Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lutinus er progesteron som er gunstig for at egget skal holde seg på plass inni der, det er et hormon. Vaginalkapsler. Jeg regner egentlig med at du skal stå på det etter innsett og frem til testdato. Man begynner med det, iallefall der vi går, dagen etter innsett. Jeg skal i tillegg gå på det som støttebehandling t.o.m uke 10 for å minske faren for sa skulle jeg være så heldig at det klaffer nå. 

Alene hjemme på dagtid jeg og ja :) Mannen på jobb og størstemann på skolen. Men dagene går på et vis relativt raskt likevel. Er alltids husarbeid å ta unna, går lange turer med hunden vår, leser bøker mens jeg soler meg (heldigvis fint være!!).. 

Anonymkode: a1542...ea7

OK, kanskje jeg skal gå på det, jeg også. :)  Det er alltids noe å gjøre.. så lenge man er frisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt samtale😊

Det blir lang protokoll og oppstart tidlig i høst😉

Vi gleder oss, og jeg er veldig spent på hvordan jeg reagerer på hormonene...😯

Anonymkode: 3d35c...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal starte med medisiner i midten av juli, lang protokol. Det virker så innmari nærme og så veeeldig lenge til på en gang. Hodet mitt er sjelden andre steder enn tanker rundt dette, og jeg er så spent...og bekymret og alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.6.2016 at 13.11, Askmeagain89 skrev:

Da var forsamtalen over. Kjenner jeg er veldig skeptisk.  De ville ikke følge det vanlige opplegget så skal gå på medisiner i lang lang tid. Føler meg rimelig motløs. De var også litt skeptiske til evt å sette inn to egg. 

Vi hadde tre forsøk der det klaffet på det siste. Medisinene da fungerte,  men dosene ble økt til siste forsæk. Vi har en på ett år i dag, og vil gjerne følge det opplegget som fungerte.  Det å begynne nye forsøk med helt nye medisiner helt uten kunnskap om hvordan det fungerer føles håpløst

Uff, så frustrerende :( Begrunnet de hvorfor de plutselig ville gå en annen vei? Skal du ha lang protokoll med nesespray og hele pakka?

Jeg skal på forsamtale for (det som forhåpentligvis til slutt skal bli) nr 2 torsdag i neste uke, og er veldig spent! Hva gjorde dere på forsamtalen? Måtte du ta nye blodprøver? Ny innvendig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, miore skrev:

Uff, så frustrerende :( Begrunnet de hvorfor de plutselig ville gå en annen vei? Skal du ha lang protokoll med nesespray og hele pakka?

Jeg skal på forsamtale for (det som forhåpentligvis til slutt skal bli) nr 2 torsdag i neste uke, og er veldig spent! Hva gjorde dere på forsamtalen? Måtte du ta nye blodprøver? Ny innvendig UL?

På min forsamtale pratet vi om medikmenter og så ny inv. Ul hvor legen talte eggsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jegda skrev:

På min forsamtale pratet vi om medikmenter og så ny inv. Ul hvor legen talte eggsekker.

Var det søskenforsøk eller forsøk på førstemann? Jeg har allerede et ivf-barn som nærmer seg året nå, og er egentlig mest nysgjerrig på om det er mye jeg må gjøre "om igjen" eller om det er ganske rett på medisiner :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting jeg lurer på til dere som skal ha/har langt regime og bruker nesesprayen Synerla; kanskje dere kan spørre legen om å få resept på Procren istedet?

Jeg hadde synerla på første forsøket, og syntes det var stress med å huske sprayen og klokkeslettene. Ugunstig også ift jobb. I runde to så fikk jeg Procren som er ei depotsprøyte som varer i 4 uker. Veldig ok å bare sette ei sprøyte og ikke gjøre noe mere før daglig eggstimulering begynte. Tok blodprøver 2 uker etter depotsprøyten for å se om jeg var nedregulert før jeg begynte med menopur. 

Anonymkode: a1542...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg lurer på til dere som skal ha/har langt regime og bruker nesesprayen Synerla; kanskje dere kan spørre legen om å få resept på Procren istedet?

Jeg hadde synerla på første forsøket, og syntes det var stress med å huske sprayen og klokkeslettene. Ugunstig også ift jobb. I runde to så fikk jeg Procren som er ei depotsprøyte som varer i 4 uker. Veldig ok å bare sette ei sprøyte og ikke gjøre noe mere før daglig eggstimulering begynte. Tok blodprøver 2 uker etter depotsprøyten for å se om jeg var nedregulert før jeg begynte med menopur. 

Anonymkode: a1542...ea7

Her må jeg ta begge deler  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, miore skrev:

Uff, så frustrerende :( Begrunnet de hvorfor de plutselig ville gå en annen vei? Skal du ha lang protokoll med nesespray og hele pakka?

Jeg skal på forsamtale for (det som forhåpentligvis til slutt skal bli) nr 2 torsdag i neste uke, og er veldig spent! Hva gjorde dere på forsamtalen? Måtte du ta nye blodprøver? Ny innvendig UL?

Jeg fikk en ok grunn. Det var pga at helseplagene mine knyttet til syklusen tydet på at nedregulering var mest gunstig,  men jeg har alltid hatt disse plagene så kunne egentlig tenke meg kort protokoll fordi det er jeg kjent med og vet det fungerer.  Ja, nå blir det lang protokoll og skal stå på medisiner i to og en halv måned ca. Gleder meg ikke til det. På forsamtalen lurte de bare på forhistorien, tok innvendig ul, lagde en plan for neste forsøk og ba oss ta blodprøvene på nytt. Lykke til på samtalen!  Håper det går bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! :vinke: Slenger meg med her jeg... :sjenert: 

En langvarig historie hos Riksen har det blitt for oss. Etter et avbrutt og åtte negative inseminasjonsforsøk, negativ første fersk i fjor sommer og negativ første frys i fjor høst var det nytt ferskforsøk i januar. Mange fine egg, ett inn og åtte på frys. Heller ikke da ble det positiv test, og etter et avbrutt frys etter påske er jeg nå ruger på det som ved innsett var et åttedelt egg. Hos oss er det tydeligvis vanskelig å få eggene til å overleve tining, seks måtte tines for å få et som levde. Innsett var onsdag forrige uke, blodprøve førstkommende mandag. Kjenner jeg driver meg selv til vanvidd med alt jeg kjenner på kroppen, samtidig som jeg er livredd for enda en negativ test :bond: 

Lykke til alle sammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tennessee skrev:

Hei alle sammen! :vinke: Slenger meg med her jeg... :sjenert: 

En langvarig historie hos Riksen har det blitt for oss. Etter et avbrutt og åtte negative inseminasjonsforsøk, negativ første fersk i fjor sommer og negativ første frys i fjor høst var det nytt ferskforsøk i januar. Mange fine egg, ett inn og åtte på frys. Heller ikke da ble det positiv test, og etter et avbrutt frys etter påske er jeg nå ruger på det som ved innsett var et åttedelt egg. Hos oss er det tydeligvis vanskelig å få eggene til å overleve tining, seks måtte tines for å få et som levde. Innsett var onsdag forrige uke, blodprøve førstkommende mandag. Kjenner jeg driver meg selv til vanvidd med alt jeg kjenner på kroppen, samtidig som jeg er livredd for enda en negativ test :bond: 

Lykke til alle sammen! 

Hei! Så mye dere har måtte vært igjennom :/ dere har hatt en lang prosess! Håper det blir bra for dere nå!

Jeg ska ha innsett i august, er også fryseegg, det blir et søskenforsøk. Men blir litt sjokkert når jeg leser innlegge ditt her om at eggene hadde vanskeligheter for å tåle tiningen? Hadde dere veldig uflaks eller er det vanskelig for eggene å overleve tiningen? Blir iallefall nedtur om ingen av våre 6 fryseegg overlever tiningen, Blir spennende å se.. 

Jeg håper du får glad nyhet nå og positiv test etter en så lang og slitsom prosess som dere har hatt! Lykke til! :) 

Anonymkode: fabcd...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Så mye dere har måtte vært igjennom :/ dere har hatt en lang prosess! Håper det blir bra for dere nå!

Jeg ska ha innsett i august, er også fryseegg, det blir et søskenforsøk. Men blir litt sjokkert når jeg leser innlegge ditt her om at eggene hadde vanskeligheter for å tåle tiningen? Hadde dere veldig uflaks eller er det vanskelig for eggene å overleve tiningen? Blir iallefall nedtur om ingen av våre 6 fryseegg overlever tiningen, Blir spennende å se.. 

Jeg håper du får glad nyhet nå og positiv test etter en så lang og slitsom prosess som dere har hatt! Lykke til! :) 

Anonymkode: fabcd...20e

Tusen takk! :)

Vi har nok vært ekstra uheldige med fryseegg altså, jeg har ikke hørt om mange som sliter så mye med å få dem til å overleve. Mange får jo satt inn begge fordi de overlever, mens for oss var det altså 1 av 5 som overlevde etter første runde, og hittil 1 av 6 tinte (vi har fortsatt to på frys, men blir jo litt pessimistisk om det kan bli noe forsøk når det dør så mange ved tining). Så jeg tror ikke du trenger å bekrymre deg når dere har 6 på frys altså! Håper dere får gode resultater i august!

I dag har jeg kjøpt test som skal brukes mandag før blodprøven. Jeg har egentlig fått litt aversjon mot tester fordi de alltid er negative, men da jeg prøvde å bare vente på blodprøvesvar og fikk det negative resultatet over telefon på første fersk fant jeg ut at det var mye verre.... Så da velger jeg det minste av de to ondene :ler: Jeg håper virkelig på en positiv denne gangen altså, selv om jeg ikke aner hvordan jeg skal forholde meg til det skulle det skje... :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

etter første fersk forsøk som endte negativt og første frys forsøk som endte i ma/bo i uke 6 har jeg startet på nytt fersk forsøk.

Jeg begynte med synarela 19.05 og i går 10.06 på menopur. Jeg skal på første kontroll 16.06 
Jeg er veldig fortvilt ettersom jeg har glemt å bytte synarela flaske etter 60 doser. Jeg har gått over en hel uke og nå er jeg fryktelig redd dette vil ødelegge hele forsøket. Helt til i går kom det nok spray ut, og i dag når jeg skulle spraye var det veldig lite og jeg reagerte på det. Så når jeg telte doser og dager vart jeg rimelig oppgitt og sint at jeg kunne gjør en sånn feil. Jeg har sendt melding til sykehuset, men får ikke svar før mandag/tirsdag. Nå er det 50/50 prosent sjanse for at dette skal gå bra og vi får fortsette med forsøket. 

Har flere av dere vært like glemsk som meg, og hvordan gikk det? Måtte dere avbryte, eller vart forsøket forlenget? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre ingen erfaringer med å bruke Synarelaen for lenge @maxi25... Hvordan gikk det? 

Jeg hadde testdag i dag og tok hjemmetest før blodprøven for å være litt forberedt. Testen viste svak svak positiv (for første gang noensinne) og da jeg snakket med sykehuset var blodprøven også positiv, men med lav verdi (21). Jeg er derfor redd at min aller første positive test er kjemisk... :sjenert: Skal ta ny blodprøve fredag for å sjekke stigning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tennessee skrev:

Jeg har dessverre ingen erfaringer med å bruke Synarelaen for lenge @maxi25... Hvordan gikk det? 

Jeg hadde testdag i dag og tok hjemmetest før blodprøven for å være litt forberedt. Testen viste svak svak positiv (for første gang noensinne) og da jeg snakket med sykehuset var blodprøven også positiv, men med lav verdi (21). Jeg er derfor redd at min aller første positive test er kjemisk... :sjenert: Skal ta ny blodprøve fredag for å sjekke stigning. 

Krysser fingrene for deg :biggrin:

Hvordan gikk det @maxi25, hørt fra sykehuset?

Jeg er i gang med sprøyter. Kontroll på fredag. Spent på om medisinbytte utgjør noe forskjell i antall egg. 

Forresten, jeg har hatt en lengre sprayperiode denne gangen, 5 uker, og fått masse strekkmerker på innsiden av lårene :( Noen andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 11.6.2016 at 16.29, maxi25 skrev:

Hei,

etter første fersk forsøk som endte negativt og første frys forsøk som endte i ma/bo i uke 6 har jeg startet på nytt fersk forsøk.

Jeg begynte med synarela 19.05 og i går 10.06 på menopur. Jeg skal på første kontroll 16.06 
Jeg er veldig fortvilt ettersom jeg har glemt å bytte synarela flaske etter 60 doser. Jeg har gått over en hel uke og nå er jeg fryktelig redd dette vil ødelegge hele forsøket. Helt til i går kom det nok spray ut, og i dag når jeg skulle spraye var det veldig lite og jeg reagerte på det. Så når jeg telte doser og dager vart jeg rimelig oppgitt og sint at jeg kunne gjør en sånn feil. Jeg har sendt melding til sykehuset, men får ikke svar før mandag/tirsdag. Nå er det 50/50 prosent sjanse for at dette skal gå bra og vi får fortsette med forsøket. 

Har flere av dere vært like glemsk som meg, og hvordan gikk det? Måtte dere avbryte, eller vart forsøket forlenget? 

Jeg har ingen egen erfaring, men har hørt om (...lest om) flere som har brukt sprayen utover de 60 dosene, så du er ikke alene! Det de fleste har skrevet da, er at det er litt flere enn de 60 dosene på sprayflaska. Kanskje derfor det kom nok spray ut helt til fredag? Jeg aner ikke om det er noen konsekvenser (eller hvordan konsekvensene er) ved å gå en uke over, men håper du fikk gode nyheter fra sykehuset!

12 timer siden, Tennessee skrev:

Jeg har dessverre ingen erfaringer med å bruke Synarelaen for lenge @maxi25... Hvordan gikk det? 

Jeg hadde testdag i dag og tok hjemmetest før blodprøven for å være litt forberedt. Testen viste svak svak positiv (for første gang noensinne) og da jeg snakket med sykehuset var blodprøven også positiv, men med lav verdi (21). Jeg er derfor redd at min aller første positive test er kjemisk... :sjenert: Skal ta ny blodprøve fredag for å sjekke stigning. 

Krysser fingrene for fin stigning :) 

10 timer siden, sastras skrev:

Jeg er i gang med sprøyter. Kontroll på fredag. Spent på om medisinbytte utgjør noe forskjell i antall egg. 

Forresten, jeg har hatt en lengre sprayperiode denne gangen, 5 uker, og fått masse strekkmerker på innsiden av lårene :( Noen andre som har opplevd det?

Wææ, så kjedelig! :( 

---

Jeg skal på forsamtale på torsdag, og er skikkelig spent og nervøs nå! Jeg trodde kanskje jeg skulle være litt mer avbalansert nå som vi allerede har en liten en, men jeg er tydeligvis like gal som sist gang ;) Kjenner adrenalinnivået ligger et godt stykke over baseline dagen lang, er utålmodig (vil helst være gravid STAT), og bekymrer meg over idiotiske ting. Igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk @miore :) Jeg kjenner jeg er litt pessimistisk i dag, må prøve å slutte å Google alt mulig... :sjenert: 

Jeg skjønner forsåvidt godt at du kjenner på galskapen igjen. Det er vel neppe en situasjon man venner seg til, enda så mange ganger en har vært i den. Jeg får fortsatt høy puls av å gå inn på venterommet på Riksen, selv på helt vanlige ultralydkontroller som jeg har hatt flere titalls av nå... :rolleyes: Lykke til på torsdag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde svak, svak test søndag og igår, tok blodprøve og hcg var veldig lavt. 

Begynte å blø idag, så da var det nok bare hormonene som spilte meg et puss (tok 3 klikk med ovitrelle i 8 dager etter innsett som støttebehandling, så var nok den som ga utslag). 

Faen altså :( 

Men, bedre lykke neste gang, er det ikke det alle sier?

Skal tørke tårene og hive meg rundt igjen straks jeg får klarsignal fra klinikken. I mellomtiden så skal jeg nyte god vin, spekemat og muggoster i ferien vår som starter neste uke! 

Anonymkode: a1542...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde svak, svak test søndag og igår, tok blodprøve og hcg var veldig lavt. 

Begynte å blø idag, så da var det nok bare hormonene som spilte meg et puss (tok 3 klikk med ovitrelle i 8 dager etter innsett som støttebehandling, så var nok den som ga utslag). 

Faen altså :( 

Men, bedre lykke neste gang, er det ikke det alle sier?

Skal tørke tårene og hive meg rundt igjen straks jeg får klarsignal fra klinikken. I mellomtiden så skal jeg nyte god vin, spekemat og muggoster i ferien vår som starter neste uke! 

Anonymkode: a1542...ea7

Så vondt!! Får jo litt håp..

Men kos deg med alt godt i ferien som kommer. Ved forrige mens trøstet jeg meg med spekemat og øl, litt sånn f*** ta deg verden, hjalp litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...