Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

My eyes! :daane:

Nei takk altså.....

Må nesten le litt av meg selv. Ligger på sofaen for å lese ei bok, mens jeg stryker på magen, for lillemor har jo fest som hun alltid har på kveldstid. Ungen som ruller rundt inni der vugger mor i søvn. Boka faller i gulvet og treffer en traktor som jeg ikke har orket å rydde opp. Sover videre i en halvtime, det eneste som får meg til å dra meg opp av sofaen er lysten på ekstra lett melk med nesquik. Og boka? Mammasjokket selvfølgelig. Nå vil jeg ha brødskive med nugatti. Hashtag preggo. :Gjesp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du er kravstor altså! Her er jeg sååå behjelpelig, og så liker du den ikke? :snurt:

:Knegg:

:hoho: Under tre måneder igjen nå, preggzilla :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe den der og spare den til du blir gravid med nr tre, så får du bruke den til ungen uansett kjønn :nigo: 

76 dager igjen til termin ifølge appen min! :bond: Herregud, nå ble jeg nesten litt stressa :ler: 

Fikk tak i belte ja, men tror jeg skal ta det med til fysioen neste uke for å få vist ordentlig hvordan det bør brukes. :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo enda mer stressa på tiden om man ser på tickeren sin :bond: Er litt glad svangerskapene er litt lengre i norge :hoho: 

Sorry Tekola, men jeg er veldig enig ang den sparkedressen :ler: Er jo noe svigermor kunne kommet med. Kjente at jeg håper vi får gutt, for sånne barselgaver hadde jeg blitt sprø av :P Omg… Og min svigermor er gjerne sånn de FÅ gangene ho har kjøpt klær til mini så har ho klippet av lappen og vasket plagget først :bond: Unntatt en gang, da ville jeg bytte bodyen som da var kjøpt på obs.. Til hele 30 kr :plystre: Bytte i ny body eller sjokoladeplate??? :klo::lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så mye å si om den sparkedressen, men jeg tør ikke. Min herlige svigermor (hun ER det altså, selv om vi har litt forskjellig smak i klær og interiør :fnise: ) skal til Polen en tur nå snart, og har med en helt tom trillekoffert for å kjøpe klær til snuppa ... Jeg venter i mildt sagt skrekkblandet fryd på hva resultatet blir :ler: De bor jo også i nabohuset, så klærne må brukes - her er det dermed relativt stor sannsynlighet for overforbruk av rosa blonder fremover! :sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars sparkedressen med rosa bamser (med sløyfer!) på føttene, sååå mye hat og motstand! :Knegg:

Åh... Jeg føler med deg frosken! :ler:

"Nei, altså, mannen skulle vaske klær, skjønner du, og så tok han svartmaling i stedet for blenda!" :nigo: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt annet feiler, skyld på mannen. Eller svigermor. Og i et slikt tilfelle går det for det samme. "Nå kan du takke deg sjøl for at du ikke inkluderte sønnen din i klesvaskinga" :opplyser: 

Herrejesus... Sitter og spiser frokost, ser "den perfekte fødsel" på fem, og der dukker det selvfølgelig opp ei dame som har tenkt å spise morkaka si. Frokost kansellert inntil videre. :kvalm: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker tanken på å plante et tre over den, som en eller annen her inne gjorde (mener jeg å huske :klo:

Men utover det... Nei. Den skal klippes av (men gjerne etter at navlesnoren har sluttet å pulsere), men den skal ikke henge på til den ramler av (eller som jeg leste på en link ei venninne sendte meg, til babyen selv dro den av, hvor moren konkluderte med at ungen viste et ønske om å selv ta del i bestemmelsene rundt oppveksten sin, så han skulle få fortsette med det.... :spy:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: 

Jeg har litt problemer med å forstå at folk vil spise den, ta vare på den for all evig tid. Det å plante et tre over den kan jeg strekke meg til å synes er en fin tanke. Hvis alternativ morkakehåndtering er et eget fag på jordmorstudiet kan jeg allerede nå melde om stryk i det faget. :haar: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å spise sin egen morkake må være noe av det ekleste jeg hører om :haar: Husker jeg var på besøk hos en i paralellklassen min på barneskolen hvor moren hadde navlestrengen til barna på gjennomsiktige glass på badet :spy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åherregud! :overrasket: Yuk!

Trøtt, trøttere, meg. Åomæn.. Er så møkk lei av å bli holdt våken av festinga i nabohuset hver bidige helg. Hadde det i det minste vært bra musikk, men nei. :Gjesp: Våknet i tre tiden når de kom hjem fra byen, kan de ikke finne et annet sted å ha nach? Nå er han i gang med spillinga igjen, vurderer å kaste ei bæsjbleie i fjeset hans. :sur: 

Ungen sover, jeg skal få i meg noe mat og duppe litt selv.  Etterpå tenkte vi å dra ut med akebrett og ski (ungen altså, mor vagger ved siden av ;)). Deilig vintervær, det må utnyttes! God helg :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så samme program som deg samtidig som jeg spiste frokost, ingen høydare!! :sjokkbla: Håper dere koste dere masse på akebrett og ski i dag, høres kjempekoselig ut! 

Når det gjelder naboene ... Tror du det funker å sette fyr på en bæsjebleie, sånn som man gjør på film med hundebæsj? Det kunne i så fall kanskje være noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akebrett og ski var en suksess! Han var nok mest fornøyd med kakao og kjeks etterpå, men det er jo en del av kosen ;) Vi gjentok det i dag, men bare hjemme og i gatene rundt her. Orket ikke dra noe langt avgårde. Han fikk ei snøskuffe til jul av mannens onkel, og eeelsker å gå rundt i innkjørsla med den, så i dag har han fått rydde litt snø :fnise: Han er så søt! Etter halvannen time lek begynte bekkenet, eller er vel mer symfysen, å takke for seg. Å få den fyren med inn er ingen enkel sak, han virkelig elsker å være ute. Prøvde å friste med ostesmørbrød, tegnefilm og hva som helst, men "neei mamma, ikke inn!". Ble sittende noen minutter i snøen før jeg hvisket til ham "J, skal vi lage kakao?" :lur: All aktivitet opphører på sekundet, ungen roper "Jaaaaa!", og vi gikk inn for å lage kakao. Ble til og med et par havrekjeks ;) Mammatriks!

Å sette fyr på en bleie var ikke dumt! Skal huske det til neste helg :nigo: Vi pleier bare å ringe politiet, fyren må vel fatte at det kan være en fordel å holde støynivået til et minimum etter å ha fått besøk av dem et par helger på rad? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en som er like glad i kakao som meg :nigo: Det beste med å være ute er jo å komme inn igjen :hoho: Høres ut som en fin helg :hjerte: Minus "partysvenske" som nabo da. Uff, irri med mye støy sånn på nattestid. Er jo ikke akkurat som om vi gravide har så god søvn fra før av.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aller helst skulle han vel ha fått kakaoen servert ute i snøen for så å fortsette med leken så snart koppen er tømt :fnise: Helga har vært veldig fin, selv om jeg føler meg litt zombie med mammaskills på minussiden. Denne trøttheten kan ikke gå over fort nok! Da var det ekstra godt at vi ikke stod opp før 09.20 i dag :nigo: Mor & barn var like forvirra i morges, sovet alt for lenge :ler:

Sjukt irriterende nabo. Altså... Hvordan kan man glemme fra uke til uke at man har naboer? :klo:

Jaja... 30+0 i dag da :hoppe: Rykker stadig fremover i køen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 30+0 :nigo: Er så gøy at vi er så likt i løypa! Synes du at du har fått stor mage nå? 

Veldig gøy med sånn Lars Monsen-unge da, det ønsker jeg meg også :fnise: Mye bedre at de har vett til å like å leke ute enn at de bare vil være foran TV'en i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg er gigantisk :ler: Haha! Føler magen er så mye større enn sist, selv om vekta i utgangspunktet og nåværende er lavere enn første gang. Føler kanskje magen er mer spiss nå enn sist? :klo: Mannen har også bemerket at magen er helt annerledes denne gangen. SF-målet er det samme, om ikke noe mindre faktisk. Men koser meg med den, synes ikke den er så aller verst! Når jeg gikk med J syntes jeg aldri det var noe tungt å ta på sko f. eks, nå har jeg ynket meg gjenom det i noen uker allerede :laugh:

Mini-Monsen er ikke det verste altså :fnise: Han storkoser seg ute, ikke nøye om det snør, regnet høljer ned eller om sola skinner. Han er virkelig av den oppfatningen at livet er best ute ;) Han kræsjer gjerne i sofaen eller saccosekken foran tv'en, men får han velge vil han helst ut. Favorittstedet hans må være hjemme hos foreldrene mine. De har gård, og mange dyr + traktor + utetid = himmelen :hjerte: Han er aldri så effektiv ved frokostbordet som når vi er der. Det er om å gjøre å få i seg mat, løpe ut i gangen og kle på seg dress og støvler før han løper videre til fjøset. Hilser på alle kyr, okser og kalver, gir dem litt mat. Går videre til hønsehuset for å sjekke at alt er greit. Tar seg en runde i traktoren, litt snurt for at mora ikke kan kjøre med ham, men han vet det blir kjøring i løpet av dagen med besteforeldrene eller onkelen ;) Leter etter kattene som helst gjemmer seg i garasjetaket når han er nærheten. Titter på naboens lamaer og sauer. Perfekt start på dagen for en dyreelskende toåring! Og han blir aaaldri lei. :daane: Greit med engasjerte besteforeldre når mor trenger en liten pause da :P Barnehagen har også kommentert det flere ganger at han er over gjennomsnittet glad i å gå ut. Jeg liker det!

Gleder meg til neste helg, da er det "kom deg ut dagen" med Barnas Turlag og hundekjøring :nigo: Håper på bra vær og barnevennlige temperaturer, tror han kan digge det opplegget! Dessuten blir det bål, pølser og kakao, det kombinert med bikkjer MÅ jo bare bli bra. Vi dro på samme greia i fjor, hehe.. Trøtt ettåring, sannsynligvis på grensen til aksepterte minusgrader, jeg kjente INGEN andre som var der.. Nevnte jeg at ungen var trøtt? Og at jeg dro alene? Jeg kan fortsatt se for meg fjeset til ei mor som kom med det klassiske sympatiblikket, samtidig som hun drasset på sine tre småttiser som ikke var så fornøyde med å gå på ski :ler: Denne gangen får mannen være med som backup, å løpe (vagge) rundt etter ungen alene i denne tilstanden skjer ikke! Bør vel ta med oss pulken også hvis ungen trenger å sove den formiddagen, og den gidder ikke jeg å trekke. Note to self: skaff bikkje som kan dra pulk! Enniveis, anbefaler alle med unger å sjekke om turistforeningen i sin by har et opplegg den dagen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unge i barnehage, jordmorkontroll overstått, dyret er lufta og mor ligger på sofaen og ser jordmødrene. Helt ok :nigo:

Alt ok på kontroll, baby ligger fortsatt i hodeleie og ser ut til å ha det fint inni der. Vekstkontroll om halvannen uke. :) Mistenker at hun har lagt seg noe lengre ned, bekkenet føles en del bedre og jeg tåler litt mer aktivitet. Noe jeg tror bikkja er ganske fornøyd med :laugh: Og så godt å kunne være mer med i leken med J på ettermiddagene :Nikke: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...