Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Bra du ringer og spør! Jeg synes det er litt vanskelig med disse bevegelsene jeg, det å hele tiden kjenne etter (hva er mer/mindre enn vanlig? Hva er vanlig rytme og når er den forandret?), og da er det godt de er ok å snakke med på føden! God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man blir jo kjent med babyens mønster etter hvert, så det blir lettere og lettere å kjenne igjen "avvik". Og om man rekker å tenke at det har vært usedvanlig stille en dag er det nok ofte en grunn til det. Ofte er babyen ekstra aktiv like etter man har spist eller drukket, fordi babyen også får en ekstra energiboost av det :) 

Og om man ikke får respons av kald drikke (med sukker), å dytte litt i magen osv kan det være greit med en sjekk. Det er ingen fasit, så man må bare bli kjent med babyen og stole på egen magefølelse. 

Synes det har tatt litt lengre tid å bli kjent med bevegelsesmønsteret til lillemor enn med J. Muligens fordi morkaken ligger på fremsiden og demper en del sammenlignet med å ha den bak. 

Men å ta jevnlige sparketester ol. hjemme for å sjekke tilstanden, det gidder jeg ikke. Har dog en boks cola og en sjokolade i skapet i nødstilfelle hvis hun plutselig skulle bli kjemperolig/stille, slik at jeg kan teste responsen før jeg ringer føden :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæææ noterer du ikke ned alle spark i en bok? :ler: 

Jeg synes forøvrig det er vanskelig med det der jeg også. Min kan ha roligere dager og da begynner man jo å lure litt når man er vandt til at den er litt bajas. Ikke kan jeg drikke søtt uansett :P Så dette med mat funker ikke så godt. Sikkert pga insulinen jeg tar ikke vet jeg. Men det som funker er strikkepinner :hoho: Blir seriøst bajasliv inni der når jeg strikker. Fatter ikke at det går an. Knøttet var nokså rolig i går, men når jeg gir den en dult i rumpa får jeg et dult tilbake, så regner jeg med alt er greit. Også skulle den jo ta igjen i dag da og være føkkings bajas :P 

Er formen din bedre nå? :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsjbæsj. Når man trodde ungen var frisk... Ble oppringt av barnehagen i dag, J var ikke helt i form. Ville helst bare sitte i fanget etter duppen sin (som var megakort), ville ikke ha mat og kjentes varm ut (men ikke feber når de målte). Så ble kort dag for ham, like greit. Ettermiddagen har vært så som så, lite mat, lite futt, lite hva som helst egentlig. Feber igjen når han ble stelt for kvelden. Mot kvelden spurte han selv om å få legge seg, tok med seg koseklut, henta nattaboka si og ropte "mamma, J lalle no". Bare å adlyde! Fyren sovnet før fortellinga var over. Han hoster stygt, håper han ikke holdes mye våken av det. Har hostesaft i bakhånd da. Æsj, var skikkelig klar for frisk unge. Er heldigvis litt bedre selv, ingen feber i dag, så har litt mer å gå på selv når han krever litt mer.

På babyfronten har litt mer utstyr ramlet på plass. Det står plutselig ei sprinkelseng ved siden av senga vår. Tenkte jo egentlig å kjøpe bedisde crib hvis vi fant en ok brukt, orker ikke kjøpe ny altså :P Men fikk ei lik seng som vi har til J (ikea sundvik) for 300 kr, så da ble det sånn. Går an å ta av ene siden, må prøve å se hvordan det blir å sette den inntil vår seng på den måten, hvis ikke får den bare stå som den er. Her-re-guuud! Snart skal det ligge en bitteliten megasøt bylt oppi der :grine: Tenkte å bestille babynest i kveld også, må bare finne et mønster jeg vil ha. :rodmer: Åh, som jeg gleder meg til å få alt på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh er beskrivende for inngangen til denne helga. Fortsatt febersjuk unge. Elendig matlyst, men drikker heldigvis godt. Ganske ok allmenntilstand, det er da noe. Egentlig skulle han overnatte til farmora i morgen, den utgår jo glatt. Jeg som hadde gledet meg til å zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz i fred og ro i mange, mange timer :ler: Neste helg da kanskje!

Dagens opptur: vekstkontroll og ultralyd :danse: 1250 gram med herlig baby. Jordmor tok en ekstra titt og det er fortsatt ei lillesøster ;) Hun lå så fint til, fikk sett fjeset hennes ganske godt, hadde vi bare hatt muligheten til 3D :fnise: Så ut som hun lå og smattet, søtnos! Ligger i hodeleie, med ryggen sin mot min venstre side, og der kan hun bare holde seg :P

Hvilestillingen er inntatt, skal se en episode med person of interest før det er natta her! God helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med syke unger gitt :sjenert:  Jeg sitter nesten og ber nå for at det er vannkopper som kommer her :P Jeg er så sinnsykt utålmodig med at han skal få de. Vil at han skal ha de når han er liten :sjenert: Og plutselig feber ut av det blå. Ingenting hoste eller snørring her i huset. God matlyst på min da. Han sovna på sofan istad med ei bolle i handa :hoho: Er jeg rar som krysser fingra for at vi våkner opp til utslett i morgen? :plystre:  Jeg har hatt vannkopper, så da er det vel ikke farlig for meg som preggozilla :nigo: 

Koselig med ul da (jeg synes det er skikkelig pes.. Men det er nok bare meg :hoho:) Hvor mye vekstkontroller skal du ha fremover? Noen spes grunn til det, eller er bare jm supergrei? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle ønske vannkopper kunne dukket opp her også, meeeen nei. Det har gått i barnehagen flere ganger, han har ikke fått en eneste prikk :ler: Skuffa! Her er det masse snørr, og hoste. Hostesaft hjelper litt, men den snørra tar jo iiiingen ende. Og han er så oppmerksom på det også. "Æsjaaa, æææææsjaaaa i sæsen!" :fnise:

Synes stort sett det er kos å få en titt, men skjønner at det kan bli pes når man har veldig mange av dem! Hvorfor, tja si det. Skal vel ha en vekstkontroll eller to når man er tjokkis fra før, men kan hende sykehuset her er ekstra spandable. Skal inn igjen 8. februar ish. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en ny titt på lillesøster - og ikke minst en ny bekreftelse på at det er en lillesøster! :fnise: Og bra alt stod bra til og at veksten er fin! Men utover det - sykt barn - bah ... Håper det går raskt over igjen, og at du i alle fall ikke blir smittet! Ha en fiiin lørdag Favole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit med en bekreftelse på kjønn :fnise: Morsomt om det plutselig er en gutt som kommer ut da!

Sykt barn ja, ugh. Jeg fikk min dose feber og verkende kropp tidligere i uka, bare litt hoste som henger igjen. Har hostet så mye at det kjennes ut som hver en muskel i hele overkroppen er strekt :laugh: Og kraftige hosteanfall som gravid... Åomaigad. Jeg er både sjokkert og imponert over denne gravide blæra mi :hoho: Takk ALLE hellige makter for at jeg ikke har tissa på meg. J er i mye bedre form, matlysta er tilbake, feberen er borte. Jeg er veldig klar for at han skal ha noen timer i barnehagen i morgen :sjenert:

Endelig er det varmt nok ute til at ungen kan sove i vogna igjen, tror han har savnet det, han sovnet med en gang jeg trilla vogna ut på altanen. Eller, varmt blir feil, men varmere. Det er ni minus, men det er en enorm forbedring fra hele resten av uka siden det har vært rundt minus 20. Så.. Ungen sover, mannen sover, jeg nyter stillheten. Her-re-gud så deilig. :daane:

Uka som kommer byr på glukosebelastning, siden jeg ikke rakk det denne uka pga sykdomskjøret, og ny fysiotime. Er det noen som har erfaring med å bruke bekkenbelte? Kan hende jeg har spurt før, men hjernen min er litt.. Teflonaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han er i bedre form! Den stillheten midt på dagen er deilig :rodmer:

Jeg brukte bekkenbelte sist, med opplæring av fysioterapeuten. Det hjalp overraskende mye! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stillheten er vanvittig deilig. Kunne nok trengt litt ekstra søvn selv, men med denne svangerskapsnarkolepsien min (seriøst, det bare MÅ være en diagnose som heter det) så sovner jeg jo rett som det er flere ganger i løpet av dagen. Nå sitter jeg heller her med varmeflaske og håper at bekkenet kan oppføre seg litt. Tror jeg må se om jeg kan få tak i et belte. Bruker man det hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor hadde belte til utlåns her hos oss, bare synd det var i størrelse miniatyr! Altså, jeg er ikke spesielt stor selv, en S/M - og ikke blitt noe særlig mye større over hoftene, men bekkenbeltet rakk bare halvveis rundt! :fnise: Stakkars JM, hun fikk litt dårlig samvittighet for å trykke potensielt kroppspress og kroppsangst på meg. Så langt strakk min erfaring med bekkenbelte seg, men hun sa i alle fall at ganske mange mente de fikk stor effekt av å bruke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig god effekt av det. Merket stor forskjell på når jeg hadde det på og ikke. Måtte ta det på i det jeg stod opp, for jeg fikk veldig vondt av å løfte opp frøkna av senga uten. Det hjalp meg også å huske på hvordan jeg skulle bevege meg for ikke å provosere frem mer smerter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får prøve det og se hvordan det går. Får et av ei venninne, forhåpentligvis får jeg hentet det i morgen :hoppe: Det er meldt mildere fremover, så håper beltet kan hjelpe nok til at jeg får gått noen små turer kanskje. Og lette husarbeidet litt kanskje, men det er viktigere å gå tur med dyret :nigo: Det er vel egentlig symfysen som er verst når jeg går nå for tiden. Har i tillegg fått den etterlengta følelsen av strømførende strikkepinner oppi utgangen til ungen. :haar: I går kveld og ved et par anledninger i dag har jeg hatt sviende menssmerter som kommer i små tak. Alle disse deilige forberedelsene kroppen skal gjennom altså :hjerte:

Unge i seng, mor i hvileposisjon i sofaen. Det ligger duplo og togdeler over ca hele stuegulvet. Gidder jeg bry meg? Ikke i kveld ass. Får ta en opprydding og sortering av leker mens han er i barnehagen i morgen. Og ti tonn klesvask. Hurra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symfysesmerter er bare såå vondt altså. Jeg kan jo ikke gå noe særlig uansett nå på grunn av kynnere og alt sånt morsomt, men hadde jeg ikke hatt det hadde jeg likevel vært mer eller mindre handicappet på grunn av symfysen. Jeg ante ikke at en så ... hva skal jeg si, lite merkbar del av kroppen kan kjennes SÅ godt! Gi rapport når du har prøvd da! :nigo: Har dere hund dere og forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lille_frosk skrev:

Symfysesmerter er bare såå vondt altså. Jeg kan jo ikke gå noe særlig uansett nå på grunn av kynnere og alt sånt morsomt, men hadde jeg ikke hatt det hadde jeg likevel vært mer eller mindre handicappet på grunn av symfysen. Jeg ante ikke at en så ... hva skal jeg si, lite merkbar del av kroppen kan kjennes SÅ godt! Gi rapport når du har prøvd da! :nigo: Har dere hund dere og forresten?

Det er helt forferdelig :haar: Og rapport kommer!

Har hund ja, ei blandingstispe på snart ni år :hjerte: Herremin hun begynner å bli gammel :sukk: Litt merkelig å ha "bare" en, har nesten alltid hatt to, men det blir ikke valp igjen før ungene er litt større. Men holder øya oppe for en voksen omplasseringshund, i tilfelle det skulle dukke opp en på magisk vis ;) dere har også hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stolene på legekontorets venterom er ikke bekkenvennlige. Glukosebelastning i dag, fifæn den gørra smaker vondt! Etterpå skal jeg se om jeg finner noe fint til lillemor ;) hun klikker vel snart i vinkel der inne av sukkersjokket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdigblandet! Anbefaler sitron fremfor appelsin. 

Lunket sukkervann? :kvalm: æsj! Nå ble jeg litt ekstra kvalm her. Håper på like fine resultater som sist, jeg er ikke helt med på å måtte føde på sykehuset tre timer unna oss :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååårri :ler:
Japp. Før disse ferdigblandingene kom (har bare prøvd bringebær, urk ) så var det lunken sukkerlake... :spy::hoho:

Krysser fingrene! Heia deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...