Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Hurra for at mannen har fått seg jobb! :danse:Jeg har nilest de siste sidene her nå, er altfor dårlig på KG for tiden! Du er snart fødeklar, antar jeg? Nesten misunnelig på det du har i vente. Sukk, føles ikke så lenge siden.. små vakre nyfødte! åååh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Roper hurra for det hver dag omtrent :fnise: Må belage oss på at han blir litt borte på kurs fremover, er totalt seks uker og de går ikke hele tiden, så er spent på når han må stille. Ordner seg vel!

Ikke langt fra fødeklar ihvertfall, 44 dager igjen til termin. Hun får ikke komme riktig enda, men vi kan snakkes rundt påske ;) Føler meg ikke like utålmodig denne gangen som med J, mistenker en liten sammenheng med mindre plager. I tillegg har mannen blitt litt "njaaaneeeivetikke" til å få en tredje, så i ren frykt for at dette er siste graviditet, fødsel og nyfødttid må jeg bare klamre meg fast til alle gode følelser som hører med! Æsj ass, jeg kan virkelig ikke se for meg at dette er siste gangen. :sukk: For alt jeg vet blir det evig nok med to, men akkurat nå drømmer jeg om tre (eller fire :ninja:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig riktig prioritering på forrige side, Favole! Hunder, sol og fjell - finnes ikke noe bedre måte å tilbringe en dag på! :nigo: Glad for å høre at du koser deg med graviditeten - men jeg stemmer nei for at det er siste gang altså! Synes vi skal gjøre det her sammen igjen jeg! :pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man kommer fra en høvelig stor familie føles det litt rart å tenke på at vi kanskje skal ha "bare" to unger :fnise: Men for alt jeg vet får vi evig nok å henge fingrene i. Så lenge mannen ikke gjør noen kirurgiske inngrep så er muligheten alltid tilstede ;) Og det tror jeg ikke han kunne funnet på altså.

Det er veldig godt at jeg kan glede meg over graviditeten, særlig siden den forrige var så himla dritt. Skjønner jo plutselig hva folk mener med å nyte det å være gravid :PEr også SÅ takknemlig (i mangel på et bedre ord) for at formen er såpass grei at jeg kan være tilstede for J. Optimalt er det ikke, men så bra som det kan bli, særlig nå som bekkenet føles en del bedre. På fredag skal han få fri fra barnehagen, må prøve å finne på noe morsomt :) 

Toårskontroll overstått! Han var ikke særlig interessert i å bli målt, men han er ca 13 kg og ca 90 cm. Synes han har strekt seg veldig siden jul, de fleste buksene hans i 92 må legges vekk og byttes ut i 98 nå, håper bare utedressene holder bittelitt lengre. Eneste som ble gjort var vel å få sendt henvisning til hudlege. Han har hatt en "utvekst" på leggen, angivelig en mollusk ifølge en legevikar vi snakket med i sommer. Kan ta evigheter før de forsvinner, så har ikke tenkt noe mer over det, har bare ventet på at den skal tørke inn. Legen på helsestasjonen mente det ikke var det, så det kunne være greit å få en hudlege til å se på den og evt fjerne den. Litt morsomt når hun skrev ned målene på den og oppga cm i stedet for mm, får vel en telefon fra hudlegen over helga med beskjed om å stille opp ASAP! :ler: Han ble SÅ fornærma når hun skulle undersøke resten av ham, så det ble litt halvveis. "Sjekken" hos helsesøster gikk mye bedre da, hun hadde jo verdens kuleste traktor på kontoret sitt ;) 

I morgen er det mor og minstemini i magen som skal sjekkes hos jordmor, satser på godkjentstempel på helsekortet denne gangen også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll hos jordmor gikk fint :) Litt lavere fosterlyd enn vanlig, men hun sov nok mens jeg var der, var ikke så aktiv under timen som hun pleier å være. Vanligvis ligger den på 145-150, men 130 i dag. Regner med det er en normal variasjon siden jordmor ikke bemerket noe? :klo:

Sitter og googler etter strikketutorials for idioter :ler: Det er så mye fint jeg har lyst på til ungene, men kan ikke få mamma, svigermor og lillesøster til å strikke alt for meg, såå.. Må vel bare prøve sjøl! Til og med jeg må vel kunne få til å strikke et par babysokker i første omgang? Evt ei ensfarget lue uten mønster:hoho:Får kjøpe noe billig garn på coop til å prøve og feile med :P Om noen har tips til enkle, idiotsikre oppskrifter tar jeg imot med stooor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til mannen med jobb :hoppe: Så herlig!! 

Jeg klarer hverken å strikke sokker eller lue, men skappelgenser for baby klarer jeg :jepp: Snart ferdig med min andre nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Veldig herlig, men litt rart å være alene hjemme om dagene :fnise: Heller det enn en ikke-fungerende mann da.

Genser kan da umulig være lettere enn sokker? :bond: Det blir interessant å prøve ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på sokker :ler: Men det vanskeligste med genseren er å lage halsen, og når jeg klarer det, klarer alle det :fnise: Også blir de veldig søte! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikka babytøy er så søtt som det blir! Jeg har kjøpt garn, pinner og ei bok. Og sjokkis i tilfelle jeg blir eksplosiv underveis. Dersom jeg aldri skriver her igjen er det grunnet hjertestans i likhet med et illsint lemen. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

You can do it! :heiajente: Jeg hadde bare strikket skjerf da jeg lærte meg å strikke sokker (med denne guiden). Og så laget jeg denne kjolen til Vesla, og så ballet det på seg derfra :hoho:

Pickles og garnstudio har instruksjonsvideoer som er ganske gode :jepp: Og så er det jo bare å spørre, vi er en del strikkekyndige her inne :nigo: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever enda! Har begynt på et par sokker til lillemor, garantert fulle av feil :hoho: Har blitt en del meldinger til lillesøster iløpet av dagen, greit å ha noen å spørre om de mest basic, flaue greiene :fnise: Snakket med mamma tidligere i kveld, hun hadde fått høre at jeg hadde kjøpt strikketøy, det er tydeligvis en stor hendelse, haha!! Mannen lo han også. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy crap, 40 dager igjen til termin og jeg kan endelig oppgradere preggostatsen til høygravid :danse: Slår til med ei oppdatering, stjal malen fra ei anna dagbok her inne ;)

Termin: 06.04.16

På vei: 34+5

Igjen til termin: 40 dager

Kjønn: Jente

Navn: E! :hjerte:(Så lenge ingen søskenbarn føder før meg og har tenkt samme tanke.)

Hodet festet: Nei, men er godt innstilt i bekkeninngangen.

Aktivitet: I massevis! Har sine litt roligere dager, men det har hun hatt hele veien.

Utålmodig: Faktisk ikke. Gleder meg til å treffe henne, men hun kan godt vente til nærmere termin ;)

Vektøkning: 5 kg.

Vann i kroppen: Nei.

Søvn: Så'dær! Sover litt dårlig på natta, må som regel ha en dupp i løpet av dagen.

Neste kontroll:  07.03. hos gyn og jordmor, vekstkontroll.

Barnerom: Skal sove inne hos oss i starten, flytter inn med storebror etter hvert.

Utstyr: Tror alt er på plass.

Strekkmerker: Ingen nye.

Melk i brystene: Kommer litt råmelk om jeg sjekker, men gidder ikke tenke på meierivirksomheten enda.

Tanker om fødselen: Gleder meg SÅ! :nigo:

Plager: Litt halsbrann på kveldstid. Å ta på sokker og sko fører til ynking, stønning og grimaser. Begynner generelt å bli litt tungt.

Oppgående: Nå som bekkenet oppfører seg føler jeg meg faktisk ganske oppegående.

Sulten: Ikke noe mer enn før, så.. Ja? :P

Dilla på: Appelsiner :sikle:

Kynnere: Mindre enn før, faktisk. Men mer murringer og menslignende smerter.

Tungt: Ja, litt.

Sykehusbagen: Listen er klar, men har ikke pakket enda.

Slenger med et høygravid tjukkebollebilde! Litt forskjell fra det tatt i uke 28 :hoho: Ikke rart jeg føler meg som en krysning mellom hval og elefant til tider.

IMG_0869.thumb.JPG.8527d99b8ba1593f5fe40

* * * * *

Hjemmedag med J i dag! Vi skulle egentlig dra til foreldrene mine i helga, men tispedyret vårt fant ut at løpetid var lurt, og det blir litt dårlig gjort ovenfor hannhunden hos foreldrene mine å dra henne med dit. Så, vi får utsette turen litt. Tenkte at jeg og J kunne dra mens mann & hund ble hjemme, men har så lite lyst til å kjøre alene :sjenert:

Men men, vi koser oss med traktor, ballonger, tog og duplo ;) Når han har sovet tror jeg vi tar oss en tur ut i finværet. Blir smårar av å bare være inne. Og der våknet han, han lukta vel tanken om å dra ut for å leke :fnise: God helg damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der fikk jeg lyst til å bli gravid igjen..  For en fin mage!  Så flink mamma du er for J og,  jeg er imponert over alt dere finner på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, så hyggelig :klem: Føler meg ikke som så flink mamma for tiden, mange lette løsninger, utveier og bestikkelser for å bevare roen til en viss grad :laugh: I går og i dag har jeg hatt mye vondt, og det skjærer virkelig lengst inn i hjerterota når jeg ikke klarer å være så mye med ham som jeg vil, og så mye som han vil. Skikkelig suremamma i går kveld. :sukk: 

Nå sover fyren, jeg tenkte å lage vaffelrøre slik at vi kan kose oss litt når han står opp. Får våge meg ut en tur sammen med ham etterpå, ta med akebrettet eller noe. Samvittigheten min takler ikke å være inne ei hel helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for høygravid!! :nigo: Og du har jo KJEMPEFIN mage, fy søren. Så rund og fin! Jeg synes også det er koselig å lese om alt du finner på med J, det er nok veldig mye mer enn det føles som for deg akkurat nå :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, lille_frosk skrev:

Hurra for høygravid!! :nigo: Og du har jo KJEMPEFIN mage, fy søren. Så rund og fin! Jeg synes også det er koselig å lese om alt du finner på med J, det er nok veldig mye mer enn det føles som for deg akkurat nå :):)

Åh, takk! :D Jeg kan godt like den gravide magen min egentlig, nå er den jo rund og god av en fornuftig grunn :fnise: Jeg tror nok ikke han stiller så veldig høye krav akkurat, det er vel mest disse mammahormonene som tar litt over. Har så fin familie som stiller opp og vil ta ham med på ting, storfornøyd unge, men mora vil bare grine fordi hun ikke kan være med :laugh::sjenert: Sånn som i går, fikk melding fra svigersøster om de kunne få ta han med i bassenget en dag. Vi har ikke vært der med ham før, og da ble jeg helt ifra meg fordi jeg ville jo ta ham med første gangen, så begynte umiddelbart å søke etter badetøy størrelse megagravid :hoho: Det er jo så TEIT!

31 minutter siden, La Traviata skrev:

Åh, så fin mage! Tenk at du er høygravid, da :rodmer:

Ønsker deg en god uke! :klem:

Tusen takk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den følelsen når mannen må stille på kurs ca seks timer unna.. I seks uker.. Åtte dager før termin.. :overrasket: Åkei, lillekid, du kan få lov til å bli en påskekylling. Peeeeliiiis. :hoho: Evt bli født ei helg når pappaen din kan være hjemme! 

Le eller grine? Begge deler? :skratte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oii ... Det hadde stresset meg maks altså!! MÅ han stille? Og ... er det fra nå og til åtte dager før termin, eller er det meningen at han skal begynne med dette åtte dager før termin? :klo: Og dere som har enda en?? Hjelp! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...