Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

1 time siden, sastras skrev:

Sikker på det? Jeg fikk beskjed når jeg var til innsett på fredag at det var siste dagen før ferie :klo:

Jeg var til innsett i går, da var de ennå mange på jobb. Jeg har testdato 10.juli, men fikk beskjed om at jeg kunne "jukse" å ta en test 8.juli for det var siste dagen telefonen var bemannet.r

 

1 time siden, sastras skrev:

Sikker på det? Jeg fikk beskjed når jeg var innsett på fredag at det var siste dagen før ferie :klo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, Mirabella76 skrev:

Me skal ha vårt tredje og siste ferskforsøk i september. Ingen av egga har festa seg hos meg heller, verken ved ferskforsøk eller fryseforsøk. :( Eg har ikkje høyrt om nokon medisinar som skal gjera at egget lettare fester seg. Men me har fått tilbud om scratching i syklusen før vårt siste ferskforsøk. Scratching skal visst auka sjansane for at egget festar seg i livmora, då eg håpar det er det som skal til for oss! :)

Har ikke hørt så mye om det selv, men tar til meg alt jeg hører som kan være en sjangse større for att det skal gå bra 😊 Men hva er scratching ? 

Endret av malla1992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sanvitalia skrev:

Jeg var til innsett i går, da var de ennå mange på jobb. Jeg har testdato 10.juli, men fikk beskjed om at jeg kunne "jukse" å ta en test 8.juli for det var siste dagen telefonen var bemannet.r

 

 

Okei, da stresset de meg uten grunn.. Fikk beskjed om at forsøket kom til å bli avbrutt om uttak og innsett ikke kunne gjøres forrige uke. Men, er jo ikke så nøye da for det ordnet seg jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, malla1992 skrev:

Har ikke hørt så mye om det selv, men tar til meg alt jeg hører som kan være en sjangse større for att det skal gå bra 😊 Men hva er scratching ? 

Skjedde noko feil då eg skulle svara deg i forrige innlegg, så då prøver eg igjen! ;)

Kort fortalt: Ved scratching blir eit lite plastrøyr ført inn i livmorhula, og skrapar overflata i livmorslimhinna. Dette bør gjerast i syklusen før eit forsøk, og det skal auka sjansane for at egget festar seg.

Eg leste faktisk ein plass at ca 50% vart gravide etter scratching. Men metoden er omdiskutert, og det finst enda ikkje noko forskning som kan dokumentera at det virkar. Ved ein del klinikkar er det vanlig å få tilbud om scratching etter fleire negative forsøk. Me brukar forresten privat klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om nysing og hosting ødelegger sjansen for at egget fester seg under rugeperioda? Jeg nøs en gang og hostet kanskje to tre ganger ettersom det klødde litt bak i halsen.

Håper noen kan berolige en hysterisk ruger😂🙄

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti
6 timer siden, maxi25 skrev:

Lurer på om nysing og hosting ødelegger sjansen for at egget fester seg under rugeperioda? Jeg nøs en gang og hostet kanskje to tre ganger ettersom det klødde litt bak i halsen.

Håper noen kan berolige en hysterisk ruger😂🙄

 

Nei, nei, nei. Ingenting å bekymre seg for! Det er veldig lite (om noe?)  av fysiske bevegelser i seg selv som kan ødelegge for at det fester seg. Grunnen til at trening for eksempel frarådes for noen av oss er fordi ved overstimulering kan det gjøre vondt og i verste fall kan egglederne slå "krøll" på seg (de blir jo ganske store når man er overstimulert). Ekstrem hardtrening er frarådet for alle, men igjen er det ikke pga bevegelsene i seg selv, men fordi det utsetter kroppen for et hardt fysisk stress. 

Så nys og host i vei du! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, maxi25 skrev:

Lurer på om nysing og hosting ødelegger sjansen for at egget fester seg under rugeperioda? Jeg nøs en gang og hostet kanskje to tre ganger ettersom det klødde litt bak i halsen.

Håper noen kan berolige en hysterisk ruger😂🙄

 

Jeg fikk akkurat samme beskjed som @Sisti, grunnen til at man skal være litt forsiktigere med tanke på trening er ikke at egget kan "falle ut" men at man kan risikere eggstokkvridning (yowsers) fordi de stimulerte eggstokkene er en del større enn vanlig. Så nys etter hjertens lyst :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, maxi25 skrev:

Lurer på om nysing og hosting ødelegger sjansen for at egget fester seg under rugeperioda? Jeg nøs en gang og hostet kanskje to tre ganger ettersom det klødde litt bak i halsen.

Håper noen kan berolige en hysterisk ruger😂🙄

 

Jeg spurte legen om løping eller dytting/slag i mageområdet (jobber med utagerende mennesker) var til fare for at egget faller ut eller ikke fester seg. Og fikk beskjed om at for at egget skal bli påvirket av slikt er like vanskelig som å velte mount everest. Så tror du kan ta det helt med ro med tanke på nys og hoste 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende svar 😊 Da kan jeg ta det med ro, og vente i spenning til testdato som er 06.07. Skal forsøke å unngå hjemmetest, kanskje jeg tar en dagen før testdagen så blir et evnt negativt svar over tlf lettere å svelge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det klør i testfingrene mine. Men "heldigvis" har jeg bare 4 tester liggende så jeg skal prøve å holde ut til mandags morgen. :tongue: Ingen symptomer på hverken mensen eller graviditet. Har en del murringer, men det er jo sannsynligvis på grunn av lutinusen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, sastras skrev:

Det klør i testfingrene mine. Men "heldigvis" har jeg bare 4 tester liggende så jeg skal prøve å holde ut til mandags morgen. :tongue: Ingen symptomer på hverken mensen eller graviditet. Har en del murringer, men det er jo sannsynligvis på grunn av lutinusen. 

Har heller ingen symptomer på mensen eller graviditet. Føler litt stikk og strekk i magen og er veldig veldig oppblåst(ser gravid ut) Humøret er det værre med, er veldig pessimist og tenker mesteparten av tiden at det kommer til å ende negativt... Men det tenkte jeg forrige forsøk også og da vart jeg gravid, men det endte forsåvidt negativt i en MA. Håper vi får en positiv overraskele begge to til uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på UL. 6 egg klar :) da rekker vi det akkurat før de tar ferie :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, FlyBabe skrev:

Ehm... Endometr. 8.8 leser jeg. Er det bra eller dårlig? 

Det normale er 8 mm eller mer, men jo tykkere den er jo bedre er det. 8.8 mm er ikke dårlig hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, sastras skrev:

Det normale er 8 mm eller mer, men jo tykkere den er jo bedre er det. 8.8 mm er ikke dårlig hvertfall :)

Åja! Prøvde å google, men ble bare forvirret :) Bra det er en bra ting... :) tusen takk for hjelpa! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Magen min er full av blåmerker etter klexanen. Det gjør vondt å stikke og det gjør vondt å sprøyte inn medisinen. Jeg er så lei av alle medisinene. Testet negativt i dag så jeg er ikke optimistisk, selv om jeg vet at det kan være for tidlig... 

Huff, bare litt sutring fra meg i kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sastras skrev:

Magen min er full av blåmerker etter klexanen. Det gjør vondt å stikke og det gjør vondt å sprøyte inn medisinen. Jeg er så lei av alle medisinene. Testet negativt i dag så jeg er ikke optimistisk, selv om jeg vet at det kan være for tidlig... 

Huff, bare litt sutring fra meg i kveld. 

Sutring er SÅ lov. Det er så frustrerende med de negative testene :( Krysser fingrene for positivt over helga!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, sastras skrev:

Magen min er full av blåmerker etter klexanen. Det gjør vondt å stikke og det gjør vondt å sprøyte inn medisinen. Jeg er så lei av alle medisinene. Testet negativt i dag så jeg er ikke optimistisk, selv om jeg vet at det kan være for tidlig... 

Huff, bare litt sutring fra meg i kveld. 

Er ikke så optimistisk selv, har hatt et par dager med beige eller lyse lyse rosa crinone rester.. Føler ikke dettte forsøket er vellykka... Kanskje jeg tar en test i morgen..ellers kommer jeg til å teste på tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, maxi25 skrev:

Er ikke så optimistisk selv, har hatt et par dager med beige eller lyse lyse rosa crinone rester.. Føler ikke dettte forsøket er vellykka... Kanskje jeg tar en test i morgen..ellers kommer jeg til å teste på tirsdag.

Det var triste nyheter... Håper du tar feil og får positiv test like vel!

Jeg har testet negativt i dag også. Med bare 3 dager til testdag så er jeg rimelig sikker på at det ikke gikk veien denne gangen heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...