Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen damer. Synes det er få gledesmeldinger å spore foreløpig altså. Krysser fingrene for mer babystøv i løpet av våren og sommeren. Her er jeg i gang med fryseforsøk i naturlig syklus. Har gått på Letrozol, og skal på ultralyd for å sjekke eggl. og tykkelse på livmorshinna på tirsdag. Tror det kan bety innsett så tidlig som fredag..? Eller mandag? Noen som vet? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat mensen nå. I morgen skal jeg ringe riksen og få vite om vi setter i gang forsøk før eller etter sommerferien 😲 så spent!!! Noen andre som har vårforsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal i gang enten juni eller august (klinikken har fri juli), det kommer litt an på når ammingen av nr 1 avsluttes :) Tenkte å amme til hun er ca ett år, og det blir hun i juni - så vi ser hvordan det går. 

Er veldig spent jeg også! Sist gikk det på første IVF-forsøk; tør nesten ikke håpe på å være like heldig denne gangen - men det hadde vært helt fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, glassmanet skrev:

Fikk akkurat mensen nå. I morgen skal jeg ringe riksen og få vite om vi setter i gang forsøk før eller etter sommerferien 😲 så spent!!! Noen andre som har vårforsøk?

Jeg ringte riksen i forrige uke, det ble etter sommeren. Det er mye kø nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff 😯 tenkte nesten det. Men hadde et lite håp. Kjenner ei i samme situasjon som meg som ringte forrige uke og fikk tid i juni. Menmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er blir ruger, kun ett egg befruktet denne omgangen, så krysser fingrene for at det klorer seg fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til, Pebbles! Krysser fingrene for at det skal klore seg godt fast :)

Nå er det visst flere som skal i gang igjen etter en liten stilleperiode? Krysser alt jeg har for dere alle!

En liten oppdatering fra meg: I morgen er jeg 14 uker. Jeg har tatt duotest (UL og blodprøve) pga. mannens translokasjon. Jeg har liksom ikke helt klart å glede meg veldig før jeg visste svaret på den, og det kom i forrige uke: 1:3200 sjanse for trisomi 21, 1:7700 sjanse for trisomi 18 og mindre enn 1:20 000 sjanse for trisomi 13. Det vil i praksis si, omtrent ingen sjanse i det hele tatt for at fosteret skal ha noen av disse avvikene. En fantastisk nyhet for oss, og vi har også fortalt det til vår datter som ble veldig glad :) 

Håper alle dere andre også vil få gode nyheter i tiden som kommer!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, glassmanet skrev:

Huff 😯 tenkte nesten det. Men hadde et lite håp. Kjenner ei i samme situasjon som meg som ringte forrige uke og fikk tid i juni. Menmen.

Tror det gikk litt på når man var på forsamtale. Virker litt sånn på hun jeg snakket med :) 

Men det er ikke så lenge til juli/aug!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Harlekin skrev:

Masse lykke til, Pebbles! Krysser fingrene for at det skal klore seg godt fast :)

Nå er det visst flere som skal i gang igjen etter en liten stilleperiode? Krysser alt jeg har for dere alle!

En liten oppdatering fra meg: I morgen er jeg 14 uker. Jeg har tatt duotest (UL og blodprøve) pga. mannens translokasjon. Jeg har liksom ikke helt klart å glede meg veldig før jeg visste svaret på den, og det kom i forrige uke: 1:3200 sjanse for trisomi 21, 1:7700 sjanse for trisomi 18 og mindre enn 1:20 000 sjanse for trisomi 13. Det vil i praksis si, omtrent ingen sjanse i det hele tatt for at fosteret skal ha noen av disse avvikene. En fantastisk nyhet for oss, og vi har også fortalt det til vår datter som ble veldig glad :) 

Håper alle dere andre også vil få gode nyheter i tiden som kommer!

Hva er doutest og trisomi for noe? Jeg skjønte ingen ting av det du skrev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Pebbles skrev:

Er blir ruger, kun ett egg befruktet denne omgangen, så krysser fingrene for at det klorer seg fast.

Lykke til! :)

15 timer siden, Harlekin skrev:

En liten oppdatering fra meg: I morgen er jeg 14 uker. Jeg har tatt duotest (UL og blodprøve) pga. mannens translokasjon. Jeg har liksom ikke helt klart å glede meg veldig før jeg visste svaret på den, og det kom i forrige uke: 1:3200 sjanse for trisomi 21, 1:7700 sjanse for trisomi 18 og mindre enn 1:20 000 sjanse for trisomi 13. Det vil i praksis si, omtrent ingen sjanse i det hele tatt for at fosteret skal ha noen av disse avvikene. En fantastisk nyhet for oss, og vi har også fortalt det til vår datter som ble veldig glad :) 

Så gode nyheter! Gratulerer! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Harlekin skrev:

Masse lykke til, Pebbles! Krysser fingrene for at det skal klore seg godt fast :)

Nå er det visst flere som skal i gang igjen etter en liten stilleperiode? Krysser alt jeg har for dere alle!

En liten oppdatering fra meg: I morgen er jeg 14 uker. Jeg har tatt duotest (UL og blodprøve) pga. mannens translokasjon. Jeg har liksom ikke helt klart å glede meg veldig før jeg visste svaret på den, og det kom i forrige uke: 1:3200 sjanse for trisomi 21, 1:7700 sjanse for trisomi 18 og mindre enn 1:20 000 sjanse for trisomi 13. Det vil i praksis si, omtrent ingen sjanse i det hele tatt for at fosteret skal ha noen av disse avvikene. En fantastisk nyhet for oss, og vi har også fortalt det til vår datter som ble veldig glad :) 

Håper alle dere andre også vil få gode nyheter i tiden som kommer!

Så flott å høre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.4.2016 at 22.52, Jegda skrev:

Tror det gikk litt på når man var på forsamtale. Virker litt sånn på hun jeg snakket med :) 

Men det er ikke så lenge til juli/aug!

Nå har jeg fått tid 😀 uttak i uke 32. Står på venteliste til uttak i uke 27, så blir uansett veldig spennende!! 

Vi er uforklarlig barnløse, og jeg er så ukomfortabel med å ikke vite hvorfor vi ikke får det til selv 😐 alt er vel glemt om assistert befruktning faktisk fungerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, glassmanet skrev:

Nå har jeg fått tid 😀 uttak i uke 32. Står på venteliste til uttak i uke 27, så blir uansett veldig spennende!! 

Vi er uforklarlig barnløse, og jeg er så ukomfortabel med å ikke vite hvorfor vi ikke får det til selv 😐 alt er vel glemt om assistert befruktning faktisk fungerer!

Hvordan kom du på venteliste?

Er litt smågruff her, men det burde egentlig vært mulig på egenhånd også. 

Jeg synes det skal fungere på første forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.4.2016 at 23.40, Jegda skrev:

Hvordan kom du på venteliste?

Er litt smågruff her, men det burde egentlig vært mulig på egenhånd også. 

Jeg synes det skal fungere på første forsøk!

Sykepleieren jeg pratet med sa de hadde ventelister på hver oppsatte uke. Etter syklusen å regne kunne jeg ha uttak i uke 27, rett før de har sommerstengt. Og den listen var ikke så lang, så hun satte meg opp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at de har ventelister til uttakks-/innsettukene på Riksen. De setter deg på lista selv (gjerne et par menser frem i tid). Så ser de om det blir plass med tanke på når kvinnene satt opp på denne uka får mensen. Kanskje noen blir forsinket og ikke rekker samme uke. Var selv plassert som nr. 3 på ventelista (dvs. som ekstra for en uke som var egentlig fylt av andre).

Man kan ikke melde seg på. De gjør dette selv.

Anonymkode: c65c5...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 18.4.2016 at 20.43, Pebbles skrev:

Er blir ruger, kun ett egg befruktet denne omgangen, så krysser fingrene for at det klorer seg fast.

Lykke til Pebbles! :)

Den 18.4.2016 at 21.03, Harlekin skrev:

Masse lykke til, Pebbles! Krysser fingrene for at det skal klore seg godt fast :)

Nå er det visst flere som skal i gang igjen etter en liten stilleperiode? Krysser alt jeg har for dere alle!

En liten oppdatering fra meg: I morgen er jeg 14 uker. Jeg har tatt duotest (UL og blodprøve) pga. mannens translokasjon. Jeg har liksom ikke helt klart å glede meg veldig før jeg visste svaret på den, og det kom i forrige uke: 1:3200 sjanse for trisomi 21, 1:7700 sjanse for trisomi 18 og mindre enn 1:20 000 sjanse for trisomi 13. Det vil i praksis si, omtrent ingen sjanse i det hele tatt for at fosteret skal ha noen av disse avvikene. En fantastisk nyhet for oss, og vi har også fortalt det til vår datter som ble veldig glad :) 

Håper alle dere andre også vil få gode nyheter i tiden som kommer!

Det var gode nyheter! Gratulerer :biggrin:

 

Jeg snakket med sykehuset i går og skal starte opp med spray 10. mai. Det er heldigvis ikke så lenge til, for nå er jeg lei av venting. Vi blir ferdig med forsøk nr 3 i begynnelsen av juli og da er det bra nøyaktig 2 år siden henvisningen ble sendt. Det har tatt tid dette :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sastras skrev:

Lykke til Pebbles! :)

Det var gode nyheter! Gratulerer :biggrin:

 

Jeg snakket med sykehuset i går og skal starte opp med spray 10. mai. Det er heldigvis ikke så lenge til, for nå er jeg lei av venting. Vi blir ferdig med forsøk nr 3 i begynnelsen av juli og da er det bra nøyaktig 2 år siden henvisningen ble sendt. Det har tatt tid dette :bond:

Føler med deg! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎18‎.‎04‎.‎2016 at 23.45, Ayesh skrev:

Hva er doutest og trisomi for noe? Jeg skjønte ingen ting av det du skrev

 

Duotest er ultralyd + blodprøve for å sjekke etter enkelte misdannelser/sykdommer. Fra Wikipedia: Trisomi er en genetisk mutasjon som gir ett ekstra kromosom til det normale kromosomparet. Dette ekstra arvematerialet er opphav til varierende grad av fysisk og psykisk funksjonshemming.

Mannen min har balansert translokasjon, som er forflytning av ett kromosom til et annet, hos ham mellom 13+14. Dette gir redusert sædkvalitet og forhøyet risiko for trisomi 13, en kromosomfeil som gir alvorlige misdannelser som stort sett er uforenelig med liv. Vi sjekket også for trisomi 21 og 18, det var del av duotesten, selv om mannens translokasjon ikke gir økt risiko for dette.

Den ‎19‎.‎04‎.‎2016 at 12.40, miore skrev:

Så gode nyheter! Gratulerer! :) 

 

Den ‎19‎.‎04‎.‎2016 at 16.42, Sisti skrev:

Så flott å høre! 

 

9 timer siden, sastras skrev:

Det var gode nyheter! Gratulerer :biggrin:

 

Tusen takk, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18.4.2016 at 21.03, Harlekin skrev:

Masse lykke til, Pebbles! Krysser fingrene for at det skal klore seg godt fast :)

Nå er det visst flere som skal i gang igjen etter en liten stilleperiode? Krysser alt jeg har for dere alle!

En liten oppdatering fra meg: I morgen er jeg 14 uker. Jeg har tatt duotest (UL og blodprøve) pga. mannens translokasjon. Jeg har liksom ikke helt klart å glede meg veldig før jeg visste svaret på den, og det kom i forrige uke: 1:3200 sjanse for trisomi 21, 1:7700 sjanse for trisomi 18 og mindre enn 1:20 000 sjanse for trisomi 13. Det vil i praksis si, omtrent ingen sjanse i det hele tatt for at fosteret skal ha noen av disse avvikene. En fantastisk nyhet for oss, og vi har også fortalt det til vår datter som ble veldig glad :) 

Håper alle dere andre også vil få gode nyheter i tiden som kommer!

Så godt å lese Harlekin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...