Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke. :( Feltet mitt er like fullt, så kan kun bruke pc. :( 

Jeg gikk hadde doser på 98 IE Menopur hele veien. Tror jeg gjorde det i 9-10 dager FØR EGGLØSNINGSSPRØYTA :) Men jeg har veldig høy amh, så da må man gå forsiktig frem. 

 

1 time siden, malla1992 skrev:

Ny kontroll på meg i dag. Skikkelig spent, håper eggposene har vokst 👍🏻 😊

Lykke til!! :) 

Anonymkode: 10d8e...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynte og blø i går jeg :-/ tok en test i dag og den var seff negativ.  Blør liksom ikke like mye som mens litt mer spotting aktig og jeg spotter så si aldri før mens. Litt sent for festeblødning? RD 13? Håper jo det stopper og kramler meg til ett håp. Men om ikke så blir det å sette inn det lille egget som er på frys i april. 

Har seff hatt alle symtomer under veies pga lutinusen. Men alt stoppet opp for ta dager siden ingen flere bivirkninger så begynte det og blø litt :-( kroppen er rar noen ganger! Hadde en god følese at det skulle gå for dette var ett topp kvalitet egg i følge sykehuset! Men teite kroppen min gidder jo ikke å samarbeide! Håpe på bedre neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aner ikke. :( Feltet mitt er like fullt, så kan kun bruke pc. :( 

Jeg gikk hadde doser på 98 IE Menopur hele veien. Tror jeg gjorde det i 9-10 dager før uttak. :) Men jeg har veldig høy amh, så da må man gå forsiktig frem. 

 

I dag er det 11 dager siden innsett, og i går kom det litt rosa. I hodet mitt er det for tidlig for en menstruasjon, og for sent for en festeblødning..? Det kan jo være irritasjon av slimhinner, men jeg har ikke merket noe ubehag... Noen erfaringer..?? Testen i går var negativ, men jeg klarte å innbille meg at jeg så en skyggestrek. Har ikke ømme bryster lenger heller. Det forsvant før helgen. Har egentlig mistet håpet her.     

Anonymkode: 10d8e...659

Håper skygge streken blir sterkere! Er jo noen som blør litt i starten på svangeskapet!:) kan jo ta en test i morgen også?:) krysser fingrene for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig på kontroll nå. Hadde en liten pose på 15, en på 19 og en på 20. Har aldri hatt så store poser før. De trodde det var egg inni der, så får virkelig håpe det.

Det blir utak på torsdag, og intakt lørdag hvis alt går etter planen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, malla1992 skrev:

Ferdig på kontroll nå. Hadde en liten pose på 15, en på 19 og en på 20. Har aldri hatt så store poser før. De trodde det var egg inni der, så får virkelig håpe det.

Det blir utak på torsdag, og intakt lørdag hvis alt går etter planen ☺️

Lykke til!:) går nok fint skal du se:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, malla1992 skrev:

Ferdig på kontroll nå. Hadde en liten pose på 15, en på 19 og en på 20. Har aldri hatt så store poser før. De trodde det var egg inni der, så får virkelig håpe det.

Det blir utak på torsdag, og intakt lørdag hvis alt går etter planen ☺️

Lykkke tilllll

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte sykehuset på mandag de sa at får jeg mensen innen et par dager så rekker jeg det før påske. Slimhinnen var 11mm på fredag så mensen burde komme nå

Endret av Ayesh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, ulvemamma skrev:

Begynte og blø i går jeg :-/ tok en test i dag og den var seff negativ.  Blør liksom ikke like mye som mens litt mer spotting aktig og jeg spotter så si aldri før mens. Litt sent for festeblødning? RD 13? Håper jo det stopper og kramler meg til ett håp. Men om ikke så blir det å sette inn det lille egget som er på frys i april. 

Har seff hatt alle symtomer under veies pga lutinusen. Men alt stoppet opp for ta dager siden ingen flere bivirkninger så begynte det og blø litt :-( kroppen er rar noen ganger! Hadde en god følese at det skulle gå for dette var ett topp kvalitet egg i følge sykehuset! Men teite kroppen min gidder jo ikke å samarbeide! Håpe på bedre neste gang:)

Alle symptomer forsvant her også, og blødningen tok seg opp. Nå virker det som en vanlig mens. Likevel ble streken sterkere på testen i dag. Mulig det er en kjemisk. Jeg regner med at det ikke gikk veien. :( 

Vi får nok satse på fryseforsøk, vi da. Du hadde et egg på frys? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ayesh skrev:

Ringte sykehuset på mandag de sa at får jeg mensen innen et par dager så rekker jeg det før påske. Slimhinnen var 11mm på fredag så mensen burde komme nå

Krysser fingrene for at du rekker det, Ayesh! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, merett2 skrev:

Alle symptomer forsvant her også, og blødningen tok seg opp. Nå virker det som en vanlig mens. Likevel ble streken sterkere på testen i dag. Mulig det er en kjemisk. Jeg regner med at det ikke gikk veien. :( 

Vi får nok satse på fryseforsøk, vi da. Du hadde et egg på frys? 

Men hvis streken ble sterkere så er jo det ett veldig bra tegn:-) min venninne blødde alltid i starten av svangeskapet med begge sine.  Håper virkelig ikke det er kjemisk du har! Har du snakket med noe lege? Hva di tenker? 

Har en på frys så håper den overlever opp tining. Blir ca april mnd for å sette i den:)

hvor mange har dere på frys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ulvemamma skrev:

Men hvis streken ble sterkere så er jo det ett veldig bra tegn:-) min venninne blødde alltid i starten av svangeskapet med begge sine.  Håper virkelig ikke det er kjemisk du har! Har du snakket med noe lege? Hva di tenker? 

Har en på frys så håper den overlever opp tining. Blir ca april mnd for å sette i den:)

hvor mange har dere på frys?

Ja, jeg ble iallfall ikke klok på det. Men nå var det jo to ulike tester også da. Jeg tok en fra rfsu på mandag, og i dag tok jeg cb. Tidligere har rfsu slått ut tidligst på meg, så nå er jeg litt irritert på meg selv for at jeg bygger opp håpet.

Jeg mailet fertilitetsklinikken tidligere i dag, og spurte om de hadde noen innspill. De ringte meg opp (elsker den omsorgen deres!). De mente det fremdeles var muligheter, og jeg leverte blodprøve på sykehuset nettopp. Skal avlegge en ny på fredag.  

Vi har 6 egg på frys, og har ikke snakket om neste forsøk enda. Men det blir nok i april, pga. påskestengt. Jaja, da blir iallfall den runden både billigere og mindre belastende (hormonmessig). Så kan jeg skåle i litt vin i påsken. En må jo bare ta med seg de små tingene. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, merett2 skrev:

Ja, jeg ble iallfall ikke klok på det. Men nå var det jo to ulike tester også da. Jeg tok en fra rfsu på mandag, og i dag tok jeg cb. Tidligere har rfsu slått ut tidligst på meg, så nå er jeg litt irritert på meg selv for at jeg bygger opp håpet.

Jeg mailet fertilitetsklinikken tidligere i dag, og spurte om de hadde noen innspill. De ringte meg opp (elsker den omsorgen deres!). De mente det fremdeles var muligheter, og jeg leverte blodprøve på sykehuset nettopp. Skal avlegge en ny på fredag.  

Vi har 6 egg på frys, og har ikke snakket om neste forsøk enda. Men det blir nok i april, pga. påskestengt. Jaja, da blir iallfall den runden både billigere og mindre belastende (hormonmessig). Så kan jeg skåle i litt vin i påsken. En må jo bare ta med seg de små tingene. ;)  

Er jo værtfall håp for deg at det har gått :-) 6 egg på frys er jo kjempe bra! Di sa jeg måtte ringe opp neste mens blødning tror det blir det raskeste enn får gjort pga di må beregne eggløsning osv. 

Håper jo du slipper og skåle med vin i påska pga du har en spire ;-) 

skal du ta ny test i morgen?:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten oppdatering fra meg: I dag er jeg 7+2 og har vært på UL. Alt vel! Fosteret (embryoet?) sitter der det skal og er 11 mm langt, noe som tilsvarer 7+3. Så det er helt rett størrelse :) Jeg kunne se noe som pulserte, og det var hjertet! 

Nå skal jeg henvises til medisinsk genetikk, ettersom jeg skal ta duotest og tidlig ultralyd pga. sjanse for alvorlig kromosomavvik, trisomi 13. Dette kan man ikke se før mellom 10 og 12 svangerskapsuke, så ultralyd må tas da. Jeg har selvsagt ingen garantier, men jeg føler liksom at de sædcellene som er friske nok til å befrukte eggene mine, er fri fra kromosomfeil. Det finnes menn med samme genfeil som ikke har problemer med å gjøre noen gravid, men der kvinnen ofte spontanaborterer. Siden det aldri har skjedd med meg, krysser jeg fingrene for at følelsen min er rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merett2, at streken ble sterkere, er jo et godt tegn selv om du har fått blødning. Har du fått resultatet fra blodprøven? Krysser fingrene for deg! Ellers er det kjempeflott med 6 egg på frys. Da er det liksom ikke fullstendig katastrofe hvis det ikke går, du må ikke begynne helt på nytt igjen. Jeg hadde i hver fall en god følelse etter at jeg fikk 3 på frys, jeg ble litt mer avslappet. 

Har du fått mensen, Ayesh?

ulvemamma, masse lykke til med den lille eskimoen i april! April er en fin og lys måned, passer fint å bli gravid da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet hjem fra utak nå. Fikk ut 2 egg, som er mer enn forventet 😊 Så er super glad. Håper virkelig de klarer seg gjennom natten. Og kanskje, kanskje få ett på frys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 1. mars 2016 at 1.44, Ayesh skrev:

Hvorfor ble forsøket ditt abrutt? 😢 hvor gammel er du og hvor lenge har dere prøvd? Har dere barn fra før?

Forsøket ble avbrutt fordi jeg bare fikk ut ett egg og dette ble ikke befruktet (selv med ICSI, svømmerne til mannen var vist ikke de beste den gangen heller, og med bare et egg ville de prøve "alt"), de andre forsøkene har jeg fått egg på frys også.

Er 32 år, vært prøvere i 4,5 år (siden sommeren 2011) og venter fortsatt på førstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2.3.2016 at 16.17, ulvemamma skrev:

Er jo værtfall håp for deg at det har gått :-) 6 egg på frys er jo kjempe bra! Di sa jeg måtte ringe opp neste mens blødning tror det blir det raskeste enn får gjort pga di må beregne eggløsning osv. 

Håper jo du slipper og skåle med vin i påska pga du har en spire ;-) 

skal du ta ny test i morgen?:)

 

Det beste er selvfølgelig at jeg må ta med meg ei flaske med alkoholfri vin på påsketur. ;) Men her er det skikkelig blødning, som en menstruasjon, så føler liksom ikke at det er noe håp. Jeg har ikke testet i dag (heia meg!!) men skal levere ny blodprøve i morgen tidlig. Sånn som ting er nå, er jeg ganske sikker på at det var en kjemisk graviditet bare. Vi starter kanskje ganske likt i neste runde også vi da! :) 

8 timer siden, Harlekin skrev:

merett2, at streken ble sterkere, er jo et godt tegn selv om du har fått blødning. Har du fått resultatet fra blodprøven? Krysser fingrene for deg! Ellers er det kjempeflott med 6 egg på frys. Da er det liksom ikke fullstendig katastrofe hvis det ikke går, du må ikke begynne helt på nytt igjen. Jeg hadde i hver fall en god følelse etter at jeg fikk 3 på frys, jeg ble litt mer avslappet. 

 Så fantastisk at du har en liten spire i magen, Harlekin! :hjerte: Og det er noe med oss damer og den magefølelsen altså. Dette skal gå helt fint! Krysser alt for en frisk og fin liten bebis. :)  Får resultatene i morgen etter klokken 12 tenker jeg. Men jeg tror ikke det gikk veien. Og, ja! Det er trøst i at jeg har noen på frys altså. Det betyr at det er lenge til jeg trenger å gå på de hersens hormonene. Jeg ble så utrolig trøtt av den nesesprayen! Har du hatt fryseforsøk før?

4 timer siden, malla1992 skrev:

Kommet hjem fra utak nå. Fikk ut 2 egg, som er mer enn forventet 😊 Så er super glad. Håper virkelig de klarer seg gjennom natten. Og kanskje, kanskje få ett på frys.

Så bra! Da satser vi på at begge klarer seg. Ulvemamma fikk jo også ut 2, og begge ble veldig bra. :) Selv om man innerst inne håper man kun får behov for det ene, så er det absolutt noe i det Harlekin sier, om å ha egg på frys. Det er liksom litt som å ha penger i banken. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg blitt ruger :) Men egget delte seg bare i to, vet jo at jeg kan bli gravid likevel, men motet sank litt :icon_frown:

Men skal være glad jeg fikk noen egg i det hele tatt :) Har test dag 17. Har ikke kjøpt tester denne gangen, denne gangen skal jeg ikke teste meg gal :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, malla1992 skrev:

Da er jeg blitt ruger :) Men egget delte seg bare i to, vet jo at jeg kan bli gravid likevel, men motet sank litt :icon_frown:

Men skal være glad jeg fikk noen egg i det hele tatt :) Har test dag 17. Har ikke kjøpt tester denne gangen, denne gangen skal jeg ikke teste meg gal :fnise:

Masse lykke til fra meg. Håper virkelig at du er gravid ❤❤❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...