Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Slenger meg på her. God med noen i samme båt! Jeg 25 mannen 29 har prøvd å blitt gravide siden 2014, har blitt gravid en gang, men endet i SA i uke 11. Har prøvd på nytt i over ett år nå uten at det har sjedd noe. Ble henvist og mannen avga en prove som var nedsatt kvalitet ;( Så er sikkert derfor det har tatt så lang tid...Ingenting galt med meg. Vi skal starte opp med IVF i begynnelsen av juni :) 

Trenger litt oppmunting! ALle blir gravide rundt oss.... 

Anonymkode: d2ef8...98c

Hei :) hvor tilhører dere ? Skjenner den følelsen, alle blir gravide rundt oss også. Mens vi har prøvd i 5 år :(

Men lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, malla1992 skrev:

Hei :) hvor tilhører dere ? Skjenner den følelsen, alle blir gravide rundt oss også. Mens vi har prøvd i 5 år :(

Men lykke til videre :)

 

Hei. 

Takk for svar :) "nesten godt" at det er flere som sliter.... Vi holder til i Porsgrunn.. Skal tilbake om 2 måneder for mannen skal avlegge en ny prøve og så skal vi starte opp med IVF eller inseminering..... Hvor langt har dere kommet i prosessen? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Slenger meg på her. God med noen i samme båt! Jeg 25 mannen 29 har prøvd å blitt gravide siden 2014, har blitt gravid en gang, men endet i SA i uke 11. Har prøvd på nytt i over ett år nå uten at det har sjedd noe. Ble henvist og mannen avga en prove som var nedsatt kvalitet ;( Så er sikkert derfor det har tatt så lang tid...Ingenting galt med meg. Vi skal starte opp med IVF i begynnelsen av juni :) 

Trenger litt oppmunting! ALle blir gravide rundt oss.... 

Anonymkode: d2ef8...98c

Velkommen hit!

Du er ikke alene... vi har ca samme historie, bare at vi begge er 33 år.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anna90 skrev:

 

Hei. 

Takk for svar :) "nesten godt" at det er flere som sliter.... Vi holder til i Porsgrunn.. Skal tilbake om 2 måneder for mannen skal avlegge en ny prøve og så skal vi starte opp med IVF eller inseminering..... Hvor langt har dere kommet i prosessen? 

 

Veldig godt å ha denne tråden, hvis man ikke vill prate med de rundt seg om det :) jeg bor ikke så langt unna porsgrunn så vi kunne egelitg holdt til der, men pga min skjelden sykdomshistorie så ville de ha meg i oslo. Men har hørt de skal være flinke i porsgrunn :)

Dette er tredje runde for oss, andre runde ble forsøket stoppet siden de ikke fikk ut egg. Denne gangen fikk vi ut egg å ett ble satt tilbake. Er på rugedag 7 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10. mars 2016 at 21.54, Pentu skrev:

Vi skal ha forsamtale i juni ja, med løfte om behandlingsstart i midten av juli. 
Tipper det blir mye venting, noe annet enn Hausken dette :P 

Medisinstart i midten av juni og uttak i august, eller? Både i 2014 og 2015 var avdelingen stengt fra rundt St.Hans til andre uken i august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pebbles skrev:

Medisinstart i midten av juni og uttak i august, eller? Både i 2014 og 2015 var avdelingen stengt fra rundt St.Hans til andre uken i august.

Er litt usikker. Var satt opp en dato i juli, men vet ikke helt hva det vil si. 

De kan jo ikke stenge når folk skal lage barn 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering:  

Fikk endelig mensen på fredag.hadde kraftig blødning på lørdag. Siden søndag kveld holdt det med truseinnlegg. Ser ut som mensen er snart over. Ringte sykehuset på fredag. Fikk beskjed om å ta primolut 1 april. Har egguttak i uke 17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ayesh skrev:

Oppdatering:  

Fikk endelig mensen på fredag.hadde kraftig blødning på lørdag. Siden søndag kveld holdt det med truseinnlegg. Ser ut som mensen er snart over. Ringte sykehuset på fredag. Fikk beskjed om å ta primolut 1 april. Har egguttak i uke 17

Hvorfor skal du gå på primolut? Er ikke det bedre å få mensen naturlig?

Anonymkode: 794bf...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens :) jeg skal teste meg i morgen, men lurte på om man skal gå lenger på lutinusen hvis jeg finner ut at jeg er gravid ?

Var på apoteket her om dagen for å hente mere lutinus, jeg hadde mange på resepten, så hun apotek dama mente jeg kanskje skulle gå lenger hvis jeg ble gravid,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
53 minutter siden, malla1992 skrev:

Hei folkens :) jeg skal teste meg i morgen, men lurte på om man skal gå lenger på lutinusen hvis jeg finner ut at jeg er gravid ?

Var på apoteket her om dagen for å hente mere lutinus, jeg hadde mange på resepten, så hun apotek dama mente jeg kanskje skulle gå lenger hvis jeg ble gravid,

Varierer fra klinikk til klinikk, opplegg til opplegg, behandler til behandler. Noen skal slutte på Lutinus, noen skal gå på det noen uker til, noen skal gå på det hele første trimester. Jeg fikk beskjed om å fortsette t.o.m. uke 7, men med kun 1 tablett om dagen fra positiv test. 

Med andre ord - kontakt din klinikk og spør. Det som hvertfall er sikkert er at det IKKE er skadelig å ta Lutinus for lenge, altså det gjør ingenting om du går på det en uke eller ti mer enn du skal - kroppen tar bare opp det den trenger. Så fortsett på Lutinus til du har fått avklart med klinikken hva du skal. Men om du får positiv test skal du vel kontakte klinikken uansett, så da får du riktige instrukser. 

Lykke, lykke til med testing! Er veldig spent på dine vegne! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok test nå, den var negativ. Så håpet er nåkk ute :icon_frown: kommer nåkk aldri til å bli gravid :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, malla1992 skrev:

Tok test nå, den var negativ. Så håpet er nåkk ute :icon_frown: kommer nåkk aldri til å bli gravid :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, malla1992 skrev:

Tok test nå, den var negativ. Så håpet er nåkk ute :icon_frown: kommer nåkk aldri til å bli gravid :icon_frown:

Du har vel ikke fått mensen enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Ayesh skrev:

Du har vel ikke fått mensen enda

Nei, men negativ test er jo negativ test :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ringte inn mensen i går og fikk til svar at på grunn av køen, så må jeg ringe inn i mai i stede for. Er satt opp på venteliste for uttak i uke 27.

Vi er 32 og 37. Første barn for begge. Begrunnelse, nedsatt sædkvalitet. Noen som har det samme? Gjør dere noe spesielt mens dere venter på IVF?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
1 time siden, Enamorada skrev:

Ringte inn mensen i går og fikk til svar at på grunn av køen, så må jeg ringe inn i mai i stede for. Er satt opp på venteliste for uttak i uke 27.

Vi er 32 og 37. Første barn for begge. Begrunnelse, nedsatt sædkvalitet. Noen som har det samme? Gjør dere noe spesielt mens dere venter på IVF?

Vi er 28 og 43, hadde første forsøk i november, og lyktes med første forsøk. Det var nedsatt sædkvalitet hos mannen som som var årsaken til prøverør (det ble ICSI, ikke IVF), han hadde late svømmere. Den store forskjellen fra dere var at jeg heller ikke hadde eggløsning (men det var ikke årsaken til prøverør da det kunne blitt løst med pergotime), så i ventetiden måtte vi bare vente, ingen grunn til å prøve. Nå gikk jo vi privat, så ventetiden var kort. 

Dere må jo egentlig bare fortsette å prøve,hvis dere vil. Det er jo så kort tid til mai, så det er vel ikke så mye dere rekker å gjøre for sædkvaliteten (og dere har kanskje prøvd mye allerede?), men kvaliteten hans høres jo ikke veldig dårlig ut, så det kan jo fint klaffe i mellomtiden. Et annet alternativ er å legge prøving helt på hylla i mellomtiden, gjøre ting dere ikke vil gjøre som prøvere eller gravide...? 

Ventetiden er forferdelig, men mitt inntrykk er at deres situasjon er ganske så "ukomplisert", så dere vil nok lykkes, om ikke på første forsøk, så på få forsøk! Spennende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
14 timer siden, malla1992 skrev:

Tok test nå, den var negativ. Så håpet er nåkk ute :icon_frown: kommer nåkk aldri til å bli gravid :icon_frown:

Så leit. :( Men håper du tar en test på morgenurin også? Klem til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Vi er 28 og 43, hadde første forsøk i november, og lyktes med første forsøk. Det var nedsatt sædkvalitet hos mannen som som var årsaken til prøverør (det ble ICSI, ikke IVF), han hadde late svømmere. Den store forskjellen fra dere var at jeg heller ikke hadde eggløsning (men det var ikke årsaken til prøverør da det kunne blitt løst med pergotime), så i ventetiden måtte vi bare vente, ingen grunn til å prøve. Nå gikk jo vi privat, så ventetiden var kort. 

Dere må jo egentlig bare fortsette å prøve,hvis dere vil. Det er jo så kort tid til mai, så det er vel ikke så mye dere rekker å gjøre for sædkvaliteten (og dere har kanskje prøvd mye allerede?), men kvaliteten hans høres jo ikke veldig dårlig ut, så det kan jo fint klaffe i mellomtiden. Et annet alternativ er å legge prøving helt på hylla i mellomtiden, gjøre ting dere ikke vil gjøre som prøvere eller gravide...? 

Ventetiden er forferdelig, men mitt inntrykk er at deres situasjon er ganske så "ukomplisert", så dere vil nok lykkes, om ikke på første forsøk, så på få forsøk! Spennende! 

Takk for et langt svar. Situasjonen vår er ikke håpløst. Noen har jo så å si null spermier. Vi har god mengde, konsentrasjon, de fleste lever, men veldig få svømmer (19-21% mot minimumsgrense 30%). Klarte å bli gravid for 9 mnd siden. Skulle ha termin nå den 30. mars, men mistet i uke 8.

Mannen går til Dr. Purvis. Hadde en Pergokur og resultatene ble bare verre. Skal nå starte på Pregnyl sprøytene. Har egentlig ikke funnet mange suksesshistorier på nettet, men jeg føler behovet for å gjøre noe siden det er jo fortsatt mulig å få det til på egenhånd. Og jeg teller ikke til mai, men juli. Det er jo da ting skal virkelig skje. Og det er lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...