Gå til innhold

Favolisheimen


Favole

Anbefalte innlegg

Det første jeg tenker om føding på en lørdag er "lørdagsbarn blir sjelden trette", gjett hvilken dag J er født :hoho: Men jeg tar den altså, no problemo!

* * *

Formiddagen gikk egentlig ganske greit, ikke noe mer oppkast på lille fyren, men matlyst på bunn og han var ferdig med å drikke æplesjus. Helt til pappaen kom hjem fra jobb og han ble såå glad at han løp og hoppet rundt i ring, og kastet opp. Men det var også siste gangen for i dag, og til kvelds fikk han faktisk i seg nesten to skiver. Jeg holdt pusten når han kom med en rap like etterpå, så for meg ekkelt brød overalt :laugh: Sliten liten type, han ba selv om å få legge seg like før sju, og sovnet kjapt etter lesing og dandering av hundre tusen bamser i senga. Håper jeg slipper å våkne til "ånei, ææææsja" iløpet av natta :PFøler meg litt uggen sjøl, men jeg har ikke vært flink til å spise i dag, så skylder på det. Høygravid + spysyke = neitakk. :riste: 

Sendte mannen på helsekosten i dag for å kjøpe bringebærbladkapsler. Begynner med en litt lavere dose enn anbefalt og trapper opp når vi passerer uke 37 neste helg. :) Jeg er ikke helt inneforstått med hvor nærme termin jeg faktisk er, haha! Med J telte jeg minuttene omtrent. Godt, men litt rart, å føle på en helt annen ro denne gangen. Alt av klær er vasket og lagt på plass, må bare få vasket trekket til bilstolen og vippestolen. Mannen skal få montere isofixfestene og basen til bilstolen i løpet av helga. Vugga står hjemme hos mamma og pappa, de kommer med den etter hvert. Venter bare på babynestet, det kommer vel rundt påske tror jeg. Sær, sær følelse. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt tidlig å håpe på bedring tror jeg.. Ble rundvask av unge og seng mellom ett og to i natt. Mistenker at han har drukket litt vel mye fra vannflaska han har på rommet sitt, når jeg kom inn i natt satt han i DEN dammen med oppkast :haar: Mannen er så veik når det kommer til slike ting, tror han sleit litt med å vaske J mens jeg vasket rommet :ler: Men hadde vi bytta oppgave hadde nok jeg måtte vaske etter den største fyren også, haha. 

Sofa og tegnefilmer står på agendaen i dag, han er virkelig ikke i form. Prøver å leke litt innimellom, men gir seg fort igjen. Heldigvis ikke kastet opp noe mer siden i natt. Prøver å unngå store maskiner og rundballepressing på YouTube da, jeg blir gal :ler: Til og med poppeloppane hadde vært å foretrekke, men de var visst vekke fra NRK super :glare: Tror dette kan bli en lang dag.. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg er også skikkelig veik på sånne ting, akkurat oppkast tar bare knekken på meg altså! Jeg håper det endrer seg :fnise: Stakkars liten, jeg håper virkelig ikke han smitter deg altså ... Ikke noe greit med omgangssyke som høygravid tror jeg! 

Og hva?? Synes du ikke det er gøy med rundballepressing og store maskiner altså?? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I små mengder er store maskiner, rundballepressing, slåttonn på Jæren osv G U L L :hjerte: Men to dager i strekk..... :daane: I dag er visst kran tingen , litt avveksling fra traktor, gravemaskin og dumper :hoho: Gleder meg til mannen kommer hjem, da skal øya lukkes noen minutter!

Formen hans er stigende, ikke noe oppkast enn så lenge, og litt matlyst. Han spør mest etter frukt og eplejus med farris, helt greit. Jeg var ganske kvalm i natt, men kjenner ikke noe nå, håper jeg slipper unna. Har nemlig tenkt å spise uante mengder taco mens vi ser Vikings i kveld :ler: Og man kan ikke kaste bort en god fredag til å henge over doen. Evt sitte på do med bøtte i fanget. Den megagravide blæra mi har ikke sviktet meg enda, men om jeg begynner å spy vet jeg ikke om jeg vil vite hvor holdbar den evt ikke er :laugh: 

God helg alle dere fine damer! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :klemmer: Fortsatt ikke kommet noe mer, så jeg krysser alt for at vi er ferdige for denne gang! Fyren er i seng, jeg skal snart koke meg i dusjen før det blir taco og sikling etter Travis Fimmel (okeida, følger litt med på serien også..).

Mye murringer og kynnere i kveld, lillemor strekker veeeeldig godt på seg mellom slagene. Ifølge jordmor bærer jeg veldig på langs, merker at det begynner å bli litt lengde på frøkna! Vekstkontroll på mandag, spent på hvordan det ligger an nå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud du skal snart føde du også :danse: mistet helt tidsbegrep etter jeg poppa ut denne ungen :ler: så gøy med siste forberedelser da.

Godt J er blitt bedre. Høygravid og spysjuka må være ille!! Synes det var ille nok å spy under fødselen jeg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Kakaoen skrev:

Herregud du skal snart føde du også :danse: mistet helt tidsbegrep etter jeg poppa ut denne ungen :ler: så gøy med siste forberedelser da.

Godt J er blitt bedre. Høygravid og spysjuka må være ille!! Synes det var ille nok å spy under fødselen jeg 😂

Sjukt å snart være ferdig :bond: Og moroa kan begynne :lur: 

Jeg vil ikke tenke på hvordan det må være med spysyke som høygravid. :haar: Jeg nekter å bli sjuk :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, spysyke som høygravid må en bare unngå! Mamma hadde det to uker før broren min kom, etter å ha blitt servert mat av svigermora - som etter måltidet proklamerte at hun hadde ligget og spydd hele natta, og ønsket kred for å ha laget fest når hun var utslitt og klein. Ungen hadde omtrent kommet opp av halsen, og det var ikke å anbefale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spysyke og høygravid :haar: Høres ut som et sant helvete. 

Tror jeg hadde begynt å grine av sinne og frustrasjon om det der hadde skjedd med meg FrøkenStrøken. Blir smågal av folk som ikke skjønner at de er smittsomme og at de må ta hensyn. Jeg har noen sånne kollegaer, som alltid kommer på jobb og snakker om at de har spydd hele natten :P noe som resulterer i at de alltid smitter noen andre og runden er i gang.. 

Håper J er blitt frisk som en fisk nå, og at helga blir fin :) Tenk, nå er det ikke lenge igjen før du er tobarnsmor :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig er vi friske hele gjengen! Guttungen er i kjempeform, sett bort fra inteteksisterense matlyst, men den kommer seg vel. Såå godt å slippe å stå opp midt i svarteste natta for å tørke spy :ler: 

Jeg kjente et lite behov for pause i dag, mannen ville ha en tur over grensa for å handle, J hadde neppe orket å sove i bilen. Løsning: svigermor. Vel informert om smittefare, men det var ikke noe problem. Så de har kosa seg ute noen timer i dag mens vi var borte, veldig - veldig godt. Litt dårlig samvittighet for behovet for pause, men to dager hjemme på isolat er tungt :sjenert: Men han har da ikke vondt av det, vinn-vinn egentlig.

Skjønner forresten godt at folk prøver å kjøre ekstra mye på humpete veier for å prøve å trigge fødsel.. Hadde sammentrekninger ca hele tiden når vi kjørte til og fra :laugh: Får håpe det er litt is igjen på veiene om et par uker, skal kjøre dagen lang om nødvendig, haha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+0 :hoppe: Bare en uke til, så er vi forbi prematurgrensa. Ikke at jeg har vært i noen faresone, men man har det jo bittelitt i tankene likevel.

Det ble etter hvert en ganske fin og brukbar søndag. Startet dagen med mye kynnere og ubehag, kjedelig for guttungens del. Så på hele fyren at energinivået er tilbake til det normale og at han var klar for å komme seg U T ! På et tidspunkt la han seg ned på gulvet, sukket og rullet inntil bikkja. Er sikker på at de leste hverandres tanker og at de gikk noe i retning av "ho der, ho e så kjedelig!! Kor finn vi ei ny ei?". Men etter en dupp for både mini & mor gikk vi ut noen timer og gliset vokste seg bare større og større. Og samvittigheta mi lysnet en del den også ;) Får svi litt for det nå med stivt bekken, men jeg vil påstå det var verdt det. Avsluttet ettermiddagen med å lage pizza sammen, han fikk hjelpe til med å legge på (og kvalitetsjekke ;)) fyllet, og han spiste mer enn han har gjort hele resten av helga omtrent. Kjøkkenassistent i form av megasøt toåring, alle skulle hatt en sånn en :nigo:

I dag er det ett år siden jeg valgte å avlive den ene hunden vår. Det føles som i går. Jeg kan fortsatt høre at hun kommer løpende mot meg når jeg kommer inn ytterdøra (ikke lyden av poter, men den deilige staffegryntinga :hjerte:), hver gang jeg legger meg ned på sofaen venter jeg på at 14 kg muskelhund skal lande oppå magen min etterfulgt av et tungt, tilfreds sukk når hun fant en god stilling, turselen hennes henger fortsatt på plassen sin i yttergangen.. Shit som jeg savner det dyret!  :grine: Men valget var det eneste riktige. Følger med på aktuelle oppdrettere og det er en del spennende kombinasjoner som skal gjøres i året som kommer, men valp av et slikt kaliber og baby var liksom ikke helt optimalt. Det er spennende å følge med da, håper bare jeg ikke må se på fra sidelinjen så alt for lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Hurra, hurra, stadig nærmere målet! :hoppe: 

Så bra at dere kom dere ut litt, det gjorde ikke vi :ler: 

Aww :sukk::kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 36 uker, bare noen få uker igjen, jo! :daane:

God klem til deg, det kan ikke ha vært noe enkelt valg med hunden. Håper det kommer nye sjanser etter hvert! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende kort tid igjen :ler:

Takk! Det blir flere muligheter, men det bør vel stemme høvelig greit overens med unger osv :P Særlig om vi skal ha valp igjen. Holder øynene vidåpne i tilfelle det dukker opp en omplasseringshund fra et bra oppdrett, som ikke omplasseres pga ti tusen issues.

Redebyggemodus! Behovet for å få hjemmet klart for baby har absolutt meldt seg, så det sorteres, ryddes og vaskes i alle kroker. I sneglefart, men det går i det minste fremover. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekstkontroll av lillemor viser gjennomsnittlig baby på ca 2,7 kg :rodmer: Begynner å bli trangt der inne, så det var ikke så lett å se noe mer enn det som skulle måles. Satt opp til ny kontroll i uke 40, men håper liksom at jeg slipper den :P

Fikk den nydelige gaven i posten i dag, søsteren min har kjøpt babynest til oss, og det var bare såå fint! :hjerte: Gleder meg SÅ til å ta det i bruk :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hjemmet er snaaart klart for lillesøsters ankomst :bond:Og med tanke på hvor mye vonde sammentrekninger jeg har hatt de siste dagene er det helt greit å føle seg ganske så klar. Ikke at det må være skinnende rent før hun kan komme, men det trengs en aldri så liten vårrengjøring :P Har begynt å fylle fryseren med litt diverse bakst, greit å ha liggende. Men tror ikke det blir så mye som planlagt. Det kjennes at det er fire uker igjen til termin for å si det mildt, er trøtt, sliten og det meste føles veldig tungt. Blir liggende en del våken gjennom nettene pga sammentrekningene, så føler meg helt vranga når J vil stå opp :Gjesp: Da er det godt å kunne sove litt på dagtid.

Dere som har fått modningsakupunktur, hvem har dere vært til, jordmor på helsestasjon, føden eller noen andre? Tenkte å spørre jordmor på neste kontroll, men den er ikke før om to uker.

* * *

Slenger inn tippelista på nytt igjen, bare for min egen underholdning i tilfelle noen vil komme med gulldatoen :P

22. mars - Grastusta

23. mars - FrøkenStrøken

25. mars - kaffemor

29. mars - menstermin (og dagen mannen reiser....), Tekola

02. april - LaTraviata, lille_frosk

(05. april - mannens bursdag).

06. april - oultermin.

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror 23.mars - for da får du forhåpentligvis komme hjem til påskeaften! Og alle du kjenner kommer til å gi deg påskeegg.. :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...