Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Hjemme hos foreldrene dine høres jo ut som rene paradise for han! Så koselig!! "Kom deg ut dagen" hørtes også morsom ut, og tenker det er veldig greit å også ha med seg mannen ja :ler: Greit å ha en annen som kan løpe etter :fnise: 

Dagen din i dag hørtes ut som min dag i går. Begynte å se på det programmet da, og det var jo såå koselig! Et program for spesielt interesserte :ler: Har aldri skjønt hvorfor folk synes det er gøy med slike fødeprogrammer, men nå så jeg 5 episoder på rappen og gråt og lo om hverandre :hoho: Hva har skjedd med meg? :daane: 

Så bra bekkenet føles bedre! Alt blir litt lettere da :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemme er fantastisk, ro og avkobling for meg, himmelriket for guttungen :ler: Og tror det blir veldig greit å ha en som kan ta seg av den verste løpinga på et slikt arrangement!

Åh, jeg eeeelsker fødeprogrammer :nigo: Hoho! Jeg er nok litt miljøskadet da, har hatt noe praksis på føden gjennom utdanningen min, drømmer om å bli jordmor og er generelt megainteressert i svangerskap, fødsel og hele pakka der. I dag har jeg sett på den norske jordmorserien som gikk på nrk for leeenge siden, det er jo bare så nydelig. :grine: Mannen har fått med seg en og annen episode når jeg har sett på, og han mente absolutt at et par episoder av det der var mer lærerikt enn det fødselsforberedende kurset vi var på i første svangerskap :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er sååå fin, jordmødrene! Jeg synes også det virker utrolig spennende å jobbe med svangerskap/fødsel, hadde jeg orket å bli sykepleier tror jeg at jeg ville blitt ultralydjordmor! Det virker så morsomt å veive rundt med ultralyd-tingen! Tenkte jeg og mannen skulle se et par av jordmødrene-episodene sammen også, må bare plukke noen greie noen først :fnise: Tenker du seriøst på å bli jordmor? Det synes jeg du burde!! Du hadde blitt en strålende jordmor tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa var den jeg også så på i går :jepp: Likte den skikkelig godt. Såå fine folk som jobber der da! Det er så koselig å høre hvor engasjerte de er i jobben sin :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Jordmødrene er så fint! Og mange av menneskene er bare nydelige - selv om det skal sies at jeg er ganske sikker på hvilke av dem jeg hadde likt å ha inne på fødestua mi. Ikke alle der som er heeelt min kopp urtete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, lille_frosk skrev:

Den er sååå fin, jordmødrene! Jeg synes også det virker utrolig spennende å jobbe med svangerskap/fødsel, hadde jeg orket å bli sykepleier tror jeg at jeg ville blitt ultralydjordmor! Det virker så morsomt å veive rundt med ultralyd-tingen! Tenkte jeg og mannen skulle se et par av jordmødrene-episodene sammen også, må bare plukke noen greie noen først :fnise: Tenker du seriøst på å bli jordmor? Det synes jeg du burde!! Du hadde blitt en strålende jordmor tror jeg!

Om/når jeg får tatt utdanningen tror jeg at jeg må få tatt kursing i ultralyddiagnostikk også :jepp: Må jo få med hele spekteret :P Planen er å søke til studiestart høsten 2018 så lenge skolen fortsetter å tilby det som deltidsstudie. Hvis ikke blir det ikke før ungene er enda litt større.

Takk for tilliten! :klem: Føler jeg vil gjøre noe mer enn å "bare" være sykepleier ihvertfall. Har litt lyst til å jobbe med barna på nyfødtintensiv også, men åh.. Vet ikke om jeg hadde klart det altså :sjenert: Ikke at jordmoryrket er bare velstand da men.

6 timer siden, kaffemor skrev:

Jaa var den jeg også så på i går :jepp: Likte den skikkelig godt. Såå fine folk som jobber der da! Det er så koselig å høre hvor engasjerte de er i jobben sin :hjerte: 

Mange fine jordmødre, og noen jeg ikke ville hatt i nærheten av min fødestue :fnise:

1 time siden, Grastusta skrev:

Jordmødrene er så fint! Og mange av menneskene er bare nydelige - selv om det skal sies at jeg er ganske sikker på hvilke av dem jeg hadde likt å ha inne på fødestua mi. Ikke alle der som er heeelt min kopp urtete...

Hoho, agreed! Jeg kunne IKKE hatt ei av disse heiagjengjordmødrene :bond: Da hadde jeg fått angst altså. Disse dulledamene kan også holde seg unna. Men samtidig tilpasser de seg sikkert litt ut fra hvordan dama som føder er også, håper det ihvertfall. Noen har jo mer behov for omsorg og dill, mens andre bare vil ha konkrete beskjeder om hva de skal foreta seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31+0 :hoppe: det går fremover! Nå begynner jeg å bli litt lei egentlig. Ikke så utålmodig som sist i forhold til å møte babyen egentlig, men smerter og søvnløse netter er ikke min favoritt. Fikk tre urolige timer søvn i natt før J ville opp, føltes litt som tortur å stå opp i dag :laugh: Gleder meg jo veldig til å møte lille og alt det, men har nesten litt dårlig samvittighet ovenfor J. Prøver å nyte alenetiden med ham så mye som mulig, før han må dele meg med lillesøster, og jeg må dele meg mellom to små. Håper overgangen ikke blir så alt for ille for noen av oss.

Helga har vært lang. Dårlig vær og lite muligheter for å være ute. Endelig brukbart utevær i dag, men formen min har vært dritt. Halleluja for svigermor som ville ta J med ut en tur! Ville grine litt (og gjorde det vel også....) når de gikk ut mens jeg ble igjen inne. Æsj ass... Veide litt opp for det med å lage kakao til de kom inn igjen, var en fornøyd og takknemlig liten fyr som ga fra seg en gigakos i bytte mot en kopp ;) Ser så frem til vår, baby på utsiden, en (forhåpentligvis) bedre permisjon enn sist, turer med ungene uten bekkentrøbbel.. ++++ 

Hverdag igjen i morgen. Barnehage for J, legetime og babyforberedelser for meg, møter og div for mannen som forhåpentligvis gir fremskritt i jobbsammenheng. Krysser fingrene så hardt for det siste at de nesten knekker.

Er så klar for ei ny uke at åh!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er lei av smerter og søvnløse netter altså! Det er jo bare ikke noe gøy, og veldig slitsomt. Og vi har jo en god stund igjen ... :klem: Men hurra for ny uke, ny fresh start, nye muligheter og alt det der! Håper du får en kjempefin uke! Og at søvnen snur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver med alt jeg har å fortelle meg selv at jeg faktisk snart er i mål :hoho: Bare seks uker til permisjonen starter da! Ble vel fire timer i natt, har en stor plan om å legge meg litt på sofaen når jeg kommer hjem.

Sitter på legekontoret, håper de ikke er veldig forsinka i dag. Skal bare få avklart videre med sykemelding og evt avtale kontroller. Jeg har tendens til litt høyt blodtrykk når jeg er hos legen, men fint når jeg måler selv eller bare får ligge nedpå noen minutter før måling, og nå som jeg ikke jobber noe orker jeg ikke dra på jobb bare for å måle. Såå, må vel innom litt oftere for å følge litt med. Var så lite gira på svangerskapsforgiftning igrunn :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Jeg tenker også veldig mye på det med å dele oppmerksomheten på to stykker, og det at storebror må venne seg til å vente hvis babyen har akutte behov. Gruer meg litt, jeg... :sjenert: Men jeg håper og tror at så snart babyen blir gammel nok til å respondere, smile og le, kommer disse storebrødrene til å trives med rollen som superhelter og underholdere :kaklehone:

Håper du får en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse gutta blir nok flinke storebrødre :Nikke: Og det går nok helt sikkert bedre enn forventet, men så er det disse hormonene og bekymringene som bare tar litt over da :ler: Han har blitt mer åpen for babyprat, tidligere har det vært mye "nei, ikke beibi!!". Nå koser han litt med magen, løfter opp genseren min og sier "hei beibi, her e sutta!" og presser smokken sin mot magen :fnise: Spurte i helga om babyen skulle komme hit for å bo sammen med oss, han tenkte seg godt om før han sa "jah!" og løp til ytterdøra for å slippe inn babyen :rodmer::laugh: Ikke skjønt konseptet helt, men det er stadig fremgang! 

Fin mandag til deg også, Grastusta! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det hos legen? Har du eget blodtrykksapparat hjemme? Det har jeg lyst på ... Synes det er så fascinerende :fnise: 

Og så søøteste storebror da, som løper til døren for å slippe inn babyen! :strix::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lille_frosk skrev:

Hvordan gikk det hos legen? Har du eget blodtrykksapparat hjemme? Det har jeg lyst på ... Synes det er så fascinerende :fnise: 

Og så søøteste storebror da, som løper til døren for å slippe inn babyen! :strix::fnise:

Det gikk helt fint, måtte vente i en time bare :ler: Ble underholdt av at folk får til å sovne på de stolene på venterommet, skikkelig fascinerende :P Hun skrev sykemelding frem til permisjonen starter, avtalte at så lenge jeg ikke har symptomer trenger jeg ikke måle bt noe oftere enn noen andre, pjuh. 

Har ikke apparat hjemme nei, ingen burde ha det :hoho: Men jobber på sykehus så har jo hatt utstyr tilgjengelig og målt selv for å følge litt med, men nå som jeg er sykemeldt orker jeg ikke dra dit bare for å måle. Men tror jeg må dra innom snart bare for å være litt sosial, får bake ei kake å ta med :lur: 

Takk :nigo: Synes han er skikkelig herlig, for det meste ;) Har full forståelse for uttrykket "the terrible two's" for tiden altså. Fra blidfis til sinnatagg på 0,00001 sekunder :fnise: Men det snur tilbake like fort også, tænkjulord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legging av unge når man har merksnodige sammentrekninger.. Det er ganske interessant. Sikkert bare kynnere med litt ekstra futt i, men åh.. Jeg hadde glemt hvordan ukene før termin kunne være. VM i pust&pes :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

VM i pust og pes her også.. Selv om jeg bare sitter i sofan :hoho: Her om dagen kom jeg opp trappa til stua og stoppa og pustepesa masse. Mannen bare: Vært ute å løpt eller? Jeg: Neida.. Bare lagt noen blaute klær i tørketrommelen og så gått opp trappa :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: livet som gravid altså! Det har gitt seg nå da, så er vel bare litt modning/mas/whatever.

Vet at hormonene er på plass da. Ville grine litt når jeg så bleier str nyfødt på butikken. :grine::sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Det er ikke sunt for gravide å ha tid til å tenke så mye. Magen sitter lavere enn igår, virker generelt mindre (!!) og enten har ungen snudd seg eller så er noe litt rart med bevegelsesmønsteret :klo: Jaja, lettere å puste ihvertfall! Kan hun ha festa seg kanskje? J gjorde ikke det før dagen før fødsel omtrent, og først da sank magen mer enn en mm. Ingenting på gang her altså, jeg bare ønsker meg en svangerskapsmanual som følges til punkt og prikke for psyken min sin del :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sunt å tenke for mye nei! Men jeg kjenner det igjen - hvis hun bytter stilling ser jo hele magen annerledes ut også. Noen dager føler jeg at jeg nesten kunne passert for ikke-gravid (noe jeg absolutt ikke kan :fnise: ), mens andre dager ser jeg ut som en hval-hest, som jeg fortalte mannen i går. Hvis hun ligger med hodet ned og ryggen inn mot din rygg er det ikke så rart om du føler magen har sunket heller tenker jeg, det følte i alle fall jeg da hun la seg med hodet ned her. Men ja ... En manual, eventuelt et aldri så lite display på magen som hele tiden viser en kontinuerlig og løpende oversikt over alle kroppens funksjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...