Gå til innhold

Innvandringsmotstand/muslimfrykt = lavere klasse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tidenes bullshit, har selv bodd i såkalt "gettho" med mange innvandrere, og vet du hva? Det var steinhyggelig, trivdes bedre i min lille leilighet der under studietiden enn nå i en enebolig i et litt mer "respektabelt" strøk.

Anonymkode: ec966...c0f

Så hvorfor bor du ikke der fortsatt? Du høres ut nettopp som arketypen som ikke trenger å forholde seg til skyggesidene av innvandringen. Du har råd til å flytte til bedre steder og være raus på avstand, både i geografisk og profesjonell forstand (type jobb).

Anonymkode: 9165c...4be

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig med TS og har samme erfaring selv. Det betyr ikke at jeg ikke kjenner høyt utdannede mennesker som er innvandringskritiske, men det er ikke disse som f.eks kommenter slikt som "bra noen tar ansvar", "one down, 100 more to go" og lignende i kommentarfeltet til saker om asylmottak som blir brent ned. De som har saklige grunner til å være skeptisk til innvandringen slik den er nå virker heller ikke som om de tar ofte til ordet, for det jeg hører og ser er alltid på linje med utsagn som "Det er så ubehagelig når folk snakker andre språk på bussen, de planlegger vel et terrorangrep" og "Det er vel snart sharia-lov i hele Norge nå!". Det er disse vgs-drop-out`ene og andre fra livets harde skole som oppfører seg slik, og det er dessverre bare blitt fler og fler av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"lavere klasse" :sprettoy:

Nå skal det ikke så veldig mye grått materiell til for å skjønne at de med høyere utdanning generelt sett ikke er like bekymret for innvandring som dem uten. Du skal nok se at pipa hadde fått en HELT annen lyd om det var slik at de med høyere utdanning hadde slitt med å skaffe seg jobb, måtte betraktelig ned i lønn, eller måtte bo midt i en ghetto uten mulighet til å flytte på seg og sine barn..  

Enn så lenge så vil ikke innvandringen påvirke livssituasjonen til til de med "høyere utdannelse" i samme grad som for dem uten, men om/når dette forandrer seg, så vil  "klima" også gjøre det. Enkelt og greit.

Om du tror det er slik at folk med høyere utdanning ikke er skeptiske til de nisseriene som foregår i Norge disse dager, så tar du også helt feil. De er bare langt mer forsiktig med å ytre seg om slikt offentlig. Og det er også HELT forståelig, selv om det er beklagelig...

 

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor bor du ikke der fortsatt? Du høres ut nettopp som arketypen som ikke trenger å forholde seg til skyggesidene av innvandringen. Du har råd til å flytte til bedre steder og være raus på avstand, både i geografisk og profesjonell forstand (type jobb).

Anonymkode: 9165c...4be

Fordi jeg trodde jeg kom til å trives bedre der jeg bor nå enn jeg gjør, jeg og mannen skal flytte tilbake til samme område når en passende bolig kommer ut for salg. Hva tror du egentlig innvandrerne gjør mot deg? Voldtar deg i rumpa? Tror du alkisen på hjørne begynner å sloss mot deg? Jeg skal si deg en ting jeg, menneskene du finner i "ghettoen" er like hyggelige og omgjengelige som de du finner i finere deler av byen. Faktisk hyggeligere, de hilser i det minste på deg. Og angående jobb så vet du vel så og si ingenting hva jeg forholder meg til.

Anonymkode: ec966...c0f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok stemme at de som er mest høylytt mot innvandring, type "bedre at de drukner enn kommer hit" tilhører det litt mindre utdannede segmentet av befolkningen.

Men de som er DUMMEST og har minst samfunnsforståelse er de som ukritisk hyller innvandring. Veldig ofte pappajenter og pappagutter. 

Anonymkode: b8d86...34e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaster vel ut en brannfakkel her, men lar det stå til.. Jeg mener ikke å være stygg, er bare genuint nysgjerrig på dette.

For meg virker "innvandringsmotstand" av den typen som man ser her på Aktuelt-forumet (veldig redd for muslimer og terrorisme, støtter Hege Storhaug, mener at alle andre er "politisk korrekte" osv) forbundet med lavere sosial og kulturell klassetilhørighet.

Jeg har temmelig ymse FB-venner, både høyt og lavt utdannede. Jeg kommer fra bygda, og har mange FB-venner derfra, men som voksen har jeg bare bodd i større byer og har dermed også mange FB-venner jeg har møtt via studier, jobb, organisasjoner, osv.

Når jeg ser hvilke av mine FB-venner som er innvandringsmotstandere, er redd for muslimer, støtter Hege Storhaug, osv. - så er det uten unntak folk som ikke har gått på universitet, ikke leser bøker, ikke har reist noe særlig i verden og som aldri var noen skolelys. De FB-vennene jeg har som har lang utdanning, er kulturinteresserte, leser bøker og tyngre aviser/tidsskrifter og har reist en del i verden, skriver aldri sånt.

Flere som synes dette virker forbundet med klasse? Hvorfor er i så fall mennesker med lavere sosial og kulturell kapital mer redde for muslimer og innvandrere, enn de med høy sosial og kulturell kapital?

Anonymkode: 37193...fa7

Har man selv høyere utdanning så jobber man ofte med andre med høyere utdanning. De fleste asylsøkerene/flyktningene har lav eller ingen utdanning. Det sier seg selv at de som har lav utdanning da møter på mest av ukulturen disse drar med seg til landet.

Rart hvordan de med "høyere klasse" ignorerer det der.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er selv innvandringskritisk og synes Hege Storehaug gjør en formidabel jobb. Kommer fra øvre middelklasse, har reist mye, opptatt av kultur, generelt gjort det bra på skolen - har 5 års høyere utdannelse bak meg, leser mye og kommer fra en forstad/by en halvtime unna Oslo. Merker meg også at det blant mine tidligere medstudenter har vært en god blanding mellom de som stemmer på høyresiden og de som stemmer på venstresiden. Derimot har jeg lite til overs for de som må navnelappe de dem ikke er enige med. Å gi noen egenskaper bare fordi du er uenig med dem, viser ikke til verken klasse, dannelse eller spesielt høy utdannelse.

Endret av Jolene
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når jeg ser hvilke av mine FB-venner som er innvandringsmotstandere, er redd for muslimer, støtter Hege Storhaug, osv. - så er det uten unntak folk som ikke har gått på universitet, ikke leser bøker, ikke har reist noe særlig i verden og som aldri var noen skolelys. De FB-vennene jeg har som har lang utdanning, er kulturinteresserte, leser bøker og tyngre aviser/tidsskrifter og har reist en del i verden, skriver aldri sånt.

Innlegget under er et perfekt eksempel på hva jeg tenkte idet jeg leste dette. Tipper de fleste høytutdannede osv ikke føler på et like sterkt behov for å ytre sine meninger om innvandringen på nettet o.l., eller har sosiale antenner nok til å (no judging) la være.  

Jeg er imot innvandring, og har tidligere fullført en femårig universitetsutdannelse med toppkarakterer.

... Holder meg for god til å slenge meg inn i håpløse kommentarfelt på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra øvre middelklasse, 

Slettes ikke overraskende, at folk som har fått alt inn med sølvskje støtter en ideologi som liberalisme... Uansett, det er jo ideologiske sett i strid med liberalismen å være imot fri innvandring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er helt enig. De som hater innvandrere er normalt sett lavere utdannet og tjener ingenting. De er bitre over at sine egne liv gikk så på trynet at de leter etter en syndebukk. Denne syndebukken finner de i de ressurssterke fantastiske menneskene som strømmer til landet vårt for å bidra. Om de bare kunne tatt ansvar for sin egen utilstrekkelighet isteden for å projisere det over på en uskyldig tredjepart.

Jeg har hatt utenlandske venner så og si hele livet mitt. Jeg tviler sterkt på att du selv hadde likt att en haug med utlendinger hadde kommet å voldtatt kvinnfolk i ditt land.

Jeg tror det er sant. Att det begynte med lavere utdannet folk som ikke likte utlendinger. Men i dag ser vi Barne Antasting, Ran/Tyveri, Voldtekt og Drap.

 I Dag er Hatet ganske normalt. Noen cucks og kvinnfolk som har fått brun pikk i rompa forsetter å støtte utlendinger. Men di som vill bevare Norge er sinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav utdanning og sosial kapital henger ofte klart sammen med ekstreme holdninger, uansett hvilken vei man heller. En overvekt av folk som er høylytte og lite nyanserte i sine syn på innvandring (med iytringer av typen "send dem hjem", "lykkejegere", "muslimjævler" etc.) har ofte lite utdanning og har i liten grad vært eksponert for "verden utenfor" (Gran Canaria teller ikke). Manglende kunnskap og erfaring = frykt/fremmedfrykt.

Dette ser man også ved muslimsk ekstremisme. IS rekrutterer gjerne folk med lav utdanning og inngående kunnskap om islam, fordi disse ikke vil ha like kritiske holdninger. Utdanning er en direkte trussel for terrororganisasjoner.

 

Det er ikke dermed sagt at man ikke kan eller skal være kritisk til situasjonsbildet i Europa i dag, men man kommer ingen vei ved å lukke øynene og brøle.

 

 

 

Anonymkode: af6b3...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav utdanning og sosial kapital henger ofte klart sammen med ekstreme holdninger, uansett hvilken vei man heller. En overvekt av folk som er høylytte og lite nyanserte i sine syn på innvandring (med iytringer av typen "send dem hjem", "lykkejegere", "muslimjævler" etc.) har ofte lite utdanning og har i liten grad vært eksponert for "verden utenfor" (Gran Canaria teller ikke). Manglende kunnskap og erfaring = frykt/fremmedfrykt.

Dette ser man også ved muslimsk ekstremisme. IS rekrutterer gjerne folk med lav utdanning og inngående kunnskap om islam, fordi disse ikke vil ha like kritiske holdninger. Utdanning er en direkte trussel for terrororganisasjoner.

 

Det er ikke dermed sagt at man ikke kan eller skal være kritisk til situasjonsbildet i Europa i dag, men man kommer ingen vei ved å lukke øynene og brøle.

 

 

 

Anonymkode: af6b3...c97

UTEN inngående kunnskap, skulle det stå.

Anonymkode: af6b3...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt utenlandske venner så og si hele livet mitt. Jeg tviler sterkt på att du selv hadde likt att en haug med utlendinger hadde kommet å voldtatt kvinnfolk i ditt land.

Jeg tror det er sant. Att det begynte med lavere utdannet folk som ikke likte utlendinger. Men i dag ser vi Barne Antasting, Ran/Tyveri, Voldtekt og Drap.

 I Dag er Hatet ganske normalt. Noen cucks og kvinnfolk som har fått brun pikk i rompa forsetter å støtte utlendinger. Men di som vill bevare Norge er sinna.

Jeg støtter ikke voldtekt, men jeg har ingenting i mot innvandrere. Politiet burde bli mer effektiv til å etterforske slik at vi unngår at personer får mulighet til å begå gjentatte overgrep. Blant annet DNA-testing tar alt for lang tid i dag.

Personer fra krigsherjede land som har gått igjennom traumer trenger psykisk hjelp, dessverre får de ikke hjelpen de trenger.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter ikke voldtekt, men jeg har ingenting i mot innvandrere. Politiet burde bli mer effektiv til å etterforske slik at vi unngår at personer får mulighet til å begå gjentatte overgrep. Blant annet DNA-testing tar alt for lang tid i dag.

Personer fra krigsherjede land som har gått igjennom traumer trenger psykisk hjelp, dessverre får de ikke hjelpen de trenger.
 

Det stemmer ikke helt, pakistan er ikke i krig fra hva jeg vet. Voldtekt foregår der. Det er kjent att kvinnfolk ikke skal være utendørs etter klokka 11.

Endret av Rootz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker "innvandringsmotstand" av den typen som man ser her på Aktuelt-forumet (veldig redd for muslimer og terrorisme, støtter Hege Storhaug, mener at alle andre er "politisk korrekte" osv) forbundet med lavere sosial og kulturell klassetilhørighet.

Det er jo helt naturlig. Det er de som får all dritten. De rike, mektige og ressurssterke er ikke de som får føle alt på kroppen.

Merkelig nok pleide visse partier å kjempe for rettighetene til arbeidere/lavere klasser. Nå rakker de samme partiene ned på disse. Arbeideres probleme er ikke lenger relevante, for makteliten har interesser som går på tvers av deres, og i makteliten sitter nå ledere i partier som pleide å ta arbeideres problemer på alvor.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2. Retorikken til de med lavere utdannelse er mer spisset enn de som har utdannelse.

Dette er også helt naturlig. De som er av lavere klasse er de som sitter igjen med svarteper når makteliten har grafset til seg det de skal ha. De blir ignorert eller rett og slett latterliggjort og rakket ned på fra maktelitens side (inkludert media). Er det rart de blir frustrerte, fortvilte og forbannet? Er det rart de viser sinne og frustrasjon på de måtene de har mulighet til det?

Endret av jabx
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Castielz

Jeg har selv høyere utdanning,  men gikk ikke overens med de fleste i mitt klassetrinn, mye på grunn av en overpriviligert og arrogant holdning som TS og hennes/hans (tipper hennes,  og "høyere" utdanning = humanoira, lol) meningsfeller innehar. 

Jeg er født og oppvokst i bygd,  på en gård.  Jeg visste,  i motsetning til mine klassekamerater, hva arbeid faktisk er. 

De fleste, som TS,  har nok aldri gjort en dags arbeid i sitt liv, og skjønner neppe nettopp hvorfor disse "lavere kastene" (arbeiderne, de som faktisk driver Norge AS)  er skeptiske til nåtidens invasjon av analfabeter med steinalderkultur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke helt, pakistan er ikke i krig fra hva jeg vet. Voldtekt foregår der. Det er kjent att kvinnfolk ikke skal være utendørs etter klokka 11.

Hvis pakistanere i Pakistan voldtar, hva faen har de med innvandrere å gjøre? De blir ikke innvandrere før de drar til et annet land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis pakistanere i Pakistan voldtar, hva faen har de med innvandrere å gjøre? De blir ikke innvandrere før de drar til et annet land.

Ok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...