Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

*børste litt støv av tråden*

Hvordan går det med deg, @maxi25?

--

Jeg begynner på piller i neste uke. Begynner å bli skikkelig spent nå! Hadde vært så utrolig kjekt om dette forsøket gikk like bra som det forrige, men vet jo at jeg må belage meg på at ting tar tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, miore skrev:

*børste litt støv av tråden*

Hvordan går det med deg, @maxi25?

--

Jeg begynner på piller i neste uke. Begynner å bli skikkelig spent nå! Hadde vært så utrolig kjekt om dette forsøket gikk like bra som det forrige, men vet jo at jeg må belage meg på at ting tar tid.

Skal ha ul 04.08 så får se hvordan det står til. Ellers så har jeg ikke blødd eller noe, så det er fortsatt håp. Men jeg klarer liksom ikke helt å tro at jeg er gravid enda, og venter bare på at det skal gå galt, eller at jeg får dårlige nyheter på ul. Vi får se. Av symptomer så har jeg strekk og stikk i livmoren daglig, noen ganger litt murringer, jeg må på do oftere, er svimmel og veldig energiløs.. Håper på det beste.

 

Hva slags piller skal du begynne med?  Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde nok et forsøk der eggene ikke festet seg nå rett før ferien.. Hadde tenkt å ta et nytt forsøk straks når ny mens dukket opp, men det blir bare kluss siden det er feriestengt på klinikken og jeg fikk mensen i går. Så da blir det å ringe inn august-mensen. 

En ting jeg lurer på; er det flere som opplever at sexlysten blir helt fraværende etter en runde med prøverør? Lurer på om alle hormonene og påkjenningen kan være årsaken. Nettopp hatt 4 uker ferie sammen, vært på en kjempefin ferietur sammen i to uker, mannen har vært klar som et egg men hos meg er det full tørke. Jeg har ikke lyst i det hele tatt. Kjenner ikke en tøddel av kåtskal i det hele tatt. Ganske frustrerende, for jeg elsker jo mannen min :(

Anonymkode: a1542...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, maxi25 skrev:

Skal ha ul 04.08 så får se hvordan det står til. Ellers så har jeg ikke blødd eller noe, så det er fortsatt håp. Men jeg klarer liksom ikke helt å tro at jeg er gravid enda, og venter bare på at det skal gå galt, eller at jeg får dårlige nyheter på ul. Vi får se. Av symptomer så har jeg strekk og stikk i livmoren daglig, noen ganger litt murringer, jeg må på do oftere, er svimmel og veldig energiløs.. Håper på det beste.

 

Hva slags piller skal du begynne med?  Lykke til :-)

Skjønner litt hva du mener :) Da jeg var gravid med førstemann distanserte jeg meg veldig fra det hele i starten. Tenkte "embryoet" istedenfor "babyen, og "hvis" istedenfor "når" hele tiden. Var nervøs hele veien, men det ble hakket mer reelt etter hver UL (...og jeg hadde maaange UL).

Jeg skal begynne med primolut, for jeg har ikke fått tilbake mensen etter ammeslutt. Da jeg sluttet på p-pillen tok det over 1.5 år og x antall hormonkurer før jeg fikk min første naturlige mens, så vi venter ikke på dét denne gangen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 20 på Synarela. Skal på kontroll den 2. august og forhåpentligvis sprøytestart etter det.

Ingen bivirkninger.

 

Annonym 1

Anonymkode: c65c5...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokkert:
Jeg tok pliktskyldigst en graviditetstest i dag morges før jeg skulle ta primolut-pillen. Vurderte om jeg skulle gidde å sløse bort en test, men gjorde det likevel for sikkerhets skyld. Og utrolig nok så jeg antydning til strek... :vetikke:


Jeg viste den til mannen, for jeg stoler ikke helt på egen vurderingsevne. Tenkte det var psykologisk siden jeg vet primolut-n ikke er forenelig med graviditet. Men han så også den svaaake antydningen.

Aner ikke om det var skyggestrek (billigtest fra ebay, type kinesisk... erfaringer med skyggestrek på disse?) eller hva. Men jeg turte ikke ta pillen i dag morges, i tilfelle det skulle være reelt. Jeg klarer ikke tro det, men klarer heller ikke ta pillen sånn i tilfelle!

Har stappet to graviditetstester og en primolut-n i veska og tatt med på jobb (stabilt), og ser for meg at jeg kommer til å ta i overkant mange tester de neste døgnene :plystre::sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

57 minutter siden, miore skrev:

:sjokkert:
Jeg tok pliktskyldigst en graviditetstest i dag morges før jeg skulle ta primolut-pillen. Vurderte om jeg skulle gidde å sløse bort en test, men gjorde det likevel for sikkerhets skyld. Og utrolig nok så jeg antydning til strek... :vetikke:


Jeg viste den til mannen, for jeg stoler ikke helt på egen vurderingsevne. Tenkte det var psykologisk siden jeg vet primolut-n ikke er forenelig med graviditet. Men han så også den svaaake antydningen.

Aner ikke om det var skyggestrek (billigtest fra ebay, type kinesisk... erfaringer med skyggestrek på disse?) eller hva. Men jeg turte ikke ta pillen i dag morges, i tilfelle det skulle være reelt. Jeg klarer ikke tro det, men klarer heller ikke ta pillen sånn i tilfelle!

Har stappet to graviditetstester og en primolut-n i veska og tatt med på jobb (stabilt), og ser for meg at jeg kommer til å ta i overkant mange tester de neste døgnene :plystre::sjenert:

Så spennende! Håper du slipper forsøk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :) jeg snakket med sykesøster på avdelingen min og vi ble enige om at jeg ventet mens rundt 17-18 og skulle da starta med nesesprayen 7 august, men så fikk jeg mensen på overtid den kom 21 istede, så vet ikke om jeg skal utsette til neste mnd. Så det ikke blir noe feil med medisinene, de har steng på avdelingen nå, så de sa at de håpet jeg fikk mensen når jeg skulle siden de var stengt, å jeg ikke kunne ringe å si ifra.

Hva skal jeg gjøre, utsette til neste mnd eller starte 7 ? Redd for at det skal bli noe feil med medisineringen. Hva ville dere gjort ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser en svaaak strek på cb+ også, som jeg tok i skjul på doen på jobb :fnise: Blir mer enn småsprø av dette her. Begge strekene er svake nok til at jeg ikke tør stole på resultatet enda, men jeg skulle ønske jeg visste sikkert så jeg ikke forskyver ivf-forsøket om det ikke er nødvendig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, malla1992 skrev:

Hei jenter :) jeg snakket med sykesøster på avdelingen min og vi ble enige om at jeg ventet mens rundt 17-18 og skulle da starta med nesesprayen 7 august, men så fikk jeg mensen på overtid den kom 21 istede, så vet ikke om jeg skal utsette til neste mnd. Så det ikke blir noe feil med medisinene, de har steng på avdelingen nå, så de sa at de håpet jeg fikk mensen når jeg skulle siden de var stengt, å jeg ikke kunne ringe å si ifra.

Hva skal jeg gjøre, utsette til neste mnd eller starte 7 ? Redd for at det skal bli noe feil med medisineringen. Hva ville dere gjort ?

Du kan gjøre to ting:

- starte på spray den 11. august, altså utsette spraying i fht mens som kom senere. Du tar kontakt med legen med en gang de er på jobb etter ferien og forteller dette. Da kan de si om disse datoene passer, om du kan fortsette. Hvis ikke, så kan du bare avbryte på sprayfasen. Da har du i hvert fall en sjanse at dette skal gå.

- de krever at du har hatt en blødning mens du går på spray. Starter du den 7. august, så rekker du neppe en blødning i neste 14 dager. Dvs. slimhinnen blir fortsatt tykk på kontroll og du kan ikke starte på sprøyter. Resultatet blir det samme tidsmessig. Sprøyter blir utsatt med. 5-7 dager til du har hatt mens.

jeg hadde adri valgt å avbrytte noe selv og vente på at sykehuset skal ha tid for meg igjen. Man kan tape en del tid på det.

 

Et tips er å sende en epost. Har opplevd at de svarer på epost, men ikke på telefon i ferien. 

Anonym 1

Anonymkode: c65c5...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, miore skrev:

Ser en svaaak strek på cb+ også, som jeg tok i skjul på doen på jobb :fnise: Blir mer enn småsprø av dette her. Begge strekene er svake nok til at jeg ikke tør stole på resultatet enda, men jeg skulle ønske jeg visste sikkert så jeg ikke forskyver ivf-forsøket om det ikke er nødvendig! 

DETTE er spennende. Håper, håper testen blir sterkere i dagene som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.7.2016 at 20.14, miore skrev:

Ser en svaaak strek på cb+ også, som jeg tok i skjul på doen på jobb :fnise: Blir mer enn småsprø av dette her. Begge strekene er svake nok til at jeg ikke tør stole på resultatet enda, men jeg skulle ønske jeg visste sikkert så jeg ikke forskyver ivf-forsøket om det ikke er nødvendig! 

åj, spennende! Håper det er reelt! :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har tatt aaaalt for mange g-tester de siste tre dagene :sjenert:

CB+ har fått svak strek tre dager på rad - sterkere i dag enn på mandag, men fremdeles veldig svak. Billigstrimler har blitt tidvis positive og tidvis negative. Stav fra billigetester ble negativ. CB digital ble negativ i dag morges. Nå har jeg vært hos legen for å ta blodprøve, for jeg blir tydeligvis helt idiot/manisk/gal av å ikke vite :plystre: Nå vil jeg bare ha et definitivt svar - heller negativt så jeg kan begynne forsøket mitt, enn limbo der jeg ikke vet om jeg er gravid eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, miore skrev:

Har tatt aaaalt for mange g-tester de siste tre dagene :sjenert:

CB+ har fått svak strek tre dager på rad - sterkere i dag enn på mandag, men fremdeles veldig svak. Billigstrimler har blitt tidvis positive og tidvis negative. Stav fra billigetester ble negativ. CB digital ble negativ i dag morges. Nå har jeg vært hos legen for å ta blodprøve, for jeg blir tydeligvis helt idiot/manisk/gal av å ikke vite :plystre: Nå vil jeg bare ha et definitivt svar - heller negativt så jeg kan begynne forsøket mitt, enn limbo der jeg ikke vet om jeg er gravid eller ikke!

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 794bf...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke blodprøvesvarene før sannsynligvis i morgen. Men jeg tok ny CB+ i dag morges, og i dag ser streken svakere ut. Så har det vært noe, antar jeg det har vært kjemisk! 

 

Edit: Blodprøvesvaret var negativt, og blodprøven ble tatt på dagen med den sterkeste clearblue-testen. Kommer ikke til å kjøpe clearblue igjen  :opplyser:

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, miore skrev:

Får ikke blodprøvesvarene før sannsynligvis i morgen. Men jeg tok ny CB+ i dag morges, og i dag ser streken svakere ut. Så har det vært noe, antar jeg det har vært kjemisk! 

 

Edit: Blodprøvesvaret var negativt, og blodprøven ble tatt på dagen med den sterkeste clearblue-testen. Kommer ikke til å kjøpe clearblue igjen  :opplyser:

Æsj da, så kjedelig å høre. Men da krysser jeg alt av fingre for at vi ser deg her med en ordentlig positiv test om ikke så lang tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, miore skrev:

Får ikke blodprøvesvarene før sannsynligvis i morgen. Men jeg tok ny CB+ i dag morges, og i dag ser streken svakere ut. Så har det vært noe, antar jeg det har vært kjemisk! 

 

Edit: Blodprøvesvaret var negativt, og blodprøven ble tatt på dagen med den sterkeste clearblue-testen. Kommer ikke til å kjøpe clearblue igjen  :opplyser:

Så kjedelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig, men jeg hadde aldri helt troa, så jeg er ikke så skuffet som jeg kunne ha vært! Nå er jeg i alle fall i gang med forsøket - første primolut-pille er tatt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...