Gå til innhold

Elsker gentlemen.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er gentleman så det holder, og er litt gammeldags, samtidig som at jeg er en moderne husfar, bare uten kone og barn. Har ikke gjort meg mye godt så langt i alle fall.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du tok poenget. Det er ikke alltid det er naturlig at mannen bærer tyngst, men det er ingen grunn til at han skal behøve å føle seg som mindre "mann".

Er ikke dette snakk om et par? En kvinne sammen med en mann? Hvorfor dukker ennå en dame opp og skal bære posene mine? Altså er det to jenter kan msn bytte på å bære posene. Men det er sært at en jente skal tilby en annen jente å bære posen bare for å vise at hun er tøffere og sterkere.. menn liker gjerne å vise at de er sterke for å imponere. Tror en mann hadde blitt lei seg om damen var sterkere enn han

Skrevet (endret)

Er ikke dette snakk om et par? En kvinne sammen med en mann? Hvorfor dukker ennå en dame opp og skal bære posene mine? Altså er det to jenter kan msn bytte på å bære posene. Men det er sært at en jente skal tilby en annen jente å bære posen bare for å vise at hun er tøffere og sterkere.. menn liker gjerne å vise at de er sterke for å imponere. Tror en mann hadde blitt lei seg om damen var sterkere enn han

Jeg gir opp. Ok, hjelpsomhet og høflighet bør være forbeholdt menn.

Jeg foretrekker forøvrig menn (og kvinner) som gjør ting av omtanke, ikke for å imponere og vise hvor tøffe de er. Hvis det er det som er gentlemen, så kan dere bare beholde dem for min del.

Endret av Cathrine88
  • Liker 3
Skrevet

Tror vi drar dette for langt i denne tråden. Fullstendig overanalyse. Er mange ting som blir ødelagt av å overanalysere tingene. Vi handler ikke og synes ikke alltid RIKTIG i felleskap, sånn er det bare.

Jekk dere ned.

Anonymous poster hash: 1a62c...3b2
  • Liker 2
Skrevet

Tror vi drar dette for langt i denne tråden. Fullstendig overanalyse. Er mange ting som blir ødelagt av å overanalysere tingene. Vi handler ikke og synes ikke alltid RIKTIG i felleskap, sånn er det bare.

Jekk dere ned.

Dette er et diskusjonsforum, ikke et la oss være enige om alt-forum.

• Liker 3
Skrevet

Jeg gir opp. Ok, hjelpsomhet og høflighet bør være forbeholdt menn.

Jeg foretrekker forøvrig menn (og kvinner) som gjør ting av omtanke, ikke for å imponere og vise hvor tøffe de er. Hvis det er det som er gentlemen, så kan dere bare beholde dem for min del.

Jeg trenger ikke at en kvinne viser omsorg ved å tro at jeg er en pingle og at hun klarer bedre enn meg

Skrevet

Jeg trenger ikke at en kvinne viser omsorg ved å tro at jeg er en pingle og at hun klarer bedre enn meg

Det er normalt å vise omsorg ovenfor de man er glad i. Får du aldri trøst av venninner når du er lei deg?

Anonymous poster hash: 9e691...10a

• Liker 1
Skrevet

Det er normalt å vise omsorg ovenfor de man er glad i. Får du aldri trøst av venninner når du er lei deg?

Jeg snakker om å bære ting
Skrevet

Jeg snakker om å bære ting

Jeg hjelper venninner å bære hele tiden jeg. Fordi jeg ikke er redd for å ta i et tak. Og noen har skader ol som gjør det vanskelig for dem. Er jo en selvfølge å hjelpe hverandre.

• Liker 1
Skrevet

Men du trenger at en mann viser omsorg ved å tro at du er en pingle og at han klarer bedre enn deg?

Er du ganske ung?

• Liker 2
Skrevet

Det er virkelig trist at du tror at det å hevde seg eller prøve å oppnå noe er de eneste grunnene til å hjelpe andre.
  • Liker 3
Skrevet

Spiller absolutt ingen rolle at dette er et diskusjonsforum, da det ikke betyr at man ikke kan overanalysere noe i fullstendig sjuke retninger og miste sin mening. Det eneste det unnskylder er at "man er på et diskusjonsforum derfor kan man nettopp ende opp med å gjøre det, overanalysere ting fullstendig".

Jeg liker gentlemen, men jeg liker sterke personligheter og ikke tøffelhelter. Tenk at det går an osv? Fyr løs.

Skrevet (endret)

At si at noen overanalyserer er ikke et argument. Man kan like godt si at du underanalyserer og da sitter man der og ingen er blitt noe klokere.

Endret av ord deling
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hjelper venninner å bære hele tiden jeg. Fordi jeg ikke er redd for å ta i et tak. Og noen har skader ol som gjør det vanskelig for dem. Er jo en selvfølge å hjelpe hverandre.

Jeg har ingen skader. Jeg foretrekker hjelp fra andre kvinner til andre ting. Om de kanskje er flinkere å ordne håret eller slike ting

Skrevet

Du behandler dine kjærester som om de var kompiser. Det er de ikke.

Om du er heldig nok, så får du dele livet med en kvinne framfor å være evig singel. Og da skal det litt mer til enn kompisvennlighet. Og ja, det betyr ikke bare i startfasen, men så lenge forholdet varer. Skal en leve sammen, så må begge tilpasse seg for å kunne trives og ha det bra sammen.

En kjæreste trenger å bli satt pris på og at den andre viser at h*n er glad i en. Et parforhold er noe helt annet, og langt mer krevende enn et kompisforhold, som du beskriver. Er man kompiser trenger man ikke å bo sammen eller sove sammen hver natt. Da kan man gå hjem til sitt hvis man blir lei av den andre.

Signerer denne!

Anonymous poster hash: 27e78...901

Skrevet

At si at noen overanalyserer er ikke et argument. Man kan like godt si at du underanalyserer og da sitter man der og ingen er blitt noe klokere.

Utrolig bra sagt! Kloke og sanne ord! Setningene fra deg her skulle jeg har hørt for ca 20 år siden men bedre sent enn aldri! ;)

Skrevet

Spiller absolutt ingen rolle at dette er et diskusjonsforum, da det ikke betyr at man ikke kan overanalysere noe i fullstendig sjuke retninger og miste sin mening. Det eneste det unnskylder er at "man er på et diskusjonsforum derfor kan man nettopp ende opp med å gjøre det, overanalysere ting fullstendig".

Jeg liker gentlemen, men jeg liker sterke personligheter og ikke tøffelhelter. Tenk at det går an osv? Fyr løs.

Er enig med deg i det du sier med at du liker Gentlemen. Moi Aussi!

Skrevet

Riktig! Behøver flere som deg her!

Skrevet

Men du skjønner ikke implikasjonen av å bli sett på som kjønn, fremfor et individ. Å bli sett på som kjønn betyr at du blir behandlet som det vedkommende mener du er basert på kjønn. Noe som igjen betyr at dersom jeg mener at kvinner flest er dårlige ledere, sladdrete, intellektuelt underlegne, så vil jeg også behandle deg som det. Jeg vil ikke se an om du er annerledes, jeg vil behandle deg utifra den stereotypen jeg har i hodet mitt. De større implikasjonene av dette er at kvinner ikke får lederjobber, blir sett ned på om de skiller seg ut nevneverdig, blir avfeid som irrasjonelle osv. Tilsvarende ulemper ser vi også for hvilke stereotyper vi setter på menn.

Man kan selvsagt se på en person som kvinne og individ. Poenget mitt er at det at man er kvinne ikke skal overskygge de personlighetstrekkene dine som ikke stemmer med stereotypen. Ikke forvent at jeg skal like stoltrekking fordi jeg er kvinne, forvent det dersom det virker som noe jeg hadde satt pris på som individ. Ikke forvent at jeg skal like babyer fordi jeg er kvinne, ikke forvent at jeg liker mote og sminke. Sånn sett er stoltrekking en tom gest basert rent på at jeg er kvinne, som ikke tar hensyn til hvem jeg er som individ.

Når det gjelder tunge poser, så 1. man blir sterkere og kan bære tyngre ting av å faktisk bære tyngre ting. Bærer man aldri tunge ting vil man alltid være svak. Jeg regner ikke med at de veier 50kg de posene du bærer på heller.

Det er selvsagt greit at noen par liker denne gentlemann greia og sånn, poenget mitt er bare at man ikke skal gjøre det til en generell greie alle må være med på (aka "hva er galt med menn som ikke drar ut stolen). Dere liker gentlemann på første date, jeg liker pc spilling på første date. Men det betyr ikke at det er noe galt med verken meg eller den type menn jeg ville gått på date med.

Redigert inn: Det er selvsagt fysiske forskjeller på kjønn, men jeg ser ikke helt hva det har med stoltrekking og å gi jakken sin å gjøre.

Jeg foretrekker at en mann ser meg som individ og lurer på hvem JEG er - ikke at han agerer ut fra media om hva kvinner er og ikke er.

Ethvert individ er unikt. En intelligent person vil sørge for p bli kjent med individet, ikke med stereotyper.

Jeg liker gentlemen. Har ex'er som snakker til meg som om jeg var den som dro i gang likestillingskamp - men jeg synes det er irrelevant å blande inn det og hva man jobber med - en gentleman behandler kvinnen med respekt.

Skrevet

Om jeg handler med en 13 åring som er fysisk mindre sterke enn meg, tar jeg den tyngste posen. Om jeg handler med mannen  min som er fysisk sterkere enn meg, bærer han den tyngste posen. Jeg liker gentlemen, og bjeg behandler de rundt meg høflig og med omtanke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...