Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er fra åtte dager før termin og seks uker videre :ler: Han må stille for å kunne ta jobben han har fått tilbud om. Frem til kursstart har han jobb gjennom nav, og kurset er via dem for å få ham tilbake i jobb og vekk fra aap, forhåpentligvis for godt. Så han har liksom ikke noe valg.

Vi har jo visst helt siden han fikk denne muligheten at det kunne bli tett opp mot termin osv, men SÅ tett hadde jeg ikke sett for meg. Kursstart er samme dag som menstermin faktisk. Svigermor har sagt tidligere at hun gjerne tar ut ferie for å stille opp, hun bor 10 min unna. Mamma og pappa bor halvannen time unna, og vet at de også stiller opp alt de kan.

Timinga suger som bare det, men vi har jo ikke noe annet valg. Hadde det vært under andre omstendigheter for hans del hadde saken vært en ganske annen og vi ville gjort alt for å unngå det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J kom åtte dager før, så håper lillemor kan slå ham med et par dager. Får knaske bringebærbladkapsler som det skulle vært sjokkis og ha like mye sex som når man prøver å bli gravid :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første mars, sooool og :strix: Deilig å se sola krype over fjelltoppene mens jeg kjører J til barnehagen. Selv om dette er en slik dag jeg gjerne skulle hatt ham hjemme, tatt ham med på tur, tent bål og kosa oss ute. Håper på like fine dager ei helg i nær fremtid slik at vi kan dra ut alle tre :Nikke: 

Ble vekt av en liten fyr litt over halv sju som kom inn til meg og sa "mamma, stå opp no". Best å høre etter sjefen ;) Men mens jeg gikk på badet sa han "ha det! Ska lalle litt", og så la han seg i senga mens han gliste og lagde snorkelyder :ler: Fikk sminke meg i fred da. 

Har fått på en vask med babytøy (hello hormonellamams :grine:), spist frokost og når klesvasken er ferdig tenker jeg at jeg og dyret skal nyte finværet på fjellet :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

God første vårdag :strix:

Begynner absolutt å merke at det er lysere dager her nede også, så jeg tviler ikke på at det hjelper oppe hos deg!

Så skjønn, da! :ler:

Bittebittebittesmå klær, sammenlignet med det de digre slampene av noen to-tre-åringer bruker :rodmer:

Kos deg masse på tur! :sol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg på tur! :klem: Og håper det ordner seg med det kurset til mannen. Maks uflaks! Trives han ellers i jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tekola skrev:

God første vårdag :strix:

Begynner absolutt å merke at det er lysere dager her nede også, så jeg tviler ikke på at det hjelper oppe hos deg!

Så skjønn, da! :ler:

Bittebittebittesmå klær, sammenlignet med det de digre slampene av noen to-tre-åringer bruker :rodmer:

Kos deg masse på tur! :sol:

 

Veldig deilig med lysere tider :hoppendeglad: Kan ikke beskrives!

Disse små klærne ja.. Herregud.. Blir helt rar av å henge de opp :fnise:

52 minutter siden, La Traviata skrev:

Kos deg på tur! :klem: Og håper det ordner seg med det kurset til mannen. Maks uflaks! Trives han ellers i jobb?

Veldig uflaks, men han må jo bare dra, det er umulig å utsette det. Han trives godt foreløpig, blir nok enda bedre når han får tatt unna kurset og kan ta på seg flere oppgaver :Nikke:

* * * * *

Fem km tur i snegletempo unnagjort, her-re-gud :daane: Godt og vondt på samme tid. Og litt nedtur å bli forbigått av pensjonister :ler: Men så deilig å komme seg ut i sola :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå fin mage :hjerte: 

Og er det ikke typisk med dette kurset da? Uff så utrolig kjipt! 6 timer unna? :( Men han har fri i helgene eller? Hva skjer med fødsel da da? Kan du risikere å føde alene? Eller får han fri til å være med om han rekker? Man har jo krav på to uker fri i forbindelse med fødsel, gjelder ikke det når man er helt ny i jobben? :/ Kjedelige greier! Får satse på påskebebis :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :klemmer: 

Han har fri i helgene ja, så han kan komme hjem da :) Risikerer i aller høyeste grad å føde alene. Men kan alltids få mamma hit som fødestøtte hvis jeg føler behovet, tror riktignok at jeg heller er alene enn med noen andre enn mannen. Han kan være 10% borte fra kurset uten at det får noen konsekvenser for å få sertifikatene i boks. Hadde han vært på jobb hadde han fått fri som vanlig i forbindelse med fødsel, men siden kurset og avsluttende prøver må tas innen mai for at han kan ta jobben videre kan han ikke utsette noe :s Noe skal det da være :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykken er å tilbringe halve natta på en madrass på rommet til J fordi han begynner å spy :hjerte: Vært oppe i halvannen time og allerede rukket tre klesskift, ikke inkl fjerning av nattas pysj :laugh:

Jeg elsker NRK super appen på tv'en, bare nevner det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :klem: heldigvis har det ikke kommet så mye mer utover formiddagen, håper det blir en kortvarig affære. Han er råfornøyd med ritzkjeks og eplejus blandet med farris da :ler: Går rundt og sier "mmmm, æplesjus e godt i magen" :fnise: Har lagt ham ut i vogna nå, håper på en brukbar dupp. 

Man blir effektiv med sjuk unge da. Klesvasken forsvinner i et forrykende tempo og leker ryddes unna for å slippe å vaske dem etter sykdommen har forlatt heimen. Noe godt kommer det da ut av dette!

På rugefronten skjer det ikke så mye igrunn. Har hatt en god del menssmerter og murringer de siste dagene, i kombinasjon med kynnere og nedpress. Tar imot alle modningstegn jeg kan få akkurat nå.

Med 34 dager igjen til termin prøver jeg på ei tippeliste for fødsel!

22. mars - Grastusta

29. mars - menstermin (og dagen mannen reiser....), Tekola

02. april - LaTraviata, lille_frosk

(05. april - mannens bursdag).

06. april - oultermin.

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Har litt lyst til å tippe 8. april soden det er bursdagen min, men for din skyld velger jeg heller å tippe 22. mars :) 

God bedring til søte J!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker både 8. og 2. april, dessuten er det helg da slik at mannen kan rekke det :hoho: Men for hans del er sikkert 22. mars perfekt! Er det ikke fullmåne i den tida der også? :klo: Tror det. Ettersom J var litt slappfis når han ble født 39+2 har jeg drømt om fødsel enda nærmere termin denne gangen. Samtidig har jo dette svangerskapet vært veldig annerledes, så håper lillesøsteren har et litt bedre utgangspunkt sånn sett, uansett når hun velger å komme.

Familien er veldig innstilt på å stille opp fremover. Svigermor har allerede sagt ifra på jobb at hun kan bli nødt til å ta ut noe ferie på kort varsel, hun tar vel med seg strikketøy, kokkekunnskaper og superbestemorskills og flytter inn her :ler: Mamma vet jeg stiller opp på sekundet ved behov. Svigerfar derimot sa noe i retning av "tror jeg gjør mer skade enn hjelp, jeg tør jo knapt å holde en baby" :laugh: han ser realistisk på ting i det minste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

:ler: Så herlig selvinnsikt svigerfaren din har! 

God bedring til J! :kose:

Jeg har en ting for tallet 29, så det blir 29. mars, altså, beklager :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le når mannen fortalte hva han hadde sagt :ler: Er ikke uenig med fyren heller! Han bærer veldig preg av å være enslig mann på 70 år som har bodd alene alt for lenge. Jeg trenger ikke enda en person å rydde etter. Da tar jeg heller svigermor som rydder etter meg, og lager mat på kjøkkenet mitt :fnise:

29. er helt sikkert en fin dag for verpings! Mannen får bli sur på deg om du tipper rett :P 

Takk for god bedring ønsker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 2. april - du får min termindato! :fnise: Det er en ordentlig pen liten dato nemlig, 02.04.16 - dessuten er det en lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...