Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Jegda skrev:

Så vondt!! Får jo litt håp..

Men kos deg med alt godt i ferien som kommer. Ved forrige mens trøstet jeg meg med spekemat og øl, litt sånn f*** ta deg verden, hjalp litt :P

Takk :) 

Mannen min stakk på polet igår og kjøpte en nydelig rosebukett, ei svindyr Amarone også hamstret han inn gode oster i alle varianter. Så da ble det en skikkelig ost og vinkveld på en helt vanlig tirsdag. Det gjorde godt, til tross for tårer og snørr. 

Men vi gir ikke opp. Etter ferien så starter vi på nytt med et nytt ferskforsøk. Vi har et egg på frys, men vil spare det siden det er en sjanse for at det ikke overlever opptining. Kanskje er vi så heldige at vi får enda et egg på frys. 

Anonymkode: a1542...ea7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så skummelt å tenke på at dette er siste forsøket vårt, det siste håpet vi har til å få biologiske barn. Jeg har vært opptatt med skole, men eksamen er overstått og jeg har tatt sommerferie så nå kommer tankene. Enn om det ikke går denne gangen heller? :icon_frown: Det blir så himla nedtur, spesielt siden bestekompisen fortalte i går at han skal bli pappa.. 

Blæh, bare litt sutring fra meg i dag. 

På den positive siden så er det +-21 dager til jeg er ferdig med medisiner og det blir helt fantastisk! :danse:Er så lei disse bivirkningene! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sastras skrev:

Det er så skummelt å tenke på at dette er siste forsøket vårt, det siste håpet vi har til å få biologiske barn. Jeg har vært opptatt med skole, men eksamen er overstått og jeg har tatt sommerferie så nå kommer tankene. Enn om det ikke går denne gangen heller? :icon_frown: Det blir så himla nedtur, spesielt siden bestekompisen fortalte i går at han skal bli pappa.. 

Blæh, bare litt sutring fra meg i dag. 

På den positive siden så er det +-21 dager til jeg er ferdig med medisiner og det blir helt fantastisk! :danse:Er så lei disse bivirkningene! :bond:

Er det uaktuelt å fortsette med privat IVF dersom ikke det går i boks via det offentlige?

Over til noe helt annet: Hva slags bivirkninger har du oppevd på (antar jeg, basert på hvor lenge det er til du er ferdig) syranela?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, miore skrev:

Er det uaktuelt å fortsette med privat IVF dersom ikke det går i boks via det offentlige?

Over til noe helt annet: Hva slags bivirkninger har du oppevd på (antar jeg, basert på hvor lenge det er til du er ferdig) syranela?

Ja, sjansene våre er så små at det ikke er vits i følge legene.. dessuten klarer jeg ikke flere runder med medisiner. 

Bivirkningene av Synarela har absolutt vært verst på dette forsøket: hetetokter, svimmelhet, hodepine, kvalme, konstant trøtt og masse strekkmerker :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva du sier @sastras Det er en ekstrem påkjenning både fysisk og mentalt dette her, og det er jo viktig at det skal være noe igjen av oss også etter at alle forsøkene er overstått, uavhengig av resultat. Vi har også sagt at vi gir oss hvis de offentlige forsøkene ikke gir resultater, etter alle våre negative tester skal det mye til at noe forandrer seg ved å gå privat. Og jeg har vel også begynt å kjenne på hvor mye jeg skal la denne kroppen (og sjelen!!) tåle. Men det gjør det ekstra skummelt. Vi har igjen et fersk vi også, hvis det ikke blir noe nå eller på de to eggene som er igjen i fryseren. Så det kjennes litt på skrekken her også! Uansett, selv om det er lettere sagt enn gjort er det fortsatt lov å håpe. Jeg håper at dette forsøket gir dere strålende resultat!! :jepp:

Selv holder jeg på å bli gal av ventetiden fram til fredag og blodprøve nummer 2. Antallet hypoteser og tanker som går gjennom hodet kjenner ingen grenser, og jeg tenker at hvis det her skulle blitt noe så burde jeg vel strengt tatt kjent på flere symptomer by now... :sjenert: Denne ventinga er tortur altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.6.2016 at 12.06, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde svak, svak test søndag og igår, tok blodprøve og hcg var veldig lavt. 

Begynte å blø idag, så da var det nok bare hormonene som spilte meg et puss (tok 3 klikk med ovitrelle i 8 dager etter innsett som støttebehandling, så var nok den som ga utslag). 

Faen altså :( 

Men, bedre lykke neste gang, er det ikke det alle sier?

Skal tørke tårene og hive meg rundt igjen straks jeg får klarsignal fra klinikken. I mellomtiden så skal jeg nyte god vin, spekemat og muggoster i ferien vår som starter neste uke! 

Anonymkode: a1542...ea7

:(

Prøv å kos deg i ferien (avspaseringen? ;) ) og så får vi håpe det er bedre lykke neste gang!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner jeg blir litt trist av å lese om dere som har holdt på lenge, og som fortsatt ikke har fått det til. Jeg er livredd for at dette ikke skal gå. Jeg tror ikke vi har råd til å gå privat etter tre forsøk, i alle fall ikke de nærmeste årene, og da kan det fort bli for seint. Så vi har vel kanskje bare tre forsøk. Det er ca 7 dager til jeg skal begynne på medisin.

Jeg håper det går bra med dere alle! *krysserfingrene*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, FlyBabe skrev:

Kjenner jeg blir litt trist av å lese om dere som har holdt på lenge, og som fortsatt ikke har fått det til. Jeg er livredd for at dette ikke skal gå. Jeg tror ikke vi har råd til å gå privat etter tre forsøk, i alle fall ikke de nærmeste årene, og da kan det fort bli for seint. Så vi har vel kanskje bare tre forsøk. Det er ca 7 dager til jeg skal begynne på medisin.

Jeg håper det går bra med dere alle! *krysserfingrene*

 

Hvis dere ikke får klaff etter de tre forsøkene i det offentlige så får du kjøpt nye forsøk i det offentlige. Det koster jo også penger, men er billigere enn hvis du går til en privatklinikk som f.eks Medicus. 

Jeg har bedre erfaring med Medicus til tross for at jeg ikke har blitt gravid enda. Den bedre erfaringen går ut på at jeg føler medisinene er mere individuellt tilrettelagt, jeg har fått flere egg og flere gode egg. Oppfølgingen synes jeg også er bedre privat enn ved St Olavs. På St Olavs følte jeg litt på samlebåndprinsippet, og medikamentene var standard prosedyre. 

Selv om det ikke har vært klaff enda så har jeg trua på at vi skal få det til. Vi kjøpte en pakke på 3 forsøk privat, og har ett forsøk igjen på den pakken. Forskjellen er stor på antall egg. På St Olavs så hadde jeg i gjennomsnittet 4 egg på forsøkene, og privat så har jeg hatt ca 10 egg. 

Anonymkode: a1542...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, FlyBabe skrev:

Kjenner jeg blir litt trist av å lese om dere som har holdt på lenge, og som fortsatt ikke har fått det til. Jeg er livredd for at dette ikke skal gå. Jeg tror ikke vi har råd til å gå privat etter tre forsøk, i alle fall ikke de nærmeste årene, og da kan det fort bli for seint. Så vi har vel kanskje bare tre forsøk. Det er ca 7 dager til jeg skal begynne på medisin.

Jeg håper det går bra med dere alle! *krysserfingrene*

 

Jeg skjønner det virker skremmende å lese om oss som går på forsøk etter forsøk uten å lykkes. Men det betyr ikke at det kommer til å skje for dere! De aller fleste lykkes jo i løpet av de tre offentlige forsøkene, og det er sjelden de som lykkes fort som henger mest på sånne forum som dette... :fnise: Det er derfor mye lettere å finne skrekkhistorier enn solskinnshistorier, dessverre! Så behold håpet du, og fokuser på målet heller enn frykten for å ikke lykkes! :hug: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlige nyheter for meg i dag :tristbla: Den svake streken på mandagens test var sannsynligvis en kjemisk sånn som jeg fryktet. Tok en ny test i dag, og nå er den negativ :grine: Må sannsynligvis fortsatt ta blodprøve i morgen, men tenker å ringe sykehuset i dag og spørre om jeg kan få slutte med medisinene. Jo fortere de kommer ut av kroppen jo bedre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tennessee skrev:

Dårlige nyheter for meg i dag :tristbla: Den svake streken på mandagens test var sannsynligvis en kjemisk sånn som jeg fryktet. Tok en ny test i dag, og nå er den negativ :grine: Må sannsynligvis fortsatt ta blodprøve i morgen, men tenker å ringe sykehuset i dag og spørre om jeg kan få slutte med medisinene. Jo fortere de kommer ut av kroppen jo bedre! 

Trist å høre, Tennessee :( Klemmer til deg! :hug:

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på forsamtale i dag! Vi skal begynne rett på forsøk i august, så snart klinikken åpner igjen etter sommerstengt i juli. Skal stort sett ha samme opplegg som sist (kort protokoll og samme medisiner), så da er det bare å krysse fingrene for at resultatet blir bra denne gangen også :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, miore skrev:

Trist å høre, Tennessee :( Klemmer til deg! :hug:

Tusen takk @miore :klemmer: Håper det blir full klaff for oss begge på andre siden av sommerferien! :jepp: 

Det er en kjip dag dette, sånn er det jo dessverre i denne bransjen. Sykepleieren anbefalte meg å ta medisiner til resultatet på blodprøven er klart, sånn helt i tilfelle. Skulle det mot formodning være feil på testen så mister jeg uansett hvis jeg ikke tar medisinen. Så jeg kan kjøpe den forklaringa, selv om sykepleieren også mente at det sannsynligvis var over for denne gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Tennessee skrev:

Jeg skjønner det virker skremmende å lese om oss som går på forsøk etter forsøk uten å lykkes. Men det betyr ikke at det kommer til å skje for dere! De aller fleste lykkes jo i løpet av de tre offentlige forsøkene, og det er sjelden de som lykkes fort som henger mest på sånne forum som dette... :fnise: Det er derfor mye lettere å finne skrekkhistorier enn solskinnshistorier, dessverre! Så behold håpet du, og fokuser på målet heller enn frykten for å ikke lykkes! :hug: 

Haha, ja sant nok! :D Jeg håper jo inderlig at det går bra i løpet av de tre forsøkene.. Jeg vet at jeg kan ta flere offentlig, men da må vi ha pause for å ordne penger igjen.. :S Jeg vet jeg kanskje ikke skal ha for høye forventinger, men jeg kan ikke la være å planegge både barnerom, permisjon osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tennessee skrev:

Dårlige nyheter for meg i dag :tristbla: Den svake streken på mandagens test var sannsynligvis en kjemisk sånn som jeg fryktet. Tok en ny test i dag, og nå er den negativ :grine: Må sannsynligvis fortsatt ta blodprøve i morgen, men tenker å ringe sykehuset i dag og spørre om jeg kan få slutte med medisinene. Jo fortere de kommer ut av kroppen jo bedre! 

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Tennessee skrev:

Dårlige nyheter for meg i dag :tristbla: Den svake streken på mandagens test var sannsynligvis en kjemisk sånn som jeg fryktet. Tok en ny test i dag, og nå er den negativ :grine: Må sannsynligvis fortsatt ta blodprøve i morgen, men tenker å ringe sykehuset i dag og spørre om jeg kan få slutte med medisinene. Jo fortere de kommer ut av kroppen jo bedre! 

Trist å høre :icon_frown:  Klem :klem:

Endret av sastras
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg vært på kontroll. Skal fortsette med samme dose i helgen så blir det ny kontroll på mandag. Håper det blir uttak på onsdag. 

Fikk også beskjed om at jeg skal ta Klexane etter uttak, så jeg må belage meg på ennå lengre periode med sprøytestikk :bond: Men så lenge jeg blir gravid så er det greit! *krysserfingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sastras skrev:

Nå har jeg vært på kontroll. Skal fortsette med samme dose i helgen så blir det ny kontroll på mandag. Håper det blir uttak på onsdag. 

Fikk også beskjed om at jeg skal ta Klexane etter uttak, så jeg må belage meg på ennå lengre periode med sprøytestikk :bond: Men så lenge jeg blir gravid så er det greit! *krysserfingrene*

Spennende! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er fleire andre her som er i samme situasjon som meg, og som skal i gang med tredje og siste ferskforsøk! Me har hatt 4 forsøk så langt - 2 ferskforsøk, og 2 fryseforsøk. Alle med negativt resultat, og null symptom i rugetida. :( Me skal etter planen i gang med vårt aller siste ferskforsøk i september. Eg skal ha scratching i syklusen før, som skal gjera at egget lettare klarar å festa seg i livmora. Eg har fått sett inn perfekte egg kvar gang, men ingen av egga vil festa seg. :sukk:

Eg føler også at det står veldig mykje på spill denne gangen. No må det berre klaffa, ellers blir det nok aldri noko av babydrømmen min. :trist: Eg og mannen min har heldigis to barn saman frå før, men eg har alltid ønska meg minst 4. Så eg håpar veldig at eg skal få oppleva å bli mamma igjen! Me brukar privat klinikk, for me får ikkje forsøk i det offentlige, sidan me har to barn saman frå før. Det blir ikkje fleire forsøk på oss heller, viss det ikkje lykkast no. Me har betalt for ein pakke som inkluderer 3 ferskforsøk. For det første har me ikkje råd til å bruka meir pengar på dyre forsøk på privat klinikk. Dessuten fyller eg 40 på slutten av dette året, så eggkvaliteten min har nok dessverre blitt ganske dårlig. 

Håpar me alle får oss ein hyggelig overraskelse før alle forsøka våre er oppbrukt - det synst eg me fortener! :hjerte:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...