AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #181 Skrevet 8. september 2015 Jo jøss. Skulle likt å høre hva de mener du er nok ikke kjærestenaterielle for de vil jeg tro. Du er kanskje en som havner i vennesona ved første "hei".Anonymous poster hash: 9e691...10a Så lenge det er fwb er det helt greit for meg. Når man er attraktiv trenger man ikke te seg underdanig for å få seg noe. Sorry. Anonymous poster hash: 1df31...e2e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #182 Skrevet 8. september 2015 Menn som åpner bildøren når de kommer å henter deg for en date, bærer de tyngste handleposene, åpner døren, slipper deg inn, og går selv inn sist Anonymous poster hash: 9b6f0...dd8 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #183 Skrevet 8. september 2015 Så lenge det er fwb er det helt greit for meg. Når man er attraktiv trenger man ikke te seg underdanig for å få seg noe. Sorry.Anonymous poster hash: 1df31...e2e Hvorfor i helvete er du i denne diskusjonen da? Du har jo ingen planer om å gå inn i noe forhold. Og du har absolutt ingen følelser for andre. Det forklare jo hvorfor du ikke skjønner noe. Du er jo følelsesmessig føkka uansett. Nei tro meg. Du gjør ikke disse venninne dine noe godt. Det er sjeldent fwb funker for damer. Så jeg hadde nok rett i at du er en av rasshøla som bruker kvinner. Anonymous poster hash: 9e691...10a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #184 Skrevet 8. september 2015 Hvorfor i helvete er du i denne diskusjonen da? Du har jo ingen planer om å gå inn i noe forhold. Og du har absolutt ingen følelser for andre. Det forklare jo hvorfor du ikke skjønner noe. Du er jo følelsesmessig føkka uansett. Nei tro meg. Du gjør ikke disse venninne dine noe godt. Det er sjeldent fwb funker for damer. Så jeg hadde nok rett i at du er en av rasshøla som bruker kvinner.Anonymous poster hash: 9e691...10a I motsetning til disse "gentlemennne", så har jeg faktisk behandlet uattraktive og upopulære jenter med verdighet i sosiale sammenhenger, og har alltid stått opp for de som er svake, enten det er menn eller kvinner. Jeg er en rettferdig person som behandler de fleste rundt med med respekt, så jeg er ikke noe kyniker. Kynikere er de som behandler mennesker ulikt for å mele sin egen kake. Gentlemen som åpner dører for kvinner tilhører denne gruppen. Kvinner som forventer å bli tatt spesielt hensyn til er samme røkla. I mann- kvinne relasjoner så er menn svakerestilte, nettopp fordi de er påkrevd at de påtar seg en uselvisk og usentrert rolle som tillater kvinner å være selvsentrerte, og det er verdier som ikke er forenelig med meg som person. Så kall meg hva du vil, men en kyniker som bruker kvinner er jeg ikke. Jeg har bare ikke tenkt til å investere alt av følelser i mennesker som åpenbart kun bruker tid på meg på skjeve premisser som gagner dem. Derfor foretrekker jeg uforpliktende forhold med kvinner som forstår at jeg aldri kommer til å gjøre kompromiss med mine verdier og prinsipper for deres skyld. Anonymous poster hash: 1df31...e2e 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #185 Skrevet 8. september 2015 I motsetning til disse "gentlemennne", så har jeg faktisk behandlet uattraktive og upopulære jenter med verdighet i sosiale sammenhenger, og har alltid stått opp for de som er svake, enten det er menn eller kvinner. Jeg er en rettferdig person som behandler de fleste rundt med med respekt, så jeg er ikke noe kyniker. Kynikere er de som behandler mennesker ulikt for å mele sin egen kake. Gentlemen som åpner dører for kvinner tilhører denne gruppen. Kvinner som forventer å bli tatt spesielt hensyn til er samme røkla. I mann- kvinne relasjoner så er menn svakerestilte, nettopp fordi de er påkrevd at de påtar seg en uselvisk og usentrert rolle som tillater kvinner å være selvsentrerte, og det er verdier som ikke er forenelig med meg som person. Så kall meg hva du vil, men en kyniker som bruker kvinner er jeg ikke. Jeg har bare ikke tenkt til å investere alt av følelser i mennesker som åpenbart kun bruker tid på meg på skjeve premisser som gagner dem. Derfor foretrekker jeg uforpliktende forhold med kvinner som forstår at jeg aldri kommer til å gjøre kompromiss med mine verdier og prinsipper for deres skyld. Anonymous poster hash: 1df31...e2e Du kødder? Les det du skriver en gang til. Du er jo en kyniker av rang. Du er liksom snill fordi du snakker med de stygge jentene? Og samtidig sier du at du ikke forskjellsbehandler? Anonymous poster hash: 9e691...10a 2
Majott Skrevet 8. september 2015 #186 Skrevet 8. september 2015 (endret) I motsetning til disse "gentlemennne", så har jeg faktisk behandlet uattraktive og upopulære jenter med verdighet i sosiale sammenhenger, og har alltid stått opp for de som er svake, enten det er menn eller kvinner. Jeg er en rettferdig person som behandler de fleste rundt med med respekt, så jeg er ikke noe kyniker. Kynikere er de som behandler mennesker ulikt for å mele sin egen kake. Gentlemen som åpner dører for kvinner tilhører denne gruppen. Kvinner som forventer å bli tatt spesielt hensyn til er samme røkla. I mann- kvinne relasjoner så er menn svakerestilte, nettopp fordi de er påkrevd at de påtar seg en uselvisk og usentrert rolle som tillater kvinner å være selvsentrerte, og det er verdier som ikke er forenelig med meg som person. Så kall meg hva du vil, men en kyniker som bruker kvinner er jeg ikke. Jeg har bare ikke tenkt til å investere alt av følelser i mennesker som åpenbart kun bruker tid på meg på skjeve premisser som gagner dem. Derfor foretrekker jeg uforpliktende forhold med kvinner som forstår at jeg aldri kommer til å gjøre kompromiss med mine verdier og prinsipper for deres skyld. Anonymous poster hash: 1df31...e2e Gentlemen som åpner døra og trekker ut stoler gjør det mest for at det forventes av dem at de er høflige. Damen de er ute med forventer gjerne ikke det, men de liker å vise overfor andre og damen at de kan. Disse mennene kan også behandle behandle andre med verdighet i sosiale sammenhenger, akkurat som du gjør. Det at man er gentleman og/eller at man kan behandle andre med verdighet ute blant folk sier egentlig ingenting om hvem man er som person. Jeg venter fortsatt på svar om hvor gammel du er. Er du enda på ungdomsskolen, så vil jeg gjerne vite det, så jeg kan tilpasse svarene mine til det. Du har en veldig låst tankegang om hvordan du skal oppføre deg og ikke, for å være en "mann". Det stemmer ikke nødvendigvis med det som oppfattes som av folk flest (ang å være mann). Endret 8. september 2015 av Majott 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #187 Skrevet 8. september 2015 Du kødder? Les det du skriver en gang til. Du er jo en kyniker av rang. Du er liksom snill fordi du snakker med de stygge jentene? Og samtidig sier du at du ikke forskjellsbehandler?Anonymous poster hash: 9e691...10a Poenget er at jeg ikke går rundt og forholder meg til folk ut i fra hva slag sosial ulempe eller fordel det utgjør for meg. Jeg verdsetter hva de har mellom ørene og hva slags holdninger de har, som gjør at jeg ekskluderer jenter som deg rimelig lett. Utover det har jeg aldri hevdet at jeg er er "snille", men at jeg har verdiene i behold, i motsetning til disse gentlemennene som liksom er så "flotte menn" fordi de behandler kvinner på en ridderlig måte når de vil ha seg noe. Anonymous poster hash: 1df31...e2e 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #188 Skrevet 8. september 2015 Du har en veldig låst tankegang om hvordan du skal oppføre deg og ikke, for å være en "mann". Det stemmer ikke nødvendigvis med det som oppfattes som av folk flest (ang å være mann). Nei, jeg gjør nettopp det motsatte og ser bort i fra hvordan en mann skal oppføre seg. Det er du som har veldig snevre oppfatninger av hvordan menn og kvinner skal være. Anonymous poster hash: 1df31...e2e
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #189 Skrevet 8. september 2015 Poenget er at jeg ikke går rundt og forholder meg til folk ut i fra hva slag sosial ulempe eller fordel det utgjør for meg. Jeg verdsetter hva de har mellom ørene og hva slags holdninger de har, som gjør at jeg ekskluderer jenter som deg rimelig lett. Utover det har jeg aldri hevdet at jeg er er "snille", men at jeg har verdiene i behold, i motsetning til disse gentlemennene som liksom er så "flotte menn" fordi de behandler kvinner på en ridderlig måte når de vil ha seg noe. Anonymous poster hash: 1df31...e2e Allikevel klassifiserer du folk som bra/feil du gjør det ergo for egen vinnings skyld. Verden ville blitt et mye bedre sted om folk viste medfølelse og medmenneskelighet. Ikke kynisme og bruk. Slik du gjør. Du snakker ant til disse "stygge" damene bare for å ha en sex-reserve. At du påstår at du ikke handler ut fra egen vinnings skyld er feil. Du har hele tiden vist at du ikke skjønner hva det er å bry seg om andre. At du er følelsesmessig invalid. Så at du prøver å ro deg inn igjen nå med vissvass, og motstridende påstander, hjelper lite. Slike som det er ikke av de som gjør verden til en bedre plass. Dessverre. Vi trenger flere ekte og varme mennesker. Anonymous poster hash: 9e691...10a
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #190 Skrevet 8. september 2015 Allikevel klassifiserer du folk som bra/feil du gjør det ergo for egen vinnings skyld. Verden ville blitt et mye bedre sted om folk viste medfølelse og medmenneskelighet. Ikke kynisme og bruk. Slik du gjør. Du snakker ant til disse "stygge" damene bare for å ha en sex-reserve. At du påstår at du ikke handler ut fra egen vinnings skyld er feil. Du har hele tiden vist at du ikke skjønner hva det er å bry seg om andre. At du er følelsesmessig invalid. Så at du prøver å ro deg inn igjen nå med vissvass, og motstridende påstander, hjelper lite. Slike som det er ikke av de som gjør verden til en bedre plass. Dessverre. Vi trenger flere ekte og varme mennesker.Anonymous poster hash: 9e691...10a Haha, jeg har ikke sex med uattraktive kvinner, men de kan fortsatt være venner. Så begynn med deg selv og vær den forandringen du mener verden trenger og slutt og forvent å bli behandlet som en prinsesse bare fordi du er kvinne. Anonymous poster hash: 1df31...e2e
Majott Skrevet 8. september 2015 #191 Skrevet 8. september 2015 Nei, jeg gjør nettopp det motsatte og ser bort i fra hvordan en mann skal oppføre seg. Det er du som har veldig snevre oppfatninger av hvordan menn og kvinner skal være. Anonymous poster hash: 1df31...e2e Det har jeg ikke, for jeg er vant til at mannen min har mange variasjoner, og blant alt han er så kan han også dette med å være høflig. Uten at det gjør at han er mindre mann. Men mange vil merke seg at du er uhøflig, og oppfører deg mer som en guttunge enn som en mann gjør når du nekter å oppføre deg som en høflig mann skal gjøre. De aller fleste (også menn) vil se rart på deg om du ikke kan å te deg i forhold til situasjonen du er i. 1
Tabris Skrevet 8. september 2015 #192 Skrevet 8. september 2015 Jeg personlig har svært sansen for mennesker som kan oppføre seg dannet og høflig i ulike settinger. Husker jeg jobbet i et internasjonalt konsern hvor det jobbet blant annet mange engelskmenn. Første dagen jeg var der fikk jeg beskjed av hun som lærte meg opp at jeg måtte huske å holde døren åpen for de som evt kom etter meg, noe annet var "frowned upon". Det hadde ingenting med skjønn å gjøre, men med alminnelig høflighet. Noe jeg setter svært stor pris på, og forsøker etter beste evne å etterleve selv. Så en mann som hadde vist en slik dannelse og høflighet på en date hadde jeg lagt merke til og likt. Men jeg ville aldri i verden ønsket at en mann skulle sette mine behov og ønsker først, skulle være min "beskytter" eller være av typen "Jeg vil se den filmen du vil se, kjære". Da hadde jeg fått noia. Og selv om jeg ikke er en person som står på barrikadene for feminismen, så blir jeg en glødende rødstrømpe hvis noen forsøker å være "gentleman" ved å si til gutta at "det er damer tilstede, vi må ikke prate om dette". 2
Maleficenta Skrevet 8. september 2015 #193 Skrevet 8. september 2015 Så lenge det er fwb er det helt greit for meg. Når man er attraktiv trenger man ikke te seg underdanig for å få seg noe. Sorry.Anonymous poster hash: 1df31...e2e Ja for alt i livet handler om å få seg noe liksom.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #194 Skrevet 8. september 2015 Det har jeg ikke, for jeg er vant til at mannen min har mange variasjoner, og blant alt han er så kan han også dette med å være høflig. Uten at det gjør at han er mindre mann. Men mange vil merke seg at du er uhøflig, og oppfører deg mer som en guttunge enn som en mann gjør når du nekter å oppføre deg som en høflig mann skal gjøre. De aller fleste (også menn) vil se rart på deg om du ikke kan å te deg i forhold til situasjonen du er i. Få det inn i hodet en gang for alle at det ikke er noe mer uhøflig av meg å la være å trekke frem din stol, enn det er av deg å ikke gjøre det samme for meg. Anonymous poster hash: 1df31...e2e
Majott Skrevet 8. september 2015 #195 Skrevet 8. september 2015 Jeg personlig har svært sansen for mennesker som kan oppføre seg dannet og høflig i ulike settinger. Husker jeg jobbet i et internasjonalt konsern hvor det jobbet blant annet mange engelskmenn. Første dagen jeg var der fikk jeg beskjed av hun som lærte meg opp at jeg måtte huske å holde døren åpen for de som evt kom etter meg, noe annet var "frowned upon". Det hadde ingenting med skjønn å gjøre, men med alminnelig høflighet. Noe jeg setter svært stor pris på, og forsøker etter beste evne å etterleve selv. Så en mann som hadde vist en slik dannelse og høflighet på en date hadde jeg lagt merke til og likt. Men jeg ville aldri i verden ønsket at en mann skulle sette mine behov og ønsker først, skulle være min "beskytter" eller være av typen "Jeg vil se den filmen du vil se, kjære". Da hadde jeg fått noia. Og selv om jeg ikke er en person som står på barrikadene for feminismen, så blir jeg en glødende rødstrømpe hvis noen forsøker å være "gentleman" ved å si til gutta at "det er damer tilstede, vi må ikke prate om dette". Enig med deg. Jeg setter også pris på at andre viser høflighet, og gjør det også selv, ved f.eks å holde døra åpen for nestemann, eller være behjelpelig på andre måter. Det blir litt rart for meg at man skal nekte å gjøre det fordi man skal tviholde på "sin rett" eller at man skal "godtas som man er", enten man gjør det som kvinne eller mann. For meg handler det ikke om en rett eller det å bli godtatt eller om menn yter mer enn kvinner, men det å vise at man bryr seg om andre. Engelskmenn er f.eks mye mer høflige enn oss nordmenn generelt. Jeg har vært i Liverpool, og blitt møtt med mer høflighet av garvede fotballfans enn jeg har blitt møtt med i Norge av vanlige norske menn. 1
Maleficenta Skrevet 8. september 2015 #196 Skrevet 8. september 2015 I motsetning til disse "gentlemennne", så har jeg faktisk behandlet uattraktive og upopulære jenter med verdighet i sosiale sammenhenger, og har alltid stått opp for de som er svake, enten det er menn eller kvinner. Jeg er en rettferdig person som behandler de fleste rundt med med respekt, så jeg er ikke noe kyniker. Kynikere er de som behandler mennesker ulikt for å mele sin egen kake. Gentlemen som åpner dører for kvinner tilhører denne gruppen. Kvinner som forventer å bli tatt spesielt hensyn til er samme røkla. I mann- kvinne relasjoner så er menn svakerestilte, nettopp fordi de er påkrevd at de påtar seg en uselvisk og usentrert rolle som tillater kvinner å være selvsentrerte, og det er verdier som ikke er forenelig med meg som person. Så kall meg hva du vil, men en kyniker som bruker kvinner er jeg ikke. Jeg har bare ikke tenkt til å investere alt av følelser i mennesker som åpenbart kun bruker tid på meg på skjeve premisser som gagner dem. Derfor foretrekker jeg uforpliktende forhold med kvinner som forstår at jeg aldri kommer til å gjøre kompromiss med mine verdier og prinsipper for deres skyld. Anonymous poster hash: 1df31...e2e Behandler du kvinner med respekt når du automatisk går ut fra at ingen kvinner er verdt å inngå noe forhold med?
Majott Skrevet 8. september 2015 #197 Skrevet 8. september 2015 Få det inn i hodet en gang for alle at det ikke er noe mer uhøflig av meg å la være å trekke frem din stol, enn det er av deg å ikke gjøre det samme for meg. Anonymous poster hash: 1df31...e2e JEG bryr meg ikke om du ikke trekker fram stolen for meg. Herremin, du er langt utafor som ikke skjønner hva jeg har snakket om i dagevis for deg!! 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #198 Skrevet 8. september 2015 Haha, jeg har ikke sex med uattraktive kvinner, men de kan fortsatt være venner. Så begynn med deg selv og vær den forandringen du mener verden trenger og slutt og forvent å bli behandlet som en prinsesse bare fordi du er kvinne. Anonymous poster hash: 1df31...e2e Kunne du ha gått på date med en KG-jente? Anonymous poster hash: 55421...c04
Gjest Skrevet 8. september 2015 #199 Skrevet 8. september 2015 (endret) Det jeg leser ut av HI er at TS vil bli dullet med og at hun prøver å pakke det inn i kjønnsroller. Gir meg assosiasjoner til en dame som ikke vil grave møkk på gården og bidra fordi det er "mannfolkarbeid". Så lenge det er fordeler for kvinnen (jobb, utdanning), så er vi med. Men når det er snakk om at menn behandler oss som likeverdige og ikke kjønn, og at det innebærer mindre dulling, så er det plutselig galt. Jeg håper disse måtene å se ting på er i mindretall. At de fleste syns det er positivt at menn og kvinner kan ha et kompisforhold. At de fleste syns gjensidig høflighet er det fornuftige. Å se hverandre som individer er viktigere enn kjønn. Dersom jeg går inn i et møte som leder og direktør, så vil jeg ikke ha 10 menn frem for å dra ut stolen min. Høflighet burde gå begge veier. Kvinnen burde også tilby mannen å ta de tunge posene iblant, holde ting dersom han skal se på noe i en butikk, osv. For meg strider det mot rettferdighetssansen at han skulle tilby og gjøre alle disse greiene, mens jeg aldri gjorde noe tilbake. Det blir litt rart for meg at man skal nekte å gjøre det fordi man skal tviholde på "sin rett" eller at man skal "godtas som man er", enten man gjør det som kvinne eller mann. For meg handler det ikke om en rett eller det å bli godtatt eller om menn yter mer enn kvinner, men det å vise at man bryr seg om andre. Men dette er to ulike emner. Det ene handler om å akseptere flere personligheter enn den ene eller få man mener menn skal være. Dvs at man mener menn er fortsatt menn, selv om de ikke passer inn i en stereotypisk rolle. Jeg regner med det er dette AB mener. Det skal være lov å fortsatt være en mann, selv om man ikke trekker ut stoler. Man skal være respektert som mann selv om man går med en rosa genser, er følsom, liker strikking. At man ikke blir sett på som annenrangs fordi man ikke er ute i skogen og sager ned trær. Der skal få være plass til flere personligheter, vaner, tendenser enn bare de som trekker ut stoler. På samme måte som man fortsatt er akseptert som kvinne selv om man ikke liker babyer, driver med matematikk osv. Det er mange måter å vise at man bryr seg på. Noen bryr seg ved å snakke, noen ved å gjøre tjenester, andre ved å klemme osv. Å dra ut stoler er bare en av mange. Når det er sagt, så er det mange som drar ut stoler fordi det er forventet, ikke fordi de bryr seg. De vil bare ikke ha den negative oppmerksomheten når noen påpeker at de ikke dro ut stolen. Jeg regner med det siste er mer vanlig i England og deromkring. På samme måte vil de fleste holde døren, ikke fordi de føler omsorg eller bryr seg om menneskene som kommer etter, men fordi det er forventet og vanlig. Endret 8. september 2015 av ord deling 1
Maleficenta Skrevet 8. september 2015 #200 Skrevet 8. september 2015 (endret) Utrolig døllt å ikke innse at menn og kvinner er forskjellige. Jeg vil at en mann skal se meg som en kvinne og ikke som et intetkjønn. Og denne tråden handler om romantikk og kjærlighet. Man oppfører seg ilikg ovenfor hverandre i ulike settinger. Og det er meningsløst at jeg dom er mye svakere fysisk enn en mann skal bære den tyngste posen.. Endret 8. september 2015 av Maleficenta
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå