Gå til innhold

Spør en bruker

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 minutter siden, incognita skrev:

Jeg laget en helt egen pi-tråd tidligere i dag. :nigo: 

@Summers Hvor mange desimaler av pi kan du uten å søke opp?

Kan 8 desimaler, ble testet tidligere i dag. 

@incognita Ler du av faren din sine vitser?

Videoannonse
Annonse
Gjest incognita
Skrevet
Et øyeblikk siden, Summers skrev:

Kan 8 desimaler, ble testet tidligere i dag. 

@incognita Ler du av faren din sine vitser?

Hehe ja, han kan være skikkelig tørr og god. :fnise:

@Summers ser du på paradise hotel?

Skrevet
21 minutter siden, incognita skrev:

Hehe ja, han kan være skikkelig tørr og god. :fnise:

@Summers ser du på paradise hotel?

Liker humoren til min pappa jeg også.

Nei, jeg ser veldig lite på tv, men skal prøve å få sett litt av årets sesong. Er noen nye naboer som ser på og synes det er greit å se på  slike serier når man ser sammen med noen pluss at jeg ønsker å bli bedre kjent med de nye naboene.

@incognita  Har du bestilt sommerferie enda?

Gjest incognita
Skrevet
3 minutter siden, Summers skrev:

Liker humoren til min pappa jeg også.

Nei, jeg ser veldig lite på tv, men skal prøve å få sett litt av årets sesong. Er noen nye naboer som ser på og synes det er greit å se på  slike serier når man ser sammen med noen pluss at jeg ønsker å bli bedre kjent med de nye naboene.

@incognita  Har du bestilt sommerferie enda?

Så hyggelig. :) 

Jeg har ikke bestilt noe ennu, denne sommeren blir litt ferie i seg selv foråsidetsånn. :engel: 

@Summers  Hvilke (hvis noen) stand-up komikere har du sett i levende live?

@Jacklost Har du vært på konsert noen gang? Hvem så du i såfall?

Skrevet
1 minutt siden, incognita skrev:

@Summers  Hvilke (hvis noen) stand-up komikere har du sett i levende live?

Har sett Doug Stanhope, synes han er vittig. Har også sett Stian Blipp, Bård Tufte Johansen og Dagfinn Lyngbø.

@incognita Hvem har du sett?

Gjest bruker83924
Skrevet
Den 13.3.2016 at 2.50, FruPotter skrev:

@ElizabethTaylor ... Om du måtte velge mellom å drepe deg selv og dermed redde tusen andre mennesker, eller leve, men la alle disse menneskene dø... Hva hadde du gjort? (Nå blir det dypt altså, haha!)

Fine ønsker :laugh:

Ved å være 100% ærlig, uten at jeg skal bli dømt som egoistisk, kynisk og fæl - Nei, jeg kunne ikke gjort det. En av grunnene er fordi alle mennesker har et overlevelses instinkt. Tror ytterst få mennesker, uten om Jesus, ønsker å ofre seg for tusen mennesker de ikke kjenner. Og enda færre hadde faktisk gjort det, hadde de vært i den situasjonen. Menneskers natur er jo så pass kynisk at "deg selv", og de du er glad i/står nær, går foran alle andre. Hadde vi ikke hatt det instinktet. så hadde ikke mennesker vært der de er i dag.

Den andre grunnen til jeg ikke kunne gjort det, er fordi jeg syns jorden er fryktelig overbefolket. Fælt å si det, men jeg tror naturen, dyrene, og en hel del mennesker hadde hatt det mye bedre hadde jordens befolkning blitt halvert. 

@FruPotter Kunne du ofret deg for noen du ikke kjenner?

Den 11.3.2016 at 5.50, Summers skrev:

@ElizabethTaylor Hva er det du studerer?

Jeg studerer hotell/reiselivsledelse.

@Summers Hvis det er en flue i stuen din. Slipper du den ut, eller dreper du den?

Den 11.3.2016 at 11.28, ekkoet skrev:

@ElizabethTaylor Kan du spille noe?

Jeg spilte fiolin i mange år, og kan spille piano til en viss grad.

@ekkoet Finnes det et menneske som har fått deg til å skifte mening om noe som du har hatt sterke meninger om tidligere? Og hvem var det i så fall, og hva skiftet du mening om? (Dårlig formulert, er litt trøtt)

Den 11.3.2016 at 12.10, Lady skrev:

@ElizabethTaylor Har du godt forhold til familie?

Har et godt forhold til foreldrene mine og helsøsteren min. 

@Lady Spiser du det samme til frokost hver dag, og i så fall hva?

Gjest FruPotter
Skrevet
1 time siden, ekkoet skrev:

Jeg hører til i denne gruppen:

http://www.side2.no/helse/blir-du-rasende-av-andres-smattelyder/3423135947.html

@FruPotter Hvor fan er du av potter? Belieberfan?

Haha, der er vi to altså! Smattelyder er gruuusomt å høre på. :ler:

Jeg er nok på den rolige siden - Elsker filmene.. men er ikke noe jeg har et stort fokus på i hverdagen, hehe. (Tydeligvis nok til å kalle meg selv FruPotter på KG da...) :) 

1 time siden, Jacklost skrev:

Harold and Kumar go to white castle

The Matador

Jeg har aldri tenkt ut en tredje favoritt så da velger jeg en nå, Harry Potter og mysteriekammeret. Jeg synes den filmen fortjener en plass i listen :)

Ps, nerder er best :lur:

@FruPotter Synes du det blir for mange spørsmål her?

Fin liste! :D 

Neimen det er jo godt å vite, haha :laugh:

Neida, er koselig å sette seg ned for å svare på spørsmål nå og da, med en kopp kaffe og litt snacks... :) 

Samme spørsmål til dere begge: Har dere en såkalt "guilty pleasure"? (Noe dere kanskje skjemmes litt over å like). 

@Jacklost 

@ekkoet

Gjest FruPotter
Skrevet
7 minutter siden, ElizabethTaylor skrev:

Fine ønsker :laugh:

Ved å være 100% ærlig, uten at jeg skal bli dømt som egoistisk, kynisk og fæl - Nei, jeg kunne ikke gjort det. En av grunnene er fordi alle mennesker har et overlevelses instinkt. Tror ytterst få mennesker, uten om Jesus, ønsker å ofre seg for tusen mennesker de ikke kjenner. Og enda færre hadde faktisk gjort det, hadde de vært i den situasjonen. Menneskers natur er jo så pass kynisk at "deg selv", og de du er glad i/står nær, går foran alle andre. Hadde vi ikke hatt det instinktet. så hadde ikke mennesker vært der de er i dag.

Den andre grunnen til jeg ikke kunne gjort det, er fordi jeg syns jorden er fryktelig overbefolket. Fælt å si det, men jeg tror naturen, dyrene, og en hel del mennesker hadde hatt det mye bedre hadde jordens befolkning blitt halvert. 

@FruPotter Kunne du ofret deg for noen du ikke kjenner?

Godt svar da, er helt enig. Tror at vi har et overlevelsesinstinkt og at mange ville fulgt det. :) Og er ikke noe galt i det.

Hm, kommer kanskje litt an på situasjonen, men tror ikke jeg hadde klart det for å være helt ærlig. Håper jo så klart at jeg f.eks. hadde dyttet unna barnet midt på veien og heller bli kjørt over selv hvis jeg havnet i den situasjonen. But who knows... :fnise:

@ElizabethTaylor Jeg spør det samme spørsmålet som til de andre: Har du en såkalt "guilty pleasure"? 

Gjest bruker83924
Skrevet
16 minutter siden, FruPotter skrev:

Godt svar da, er helt enig. Tror at vi har et overlevelsesinstinkt og at mange ville fulgt det. :) Og er ikke noe galt i det.

Hm, kommer kanskje litt an på situasjonen, men tror ikke jeg hadde klart det for å være helt ærlig. Håper jo så klart at jeg f.eks. hadde dyttet unna barnet midt på veien og heller bli kjørt over selv hvis jeg havnet i den situasjonen. But who knows... :fnise:

@ElizabethTaylor Jeg spør det samme spørsmålet som til de andre: Har du en såkalt "guilty pleasure"? 

Godt vi er enige :fnise: De aller fleste mennesker liker å tro at "mennesket overvinner instinktene", men så er det "dessverre" slik at mennesker er et dyr, som alle andre dyr. Og i en uvant situasjon vil instinktene slå inn, enten vi liker det eller ei. Og da handler det ikke om hva som er mest politisk korrekt der og da, men heller hva som må til for å overleve.

Ja, jeg har nok en del quilty pleasure. Topp 3 må være KG(og da spesielt rampelys, og samliv og relasjoner), Paradise Hotel, og diverse blogger. 

@FruPotter Er du glad i å lese om andres drama?

Skrevet (endret)
4 timer siden, ElizabethTaylor skrev:

@Summers Hvis det er en flue i stuen din. Slipper du den ut, eller dreper du den?

Slipper den ut, både fordi jeg ønsker at fluen skal leve og fordi jeg synes det er ekkelt å drepe fluen. Om en veps surrer rundt meg passer jeg også på å ikke løpe fra vepsen siden de ofte følger etter og jeg er redd den skal gå seg vil om den følger for langt etter meg. Vet egentlig ikke om veps og slikt kan gå seg vil, men  får dårlig samvittighet om en veps har fulgt meg for lenge.

@ElizabethTaylor Hva er drømmejobben innenfor det du utdanner deg som?

Endret av Summers
Gjest Jacklost
Skrevet (endret)
14 timer siden, incognita skrev:

@Jacklost Har du vært på konsert noen gang? Hvem så du i såfall?

Nei

Får ikke til å sitere under sitatet her. Min guilty pleasure er at jeg liker Hotel Cæsar

@incognita Har du en såpe serie som du liker? Da mener jeg en dagligdags en og som er skuespill 

@FruPotter Har du hatt lyst til å lese Harry Potter bøkene noen gang? Hører de skal lage en ny bok nå :) 

@ElizabethTaylor Har du sett Frustrerte Fruer før?

13 timer siden, FruPotter skrev:

Jeg er nok på den rolige siden - Elsker filmene.. men er ikke noe jeg har et stort fokus på i hverdagen, hehe. (Tydeligvis nok til å kalle meg selv FruPotter på KG da...) :) 

Fin liste! :D 

Neimen det er jo godt å vite, haha :laugh:

Neida, er koselig å sette seg ned for å svare på spørsmål nå og da, med en kopp kaffe og litt snacks... :) 

Samme spørsmål til dere begge: Har dere en såkalt "guilty pleasure"? (Noe dere kanskje skjemmes litt over å like). 

@Jacklost 

Endret av Jacklost
Skrevet
9 timer siden, ElizabethTaylor skrev:

@ekkoet Finnes det et menneske som har fått deg til å skifte mening om noe som du har hatt sterke meninger om tidligere? Og hvem var det i så fall, og hva skiftet du mening om? (Dårlig formulert, er litt trøtt)

Jeg skal ikke si at det ikke er noe/noen, men jeg kommer ikke på noe. Grunnen er nok kanskje at det er lite jeg har veldig sterke meninger om og jeg er åpen for at jeg kan ha feil på det meste. De tingene jeg har meninger om er ting jeg føler jeg vet og kan, da er det mye vanskeligere å "omvende" meg. 

9 timer siden, FruPotter skrev:

Forseggjort med både navn og avatarbilde med lyn. Det er fort gjort å havne i bås.

9 timer siden, FruPotter skrev:

@ekkoet

Jeg liker å skrive på forum, det er ikke noe jeg annonserer høyt i min omgangskrets (ihvertfall ikke KG).

Jeg liker musikk og setter godt pris på en godt refreng, selv om det er boyband/bieber, noe som ligger et stykke fra min musikksmak. (Men dette føler jeg egentlig jeg kan står for, men mange andre ville anse det som en guilty pleasure).

@FruPotter Hva synes du om bieber?

@Summers Du har sagt at du ikke er så opptatt av musikk, har du ikke? Om du er på et vors  eller tilsvaende, foretrekker du at det ikke er musikk?

@ElizabethTaylor Hva tenker du om tattoveringer. Har du noen? Hvorfor/hvorfor ikke? 

Skrevet (endret)
2 timer siden, ekkoet skrev:

@Summers Du har sagt at du ikke er så opptatt av musikk, har du ikke? Om du er på et vors  eller tilsvaende, foretrekker du at det ikke er musikk?

Det er egentlig det samme for meg om det er musikk eller ikke, musikken gir meg ingenting, men den plager meg ikke heller.

@ekkoet Burde man bli flinkere til å bruke ordet hore riktig? Da tenker jeg på den tradisjonelle og  bibelske betydningen av ordet.

hor n1 (norr. hór) seksuelt forhold mellom en gift person og andre enn ektemaken

Endret av Summers
Skrevet
56 minutter siden, Summers skrev:

@ekkoet Burde man bli flinkere til å bruke ordet hore riktig? Da tenker jeg på den tradisjonelle og  bibelske betydningen av ordet.

hor n1 (norr. hór) seksuelt forhold mellom en gift person og andre enn ektemaken

Jeg har alltid tenkt den riktig betydningen av ordet er en kvinne som gir seksuelle ytelser mot betaling (slik ordbokdefinisjonen og sier). Å bedrive hor gjør både menn og kvinner, men uten betaling.

Premisset for spørsmålet er jeg derfor ikke helt med på (da kjenner ikke jeg den til om den bibelske tolkningen er annerledes om det er den du mener).

Å kalle en prostituert for en hore er vel greit, men jeg liker ikke ordlyden. Men jeg blir ikke krenket på veiene av andre. Det er opp til mottakeren/den omtalte her å ha en mening om ordet.

Men når det gjelder bruken av ordet "hore" idag, brukes det slik jeg ser mye som et skjellsord mot kvinner/jenter generelt, det synes jeg ikke noe særlig om.
En jente er ikke en hore fordi hun har lagt med x-antall gutter, fordi hun kler seg på en måte eller fordi hun stiller opp i media med en mening.

Det er ingen som roper gigolo eller hallik etter en gutt/mann som gjør det samme.

Så ja. Det synes jeg.

@Summers Er du opptatt av hvilke klær du har?

Gjest FruPotter
Skrevet
14 timer siden, ElizabethTaylor skrev:

Godt vi er enige :fnise: De aller fleste mennesker liker å tro at "mennesket overvinner instinktene", men så er det "dessverre" slik at mennesker er et dyr, som alle andre dyr. Og i en uvant situasjon vil instinktene slå inn, enten vi liker det eller ei. Og da handler det ikke om hva som er mest politisk korrekt der og da, men heller hva som må til for å overleve.

Ja, jeg har nok en del quilty pleasure. Topp 3 må være KG(og da spesielt rampelys, og samliv og relasjoner), Paradise Hotel, og diverse blogger. 

@FruPotter Er du glad i å lese om andres drama?

:fnise: så sant, så sant!

Noen ganger er det underholdene, andre ganger blir det bare så dumt at jeg blir irritert og må krysse meg ut. Hehe!

@ElizabethTaylor Hva, i dine øyne, er dine dårligste egenskaper? :) 
Jeg liker ikke kritikk, men er selv flink til å kritisere andre (heldigvis aldri høyt da).

Gjest FruPotter
Skrevet
9 timer siden, Jacklost skrev:

Får ikke til å sitere under sitatet her. Min guilty pleasure er at jeg liker Hotel Cæsar

@FruPotter Har du hatt lyst til å lese Harry Potter bøkene noen gang? Hører de skal lage en ny bok nå :) 

Prøver å lære meg å like bøker igjen (holder på med en bok nå faktisk), så det kan godt hende at jeg gjør det! Har i alle fall lyst til å prøve! :) Ja jeg hørte det - spennende! :D

@Jacklost Liker du å lese? I så fall, hvilken bok liker du best? 

Gjest FruPotter
Skrevet
5 timer siden, ekkoet skrev:

Forseggjort med både navn og avatarbilde med lyn. Det er fort gjort å havne i bås. - Sant det! :) 

Jeg liker å skrive på forum, det er ikke noe jeg annonserer høyt i min omgangskrets (ihvertfall ikke KG).

Jeg liker musikk og setter godt pris på en godt refreng, selv om det er boyband/bieber, noe som ligger et stykke fra min musikksmak. (Men dette føler jeg egentlig jeg kan står for, men mange andre ville anse det som en guilty pleasure).

@FruPotter Hva synes du om bieber?

Da er vi to. Sier aldri til folk at jeg skriver på forum, selv om det kanskje ikke er ille. På samme tid føler jeg at jeg kommer til å bli dømt så hardt :ler:

Hører ikke noe særlig på musikken hans (er ikke helt min musikksmak heller), men han har en fin stemme. Har prøvd å høre noen av live-sangene i studio, og der kommer stemmen hans fram! Han har talent.

@ekkoet Er det en musikksjanger du absolutt hater, eller kan du høre på litt av hvert? :) 

Skrevet
3 timer siden, ekkoet skrev:

@Summers Er du opptatt av hvilke klær du har?

Liker best å gå i daffeklær, så i den grad jeg er opptatt så er det for å komme over minimumet før folk kommer med sarkastiske kommentarer.

@ekkoet Er du konfliktsky?

Skrevet

@Hummels Er det å få kjæreste viktig for deg eller er du fornøyd med å ha venner og pulevenner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...