Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Hei! :) Har falt litt ut av dagbøkene i det siste, men jeg må innom og heie litt på deg. Det er hardt på slutten, men det er heldigvis ikke lenge igjen nå! Heia heia! :duskedame: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Sushi skrev:

Hei! :) Har falt litt ut av dagbøkene i det siste, men jeg må innom og heie litt på deg. Det er hardt på slutten, men det er heldigvis ikke lenge igjen nå! Heia heia! :duskedame: 

Hei, så koselig! :klem: Heldigvis ikke lenge igjen, uansett hvordan man vrir og vender på det :hoppe: Og etter en dag fri for kvalme og oppkast føles alt litt mer overkommelig igjen :ler: Godt å ligge på sofaen å kjenne på lille som romsterer. En av de fine sidene ved å fortsatt være gravid, alle bevegelsene. Følelsen av å være den eneste som kjenner henne. Men hoho det skal bli godt når vi blir to som kan dele på ansvare, og bekymringene ;) 

Denne storebroren har dessverre innsett at det er mulig å gå ut av senga si før det har blitt morgen, æsj ass. Jeg trodde vi slapp så billig unna med den overgangen der :ler: Han går greit tilbake, men det er så nedtur når vi har hatt en lang og fin periode hvor han har sovnet kjapt etter vi har gjort unna kveldsmantraet. Men utenom det er han en fryd å legge for tiden (jiiiinx, haha!). Vi leser nattahistorien, synger et par nattasanger, koser og så zzzzzzz. Han synger mer og mer med til sangene, så stas! Og klemmer meg skikkelig godt etterpå mens han sier "nattinatt, mamma mi". Åh! :hjerte: Toåringer er rimelig herlige folk, (når de ikke ligger på gulvet og hyler fordi de fikk feil vannglass til middagen :P).

Han hadde storkosa seg i barnehagen i dag, karneval er jo kule greier. Han var SÅ skjønn i hundekostymet sitt, jeg smelter helt! Megabløtt og hormonelt mammahjerte, ingen god kombinasjon :fnise: Måtte holde meg fra å ikke grine i morges når jeg leverte ham :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo helt übersøtt ut - en skjønn liten toåring i dalmatinerkostyme! :strix::strix: Jeg savner allerede bevegelsene og romsteringene, at hun bare var min hemmelighet (nuvel, det var jo ikke akkurat hemmelig etterhvert som magen stakk lenger og lenger frem, men!). Likevel er det som du sier, utrolig deilig å være to om ansvaret og bekymringene. Jeg lurer sånn på når hun kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det frister å legge ut bilde av søtnosen, men jeg klarer vel å styre meg :fnise: 

Det er noe eget ved å ha dem helt for seg selv, følelsen av å være den eneste som egentlig kjenner den lille skapningen. Gruer meg til å dele henne med alle andre, men jobben deler jeg med glede ;) 

Akkuat nå tenker jeg at hun aldri gidder å komme ut. Jeg vurderer å kjøpe den sterkeste chilien jeg finner, for så å knaske den i meg mens jeg ligger med beina oppetter veggen etter å ha utnytta mannen litt. Det er vel innafor? :vetikke:

Zombiemamma i dag etter at J ville opp 05.25. :Gjesp: Prøvde å få ham til å sove videre i vår seng, men nei. "Store maskiner, mamma, gravemaskin. Og ostesmørbrød. Og kakao!" Gutten vet det er helg... :ler: Han sover nå, men etter dupp må vi komme oss ut igjen i det nydelige været. Kanskje lillesøster blir lysten på litt utelek hun også? :P lov å håpe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst lille dude.. Sov litt lengre enn 05.25 da :grine: Er så trøtt! Enda jeg har sovet hele natta, ikke vært oppe en eneste gang. Hvis det betyr at kroppen har ladet ferdig før fødsel og har tenkt å poppe ut ungen i dag, så er det helt greit for meg ;) 38+0 i dag :hoppe: 

Jeg trenger kaffe intravenøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Åh, tidlige morgener og graviditet er bare ikke snilt! :daane: 

Masse lykke til! Måtte du snart være poppeklar :kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han var supersøt som dalmatiner, da! :rodmer:

Håper du får sjansen til å slappe av og lade opp til fødsel - og at det blir action i løpet av påsken! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, går det an å bli SÅ søt eller? :hjerte: Han er så fiiin :) 

Håper du får en hvil i løpet av dagen og at hun kommer snart :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ville bare smelte av han i den drakten. Tipper lillesøster får arve den :fnise: 

Søtnosen sover og mor slapper av! La ham litt før 11, som regel legger han seg ikke før 11.30-12 ca, men i dag slet han med å holde seg våken fra kl 10. Må prøve å få ham til å sove litt lengre om morgenen, tydelig at han ikke har sovet nok. Får kanskje legge meg inne hos ham når han prøver å stå opp og håpe at han legger seg ned igjen. Er ikke helt klar for våkne netter med baby og en alt for trøtt storebror som starter dagen for tidlig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lyst til å danse når jeg innser at magen faktisk har sunket :danse: Med J skjedde det dagen før fødsel, så nå er jeg klar :hoho: 

Ble en fin dag med lek ute, etterfulgt av besøk hos svigermor. Pakket unge, hund og leker i bilen og dro avgårde. Han elsker når dyret er med, de har blitt så gode venner det siste halve året :hjerte: kaster snøball og pinner til henne, og hun løper rundt i ekstase :fnise: 

J og bikkja sover, mannen ser en ubrukelig serie og jeg venter på rier ( :laugh: ). Kåm ån kroppen!  :hoppe: 

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Dere skal ikke.... fremprovosere det litt da? :lur: 

Jeg har litt lyst til å ikke håpe på at det skjer noe, for nå har tippedatoen min røket i to andre dagbøker her, men siden det er deg så skal jeg håpe på rier snart allikevel :fnise: 

Åh, så koselig at de har blitt gode venner! Barn og dyr, altså, match made in heaven :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke gitt noen effekt tidligere, men det skal ikke være uprøvd :ler: Dessuten reiser han jo om ei uke, må vel bare benytte muligheten mens den er der :P Tror ikke noe skjer med det første, men blir ikke lei meg om jeg tar feil!

Virkelig match made in heaven, er så glad for at de er venner! Dyret fyller ni år om en måned, skjærer lengst inn i hjerterota å vite at hun faktisk begynner å bli ei gammel dame. :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Heier på deg, jeg, det hadde jo vært hyggelig om hun kom ut før han drar!

Åeh :sukk: Det er så fælt at de blir eldre! Hvor gammel blir rasen vanligvis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde virkelig vært å foretrekke altså. :Nikke: 

Hun er skikkelig gatemiks, så det er vanskelig å si. Men bortsett fra at hun har lett for å få betennelse i ryggen er hun frisk og fin :) Holder ryggen greit i sjakk med å varme opp før tur, bruke dekken for å holde varmen bedre når det er kaldt og strekke ut etter tur. Er noen år siden forrige betennelse og runde med smertestillende nå. Er glad vi kostet på oss noen timer hos fysioterapeut med henne for å få litt hjelp til hva vi kunne gjøre selv for å forebygge :jepp: Sist hun hadde betennelse måtte vi få veterinær på hjemmebesøk og få satt div sprøyter, hun hylte bare hun tenkte på å reise seg :( Og det på en varm sensommer uten spesielt krevende aktivitet i forkant. Helt forferdelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Åja, trodde hun var av samme rase som hun dere måtte la slippe! Mange hevder jo at blandingene ofte er friskere enn de som er renraset, lov å håpe! Uff, det hørtes ikke noe godt ut med den betennelsen! :sukk: 

Trenger du andre kappløp å følge med på, nå som skisesongen er på hell @Grastusta? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Grastusta
Et øyeblikk siden, Tekola skrev:

Åja, trodde hun var av samme rase som hun dere måtte la slippe! Mange hevder jo at blandingene ofte er friskere enn de som er renraset, lov å håpe! Uff, det hørtes ikke noe godt ut med den betennelsen! :sukk: 

Trenger du andre kappløp å følge med på, nå som skisesongen er på hell @Grastusta? :ler: 

Jah, du vet, meg og vintersport... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun begynte først, så hun kan godt få føde først. Jeg følger veldig gjerne etter ganske kjapt, så lenge det ikke innebærer styrtfødsel :P hvis jeg ikke husker helt feil hadde vi samme menstermin, eller var det noen andre tro? :klo: Men mener det var henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola
4 minutter siden, Grastusta skrev:

Jah, du vet, meg og vintersport... :P 

Jaja, finnes ikke større skinerd enn deg! Kanskje med konkurranse av meg, bare :nigo::Knegg: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tekola skrev:

Åja, trodde hun var av samme rase som hun dere måtte la slippe! Mange hevder jo at blandingene ofte er friskere enn de som er renraset, lov å håpe! Uff, det hørtes ikke noe godt ut med den betennelsen! :sukk: 

Trenger du andre kappløp å følge med på, nå som skisesongen er på hell @Grastusta? :ler: 

Aha, nei de er ikke samme. Men gamla har rasen til den andre i seg :P Det sies så, samtidig kan man være uheldig som føkk og få "feilene" fra alle rasene i en og samme hund. Da hadde jeg nok klikka litt. Men hun har vært veldig frisk opp gjennom årene, heldigvis. Kan liksom ikke forestille meg at hun en dag ikke er her. Hun er en once in a lifetime. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...