Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Den Saturday, May 21, 2016 at 9.14, Harlekin skrev:

Å, gratulerer, @VirreVapp! Kjempespennende!

 

Den Saturday, May 21, 2016 at 9.29, FlyBabe skrev:

Spennende! Vi krysser fingrene!

 

Den Saturday, May 21, 2016 at 13.41, miore skrev:

Gratulerer! :) Det er jo veldig lovende!

 

6 timer siden, Ekstra skrev:

Takk @VirreVapp. Håper det lykkes for deg denne gangen!

 

4 timer siden, malla1992 skrev:

Åssen går det @VirreVapp ? 😊

 

Takk alle sammen :) 

Foreløpig går det fint.  Sterkere tester enn sist, og ingen småblødninger så langt. Og kvalm. Ugh. Er vel lutinusen som er med og booster den kvalmen,  merka ikke så mye så tidlig da jeg var gravid med sønnen min. Tenker jeg tar en tur til legen for å måle hcg i morgen, så får vi se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Jegda skrev:

Ville bare skyte inn, det er ikke nødvendigvis deg det er galt med. Ufrivillig barnøshet kan være av feil hos begge også. Feks sædcellene er ikke hardføre og eggene har hardt skal.

1/3 han, 1/3 henne og 1/3 de kombinert :)

 

Jeg venter sånn på å begynne, får resepter nå i Juni.. :o

Da begynner vi ca samtidig! :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på forsamtale om to uker. Kjenner jeg gruer meg. Ny klinikk, men forhåpentligvis får jeg følge programmet fra forrige gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, May 23, 2016 at 18.14, FlyBabe skrev:

Da begynner vi ca samtidig! :) Lykke til :)

:D

Er dette ditt første forsøk? Hvor hører du til? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Jegda skrev:

:D

Er dette ditt første forsøk? Hvor hører du til? 

 

Første forsøk, ja.. Hører til St. Olavs. 

Hva med deg?

Endret av FlyBabe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Vi skal på forsamtale om to uker. Kjenner jeg gruer meg. Ny klinikk, men forhåpentligvis får jeg følge programmet fra forrige gang

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ca 14 dager til forsamtale her og. Vi er 1 gangsprøvere og har prøvd i et år fordi legen sa vi måtte. (Endo med trange/tette eggeledere).

Jeg kjenner at jeg er spent på hva de vil si på samtalen. Når får vi starte? hvilken behandling blir det? Hvordan reagerer jeg på hormoner?  Mange tanker svirrer i hodet. Fordi vi hadde et dårlig utg.pkt har jeg ikke følt at vi har hatt noen sjanse til å lykkes enda, men nå er det muligheter for at det kan skje...

Jeg er noen kg over det jeg burde (164 høy og 68kg), men håper at det ikke skal ha noe å si. Jeg har prøvd å gå ned 4kg siden januar, men pga stress har det vist seg vanskelig. Jeg kommer til å jobbe videre med det i sommer. Jeg har 8 uker ferie så tid til trening og avstressing, det har jeg!

Lykke til dere andre her inne😊

 

Anonymkode: 3d35c...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FlyBabe skrev:

Første forsøk, ja.. Hører til St. Olavs. 

Hva med deg?

Første forsøk, riksen. Det begynner å kjennes nærme, men fortsatt så lenge til!

Skal du ha nesespray og hele greia? Jeg skal det og har begynt å stresse litt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Jegda skrev:

Første forsøk, riksen. Det begynner å kjennes nærme, men fortsatt så lenge til!

Skal du ha nesespray og hele greia? Jeg skal det og har begynt å stresse litt :/

Nei, jeg skal ha kort prosedyre. Sprøyter i rundt 9 dager, "bare".

Skjønner godt hva du mener, jeg har jobba hardt mot dette i 1,5 år siden vi fikk vite at vi måtte ha prøverør, og nå er det plutselig bare en mnd til. :bond: Jeg er livredd og gleder meg samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. mai 2016 at 17.44, AnonymBruker skrev:

Nå er det ca 14 dager til forsamtale her og. Vi er 1 gangsprøvere og har prøvd i et år fordi legen sa vi måtte. (Endo med trange/tette eggeledere).

Jeg kjenner at jeg er spent på hva de vil si på samtalen. Når får vi starte? hvilken behandling blir det? Hvordan reagerer jeg på hormoner?  Mange tanker svirrer i hodet. Fordi vi hadde et dårlig utg.pkt har jeg ikke følt at vi har hatt noen sjanse til å lykkes enda, men nå er det muligheter for at det kan skje...

Jeg er noen kg over det jeg burde (164 høy og 68kg), men håper at det ikke skal ha noe å si. Jeg har prøvd å gå ned 4kg siden januar, men pga stress har det vist seg vanskelig. Jeg kommer til å jobbe videre med det i sommer. Jeg har 8 uker ferie så tid til trening og avstressing, det har jeg!

Lykke til dere andre her inne😊

 

Anonymkode: 3d35c...78d

Du er innenfor normalen og en slik vekt skal ikke påvirke et forsøk på graviditet. Sats heller på å holde deg jenvlig i aktivitet og spis sunt og normalt :)

Anonymkode: 75134...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.5.2016 at 17.44, AnonymBruker skrev:

Nå er det ca 14 dager til forsamtale her og. Vi er 1 gangsprøvere og har prøvd i et år fordi legen sa vi måtte. (Endo med trange/tette eggeledere).

Jeg kjenner at jeg er spent på hva de vil si på samtalen. Når får vi starte? hvilken behandling blir det? Hvordan reagerer jeg på hormoner?  Mange tanker svirrer i hodet. Fordi vi hadde et dårlig utg.pkt har jeg ikke følt at vi har hatt noen sjanse til å lykkes enda, men nå er det muligheter for at det kan skje...

Jeg er noen kg over det jeg burde (164 høy og 68kg), men håper at det ikke skal ha noe å si. Jeg har prøvd å gå ned 4kg siden januar, men pga stress har det vist seg vanskelig. Jeg kommer til å jobbe videre med det i sommer. Jeg har 8 uker ferie så tid til trening og avstressing, det har jeg!

Lykke til dere andre her inne😊

 

Anonymkode: 3d35c...78d

Så lenge du har BMI under 32 så er det ingen problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.5.2016 at 8.57, Askmeagain89 skrev:

Lykke til til dere som skal eller er i gang:)

Hvordan går det med dere? Skal dere i gang med søskenforsøk i løpet av året? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28.5.2016 at 18.52, miore skrev:

Hvordan går det med dere? Skal dere i gang med søskenforsøk i løpet av året? :)

Vi skal på samtale om halvannen uke ca. Jeg regner med vi får vite mer om tidspunkt for forsøk på samtalen.  Enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne som anonym enn så lenge, 

Men: vi skal ha innsett idag!! De kommer til å sette inn to egg :)

Hadde uttak fredagen som var, fikk ut 10 egg, og av de 10 så ble 9 befruktet, og av de igjen så ble 8 egg perfekte!

Aldri hatt så godt resultat før. Forrige gang så ble det fire egg og av de fire så ble to bra og satt inn. Har hatt lang protokoll, sprøytet menopur i 12 dager. Har i tillegg støttebehandling med kortison og albyl-e, og i morgen etter innsettet skal jeg ta tre klikk med ovitrelle (eggløsningsprøyten) i 8 dager. Første gangen med menopur, tidligere har jeg hatt gonal-f, så tydeligvis at kroppen min responderer bedre på menopur. 

Problemet mitt er at det ikke vil feste seg! 

Så denne gangen blir jeg sykemeldt i to uker for å unngå fysisk og psykisk stress. Har en veldig belastende jobb. 

Til nå så har det blitt noen forsøk..

Første forsøket ble jeg gravid på, men endte i en MA i uke 9. 

Andre forsøket festet seg ikke.

Tredje forsøket ble avbrutt pga jeg fikk dessverre underlivsinfeksjon etter uttaket. 

Fjerde forsøket ble to egg satt inn, men festet seg ikke.

Så nå krysser jeg fingrer og tær og ber til høyere makter om at dette måtte gå bra! 

Pray with me! 

 

Anonymkode: a1542...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne som anonym enn så lenge, 

Men: vi skal ha innsett idag!! De kommer til å sette inn to egg :)

Hadde uttak fredagen som var, fikk ut 10 egg, og av de 10 så ble 9 befruktet, og av de igjen så ble 8 egg perfekte!

Aldri hatt så godt resultat før. Forrige gang så ble det fire egg og av de fire så ble to bra og satt inn. Har hatt lang protokoll, sprøytet menopur i 12 dager. Har i tillegg støttebehandling med kortison og albyl-e, og i morgen etter innsettet skal jeg ta tre klikk med ovitrelle (eggløsningsprøyten) i 8 dager. Første gangen med menopur, tidligere har jeg hatt gonal-f, så tydeligvis at kroppen min responderer bedre på menopur. 

Problemet mitt er at det ikke vil feste seg! 

Så denne gangen blir jeg sykemeldt i to uker for å unngå fysisk og psykisk stress. Har en veldig belastende jobb. 

Til nå så har det blitt noen forsøk..

Første forsøket ble jeg gravid på, men endte i en MA i uke 9. 

Andre forsøket festet seg ikke.

Tredje forsøket ble avbrutt pga jeg fikk dessverre underlivsinfeksjon etter uttaket. 

Fjerde forsøket ble to egg satt inn, men festet seg ikke.

Så nå krysser jeg fingrer og tær og ber til høyere makter om at dette måtte gå bra! 

Pray with me! 

 

Anonymkode: a1542...ea7

Lykke til! *krysse alt jeg har*
Håper du vil fortelle oss fortsettelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, FlyBabe skrev:

Lykke til! *krysse alt jeg har*
Håper du vil fortelle oss fortsettelsen...

Takk :)

Tidligere forsøk som ikke har festet seg så har jeg vært klar over negativt resultat noen dager før testdato pga jeg får av en eller annen grunn intens hormonhodepine i et par dager før jeg begynner å blø..  

Fortsettelse følger!

Anonymkode: a1542...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk :)

Tidligere forsøk som ikke har festet seg så har jeg vært klar over negativt resultat noen dager før testdato pga jeg får av en eller annen grunn intens hormonhodepine i et par dager før jeg begynner å blø..  

Fortsettelse følger!

Anonymkode: a1542...ea7

Håper hodepinen holder seg langt unna denne gangen!!

Lykke til :) Både til deg og alle dere andre som er i gang med prosessen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Vi skal på samtale om halvannen uke ca. Jeg regner med vi får vite mer om tidspunkt for forsøk på samtalen.  Enn du?

Da ligger vi rimelig likt i løypa denne gang! Vi skal på samtale om litt over to uker, og ha forsøk i enten juni eller august :) Mulig det blir litt trangt å presse det inn i juni (klinikken har ferie i juli), men vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne som anonym enn så lenge, 

Men: vi skal ha innsett idag!! De kommer til å sette inn to egg :)

Hadde uttak fredagen som var, fikk ut 10 egg, og av de 10 så ble 9 befruktet, og av de igjen så ble 8 egg perfekte!

Aldri hatt så godt resultat før. Forrige gang så ble det fire egg og av de fire så ble to bra og satt inn. Har hatt lang protokoll, sprøytet menopur i 12 dager. Har i tillegg støttebehandling med kortison og albyl-e, og i morgen etter innsettet skal jeg ta tre klikk med ovitrelle (eggløsningsprøyten) i 8 dager. Første gangen med menopur, tidligere har jeg hatt gonal-f, så tydeligvis at kroppen min responderer bedre på menopur. 

Problemet mitt er at det ikke vil feste seg! 

Så denne gangen blir jeg sykemeldt i to uker for å unngå fysisk og psykisk stress. Har en veldig belastende jobb. 

Til nå så har det blitt noen forsøk..

Første forsøket ble jeg gravid på, men endte i en MA i uke 9. 

Andre forsøket festet seg ikke.

Tredje forsøket ble avbrutt pga jeg fikk dessverre underlivsinfeksjon etter uttaket. 

Fjerde forsøket ble to egg satt inn, men festet seg ikke.

Så nå krysser jeg fingrer og tær og ber til høyere makter om at dette måtte gå bra! 

Pray with me! 

 

Anonymkode: a1542...ea7

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...