Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, miore skrev:

Takk for erfaringene, @LillyBe og @prover87! Dette blir jo fort en relevant problemstilling for flere av oss :) 

Dessverre ja...dette rammer jo mange, og derfor er jeg redd mangelen kan vare en stund også?! Dette er jo såklart umulig å spå men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, prover87 skrev:

Jeg trodde jeg skulle reagere masse på medisinene. Jeg kan blant annet ikke bruke hormonprevensjon da eg blir superdeprimert av det. Men det gikk så mye bedre enn forventet.

jeg skal begynne på nesespray i syklusdag 20, altså ca. 3 uker etter mens og en uke før. Sist forsøk så brukte jeg nesespray i ca 14 dager før sprøytene. Og jeg trengte 10 dager med sprøyter da. Så for meg var det nesten akkurat 4 uker fra start nesespray til uttak (så det tar en del lengre tid enn kort protokoll).

Så bra! Å jeg tenker litt at uansett må man jo bare holde ut, man kommer seg jo igjennom det :) 

Ja, men ikke så mye lengre tid totalt sett (såklart lengre tid på medisiner men)?! Man starter jo på medisinene en stund før man ville ha gjort ved kort protokoll :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, miore skrev:

Et oppfølgingsspørsmål fra en som bare har prøvd kort protokoll, forresten: Hvor lenge er det vanlig å gå på spray før man begynner på sprøyter? Får man bare en dato å begynne på sprøyter på, som er helt uavhengig av en eventuell blødning? Har hørt at ikke alle får blødning på spray - stemmer det?

Jeg svarte på det meste i svarer mitt over 😉 Jeg har fått beskjed om at hvis jeg ikke får blødning så må jeg kontakte sykehuset. Jeg vet ikke helt hva som skjer da, men de må vel ta noen tester for å forsikre seg for at man ikke er gravid. Jeg må og ta en ultralydkontroll dagen før Sprøytestart for å se om kroppen har reagert som den skal på nesesprayen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, prover87 skrev:

Jeg svarte på det meste i svarer mitt over 😉 Jeg har fått beskjed om at hvis jeg ikke får blødning så må jeg kontakte sykehuset. Jeg vet ikke helt hva som skjer da, men de må vel ta noen tester for å forsikre seg for at man ikke er gravid. Jeg må og ta en ultralydkontroll dagen før Sprøytestart for å se om kroppen har reagert som den skal på nesesprayen.

Takk skal du ha! Grunnen til at jeg spør er at jeg har måttet ta primolut for å få blødning før forsøkene mine i høst - syklusen min er ikke akkurat til å stole på, for å si det mildt. 

Mine "korte protokoller" har jo stort sett tatt godt over en måned med 10 dager primolut, to dager til mens, og uttak på syklusdag 23 og 20 på de to forsøkene der jeg kom så langt - så lang protokoll blir jo faktisk ikke så mye lengre for meg :) 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, miore skrev:

Takk skal du ha! Grunnen til at jeg spør er at jeg har måttet ta primolut for å få blødning før forsøkene mine i høst - syklusen min er ikke akkurat til å stole på, for å si det mildt. 

Mine "korte protokoller" har jo stort sett tatt godt over en måned med 10 dager primolut, to dager til mens, og uttak på syklusdag 23 og 20 på de to forsøkene der jeg kom så langt - så lang protokoll blir jo faktisk ikke så mye lengre for meg :) 

Jeg går på trisekvens for å få blødning/ha en syklus. 

Jeg skal inn på UL om 1,5 uke så da bestemmes veien videre :) Spennende kjenner jeg! Hva er din plan videre @miore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, LillyBe skrev:

Jeg går på trisekvens for å få blødning/ha en syklus. 

Jeg skal inn på UL om 1,5 uke så da bestemmes veien videre :) Spennende kjenner jeg! Hva er din plan videre @miore

Jeg skulle egentlig få vite det i dag, men klinikken har fått nytt datasystem :ler: Så nå sa de de skulle sende beskjed innen midten av neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, miore skrev:

Jeg skulle egentlig få vite det i dag, men klinikken har fått nytt datasystem :ler: Så nå sa de de skulle sende beskjed innen midten av neste uke.

Hihi, det er stadig noe ;) vi blir iallfall gode på venting!! Er så godt å vite litt hva som skjer :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...