polarisering og mer hat. Man kan være skeptisk til innvandring uten å trenge å dele det med hele facebook.

Dette. Jeg er imot innvandring + muslimer, men jeg deler det aldri på FB.

Fordi jeg har høyere utdanning og et har snev av sosial intelligens så er det sånn det må være.

Så sannheten er at de fleste som er imot innvanding faktisk har høyere utdanning, mens de fra Livets harde skole ikke evner å tenke konsekvenser av hva de deler offentlig.

Anonymkode: 50f8a...5a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der hvordan man skylder på "fremmedfrykt" når man omtaler folk som er imot den tankeløse innvandringen.

Jeg ble "rasist" etter at jeg fikk en deltidsjobb som taxisjåfør ved siden av studiene. Og det er oppførselen til disse kollegaene som gjorde at jeg ble svært skeptisk til innvandring. 

Som høyt utdannet omgås jeg ikke slike folk lengre. Det er ikke akkurat rart at de som lever midt oppi det er mer skeptisk enn de som lever skjermet. De såkalte "høyt utdannede" og "moralskt overlegne" ser ut til bevisst ignorere dette. Om de har evne til å tenke så langt vel og merke.

 

Anonymkode: be7bf...8a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Original-innlegget i denne tråden er i hvert fall noe av det kvalmeste jeg har lest på en stund. Jeg tror høyere utdanning medfører en grad av tribalisme. Mange ser på seg selv som bedre enn andre fordi de følger den samme "koden" og deler mye av de samme meningene. Og det stemmer nok at det er trendy å være verdensborger, for åpne grenser og globalist for dem som jobber for etablissementet. Det er jo hele denne PK-kulturen.

Jeg kjenner alt fra milliardærer til navere. Og mitt inntrykk er at det er de på toppen og de på bunnen som er de mest tolerante/ydmyke/kritisk tenkende. Dem med høyere utdanning og jobb i det lavere makthierarkiet er helt utvilsomt de med mest "klassekomplekser". Og dem som er mest opptatt av å imitere det de oppfatter som sofistikert og politisk korrekt. Så da går liksom valsen rundt. 

Anonymkode: 1c830...8cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette. Jeg er imot innvandring + muslimer, men jeg deler det aldri på FB.

Fordi jeg har høyere utdanning og et har snev av sosial intelligens så er det sånn det må være.

Så sannheten er at de fleste som er imot innvanding faktisk har høyere utdanning, mens de fra Livets harde skole ikke evner å tenke konsekvenser av hva de deler offentlig.

Anonymkode: 50f8a...5a6

Ikke relevant men må bare spørre. En gjenganger i tråder som omhandler utdanning/status og meninger, er de to kategoriene "livets harde skole" og høy utdanning ala høyskole/universitet. Hvor faller alle vi andre inn, vi som "kun" har vgs utdannelse?

Endret av Nerine_
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. 

Det høres sikkert fint ut i TS sine ører. 

Men jeg tror den egentlige grunnen til at islamfrykt er fraværende er at man er litt treig. 

Hvis en bjørn løper etter deg, står du der og anklager dem for å være redde?

unnskyld meg, men da er du nok en idiot. 

Men slapp av, det er ikke din feil. 

Du er bare litt dum, men ønsker fremdeles å liksom ‘fungere’. Helt naturlig ønske. 

Men ikke tro at du er en sosial ingeniør, eller noe. Du er bare et menneske som hermer. 

Anonymkode: 266ca...a51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel alle noen fordommer. Men de inteligente deler ikke fordommene sine  med alle. Uansett skolegang.

Anonymkode: 59bf5...be0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2015 den 21.53, AnonymBruker skrev:

Kaster vel ut en brannfakkel her, men lar det stå til.. Jeg mener ikke å være stygg, er bare genuint nysgjerrig på dette.

For meg virker "innvandringsmotstand" av den typen som man ser her på Aktuelt-forumet (veldig redd for muslimer og terrorisme, støtter Hege Storhaug, mener at alle andre er "politisk korrekte" osv) forbundet med lavere sosial og kulturell klassetilhørighet.

Jeg har temmelig ymse FB-venner, både høyt og lavt utdannede. Jeg kommer fra bygda, og har mange FB-venner derfra, men som voksen har jeg bare bodd i større byer og har dermed også mange FB-venner jeg har møtt via studier, jobb, organisasjoner, osv.

Når jeg ser hvilke av mine FB-venner som er innvandringsmotstandere, er redd for muslimer, støtter Hege Storhaug, osv. - så er det uten unntak folk som ikke har gått på universitet, ikke leser bøker, ikke har reist noe særlig i verden og som aldri var noen skolelys. De FB-vennene jeg har som har lang utdanning, er kulturinteresserte, leser bøker og tyngre aviser/tidsskrifter og har reist en del i verden, skriver aldri sånt.

Flere som synes dette virker forbundet med klasse? Hvorfor er i så fall mennesker med lavere sosial og kulturell kapital mer redde for muslimer og innvandrere, enn de med høy sosial og kulturell kapital?

Anonymkode: 37193...fa7

100% enig.

Disse folkene finner i tillegg på statistikker,ser ikke nyanser og leser heller ikke fakta.

De fleste av dem skriver de samme ordene feil som feks di og værre i tillegg til å bruke massevis av !!! og ???? og ikke minst 😠😠😠😡😡😡. Det kommer av at de har alle gått på "Livets harde skole" og der lærer man ikke grunnleggende norsk.

Mange er også trygda,røyker mye og drikker enda mer.

Når det er sagt så man skille mellom disse lavpanna menneskene og de som vil ha en ordentlig debatt. Vi vil absolutt ikke ha det som det er i Sverige og det begynnende problemet må vi finne en løsning på og det innebærer IKKE "Kast alle uttlenninger ut av Norge!!!!!!! 😠😠😠"....

Dessverre går det nesten aldri ann å ha en saklig debatt om dette,verken her inne eller på andre nettsamfunn da disse lavpanna menneskene har en slags evne til å ødelegge alt som heter faktabasert debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke lese hele tråden, men jeg tror at påstanden til TS om at innvandringskritikere har lavere sosiokulturelle status stemmer. Men det blir derimot feil å trekke slutningen at det skulle bety at innvandringskritikere tar feil. Det er en hersketeknikk.

Skepsis til utgrupper er en naturlig, medfødt egenskap i alle mennesker. Denne egenskapen kan derimot overstyres gjennom indoktrinering av skolen, media etc. Jared Taylor sa en gang at «multiculturalism is such a stupid idea that only very smart people can believe in it.» Jeg mener det er mye sannhet i dette.

 

Jeg anser meg selv som en over middels oppegående person, og jeg var selv tilhenger av multikulturalismen etter å ha blitt påvirket av foreldrene mine og samfunnet rundt meg, men jeg forandret mening etter at jeg flyttet til byen og opplevelde «berikelsen» på nært hold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, SunnivaOslo said:

100% enig.

Disse folkene finner i tillegg på statistikker,ser ikke nyanser og leser heller ikke fakta.

De fleste av dem skriver de samme ordene feil som feks di og værre i tillegg til å bruke massevis av !!! og ???? og ikke minst 😠😠😠😡😡😡. Det kommer av at de har alle gått på "Livets harde skole" og der lærer man ikke grunnleggende norsk.

Mange er også trygda,røyker mye og drikker enda mer.

Når det er sagt så man skille mellom disse lavpanna menneskene og de som vil ha en ordentlig debatt. Vi vil absolutt ikke ha det som det er i Sverige og det begynnende problemet må vi finne en løsning på og det innebærer IKKE "Kast alle uttlenninger ut av Norge!!!!!!! 😠😠😠"....

Dessverre går det nesten aldri ann å ha en saklig debatt om dette,verken her inne eller på andre nettsamfunn da disse lavpanna menneskene har en slags evne til å ødelegge alt som heter faktabasert debatt.

Og så har man andre igjen som er mest opptatt av å rakke ned på folk :rolleyes:

Når du spør etter en sakelig debatt så er det ganske komisk med den typen dritt du først slenger ut, så det er ikke det spor rart hvis ingen vil ha en sakelig debatt med deg om dette tema.

Anonymkode: 680d0...766

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og så har man andre igjen som er mest opptatt av å rakke ned på folk :rolleyes:

Når du spør etter en sakelig debatt så er det ganske komisk med den typen dritt du først slenger ut, så det er ikke det spor rart hvis ingen vil ha en sakelig debatt med deg om dette tema.

Anonymkode: 680d0...766

Det er ikke akkurat å rakke ned på folk da disse legger ganske mye opp til dette selv. De må tåle å høre sannheten om hvordan de fremstår når de selv velger å sitte på nettet og hetse både den ene og den andre gruppen av folk.

Dessuten så er alt jeg skriver i det innlegget mitt så godt som fakta. Du kan teste selv, bare gå inn på en artikkel om en eller annen utlending og klikk deg inn på de Facebook profilene til de som skriver det mest hetsende og rasistiske de kan☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

WOW, enda en snobb, som ikke legger noe i mellom 😱

Anonymkode: 65d0c...0d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kommenterer i hytt og pine på alt av kommentarfelt og forum negativt om muslimer er nok lavt utdannet. Jeg tenker ofte det samme som de, men skriver dette aldri på nett da det kan komme opp hvis fremtidige arbeidsgivere osv googler meg(jeg er høyt utdannet) og dette er noe jeg anser som privat 

Anonymkode: a437a...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du er en typisk hater med andre ord?

Jeg tror både de som er for stor innvandring og de som åpenlyst skriver hatutsagn av typen "alle jørder/muslimer/hvite burde dø" og slik har meget lav utdanning.

Anonymkode: 680d0...766

Mener du virkelig man er en hater fordi man er skeptisk til innvandring? Utsagn som dette er bare skadelig for debatten og med på økende polarisering. Synes både høyere og venstre siden i alt for mange spørsmål er mer opptatt av "siden sin", enn de faktiske argumentene. mange har trangt for å forstå av verden fatisk ikke er blå eller rød men grå...

Anonymkode: 59b5d...406

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Mener du virkelig man er en hater fordi man er skeptisk til innvandring? Utsagn som dette er bare skadelig for debatten og med på økende polarisering. Synes både høyere og venstre siden i alt for mange spørsmål er mer opptatt av "siden sin", enn de faktiske argumentene. mange har trangt for å forstå av verden fatisk ikke er blå eller rød men grå...

Anonymkode: 59b5d...406

Tror nok ikke at verken trådstarter, eller mange av de andre snobbene er særlig opptatt av å ikke polarisere debatten. 

Det var da fælt til syn på sine medmennesker som her hersket, eller ikke for å snakke om fælt til syn på egen superioritet. 

🤢

Det er faktisk svært skjeldent at jeg hører slikt syn på andre mennesker. Svært skjeldent. Er ikke vant til sånt. Verken fra by eller bygd.

Anonymkode: 65d0c...0d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart det der hvordan man skylder på "fremmedfrykt" når man omtaler folk som er imot den tankeløse innvandringen.

Jeg ble "rasist" etter at jeg fikk en deltidsjobb som taxisjåfør ved siden av studiene. Og det er oppførselen til disse kollegaene som gjorde at jeg ble svært skeptisk til innvandring. 

Som høyt utdannet omgås jeg ikke slike folk lengre. Det er ikke akkurat rart at de som lever midt oppi det er mer skeptisk enn de som lever skjermet. De såkalte "høyt utdannede" og "moralskt overlegne" ser ut til bevisst ignorere dette. Om de har evne til å tenke så langt vel og merke.

 

Anonymkode: be7bf...8a0

Jepp !    Dette sa min kompis allerede på 80-tallet :  Du er jo rasist du, sa jeg.   " Ja, jeg ble det etter jeg begynte i Politiet"  svarte han.   Polititjenestemann i Oslo.

Vi må av og til høre på de som ser problemet i dagliglivet, ikke bare synse når vi sitter skjermet.

Anonymkode: 64c77...0e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, SunnivaOslo said:

100% enig.

Disse folkene finner i tillegg på statistikker,ser ikke nyanser og leser heller ikke fakta.

De fleste av dem skriver de samme ordene feil som feks di og værre i tillegg til å bruke massevis av !!! og ???? og ikke minst 😠😠😠😡😡😡. Det kommer av at de har alle gått på "Livets harde skole" og der lærer man ikke grunnleggende norsk.

Mange er også trygda,røyker mye og drikker enda mer.

Når det er sagt så man skille mellom disse lavpanna menneskene og de som vil ha en ordentlig debatt. Vi vil absolutt ikke ha det som det er i Sverige og det begynnende problemet må vi finne en løsning på og det innebærer IKKE "Kast alle uttlenninger ut av Norge!!!!!!! 😠😠😠"....

Dessverre går det nesten aldri ann å ha en saklig debatt om dette,verken her inne eller på andre nettsamfunn da disse lavpanna menneskene har en slags evne til å ødelegge alt som heter faktabasert debatt.

Da er det godt at det finnes så gode og fordomsfrie mennesker som deg.

Anonymkode: 4e0ee...f37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.5.2018 at 9:31 AM, AnonymBruker said:

Dette. Jeg er imot innvandring + muslimer, men jeg deler det aldri på FB.

Fordi jeg har høyere utdanning og et har snev av sosial intelligens så er det sånn det må være.

Så sannheten er at de fleste som er imot innvanding faktisk har høyere utdanning, mens de fra Livets harde skole ikke evner å tenke konsekvenser av hva de deler offentlig.

Anonymkode: 50f8a...5a6

Ikke evner eller faktisk har baller nok til å vise hva de står for? Hvordan skal det noen gang bli forandring i det offentlige ordskiftet og hvordan skal man noen gang få diskutert problemene dersom alle gjør som deg og nikker, smiler og sier "jo innvandring, det er gode greier det", mens de i smug er i mot?

Anonymkode: 46799...55e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...