Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Gjest Tekola

I see! Da skjønner jeg hvorfor jeg surra :fnise: 

Det er sant! Mannen min vokste opp med en fantastisk blandings, det var bare det beste fra alle. Men to av kullsøsknene ble avlivet innen de var tre, de var rett og slett bare såpass skrudde at de ikke fungerte, uansett hva man prøvde. Så man vet aldri hva man får :P

Håper dere har henne i mange år til :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror vår er den eneste igjen fra et kull på syv. Mye mentale issues. Eller... Det er en veldig krevende miks og hun som hadde mora var ikke kresen på hvem som fikk valper. Tror ikke alle hadde sett for seg hvor mye jobb det er med en hund hvor tre av fire raser i blandingen er brukshundraser. Vi fikk oss en del overraskelser vi også, og det tok sin tid før vi fant et aktivitetsnivå vi alle kunne leve med. De årene vi var mest aktive med lydighet og bruks krevde en god trening at hun hadde vært på tur (helst løs) i en times tid i forkant. Å dra rett på trening var håpløst, da var hun så heit i toppen at hadde jeg sagt "sitt" hadde hun vel hoppet til månen. 

Nå vil hun helst bare løpe etter pinner og daffe i skogen. :ler: Mens jeg drømmer om gjennomgang av lydighetsprogrammer, lange dager i sporskogen og drakamp på bakkenivå i gjørma :nigo: Hundebonanza... Når jeg først setter i gang blir jeg aldri ferdig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker at du skriver om hund her også! :nigo: I et tidligere liv trente jeg også veldig aktivt og ambisiøst med mine, både bruks og konkurranselydighet, men nå blir det jo bare kos og turer. Det er en tid for alt! Men et liv uten hund altså ... Uaktuelt! 

Håper du føder i dag forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et liv uten hund... Jeg blir faktisk uvel av tanken :haar: Jeg har en oppdretter i sikte med en særdeles spennende kombinasjon under planlegging. Jeg er så sur for dårlig timing :ler: Men det blir vel tid til valp og aktiv trening igjen om noen år. Håper jeg. :) I mellomtiden er friluftsliv med familie og dyr heeeelt ok :nigo: 

Jeg vil gjerne føde i dag, men tror ikke ungen er enig. :jolie: Slikt lar seg visst ikke styre av tankekraft :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt gravid 🐳 Vel overstått jordmortime. Alt greit med både mor og baby, og lille har festa hodet :hoppe: Sikkert derfor magen har sunket litt, deilig er det ihvertfall. Blodtrykket ligger litt i øvre sjikte, men ingen proteiner. Jordmora mi jobber på sykehuset også, så neste kontroll blir der. Helt greit ;) Spurte om modningssjekk, men hun ville vente til tirsdag. Da kunne hun røske litt for å prøve å få i gang noe også. Helt greit for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.3.2016 at 12.15, Favole skrev:

Et liv uten hund... Jeg blir faktisk uvel av tanken :haar: Jeg har en oppdretter i sikte med en særdeles spennende kombinasjon under planlegging. Jeg er så sur for dårlig timing :ler: Men det blir vel tid til valp og aktiv trening igjen om noen år. Håper jeg. :) I mellomtiden er friluftsliv med familie og dyr heeeelt ok :nigo: 

Jeg vil gjerne føde i dag, men tror ikke ungen er enig. :jolie: Slikt lar seg visst ikke styre av tankekraft :P 

Så kjedelig med dårlig timing altså!! Men det kommer andre tider! Jeg er veldig lite glad i valpetiden, og bare tanken på å kombinere det med baby .... :haar: Heldige barna som får vokse opp med hund da! :nigo: 

Bra det gikk fint på kontroll i dag, og håper ikke du rekker kontroll på tirsdag! Det hadde jo vært veldig hyggelig om påskeharen kom med bebis til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, lille_frosk skrev:

Så kjedelig med dårlig timing altså!! Men det kommer andre tider! Jeg er veldig lite glad i valpetiden, og bare tanken på å kombinere det med baby .... :haar: Heldige barna som får vokse opp med hund da! :nigo: 

Bra det gikk fint på kontroll i dag, og håper ikke du rekker kontroll på tirsdag! Det hadde jo vært veldig hyggelig om påskeharen kom med bebis til deg?

Vi hadde unghund når J var baby, det var ille nok :ler: Var jo overbevist om at jeg aldri kom til å bli gravid, så vi satte oss på liste hos oppdretter. En måned etter vi kom hjem med dyret ble testen positiv :hoho: Særdeles dårlig kombo! 

Jeg vil heller ikke rekke kontrollen på tirsdag, men jeg må sikkert booke overtidskontroll og full pakke :fnise: Håper på litt action snart. Mest fordi jeg vil komme hjem med baby før mannen reiser, i all hovedsak for J sin del. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullmåne i dag, det må vel bety fødsel :ler: Innafor å krysse fingrene litt ekstra? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det er helt lovlig å krysse fingrene :ler: 

Pøka på, bestill indisk, løp i trapper, drikk kanelte og ta vårrengjøringen? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem: spise en hel fersk ananas. Med kanel og chili på. :opplyser:

Barnehagen stenger 12 idag, så da ble det hjemmedag. Nydelig vær da! Skal snart bortover til ei venninne og la ungene leke før dupp. Vet du er småbarnsmor når avtaler legges til denne tida av døgnet :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedpersonen er enn så lenge veldig laidback til hele konseptet :fnise: Mor har hatt litt ekstra chili i kjøttsausen til dagens middag i håp om at hun får litt fart på seg. Neida. Joooda. Oh well, hun kommer når hun kommer. Skjønner egentlig ikke at jeg gidder å bruke energi på all denne ønsketenkninga, og hver dag ekstra i magen fremover har hun jo bare godt av. Hadde jeg bare kunnet slå av denne utålmodighetsknappen baki nakken.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde nesten noe kom til å skje i går kveld, meeen nei :laugh: Hadde ganske sterke og regelmessige sammentrekninger, ga seg ikke når jeg dusja osv., men etter noen timer så bare "æh, vi kan vente litt til". Føler meg lurt :P 

Stod opp til masse snø i dag, så vi må vel komme oss ut for å leke litt om en stund. Akkurat nå ser vi brannmann sam mens jeg kjenner på lillemor som hikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææh, mannen hadde booket barnevakt for kvelden, mini ble nettopp henta av farmora. Såå.. Rier? Yes plz. :nigo: Fyren hadde knapt tid til å gi mora en kos før han dro, bare ropte "hurra, jaaa! Farmor! Hade-babaj!" Og løp nedover innkjørsla for å komme seg fortest mulig inn i bilen :ler: 

Det ble akutt tomt her. Ska rydde litt, pakke ferdig fødebagen, spise god middag og zzzzzzzzzzzz. Åkei, aller helst vil jeg føde. Men jeg gidder ikke tenke tanken. Fikk ikke en eneste kynner engang av å rydde innkjørsla for snø i formiddag :jolie: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel kunne kalles mammasyndrom å våkne kl syv når man har muligheten til å sove så lenge man vil :laugh: Men en god natts, uavbrutt!, søvn har vært helt magisk. La meg med relativt vonde sammentrekninger som kom med ca åtte minutters mellomrom, men den senga vår er tydeligvis riedempende. :P I natt sover jeg på sofaen!

Det har uansett vært deilig å starte dagen med å slumre i senga, bruke lang tid på badet, lage god frokost, drikke te og bare ta alt i snegletempo. Men nå som jeg er ferdig med det kan J godt bare komme hjem igjen :ler: 

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tippeliste!

22. mars - Grastusta

23. mars - FrøkenStrøken

25. mars - kaffemor

28. mars - boks, Blondie65

29. mars - menstermin, Tekola

01. april - Sushi

02. april - LaTraviata, lille_frosk

(05. april - mannens bursdag).

06. april - oultermin.

:hoppe:

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 28.mars. Men håper på 5.april som også er min bursdag :fnise: 

så deilig med rolig morgen :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notert :nigo: 

Gledet meg SÅ til å få hjem J, får melding fra svigermor og tenkte "yes, nå er de på vei". Og joda, de var på vei, men i motsatt retning. De tok like greit turen til Sverige (svigersøster og familien befinner seg på hytte rett over grensa). Tipper han koser seg maks :) Selv om mammaen får hjertet litt i halsen da, men han er i gode og trygge hender. 

Jeg har i det minste fått pakket ferdig, duppet litt på sofaen og kjent litt på murringer og litt kraftigere tak. La dette være godt for noe da vel! 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...