Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Sisti skrev:

Så leit. :( Men håper du tar en test på morgenurin også? Klem til deg! 

Ja, jeg er så lei :icon_frown: logga meg inn på facebook i går å da var det bilder av barnesenger og noen av bekjente av meg som skulle ha barn. Er så lei av å se rund meg att alle rundt meg barn så lett. 

Tok en test kl 12 i dag, men det var ikke morgen urin, tisset 3 timer føre det, glemte å ta testen da. Men et det noe vits i å prøve med morgenurin da ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 11.3.2016 at 9.39, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Slenger meg på her. God med noen i samme båt! Jeg 25 mannen 29 har prøvd å blitt gravide siden 2014, har blitt gravid en gang, men endet i SA i uke 11. Har prøvd på nytt i over ett år nå uten at det har sjedd noe. Ble henvist og mannen avga en prove som var nedsatt kvalitet ;( Så er sikkert derfor det har tatt så lang tid...Ingenting galt med meg. Vi skal starte opp med IVF i begynnelsen av juni :) 

Trenger litt oppmunting! ALle blir gravide rundt oss.... 

Anonymkode: d2ef8...98c

Hei. 

Vi har holdt på i et år. Og har og blitt sendt til ivf. Her er det min skyld da jeg har endometriose. 

Her er eller blir alle gravide og. Mange uten å ønske det. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det, men når vi får spøramål om når vi skal starte, da treffer det. Jeg klarer å holde meg rolig, men det er klart at det ikke er veldig gøy når du vet at du må vente en stund til. 

Vi begynner og i juni😊 Jeg kjenner at jeg er litt nervøs for prosessen, men jeg er mer enn klar for at det skal skje en befruktning. 

Lykke til. Gleder meg til å følge deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Enamorada skrev:

Ringte inn mensen i går og fikk til svar at på grunn av køen, så må jeg ringe inn i mai i stede for. Er satt opp på venteliste for uttak i uke 27.

Vi er 32 og 37. Første barn for begge. Begrunnelse, nedsatt sædkvalitet. Noen som har det samme? Gjør dere noe spesielt mens dere venter på IVF?

33 begge to, første barn for meg, han har ett fra før. Nedsatt sædkvalitet. Måtte bruke 1 år på å gå ned nok i vekt for å få lov til å ta IVF/ICSI, skal ha forsamtale 6. april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange turer bør man belage seg på at man må dra til Trondheim ? Er man der flere dager i strekk eller blir de mye frem å tilbake 

Anonymkode: dcd3b...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takket være gode innspill herfra er jeg nå igang med å forsøke tre runder med hormoner før jeg ringer inn mensen til Ullevål (tre runder fordi tålmodigheten min etter to år ikke er eksisterendel.  Er nå på første runde. Er det noen av dere som har erfaring med Pregnyl og hvor lenge etter man bør teste? Jeg har nå hatt en runde med Letrozol, og fikk Pregnyl mandag for to uker siden rundt kl 15.00. Mener å huske det da gir eggløsning 36 timer etter. Hvor tidlig ville dere ha testet? Jeg er en testoman, og prøver virkelig å skjerpe meg. Synes det er bedre å få mensen fremfor en test som igjen forteller at jeg ikke er gravid, men samtidig er jeg så spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange turer bør man belage seg på at man må dra til Trondheim ? Er man der flere dager i strekk eller blir de mye frem å tilbake 

Anonymkode: dcd3b...326

Hei! Bor du langt unna?
Jeg skal til St. Olavs for forsamtale, og så skal jeg ta UL ved mitt lokalsykehus. Da er det vel bare uttak og innsetting som skjer på St. Olavs for meg i tillegg til samtalen, og jeg regner med jeg må være i Trondheim ca ei uke for både uttak og innsetting. (Alternativet er å reise opp og ned  begge gangene)

Men jeg har ikke vært der enda, så det kan hende jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mensen ca 1,5 uke etter jeg har vært til forsamtale i april. Er det sannsynlig at jeg får starte med hormonkuren allerede da, eller må jeg vente til mai, tror dere? Er ganske uttåmodig nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg bor ett stykke unna må i allefall ta fly dit. Hvordan gjør du det med jobben? Hva sier du?

Anonymkode: dcd3b...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.3.2016 at 22.13, malla1992 skrev:

Nei, men negativ test er jo negativ test :icon_frown:

Huff, ikke moro med negativ test etter alt strevet. Om det er en mager trøst, så får de FÆRRESTE positiv test etter første forsøk. :icon_frown: *Klem*

Jeg skal i gang igjen nå i april. Var inne til samtale for en ukes tid siden, og de fant jo hcg i blodet mitt, bare ikke nok til at det var en reell graviditet, men NOE var det. Legen sa at det var NESTEN. Tror de vil prøve en blastocyst fra fryseren neste gang.

Da blir det vin i påska! Som for øvrig tilbringes på fjellet. Jeg gleder meg til sønnen min skal få ski på beina for første gang. Jeg skal nyte alle øyeblikk, og trøste meg med alt det gode jeg har i livet mitt. Håper dere jenter får en fin påske, med litt senkede skuldre. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg bor ett stykke unna må i allefall ta fly dit. Hvordan gjør du det med jobben? Hva sier du?

Anonymkode: dcd3b...326

Jeg har vært åpen om alt sammen til sjefene (og til slutt kollegaene også), så de vet at jeg blir borte. Jeg var hos legen i dag, og spurte om det var vanlig å få sykmelding, og det sa hun at hun skulle gi meg.  Vi har samtale om morgenen den 6. og reiser opp om morgenen den 5. Så regner jeg med at vi er der ei uke ca for uttak og innsetting når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, merett2 skrev:

Huff, ikke moro med negativ test etter alt strevet. Om det er en mager trøst, så får de FÆRRESTE positiv test etter første forsøk. :icon_frown: *Klem*

Jeg skal i gang igjen nå i april. Var inne til samtale for en ukes tid siden, og de fant jo hcg i blodet mitt, bare ikke nok til at det var en reell graviditet, men NOE var det. Legen sa at det var NESTEN. Tror de vil prøve en blastocyst fra fryseren neste gang.

Da blir det vin i påska! Som for øvrig tilbringes på fjellet. Jeg gleder meg til sønnen min skal få ski på beina for første gang. Jeg skal nyte alle øyeblikk, og trøste meg med alt det gode jeg har i livet mitt. Håper dere jenter får en fin påske, med litt senkede skuldre. :hjerte:

Det er ikke første forsøk, men andre. Men tredje gang, hvis man teller med det forsøket som ble avbrutt pga ingen egg. 

Er så drit lei etter 5 år med prøving. Bare griner og griner og vill ikke ha noe med babyer å gjøre 😞 

Fill vite at jeg hadd lavtstoffskifte, vet du om det kan ha noe att egget ikke fester seg ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi skal i gang med søskenforsøk snart. 

Fikk en jente for ca 10 mnd siden, men må i gang kjapt igjen. Vi har ikke helt bestemt oss for om vi går privat igjen eller ikke.

Har endometriose, pcos og hadde tette eggledere (de er fjernet). Er derfor per definisjon steril og avhengig av prøverør. På grunn av dårlige egg hos meg, som ikke lar seg befrukte uten hjelp, blir det ICSI. 

Vi håper det går litt fortere denne gangen ettersom vi vet mer om kroppen min og medisiner som fungerer. Det klaffet på tredje forsøk forrige gang etter to avbrutte forsøk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tar det fra søknad til innkalling i Trondheim ? Eller andre sjukehus? Å har de åpent i fellesferien?  Mannen min har nedsatt sædkvalitet , ganske nedsatt , men icsi ville ikke vere noe problem sa gynekologen. De eneste som mangler nå er at han skal på ultralyd så skal vi på samtale med gynekologen , så deretter skal hun henvise oss til Trondheim . Tipper ultralyden vil bli gjort i løpet av april å at vi rekker en samtale i slutten av april eller starten på mai.  Vil bare hoppe rett til Trondheim hehe.. Tar sann tid .. Hvor lang tid tror dere det vil ta for oss før vi kan ta første forsøk ? Å hvor lenge må jeg gå på medisiner?

Anonymkode: dcd3b...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som vet om man må ta AMH prøven flere ganger? Jeg tok den i januar sammen med flere andre tester, men på inkallingen til forsamtalen så står det at den må taes minimum to mnd før samtalen. 

Nå er ass.bef stengt i påsken, og de på sykehuset (gyn/lab) kunne ikke svare om det var noe som skulle taes flere ganger. 

Er det noen her som har noen erfaring med denne prøven?

Endret av tekjerringa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, tekjerringa skrev:

Er det noen her som vet om man må ta AMH prøven flere ganger? Jeg tok den i januar sammen med flere andre tester, men på inkallingen til forsamtalen så står det at den må taes minimum to mnd før samtalen. 

Nå er ass.bef stengt i påsken, og de på sykehuset (gyn/lab) kunne ikke svare om det var noe som skulle taes flere ganger. 

Er det noen her som har noen erfaring med denne prøven?

Jeg tok første AMH i oktober/november 2013, etter at gyn sendte oss videre til ivf. Ny privat klinikk nå, og jeg tok ny da jeg fikk blodprøverekvisjon hos de. På forsamtalen hadde de ikke fått svaret på AMH (kan ta litt tid før de får svar på den prøven), så de brukte svaret fra 2013. Var ikke så mye forskjell sa de selv om den var noen år gammel

Vil tro de fint kan bruke prøven du tok i januar. Hør med klinikken over påske om du er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.3.2016 at 1.55, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tar det fra søknad til innkalling i Trondheim ? Eller andre sjukehus? Å har de åpent i fellesferien?  Mannen min har nedsatt sædkvalitet , ganske nedsatt , men icsi ville ikke vere noe problem sa gynekologen. De eneste som mangler nå er at han skal på ultralyd så skal vi på samtale med gynekologen , så deretter skal hun henvise oss til Trondheim . Tipper ultralyden vil bli gjort i løpet av april å at vi rekker en samtale i slutten av april eller starten på mai.  Vil bare hoppe rett til Trondheim hehe.. Tar sann tid .. Hvor lang tid tror dere det vil ta for oss før vi kan ta første forsøk ? Å hvor lenge må jeg gå på medisiner?

Anonymkode: dcd3b...326

Jeg vet ikke med trondheim, men for oss tok det 11 mnd fra henvisning var sendt til vi var til forsamtale. Var i gang med første forsøk 4 mnd senere. 

Anonymkode: 80c3f...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 21.3.2016 at 19.55, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tar det fra søknad til innkalling i Trondheim ? Eller andre sjukehus? Å har de åpent i fellesferien?  Mannen min har nedsatt sædkvalitet , ganske nedsatt , men icsi ville ikke vere noe problem sa gynekologen. De eneste som mangler nå er at han skal på ultralyd så skal vi på samtale med gynekologen , så deretter skal hun henvise oss til Trondheim . Tipper ultralyden vil bli gjort i løpet av april å at vi rekker en samtale i slutten av april eller starten på mai.  Vil bare hoppe rett til Trondheim hehe.. Tar sann tid .. Hvor lang tid tror dere det vil ta for oss før vi kan ta første forsøk ? Å hvor lenge må jeg gå på medisiner?

Anonymkode: dcd3b...326

Vi søkte i desember, og har samtale den 6. april på St.Olavs. Og det er raskere enn "normalt". Jeg håper jeg får starte på medisiner på første mens, som er ca 2 uker etter samtalen, men er ikke sikker. Hvor lenge du må gå på medisiner kommer an på hva slags protokoll du skal ha, 7-9 dager om du har kort, slik jeg har forstått det. Lang vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Jeg venter på å komme i gang på riksen. Har hatt forsamtale og skal begynne å ringe inn ved mensen i April. Får sannsynligvis ikke starte før over sommeren sa de.

Får man resept i posten før man begynner eller er det e-resept?

Første for begge i tidlig 30 årene.

Har fulgt med på dere alle en stund, men har ikke orket skrive selv.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Jegda skrev:

Hallo! Jeg venter på å komme i gang på riksen. Har hatt forsamtale og skal begynne å ringe inn ved mensen i April. Får sannsynligvis ikke starte før over sommeren sa de.

Får man resept i posten før man begynner eller er det e-resept?

Første for begge i tidlig 30 årene.

Har fulgt med på dere alle en stund, men har ikke orket skrive selv.

.

Velkommen hit =)

 

Hvorfor må du vente så lenge? Er det pga. kø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FlyBabe skrev:

Velkommen hit =)

 

Hvorfor må du vente så lenge? Er det pga. kø?

Det er visst ganske mye kø nå desverre.

Vurderer å ta et privat forsøk i ventetiden.

Hva skjer når man ringer inn første gang? Hva sier de? Jeg liker å vite i forkant :P

Jeg skal ha både nesespray og sprøyter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...