Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 timer siden, La Traviata skrev:

Så fantastisk! Hurra! :hoppe:

:hoppe: Fantastisk er så utrolig dekkende!

8 timer siden, Grastusta skrev:

Åh JAAAA! Hurra for dere!! (Det er helt innafor å sende en takk. De stakkarene som jobber i systemet er nok ikke bortskjemt på sånt...)

Tror ikke takkekort er det de får mest av, nei :P Jeg får lyst til å sende de det gjelder på spahotell. Eller, det er mannfolk, så... Fotballtur? :ler:

5 timer siden, Leopanter skrev:

Ååå!!! :strix::grine: Dette var fantastisk fine nyheter! Så godt å lese at det endelig blir en ordning, dette trengte dere :klemmer: Og så godt å lese at det har blitt bedre!

Synes absolutt skryt og godord er på sin plass, de blir vel ikke overøst med det bestandig :P

:strix: Etter ørten år med motgang og slit må det vel være vår tur til å ta det bittelitt easypeasy? Håper det :klemmer:

3 timer siden, lille_frosk skrev:

Åååh, så fantastisk bra!! Herlige nyheter!!! :nigo: Ikke lov å sende vin - selv om en bruker hos oss faktisk prøvde å gi veileder en flaske vodka en gang! :fnise: Men jeg har fått blomster av en bruker en gang, og det gjorde at jeg nesten grein av glede hver dag i to uker etterpå! :ler: (Jeg VAR gravid da ... Mulig også litt hormonell). 

Jeg er så glad på dine vegne! 

Veldig herlige nyheter, så ingenting får ødelegge dette. Jeg nekter tilbakefall :laugh: En oppmerksomhet av noe slag blir det, de folka har vært så fantastiske. Hadde alle vært som dem! Men klart, om alle brukere hadde vært interessert i å gjøre nesten hva som helst for å komme seg tilbake i jobb hadde nok jobben deres også vært lettere :P

10 minutter siden, ara skrev:

Hurra :hoppe: Så supert!!!

Og ja, send blomster! :nigo:

Når han er helt ute av systemet skal jeg sørge for, eller få mannen til å sørge for, en takk av noe slag :jepp:

* * *

Jeg kommer til å være som ei stolt mor som kan sende ungen sin avgårde til første skoledag når fyren stikker på jobb imårra :hoho:For alle andre normale folk virker det nok helt sært, men åomaigad.. Disse årene har vært fylt av så mange ekstreme opp- og nedturer. Mest av den siste varianten. Dette må bare bli bra. Dette SKAL bli bra.

Vi burde sikkert feiret det på noe vis, men denne mora trengte luft, så når J sovna pakket jeg bikkja i bilen og dro på fjellet og vagget et lite stykke. Pleier å ta luftinga på dagtid, men i dag sov jeg visst bort den muligheten, litt trøtt etter helga. Ble ikke lange turen, er så livredd for å møte på elg :ler: Hadde vel skremt ut denne ungen om vi hadde gått på et av de svære dyra. Litt for kaldt til prematur fødsel ute i det fri.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syv uker igjen til termin :bond: Føler jeg sier det hver dag, men dette svangerskapet går unna altså. Jeg henger ikke helt med i svingene, så er først i dag at jeg har fått sendt inn søknaden om foreldrepenger :P Men veldig kjekt å gjøre det elektronisk da! Får jo lønn fra jobb som vanlig under permisjonen, så om nav skulle være treige går det greit. Forhåpentligvis er de like kjappe som sist.

Nå som mannen er ute av huset på dagtid skal jeg få shinet litt her, hater å vaske og ordne når han er tilstede. Han er bare i veien :P Hverdagsvaskinga har blitt litt halvveis i det siste, så får ta rom for rom og vaske hver støvete lille krok. Noe sier meg at jeg kan trenge disse syv ukene  :ler: Må få sortert og pakket vekk litt rot som vi overhode ikke har bruk for akkurat nå, så får mannen bære det i bodene. Etter å ha lest i dagboka til lille_frosk tenkte jeg også å få fylt fryseren litt med diverse til den første tiden etter fødsel. Vi snakker IKKE kaker til barselbesøk, men litt matmuffins, fylte horn, pizzasnurrer og enkle middager. Nå ble jeg sulten. Og knekkebrødet på kjøkkenet var ikke det som frista mest. *ugh*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syv uker til termin-dans! :hoppe:

Hva slags middager er lure å lage for nedfrysing mon tro? Jeg har vurdert å lage en haug med god spaghettisaus med kjøttdeig, så er det bare å koke spaghetti til? Eller gryterett kanskje, men jeg er ikke så god på å lage gryteretter ... Lasagne? Haha, bare usunn mat, men favorittmiddagen (laks med agurksalat) egner seg mindre bra for frysing :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasagne, fiskegrateng, kjøttsaus og gryteretter egner seg godt for frysing i hvert fall :jepp:

Husk dog på at enkelte barn reagerer på kål, løk og hvitløk, og enkelte krydder kan hemme melkeproduksjon, vet noen har brent seg på det og laget masse god mat, men med løk og så fått barn som fikk veldig vondt i magen av det :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Tekola skrev:

Lasagne, fiskegrateng, kjøttsaus og gryteretter egner seg godt for frysing i hvert fall :jepp:

Husk dog på at enkelte barn reagerer på kål, løk og hvitløk, og enkelte krydder kan hemme melkeproduksjon, vet noen har brent seg på det og laget masse god mat, men med løk og så fått barn som fikk veldig vondt i magen av det :fnise:

 

Akkurat det med løk har jeg tenkt på faktisk, men jeg visste ikke at krydder kunne hemme melkeproduksjonen? Det må jeg jo absolutt sjekke opp i før jeg lager en hel haug! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha en Tekola som leter frem lister :nigo: Jeg er så treig med å svare, haha!

Det vi (jeg) pleier å lage i store mengder av for å ha lett tilgjengelig er: tomatsaus, lapskaus (men bør kansje ikke ligge for lenge i fryseren, da kan poteten bli litt ekkel synes jeg), fiskekaker, fiskegrateng, kjøttboller, kjøttkaker, lasagne (lager ei svær langpanne eller i brødformer, så enkelt å dele opp). Hm. Det er hva jeg kan komme på i farta. Er jo ganske greit å steke en hel kylling f.eks, dele opp kjøttet i porsjoner og ha klart i fryseren. Samme med f.eks lammelår. Jeg kommer nok til å lage litt enkle greier som fylte horn og pizzasnurrer også. Hadde jeg orket skulle jeg laget pizzabunner, rundstykker, brød osv., men kroppen liker dårlig om jeg står for lenge, og bevegelsene som kommer av elting og utbaking gir meg bare nedpress og kynnere. Jeg får vurdere det om jeg går over termin  :hoho:

Og, hjemmelaga tomatsaus med kjøttdeig til enten spaghetti eller lasagne er da ikke usunt, ikke i mine øyne :P Tomater, div løk, litt gulrot og en haug andre grønnsaker man kan lure oppi for å sunnifisere mann & barn uten at de vet det :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det var lille_frosk som nevnte det med å levere ei bæsjbleie hos naboen etter fest, bare for å illustrere hvor bedritent det er... Etter å ha vært våken halve natta og vært nødt til å høre på Justin fuckings Bieber tar jeg det nesten som et tegn at J våkner 05.30 og har bæsja i bleien for en gangs skyld. Har SÅ lyst til å hente den ut fra søpla og klistre den til frontruta på bilen hans ellerno. Eller ringe på, vekke fyren og trykke den i fjeset hans.

Hadde det ikke vært for at noen klagde inn støyen før meg og tre (!) politibiler allerede stod i innkjørsla hans når jeg stod opp i to tida hadde jeg gått bortover og klikka i pregzilla/sliten småbarnsmor-stil.

Det eneste jeg hører nå er gjenklangen av "åååååå, I'm alive, I'm alive, I'm alive, ååååÅÅÅåååå" :kvalm: Voks på deg litt god musikksmak i det minste :grine: 

/end bitchmode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Herrefred! Finnes det noen regler for borettslaget eller tilsvarende? Jeg ville i hvert fall latt J leke med mest mulig bråkete ting nå på morgenen og formiddagen...

Klem til deg! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe borettslag, sameie eller noen ting. Da hadde han nok vært på vei ut. Vi er "bare" tre flermannsboliger som står i ei rekke, selveier alle sammen. Men mannen skal snakke med noen venner i politiet og høre hva man egentlig kan gjøre med det. Vi har ringt inn klage så og si hver helg siden november. Like over nyttår endte klagen med åtte (!) pågripelser pga funn av div dop. Helga etter var det full fest igjen, fyren må jo være hjerneskada :ler: 

J får bråke med hva enn han vil, så han løper rundt med drillen og hammeren sin og reparerer veggen som går mot naboen, på sterk oppfordring fra mor :P Men siden bilen hans (som stod i innkjørsla i natt...) er borte regner jeg med de flytta festen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:Synes det med bæsjebleia var en god ide! Men jeg føler så med deg!!! At folk ikke kan ha litt mer respekt:kjefte:

 

Tenk at det bare 7 uker til termin alt! Fy flate så fort det har gått. Er da ikke lenge siden du kom med den gode nyheten synes jeg.

Ønsker dere en finfin helg 😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt sjukt hvor fort det har gått :bond: Snart høygravid jo!

Takk det samme :klemmer: Har akkurat vært til frisøren med J, jeg tør ikke klippe ham selv og mannen sier jeg ikke får lov :ler: En halv bolle og halvannen episode med poppeloppane, og han ble som ny ;) Han skreik "neeeei, ikke ordn håre!" når vi gikk inn, så jeg hadde mine tvil. Men han var flink synes jeg, er ikke alltid bestikkelser hjelper noe særlig. Snart sovetid for både liten og stor, mor trenger en blund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er såpass med dop i omløp kan det jo godt hende han er ganske hjerneskada ... :fnise: Så bra J var grei hos frisøren, det ser jeg for meg er en utfordring når de er så små altså! Tålmodige frisører med barnetekke kommer vel godt med også ... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ihvertfall ikke 100% oppegående, det har vi jo fått bekreftet gang på gang siden han flytta inn i huset ved siden av her. :ler: 

Toåring + frisør er egentlig ganske interessant. Hvis blikk kunne drepe sier jeg bare :hoho: Men så lenge han sitter i ro er jeg fornøyd, selv om han må bestikkes litt. Både i går og i dag kom han flere ganger bort til meg, strøk seg over håret og sa "ordna håre, J fiiin!" :nigo: Søtnos! Nesten like søt som når han skulle gjøre seg enda finere og gnudde hele håret inn i Palmolive håndsåpe :laugh: Fikk seg en lang og god dusj i formiddag da.

34+0 :hoppe: Ikke at jeg klarer å hoppe sånn som den der. Enten har ungen satt seg på rumpa og trykker mot helt nye punkter enn før (tror egentlig ikke det, bevegelsene er jo de samme..) eller så driver hun å stanger hodet sitt mot noe vondt downstairs. :overrasket: Hver gang hun rører på det jeg mener er rumpa stråler det noe så sjukt nedi utgangen hennes at åomaigad. Kjennes rett og slett ut som jeg har fått juling mellom beina og symfysen. Glamorøst. Er spent på jordmorkontroll på onsdag og sjekk av leie, håper de nye vondtene kanskje innebærer at hun har festa seg, men jeg tviler. J festet ikke hodet før et par dager før fødsel, og som andregangs er det jo ikke sikkert de gjør det i det hele tatt.

Til tross for vondter har dagen vært ganske fin. Mannen stod opp med J, jeg fikk sove til 09, da fikk jeg en traktor i fjeset av en viss toåring som syntes mamma var kjedelig. "Mamma, stå opp no! Ikke pappa" :ler: Vi har kledd oss ut, vært litt ute, lekt med leire, pusla og... Ja, egentlig ikke så mye mer. Føltes nesten litt harmonisk når mannen lagde middag mens jeg bakte brød og ungen prøvde å få bikkja til å gå med solbriller. Eneste som ikke følte på gleden var vel den firbeinte. :fnise:

Nå er det hvilestilling, klesvaskmaraton og kanskje en episode eller to av en eller annen serie om vi gidder. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mandag, sooool og foreløpig ganske god stemning :hoppe: Ungen sov til 07, deilig etter han har våknet halv seks - seks hele uka som var. Livredd for at han skulle våkne når mannen stod opp i halv seks tida :P 

Fyren er levert i barnehagen, har vært innom verksted med bilen og fikset en eller annen greie, og levert lunsjen til mannen som han forlot på kjøkkenet i halvsvime i morges. Spiser frokost og ignorerer støvet som roper etter meg, etter mat stikker jeg heller på fjellet med bikkja og nyter finværet! :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvet blir værende, er bare å la det ligge litt til! :nigo: (Husarbeid kan du jo tross alt gjøre når minstmann sover, så det er jo bare å spare opp litt, siden du tross alt har bestilt en sovebaby :nigo::Knegg:

Kos deg! Håper bikkja husket solbrillene :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt riktig prioritering i dag :jepp: Himmelsk å komme seg ut litt. Kjenner nå at jeg kunne hatt behov for en dupp, men får heller legge meg tidlig i kveld. Bikkja var mer opptatt av å se seg om etter elg, tror faktisk jeg kunne fått henne til å gå med solbriller uten å ense det engang :P 

Sovebaby ja.. Om hun er lik broren sover hun bra frem til hun er fem måneder, før hun ser på meg, ler og sier "haha, lurte deg!! :hoho:". Venter i spenning! 

I morgen er det toårskontroll for J. Satser på enda et godkjentstempel fra helsesøster og lege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...