Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Den 21.3.2016 at 13.14, malla1992 skrev:

Det er ikke første forsøk, men andre. Men tredje gang, hvis man teller med det forsøket som ble avbrutt pga ingen egg. 

Er så drit lei etter 5 år med prøving. Bare griner og griner og vill ikke ha noe med babyer å gjøre 😞 

Fill vite at jeg hadd lavtstoffskifte, vet du om det kan ha noe att egget ikke fester seg ? 

Vet om ei venninne som hadde lavt stoffskifte og hun behandlet dette før ivf, og hun lyktes. Ikke gi deg. Hos meg så det virkelig mørkt ut. høy alder ,dårlig sædkvalitet, og kunne bare bruke en eggstokk pga et myom som dekket for den andre. Jeg lyktes til slutt jeg også. vet hvordan du har det, men de fleste klarer det til slutt:-)

Anonymkode: 0c05d...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet om ei venninne som hadde lavt stoffskifte og hun behandlet dette før ivf, og hun lyktes. Ikke gi deg. Hos meg så det virkelig mørkt ut. høy alder ,dårlig sædkvalitet, og kunne bare bruke en eggstokk pga et myom som dekket for den andre. Jeg lyktes til slutt jeg også. vet hvordan du har det, men de fleste klarer det til slutt:-)

Anonymkode: 0c05d...857

Takk for oppmuntrende ord ☺️ Er skikkelig lei meg for at jeg ikke fant ut dette om stoffskifte føre jeg hadde forsøk, kanskje jeg hadde lykkes da. Dumt å kaste bort ett forsøk også. 

Så bra det gikk bra for dere ❤️

Endret av malla1992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, malla1992 skrev:

Takk for oppmuntrende ord ☺️ Er skikkelig lei meg for at jeg ikke fant ut dette om stoffskifte føre jeg hadde forsøk, kanskje jeg hadde lykkes da. Dumt å kaste bort ett forsøk også. 

Så bra det gikk bra for dere ❤️

Hva skal du gjøre for stoffskifte nå

Anonymkode: 14d2e...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du gjøre for stoffskifte nå

Anonymkode: 14d2e...c38

Er ikke helt sikker enda, skal snakke med legen min på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.3.2016 at 12.16, malla1992 skrev:

Er ikke helt sikker enda, skal snakke med legen min på mandag :)

Jeg har også lavt stoffskifte og ble fulgt opp nøye før og under hele prosessen av fastlegen min. Hvis det ender opp med at du må begynne med levaxin, spør om du kan få det på blåresept 😊Håper det løser seg for dere 💜

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lillelovise skrev:

Jeg har også lavt stoffskifte og ble fulgt opp nøye før og under hele prosessen av fastlegen min. Hvis det ender opp med at du må begynne med levaxin, spør om du kan få det på blåresept 😊Håper det løser seg for dere 💜

 

Veit du om det kan ha noe med at det kanskje ikke  klaffer hvis man har lavt stoffskifte ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal også ringe inn mensen til riksen i april. De sa vi mest sannsynlig ikke fikk begynne før i august/september. Er så trist og lei nå 😢 etter langtidsprøving uten noen diagnose. Føles håpløst. Min bestevenninne venter nr to nå. Vi begynte å prøve samtidig. Kjennes så uvirkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, glassmanet skrev:

Skal også ringe inn mensen til riksen i april. De sa vi mest sannsynlig ikke fikk begynne før i august/september. Er så trist og lei nå 😢 etter langtidsprøving uten noen diagnose. Føles håpløst. Min bestevenninne venter nr to nå. Vi begynte å prøve samtidig. Kjennes så uvirkelig!

:( *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange inne her som har lykkes med ivf jeg skal i gang med behandling på Ullevål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, thwrbra85 skrev:

Er det mange inne her som lykkes på første forsøk med ivf 😊😊

 Jeg ble gravid på første forsøk, men mistet i SA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Pebbles skrev:

 Jeg ble gravid på første forsøk, men mistet i SA

Var det på Ullevål? Fikk du ut mange egg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, thwrbra85 skrev:

Var det på Ullevål? Fikk du ut mange egg ?

Det var på Haukeland, mener det var fire egg ut, men det var to som ble befruktet. Fikk satt inn ett og ett på frys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Pebbles skrev:
1 minutt siden, Pebbles skrev:

Det var på Haukeland, mener det var fire egg ut, men det var to som ble befruktet. Fikk satt inn ett og ett på frys.

Lenge siden du gjorde det?har du brukt opp det på frys å ?kan jeg spørre hva som er årsaken te prøvrør hos dere ?hvor gammel er du ?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, thwrbra85 skrev:

Er det mange inne her som lykkes på første forsøk med ivf 😊😊

Vi lyktes på første forsøk, har en liten fin og aktiv liten krabat som resultat og skal begynne med søskenforsøk senere i år :) Vi gikk privat fordi vi ikke orket å vente på offentlig ("venteforsøk" privat mens vi sto i kø offentlig), og kommer nok til å gjøre det samme denne gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, miore skrev:

Vi lyktes på første forsøk, har en liten fin og aktiv liten krabat som resultat og skal begynne med søskenforsøk senere i år :) Vi gikk privat fordi vi ikke orket å vente på offentlig ("venteforsøk" privat mens vi sto i kø offentlig), og kommer nok til å gjøre det samme denne gang.

Kan jeg spørre hva som var grunn te at dere måte ha prøvrør å hvor gammel er du å hvor mange egg fikk dere ut ?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, miore skrev:

Vi lyktes på første forsøk, har en liten fin og aktiv liten krabat som resultat og skal begynne med søskenforsøk senere i år :) Vi gikk privat fordi vi ikke orket å vente på offentlig ("venteforsøk" privat mens vi sto i kø offentlig), og kommer nok til å gjøre det samme denne 

28 minutter siden, thwrbra85 skrev:

Kan jeg spørre hva som var grunn te at dere måte ha prøvrør å hvor gammel er du å hvor mange egg fikk dere ut ?😊

Vet du om det går ann få skattefradrag på skatten får medisiner om noen har fått det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, thwrbra85 skrev:

Kan jeg spørre hva som var grunn te at dere måte ha prøvrør å hvor gammel er du å hvor mange egg fikk dere ut ?😊

Vet du om det går ann få skattefradrag på skatten får medisiner om noen har fått det ?

Vi var uforklarlig barnløse, altså tilsynelatende ikke noe i veien med noen av oss. Var 29 da jeg ble gravid med førstemann i 2014 (31 nå). Vi fikk ut 6 egg, hvor 4 ble befruktet.

Du får nok ikke skattefradrag for medisinene, men du får tilbakebetalt fra HELFO det du har brukt av medisiner over 15 000,- . Derfor er det viktig å spare på alle kvitteringene dine når du betaler for medisiner på apoteket! Dette er imidlertid ikke noe du bruker selvangivelsen til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, thwrbra85 skrev:

 

Er 32 år, PCOS hos meg er grunnen til at vi må ha ivf. Første forsøk var i mai 14. Har brukt opp fryseegget (overlevde ikke), de andre forsøkene og fryseforsøkene etter disse i det offentlige. Ble gravid med et fryseegg etter andre forsøk, men også dette endte i SA. Har hatt fire ferskforsøk (inkludert 1 avbrutt), fått satt tilbake syv egg på seks innsettinger (fersk og frys) siden mai 14.

 

Nå prøver vi for første gang hos privat klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, miore skrev:
1 time siden, Pebbles skrev:

Er 32 år, PCOS hos meg er grunnen til at vi må ha ivf. Første forsøk var i mai 14. Har brukt opp fryseegget (overlevde ikke), de andre forsøkene og fryseforsøkene etter disse i det offentlige. Ble gravid med et fryseegg etter andre forsøk, men også dette endte i SA. Har hatt fire ferskforsøk (inkludert 1 avbrutt), fått satt tilbake syv egg på seks innsettinger (fersk og frys) siden mai 14.

 

Nå prøver vi for første gang hos privat klinikk hva er pcos ?.

Vi lyktes på første forsøk, har en liten fin og aktiv liten krabat som resultat og skal begynne med søskenforsøk senere i år :) Vi gikk privat fordi vi ikke orket å vente på offentlig ("venteforsøk" privat mens vi sto i kø offentlig), og kommer nok til å gjøre det samme denne 

22 timer siden, thwrbra85 skrev:

Kan jeg spørre hva som var grunn te at dere måte ha prøvrør å hvor gammel er du å hvor mange egg fikk dere ut ?😊

Vet du om det går ann få skattefradrag på skatten får medisiner om noen har fått det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...