Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Utrolig upraktisk med riedempende seng når man vil føde altså :/ :fnise: Men altså, det høres da veldig ut som ting er på gang her? Jeg tror aldri du rekker min tippedato altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, lille_frosk skrev:

Utrolig upraktisk med riedempende seng når man vil føde altså :/ :fnise: Men altså, det høres da veldig ut som ting er på gang her? Jeg tror aldri du rekker min tippedato altså!

Veldig upraktisk :ler: Og mannen blir nesten litt skuffa, "det funka jo sist!!". Nå; ikke en eneste antydning til murring engang etter litt innsats :P

Jeg tror det mest er modning og lureri. Hadde det slik i flere uker før J kom, kanskje ikke like kraftige tak, men likevel.

Har fått hjem en veldig fornøyd guttunge som har kosa seg med farmor og tante, kosa seg så mye at han ikke har sovet i dag. Sååå.. Resten av ettermiddagen ser jeg for meg kan bli eksplosiv. Jeg har rømt inn på kjøkkenet for å lage taco, satser på at han ikke river ned huset i mellomtiden :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notert! Har lenge tenkt at 1.april er dagen, blir spennende å se :) Er vel ingen som tror på oss om det skulle skje den dagen :P 

Det var en stk megatrøtt J som kapitulerte helt i syvtiden i kveld. Vi satt og så litt på fraglene når han rett og slett tippa over i sofaen og sovnet :ler: Han reagerte ikke når jeg bar ham i seng heller. Det har aldri skjedd før. Men blir vel gjerne sånn når han har vært ute så og si hele dagen, og ikke sovet noe. Mulig han duppet litt i bilen på vei hjem, men det er ikke nok akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal ikke klage :) Selv om den starter alt for tidlig etter min smak :P Håper klokkestilling kan gi en litt senere start i morgen, eller at mannen orker å stå opp. :Gjesp: 

Var jo til jordmor tidligere i uka, som mente at det kunne være greit med en blodtrykkssjekk ila påsken siden det lå litt i grenseland til å være høyt, så var innom føden i morges for en sjekk. Godkjent trykk og puls hos baby, men hun var veldig rolig når vi først begynte med registreringa, så måtte styrte litt saft og ligge litt lengre. Men det tok seg bra opp og jeg fikk dra hjem :) Bare bittelitt misunnelig på dama som fødte i naborommet mens jeg lå og trykka på knappen da.. Du vet du er lei av å være gravid når du blir sjalu på den brølinga :ler: 

Har hatt en del murringer i dag, men sikkert bare modning. Deler av slimproppen har takket for seg, men det trenger jo ikke bety noe.

Vi har hatt besøk nesten hele dagen, storfornøyd J som har fått masse oppmerksomhet og to påskeegg ;) både mamma og svigermor hadde laget, heldigvis går de ikke for godterivarianten. Mamma hadde også med seg vugga som vi skal ha stående på stua, J har allerede hatt en prøvetur oppi der for å godkjenne :fnise: Nå har han lagt dukka si oppi og vugger iherdig for å få baby til å sove :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg litt skuffa, haha. I flere timer i går kveld hadde jeg regelmessige sammentrekninger, av den ganske så vonde sorten, og sjukt nedpress. Var ikke langt unna å ringe føden for en sjekk, men like greit at vi ikke kom så langt siden det forsvant. Som vanlig. Årh. :sur: En av gledene i høygravidland.

Enniveis... 39+0 i dag, det er da noe å juble for :hoppe: Like tidlig på'an som alltid, ungen har ca en milliard ganger mer energi enn mora og mor er herved dødskjedelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, den kroppen din er en skikkelig luremus altså! Det hadde virkelig tøyd min tålmodighet om jeg stadig vekk fikk skikkelige forhåpninger om at noe var i gang må jeg si! Synes du har beundringsverdig godt humør og positivitet! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde jo være vant, siden det pågikk i ukesvis i forrige svangerskap. Denne gangen har jeg sluppet litt billigere unna :ler: Det verste er vel at mannen drar i morgen.... Tør å vedde alt jeg eier på at fødselen starter når han har dratt :sjenert: 

Godt humør? Åh, takk! :kyss: Kan du fortelle det til gubben? :hoho: Føler meg så sur, lei og ubrukelig. Og har så dårlig samvittighet ovenfor J. Så det såå godt på ham i dag at han rett og slett kjeda seg, ikke at barn har vondt av det, men når han bare suller rundt her på måfå, sukker tungt og legger seg på sofaen mens han plukker på hva som helst. Da begynner denne mora å grine.

Det hjalp betraktelig for oss begge å bare kle på støvler og dress, og tusle ut en tur. Han fikk grave litt i det som er igjen av snø, løpe og hoppe i søledammer.. :hjerte: Gikk en tur forbi brannstasjonen nedi her, men ingen brannbiler i sikte. Ambulansen kom forbi og reddet turen, han ble SÅ glad. :rodmer: Det er slike øyeblikk og barnslige gleder som får meg til å boble over av glede. Den lykken over å få hoppe i sølevann, kan det bli bedre? Jeg elsker toåringer. Særlig han der fine toåringen min. image.thumb.jpeg.feb1ae36026b23c23a8b07f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Kjipt å gå sånn og småhåpe hele tiden! Sender deg en klem og er enig med Frosken - det er utrolig at du er i såpass form og humør altså!

Toåringer :hjerte: Definitivt beste alderen til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Toåringer er helskjønne :rodmer: 

Jeg synes også du (i hvert  fall fremstår det sånn her :Knegg: ) har et upåklagelig humør! Håper virkelig at du føder snart :kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg som føler det kun er syt & gnål i sur harmoni fra meg her inne :ler: dere er gode! :klemmer: 

Dagen ble så mye bedre av den turen ut. Etter J hadde sovet dro vi til svigermor på middag, helt fantastisk. Men det ble selvfølgelig snakk om at mannen reiser imårra, føding og blablabla = grineFavolis i bilen på veien hjem. :sukk: Jeg hater denne elendige timingen. Jeg hater at han mest sannsynlig går glipp av hele greia. Jeg hater at kroppen min bare lurer meg dag etter dag etter dag. Æsj. :murvegg: 

Jeg skal SÅ spise sjokoladekakerester når J har lagt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det der er skikkelig kjipt. :( Rett og slett. Ingen vits å pynte på det engang. Men jeg synes også det virker som du takler det hele veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Sushi skrev:

Uff, det der er skikkelig kjipt. :( Rett og slett. Ingen vits å pynte på det engang. Men jeg synes også det virker som du takler det hele veldig bra!

Kanskje jeg lurer meg selv, og alle andre. Litt påvirka av alle de som sier at det er så tøft gjort, men jeg må bare være sterk for familien, det er en investering for fremtiden osv. Jeg vet jo det, men føkk for noe dritt det er likevel. Jeg burde kanskje latt meg selv kjenne litt mer på det enn hva jeg har gjort....

5 minutter siden, Blondie65 skrev:

Hvor lenge skal han være vekk?

Jepp, jeg forstår veldig godt at det er kjipt.

Seks uker totalt, men kommer hjem til helgene. 

* * *

Yeah, og så hater jeg at det er så lyst ute på kvelden nå at J sier "nei, ikke natt, lys ute!", og løper inn og ut av senga en million ganger.

Det ble den dagen i dag.

Jeje... Mannen har i det minste fått ræva i gir og driver å monterer isofixen, base og bilstol i bilen. Det tok sin tid å få gjort den ene delen av forberedelsene han har hatt ansvar for. :tommel: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Skifting mellom sommer og vintertid er bare piss. Og ikke laget for småbarnsforeldre. Burde hatt sommertid hele året.

Blendingsgardiner anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jaggu ikke lenge igjen :)  Kjenner jeg gleder meg skikkelig til det (forhåpentligvis)  blir vår tur igjen. Lykke til med forestående fødsel 

💟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Blondie65 skrev:

Skifting mellom sommer og vintertid er bare piss. Og ikke laget for småbarnsforeldre. Burde hatt sommertid hele året.

Blendingsgardiner anbefales.

Skjønner ikke poenget med å stille klokka, fullstendig waste. Men det føltes lettere for psyken å stå opp 06.25 istedet for 05.25 da :Gjesp: 

3 minutter siden, missdior skrev:

Nå er det jaggu ikke lenge igjen :)  Kjenner jeg gleder meg skikkelig til det (forhåpentligvis)  blir vår tur igjen. Lykke til med forestående fødsel 

💟

Nei, det er ikke det :hoppe: Takk skal du ha! 

Krysser alt for at det blir deres tur igjen når dere måtte ønske det :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...