Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Jeg tipper 25.03 :) 

Fikk modningsakupunktur i går, da hos jordmor på helsestasjonen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tar gjerne en påskebebis, og påskeegg fra alle besøkende :lur: Heller det enn blomster jeg glemmer å vanne (og som mannen er allergisk mot) og da dør etter tre dager :ler: 

Tror jeg får ringe helsestasjonen å spørre om de driver med sånt der, hadde jo vært kjekt å slippe å gå til noen private som sikkert er svindyre :P 

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeeeelg :hoppe: Innledet fredagen med å kjøre J til barnehagen på isete og stygge veier, endte med sjukt vonde sammentrekninger når jeg kom hjem. Var like før jeg ringte føden for en sjekk, faktisk :ler: Men de roet seg når jeg trua med en tlf dit ;) Har vært litt gjennom resten av dagen også, men enn så lenge nøyer jeg meg med litt modning. Håper ihvertfall at det hjelper litt på den prosessen. Det er fortsatt litt i tidligste laget for lille å hilse på! 

Virker som J begynner å bli litt klar for baby, eller bare er lei av mamma i rugemodus. I dag har han gått rundt med en ball under genseren og oppi strømpisen, "baby i magen, den sparka, kjenn her!!" :fnise::rodmer: Han er så god!

Ingen planer for helga, vil helst bare være hjemme og kose med gutta mine. Håper dere andre damer får ei finfin helg :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er skikkelig skjønnas :hjerte: 

Håper også at det er noe seriøse greier som foregår nedi der. Hadde jo mye modningstegn i ukene før J kom, men var lukket & låst når vannet gikk. Men fødselen gikk jo høvelig kjapt unna til å være førstegangs, og var i mine øyne en drømmefødsel etter boka. Jeg tar gjerne en reprise :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, malicious skrev:

God helg! Blir spennende fremover nå da! Når var terminen igjen?

Takk, det samme! Menstermin er 29.03. og oultermin 06.04. 37+0 i morgen, så nå er det litt innafor å kjenne på spenninga tenker jeg :fnise: Men tror ikke hun har tenkt seg ut med det første akkurat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+0 :hoppendeglad: Jeg liker det! 

Tenkte kanskje å få pakket den derre sykehusbagen i dag, men så var det det å bestemme seg for hva man skal pakke med til ungen.... Må finne frem hentesettet vi fikk til J og håpe at lillesøster passer det. Han druknet i den sparkebuksa frem til han var fire-fem uker :fnise: Krysser fingrene for at lillesøster er litt mer tjukkas, selv om de skiller bare noen få gram på vekstestimeringen.

Fikk innkalling til vekstkontroll i uke 40 i går, jeg håper virkelig ikke jeg får bruk for den.. Men burde nok drøye litt med å avbestille timen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Det praktiske er klart, og jeg er vel så klar som jeg kan bli for å bli tobarnsmor.. Men føler meg ikke ferdig med å være gravid. Synes hele greia med at mannen må reise bort ødelegger en del, jeg blir ganske stressa av det. Men det går jo på et vis likevel. Vil at hun skal holde seg i magen så lenge som mulig, samtidig vil jeg føde før han reiser. Æsjbæsj. Uansett hva som skjer så gleder jeg meg veldig til fødsel og babytid igjen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det blir en bra dag når du starter den med å spy. :hoho::grine: Og sånn har det fortsatt hele dagen... Legg på flere runder med vonde sammentrekninger med fem minutter mellom hver, og velkommen til den hårfine grensa mellom himmel og helvete. Jeg vil føde, men helst ikke gjennom halsen.. Tok med meg puter, pledd og iPad, bosatte meg like greit på badet noen timer :ler: 

Mannen hadde selvfølgelig avtaler like etter jobb, jeg hadde ikke sjans til å hente J. I slike tilfeller elsker jeg svigermor litt ekstra. :hjerte: Tipper guttungen tilta helt når han ble hentet av farmor ;) 

Jeg blir nok bare lurt her, men får se på det som god modning. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for et mareritt! God bedring, om dette ikke har noe med begynnende fødsel å gjøre, da ... I så fall kan det jo bli spennende her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er begynnelsen på noe, men man kan jo drømme. Kvalmen er ikke så ille lengre, har ikke kastet opp på en del timer nå.

J er i seng, jeg har lagt meg på sofaen igjen med ei rispute over korsryggen. Så deilig med varme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten, heh.. La meg 21 i går, stod opp 06, sovnet igjen når jeg kom hjem etter å ha kjørt J til barnehagen. Eier ikke matlyst, men er heldigvis ikke så alt for kvalm, kaster ikke opp. Har klart å dra på meg en strekk i nakken en eller annen gang i går, sjukt vondt :P Vil heller ha rier :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen igjen, @Blondie65!

* * *

Denne kvalmen og oppkastet kan hvem som helst få sjukt billig av meg. Ingen priskrig engang, jeg kan betale deg for å overta! :sur:

Er det meninga at man skal bli dårlig før fødsel for å bli ekstra motivert for å bli ferdig? :klo: Jaja. Sofa, saltstenger  og farris blir mine venner i dag. Skulle vel helst fått i meg noe litt mer næringsrikt, siden mat og væskeinntak er labert går vekta nedover. Føles veldig feil i uke 37 :/ 

Etter å ha fått J til barnehagen dro jeg innom rema for å handle middag og matdelen av fødebagen: salami. Så nå er faktisk alt klart. Baby, du er velkommen til utsida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren - høygravid med oppkast er bare IKKE en ideell tilstand altså!!! Jeg håper det er modning, og at du snart føder - men ikke gjennom halsen (:fnise:). Jeg tror kanskje det er litt meningen at man skal synes det er så hardt på slutten at man gleder seg til fødselen (eller, i alle fall blir mer motivert), men jeg synes naturen er ekstremt dårlig innstilt der. Man skulle jo virkelig bare sovet kjempegodt, vært fylt av energi og helt uthvilt når fødselen starter istedenfor!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kroppen fungerer på et merkelig vis ihvertfall. Tenkte for meg selv før i dag at dette er siste gangen ever jeg gjør dette... Om ett år er jeg garantert verpesjuk igjen :ler: Når mannen kom hjem og fortalte at han må på personalmøte i morgen begynte jeg nesten å grine :P

I dag er første dag av permisjonen min. Tre uker til termin. Har for det meste sovet den bort, mellom alle turene innom badet. Føler meg sliten, stygg og på størrelse med en gigantisk hval. :sukk: Det går vel over! Samtidig som det føles som om jeg vil være evig gravid, kjennes det ut som noe vil skje snart.. Men det er vel stor fare for at det er ønsketenkning :fnise: 

I morgen skal det være karneval i barnehagen til J, så i siste liten (typisk meg...) har vi vært på kostymejakt i dag. Jeg nektet å gå forbi brannmann og politidraktene, og styrte fyren rett mot de ulike dyrene. Han fikk valget mellom bamse og hund, så i morgen sender jeg en megasøt liten dalmatiner på fest :nigo::rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...