Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Display og titteluke inn til babyen hadde vært gull! Jeg hadde bestilt det til denne graviditeten, men kroppen min har ikke anlegg for en slik oppdatering :glare: 

Ved forrige vekstkontroll i uke 28 lå hun med hodet ned og med sin rygg mot venstre, lurer på om hun ligger mer mot høyre nå? Aner ikke. Ul igjen på mandag, så får vi se! Får prøve å ikke overanalysere alt i mellomtiden :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men dere.. Ammepute. Ja, nei, hvilken? BB Hugme virker jo flott&fin, men prislappen? Hmmnei. Den må være ganske tykk og kompakt, gi godt med støtte. Aner jo ikke om Favolis Meierier AS gidder å funke denne gangen, men kjekt å ha når man gir flaske også. Den jeg hadde sist flatet ut alt for tidlig og jeg endte med å bruke en haug sofaputer i alle slags formasjoner uten at det egentlig hjalp noe særlig.

Tenkte jeg skulle få gjort unna den siste handlingen i dag, det siste til baby i hvert fall. Jeg mangler litt stæsj til den berømte fødebagen, men det kan vente litt til. 40% på babyvarer på KID, må hamstre litt sengetøy, gulpekluter og vaskekluter.

Stelleveske. Sist hadde jeg en gigantisk sak fra Emmaljunga som selvfølgelig matchet vogna, begge deler er solgt. Disse smallstuff, storksak osv til 1500 kr ++ orker jeg ikke. Frister mest å kjøpe ei billig vanlig veske og heller finne en organizer-sak på eBay for å pakke oppi. Men denne så litt grei ut, tror jeg. Mannen dro aldri med seg stelleveske når han skulle noe sted med ungen sist, det så jo SÅ teit ut. Han pakket heller bleier og flasker i en remapose, men denne likte til og med han. Han har kanskje lettere for å drasse på den enn ei vanlig dameveske også. Hvis man først skal ta hensyn til mannen liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare kjøpt en ammepute til 399 på Babyshop - veldig usikker på hvor god den er altså :fnise: Jeg har så begrenset erfaring! Den stellevesken der synes jeg så kjempegrei ut! Jeg har så lyst på en OK stelleveske, men samtidig orker jeg IKKE å bruke masse penger på noe sånt kjenner jeg. Har en gammel "skoleveske" fra Lacoste (av alle merker), som egentlig kan egne seg godt som stelleveske. Men, den er beige og ikke vanntett ... Må pønske litt. Si fra hva du ender på da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den stelleveska er en av de bedre stelleveskene jeg har sett som ikke koster en million, men det frister så lite å bruke så mye penger på den :P Tror jeg begynner med å stappe det jeg trenger i den vanlige veska mi, og ser an behovet. Om amminga ikke går denne gangen heller og vi ender opp med flaskeunge kjøper jeg ei stelleveske, det tar så mye plass med flasker, pulver, termos osv. Grøss.

Dagens handlerunde ble laaang, men nå er jeg så godt som i mål. Har til og med kjøpt bleier. :bond: Av ting vi MÅ ha mangler tisselaken, vaskekluter og et teppe eller to. Av ting jeg vil ha mangler ammepute, sino sjal, bæretube/topp og en ny og større kommode for å ha klærne til begge ungene. Burde hatt noen ullbodyer i str 56, men de fine jeg finner er str 50, 60 osv. :glare: Får ty til internett! Og håpe på noen fine farger. Innså i dag at garderoben til ungen er veeeldig grå, beige og hvit. Tre rosa bodyer, en rosa drakt, ei rosa lue og ei rosa bukse. Kan noen gi meg LILLA ull? Eller rød. Men helst lilla. :nigo:

Har hatt mye kynnere i ettermiddag og vondt nedpress. Kjennes ut som jeg har fått juling mellom beina og at noen har slått skikkelig fra seg på rumpa mi :ler: Det er så deilig å være gravid altså! Hjalp med en lang, varm dusj da, selv om jeg ikke får ha dusjen i fred lengre. Tar ca tre minutter fra vannet slås på til det står en toåring i døra og gliiiser "mamma, eg va'me bad?" :fnise: Kan ikke si nei til fyren! Lillesøster har vært så aktiv i kveld, hele magen rister og buler ut i alle retninger. Mannen bare "HVA skjer inni der?! Herregud :hoho:". Om det ser freaky ut, så kan han jo bare tenke på hvordan det faktisk føles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BBhugme er superfin, men likte den best til soving under graviditeten. Som ammepute ble den litt for myk, liksom? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så greit, da slipper jeg å tenke mer på den :fnise: jeg må ha noe solid. Noen som har erfaringer med ergobaby sin eller cosyfix (?), mener det er de jeg har funnet som ser ganske så kompakte ut? Evt Doomoo, men den ser ut som den kan bli ganske slapp i formen veldig fort :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så koselig å følge med her inne synes jeg, siden vi ligger så veldig likt i løypa! Jeg merker også stor forskjell på bevegelsene nå og bare for et par uker siden, det føles innimellom som det minst er et kull med unger inni der. Jeg har også lyst på bæretube/topp, men kan jeg forsvare å kjøpe det når jeg har elastisk sjal, vevd sjal og ergobaby allerede? :fnise:

EDIT: Det kan jeg visst. Klikk og kjøp fra vidunderbarn.no :fnise: Impulskontroll, hvor er du?? 

(Men det virker VELDIG mye greiere å ha med på sykehuset og sånt enn sjal, som krever litt mer styring og ordning, så jeg tror det blir bra jeg!)

EDIT2: Vurdert å kjøpe stelleveske brukt? Jeg ser det ligger ganske mange ute på finn ...

Endret av lille_frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger brukt på bæreutstyr kan alltid forvares :opplyser::nigo: Okei, kanskje ikke alltid, men i et slikt tilfelle, jepp! Er i ei bæregruppe på fjæs, og folk har jo bæretøy for flerfoldige titusner av kroner :hakeslepp: Jeg er veldig for å kjøpe kvalitet, men må man ha fem sjal til 5000 kr ++ pr STK!? Da blir jeg litt sånn "ehh.. :klo:". Men jeg tror definitivt at bæretube er gull, jeg må nesten ha det. Har gitt mannen beskjed om at jeg skal/vil ha det i morsdagsgave  :ler: Hans respons " :glare: jaja", jeg får vente i spenning! Hvilke andre sjal har du? Har ergobaby performance (ELSK!) og en sak fra caboo, men har litt lyst på noe knyte-greier også. Når kiden blir større går vi sikkert over til bæremeis slik som med storebroren.

Jeg følger litt med i lokale kjøp og salggrupper på facebook, kanskje jeg skulle sjekka finn også. Synes noen kan legge ut noen klespakker med ulltøy i str nyfødt snart. Eller i storebrors størrelse. Kanskje jeg bare må legge ut et par "ønskes kjøpt" innlegg sjøl.

Og ja, er koselig å følge andre som har termin i samme tidsrom som en selv :jepp: Var så stas med dagbok sist, blir litt hekta :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Sitter faktisk ungen på plass i en sånn bæretube? Ser jo veldig lettvint ut, men lurer på om det kommer til å føles som om ungen bare siger nedover hele tida? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, bæretube, aldri hørt om! :klo:

Men det ser unektelig praktisk ut, spesielt med de bittesmå!

http://www.nrk.no/video/PS*192603

Ei jeg kjenner fikk en sønn som kom ganske lenge før termin, og der brukte de kengurumetoden (som jo blir litt av det samme) og hadde veldig god erfaring med det! :jepp:

Vi hadde denne stelleveska, og syntes egentlig at den funket veldig bra. (tok bare en tilfelding link nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grastusta skrev:

Sitter faktisk ungen på plass i en sånn bæretube? Ser jo veldig lettvint ut, men lurer på om det kommer til å føles som om ungen bare siger nedover hele tida? :klo: 

De sier at det først og fremst er for hudkontakt, lett tilgang til brystet og for innendørs bæring over korte avstander - men man må nok støtte opp med hender i tillegg. Men når man sitter og sånt så holder det jo barnet på plass tett inntil. Jeg synes det virker helt genialt i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Favole skrev:

Penger brukt på bæreutstyr kan alltid forvares :opplyser::nigo: Okei, kanskje ikke alltid, men i et slikt tilfelle, jepp! Er i ei bæregruppe på fjæs, og folk har jo bæretøy for flerfoldige titusner av kroner :hakeslepp: Jeg er veldig for å kjøpe kvalitet, men må man ha fem sjal til 5000 kr ++ pr STK!? Da blir jeg litt sånn "ehh.. :klo:". Men jeg tror definitivt at bæretube er gull, jeg må nesten ha det. Har gitt mannen beskjed om at jeg skal/vil ha det i morsdagsgave  :ler: Hans respons " :glare: jaja", jeg får vente i spenning! Hvilke andre sjal har du? Har ergobaby performance (ELSK!) og en sak fra caboo, men har litt lyst på noe knyte-greier også. Når kiden blir større går vi sikkert over til bæremeis slik som med storebroren.

Jeg følger litt med i lokale kjøp og salggrupper på facebook, kanskje jeg skulle sjekka finn også. Synes noen kan legge ut noen klespakker med ulltøy i str nyfødt snart. Eller i storebrors størrelse. Kanskje jeg bare må legge ut et par "ønskes kjøpt" innlegg sjøl.

Og ja, er koselig å følge andre som har termin i samme tidsrom som en selv :jepp: Var så stas med dagbok sist, blir litt hekta :P 

Det ble en teit dobbeltpost, fordi KG ikke ville la meg skrive ferdig ... Og slettet alt jeg skrev til deg! Gah!!! Jeg er også med i en bæregruppe på fjes (eller flere, en lokal og en nasjonal :fnise: ), og folk legger UTROLIG mye penger i bæretøy altså! Jeg har et vevd sjal i bomullsblanding som visstnok passer godt for nybegynnere, og har lånt en MobyWrap elastisk sjal av en venninne. Hun får baby tre-fire måneder etter meg, så da må jeg enten gi det tilbake og gå over på vevd, eller kjøpe et elastisk selv - greit å teste det ut først! Ooog så har jeg kjøpt Ergobaby 360 bæresele, for jeg tror ikke mannen noen gang vil surre seg inn i et sjal, og jeg vil at han også skal ha lett tilgang på bæring. Har ikke nyfødtinnlegg, det burde jeg vel kjøpe ... Hva er ergobaby performance? Og Cabooen, hva slags type bæredings er det?

 Morsdagsgave ja, skulle bare mangle egentlig! Jeg har også et lite håp om litt oppmerksomhet neste søndag, men jeg holder ikke pusten mens jeg venter, for å si det sånn ... :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og flirer. Ene jordmora på sykehuset fikk en sånn tubetopp på mannen og tredde ungen nedi, jeg lo så jeg grein. For-et-syn :fnise: Men det funka da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Grastusta skrev:

Sitter faktisk ungen på plass i en sånn bæretube? Ser jo veldig lettvint ut, men lurer på om det kommer til å føles som om ungen bare siger nedover hele tida? :klo: 

Tjæ, må sikkert støtte litt ser jeg for meg. Er vel kun ment til innendørs bruk og mest for å få mer hudkontakt. Litt bedre enn å putte ungen i den plastkassen, og jeg tror ikke jeg orker å styre så veldig med sjal eller sele på sykehuset egentlig :P

2 timer siden, Tekola skrev:

Jøss, bæretube, aldri hørt om! :klo:

Men det ser unektelig praktisk ut, spesielt med de bittesmå!

http://www.nrk.no/video/PS*192603

Ei jeg kjenner fikk en sønn som kom ganske lenge før termin, og der brukte de kengurumetoden (som jo blir litt av det samme) og hadde veldig god erfaring med det! :jepp:

Vi hadde denne stelleveska, og syntes egentlig at den funket veldig bra. (tok bare en tilfelding link nå :ler:

Synes det ser veldig flott ut :Nikke: Tror ikke sykehuset her tilbyr de sjalene, jeg får reklamere litt :fnise:

Kjenner flere som er veldig fornøyde med Ryco :jepp: Sikkert ikke et dumt valg da!

1 time siden, lille_frosk skrev:

Det ble en teit dobbeltpost, fordi KG ikke ville la meg skrive ferdig ... Og slettet alt jeg skrev til deg! Gah!!! Jeg er også med i en bæregruppe på fjes (eller flere, en lokal og en nasjonal :fnise: ), og folk legger UTROLIG mye penger i bæretøy altså! Jeg har et vevd sjal i bomullsblanding som visstnok passer godt for nybegynnere, og har lånt en MobyWrap elastisk sjal av en venninne. Hun får baby tre-fire måneder etter meg, så da må jeg enten gi det tilbake og gå over på vevd, eller kjøpe et elastisk selv - greit å teste det ut først! Ooog så har jeg kjøpt Ergobaby 360 bæresele, for jeg tror ikke mannen noen gang vil surre seg inn i et sjal, og jeg vil at han også skal ha lett tilgang på bæring. Har ikke nyfødtinnlegg, det burde jeg vel kjøpe ... Hva er ergobaby performance? Og Cabooen, hva slags type bæredings er det?

Morsdagsgave ja, skulle bare mangle egentlig! Jeg har også et lite håp om litt oppmerksomhet neste søndag, men jeg holder ikke pusten mens jeg venter, for å si det sånn ... :ler:

Caboo - elastisk ringslynge. Og ergobaby performance, skulle jeg kjøpt ny ergobaby i dag hadde jeg kjøpt denne. Frister litt å selge den jeg har og kjøpe ny, men det er vel strengt tatt ikke nødvendig. Det er vel den nasjonale jeg også er i, hello pengesluk. Men det som er hakket verre er barnevogngruppa. Jeg har en indre vogndilla, men klarer å la være å blakke meg helt på det. Hvor mange alt for like vogner trenger man egentlig.. :vetikke: Jaja, hver sin interesse!

Med tanke på at mannen ikke har ofret morsdagen en tanke de to første årene forventer jeg minus i år også. :ler:

1 time siden, boks skrev:

Sitter her og flirer. Ene jordmora på sykehuset fikk en sånn tubetopp på mannen og tredde ungen nedi, jeg lo så jeg grein. For-et-syn :fnise: Men det funka da! :) 

Haha, så gøy at mannen fikk den på! Håper dere har det bra :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine ettermiddagen :rodmer: Vi gikk ut alle tre en stund etter middag, innkjørsla og parkeringa måtte ryddes for snø. Mannen og ungen skuffa snø, jeg tok bilder av ungen :laugh: Han er jo bare megasøt der han går med den lille skuffa si og jobber som en helt! Vi lagde en liten snømann, eller "siminn" som J sier. Han kan si både snø og mann, men sammen blir det litt krøll ;) Fikk oss en god time ute før det var på tide å trekke inn for kveldsmat. Meeeen skal ungen inn? Nei. Men mammas triks virker (nesten) alltid. Spurte om det fristet med kakao og ostesmørbrød, og ungen bråstopper, setter skuffa si fint på plass og går inn :ler: Godt med noe varmt etter å ha vært ute.

Merker at kroppen jobber en del med modning.. Håper det er det ihvertfall, men det kjennes slik ut. Det stikker, strekker og presser overalt downstairs. Kjennes ut som noen bein nedi der har knekt :overrasket: Gravidegangen har blitt tatt til et helt nytt nivå :ler: Varme lindrer litt, har faktisk lagt på sofaen med ei varmeflaske mellom beina for å døyve det verste :hoho: Lekkert altså :lur: April, du er velkommen!

Endret av Favole
Fjernet bilde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlighet, så søt!! Jeg har i min førstegangsnaivitet ikke trodd at modningen skulle begynne så tidlig, men jeg kjenner på det samme som du gjør altså. Stikking og draing og verking og murring og ... :fnise: Er det lov å håpe at det er gunstig med tanke på fødsel? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tekola skrev:

Ååh, så skjønn! :rodmer:

Unger elsker å få hjelpe til, altså! Godt du har noen triks i ermet for å lokke ham inn også :fnise:

 

Takk, jeg er ganske enig :rodmer: Det er jo så gøy å la ham hjelpe til også, i de fleste tilfeller ihvertfall  ;) Triks/bestikkelser er gull verdt, en absolutt nødvendighet :ler:

3 timer siden, lille_frosk skrev:

Herlighet, så søt!! Jeg har i min førstegangsnaivitet ikke trodd at modningen skulle begynne så tidlig, men jeg kjenner på det samme som du gjør altså. Stikking og draing og verking og murring og ... :fnise: Er det lov å håpe at det er gunstig med tanke på fødsel? :ler:

Takk! :rodmer: Jeg opplevde det samme ganske lenge i forkant av første fødsel og den var hva jeg vil kalle enkel og ganske så perfekt :P Jeg forteller meg selv at det har en sammenheng, håper bare at det stemmer :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...