Gå til innhold

Massaker på IKEA i Sverige

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tråden ryddet for avsporing og brukerdebatt

Nordvesta, mod.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er jo fordi barberbladene er så dyr, og ikke primært fordi de frykter at noen skal skade seg på dem.

Anonymous poster hash: 081d1...46d

Det var ikke det jeg trodde, men okei :)

Skrevet

Spiller det noen rolle hvilken religiøs bakgrunn de to mistenkte har? De fleste som flykter fra Eritrea rømmer fra en tvungen og veldig brutal militærtjeneste - som varer på ubestemt tid. Landet er gjennomsyret av brudd på menneskerettighetene. Ikke vet jeg hva som skjer med hodene til folk som lever i konstant frykt og grusomheter, men it ain't good. Tydeligvis.

Det er mange afrikanske land som kan være gode å leve i, bedre enn Eritrea, så det er ingenting som rettferdiggjør at de kommer til Europa. Absolutt ingenting, de som kommer til Europa er velferdsflyktninger.

Anonymous poster hash: fc722...f82

• Liker 2
Skrevet

Eeehhh, ja har vært der, men har aldri lagt merke til det og trodde ikke det var vanlig. Slik som at de fleste butikker låser inn barberblader. 

Barberblader er, dersom man ser bort fra noen av medisinene som nå selges over disk, den dyreste varen i forhold til størrelsen og ekstremt attraktiv for naskere.

Før fikk sånt henge i fred, men ikke nå lenger.

Det er også en grunn til at kondomer henger ved kassen, de koster også relativt mye. 

Jeg jobbet i butikk mens jeg studerte, der var det så mye nasking at vi måtte ha vaniljestengene bak disk for at de ikke skulle bli tatt..

Anonymous poster hash: a626d...42b

• Liker 2
Skrevet

Da må man jo skille mellom typer av innvandring også. Er en god del som kommer her som arbeidsinnvandrere - dette er jo mennesker vi er avhengige av; all den tid nordmenn bare vil jobbe i oljen og ikke på sykehjem liksom.

Feil det også. Du mener at Norge sto stille før 2005? Faktum er at arbeidsinnvandrere betaler også inn kun 50-60% i skatt per innbygger av det nordmenn gjør. Men de bruker minst like mye velferdstjenester. 

Faktum er at Norge taper penger på arbeidsinnvandring, fordi innvandrerne er mindre produktive enn nordmenn. 

• Liker 2
Skrevet

Feil det også. Du mener at Norge sto stille før 2005? Faktum er at arbeidsinnvandrere betaler også inn kun 50-60% i skatt per innbygger av det nordmenn gjør. Men de bruker minst like mye velferdstjenester. 

Faktum er at Norge taper penger på arbeidsinnvandring, fordi innvandrerne er mindre produktive enn nordmenn. 

Jaha. Så du mener vi bare burde sende de ut av landet? Og la aldershjem etc. bli enda mer underbemannet enn de er i dag? Smart.

Skrevet

Infinite Mass, en svensk rapgruppe, rappet om dette i låten "massacre"....noe mafian. Illuminiati.

Skrevet

De hadde faktisk en ganske kul låt..Digresjon, men la oss tenke tilbake da litt svensk rap var noe naivt og artig.

Skrevet

Jaha. Så du mener vi bare burde sende de ut av landet? Og la aldershjem etc. bli enda mer underbemannet enn de er i dag? Smart.

De fleste som kommer hit (muslimer) ønsker ikke å jobbe på aldershjem. Der er det nakenhet og begge kjønn. I tillegg så trenger de jo selv ofte helestjenester.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/asyl-debatten/ssb-innvandring-loenner-seg-ikke/a/10070560/

Anonymous poster hash: 9d80e...e96

• Liker 2
Skrevet

Ser du nyter å bedrive sarkastisk spam, men du kan jo ta hun hr sine ord for det. Hun må vel være god nok for deg. Her har du facebook på henne, samt et lydspor som kanskje kan gjøre det enklere for deg å høre gjerningsmannen rope allah Akhbar.
Mirjam Tapper Det såg ut som om huvudet skiljts från kroppen. Såg en kvinna liggande på golvet och det stod att IVA-sköterskan inte gjorde några räddningsförsök.

Jeg kan bare forholde meg til det jeg ser og hører. Hvis du legger ut en link til et bilde der man knapt kan avgjøre om det er et menneske eller en tepperull som ligger på gulvet, og en video der man ikke kan høre annet enn at det ropes ett eller annet, så kan jeg vanskelig si meg enig i at det har foregått en halshugging og at gjerningsmannen derpå ropte Allah'u akhbar.

Det er i grunnen så enkelt som det.

• Liker 2
Skrevet

Barberblader er, dersom man ser bort fra noen av medisinene som nå selges over disk, den dyreste varen i forhold til størrelsen og ekstremt attraktiv for naskere.

Før fikk sånt henge i fred, men ikke nå lenger.

Det er også en grunn til at kondomer henger ved kassen, de koster også relativt mye. 

Jeg jobbet i butikk mens jeg studerte, der var det så mye nasking at vi måtte ha vaniljestengene bak disk for at de ikke skulle bli tatt..

Okei :)

Skrevet

Underbemanning på sykehjem bunner ikke i at "ingen nordmenn vil jobbe på sykehjem så vi må ha innvandrere som tar den jobben." Den handler hovedsaklig om kommunal økonomi, altså det finnes ikke penger til å bemanne sykehjem etter behov, samt mangel på faglært arbeidskraft. Faglært. Det er nok ikke slik at alle innvandrere som kommer hit er faglærte innen omsorgsyrker.

Anonymous poster hash: 7616d...e72

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke underbemanning på de fleste sykehjem. Det er den bemanning som det er satt til å være. At vi mener det er for få, er en annen debatt. Uansett. De eldre skal ikke måtte slite med språk problematikk, frykt osv. kun fordi vi skal være PK og ta inn en hel gjeng med mennesker fra fremmede kulturer som vi ikke vet noe om. Det og sette en gjeng ukvalifiserte mennesker som ikke kjenner Norsk kultur til og stelle våre eldre og syke, er et overgrep.

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan bare forholde meg til det jeg ser og hører. Hvis du legger ut en link til et bilde der man knapt kan avgjøre om det er et menneske eller en tepperull som ligger på gulvet, og en video der man ikke kan høre annet enn at det ropes ett eller annet, så kan jeg vanskelig si meg enig i at det har foregått en halshugging og at gjerningsmannen derpå ropte Allah'u akhbar.

Det er i grunnen så enkelt som det.

Du kan bare forholde deg til det du vil se og det du vil høre, mener du vel.

• Liker 1
Skrevet

Du kan bare forholde deg til det du vil se og det du vil høre, mener du vel.

Nei, jeg mener at hvis det kommer faktiske opplysninger om at påstandene om at gjerningsmannen hyllet allah og at kvinnen ble halshugd, så kommer jeg til å forholde meg til det. Men jeg har ikke sett noen av delene så langt.

• Liker 1
Skrevet

Politiet skulle nå bevokte asylmottaket hørte jeg på P4.

Første innfallet var at svenskene rundt skulle bli tryggere, men så kommer det frem at det er ayslsøkerene som skal beskyttes mot svensker :fnise:   

Og svenske myndigheter frykter at "Onde mennesker" (sitat) skal utnytte situasjonen.

Hvem er disse "onde" og hva skal til å bli kalt ond i Sverige for tiden??

oh the irony.

Om dette er en terrorhandling eller ikke er ikke godt å si. det finnes minst 5 definisjor. Men at to tilfeldige uskyldige mennesker blir bestialsk drept i en butikk uten forandledning er ihvertfall egnet til å skape frykt i befolkningen og da er man vel inne på hensikten med terrorisere vil jeg anta...

Anonymous poster hash: 58e7e...a44
  • Liker 3
Skrevet

Det er ikke underbemanning på de fleste sykehjem. Det er den bemanning som det er satt til å være. At vi mener det er for få, er en annen debatt. Uansett. De eldre skal ikke måtte slite med språk problematikk, frykt osv. kun fordi vi skal være PK og ta inn en hel gjeng med mennesker fra fremmede kulturer som vi ikke vet noe om. Det og sette en gjeng ukvalifiserte mennesker som ikke kjenner Norsk kultur til og stelle våre eldre og syke, er et overgrep.

Vel, i så fall må norske kvinner føde flere barn... som i grunnen var poenget mitt. Ironisk at det da går en debatt i media for tiden om at kvinner som får barn er egoistiske. Om du har vært på et sykehjem i det siste, så vil du raskt se at svært mange som jobber der er utlendinger. En i familien min er avdelingsleder på et eldrehjem, og hun sier at kommunikasjon på jobben er blitt en utfordring (både mellom pasienter og kollegaer), da så mange ikke kan norsk.

Skrevet

Vel, i så fall må norske kvinner føde flere barn... som i grunnen var poenget mitt. Ironisk at det da går en debatt i media for tiden om at kvinner som får barn er egoistiske. Om du har vært på et sykehjem i det siste, så vil du raskt se at svært mange som jobber der er utlendinger. En i familien min er avdelingsleder på et eldrehjem, og hun sier at kommunikasjon på jobben er blitt en utfordring (både mellom pasienter og kollegaer), da så mange ikke kan norsk.

Ja Norske kvinner må føde flere barn og ikke bare tenke på karriere. Dette har vært kjent i mange år nå. Det som skjer er at vi blir færre Norske her i landet, et resultat av at likestilling og kvinnekamp har gått alt for langt. Ellers har ditt familie medlem helt rett.

Skrevet

Nei, jeg mener at hvis det kommer faktiske opplysninger om at påstandene om at gjerningsmannen hyllet allah og at kvinnen ble halshugd, så kommer jeg til å forholde meg til det. Men jeg har ikke sett noen av delene så langt.

Er ikke et lydklipp en faktisk opplysning?

• Liker 2
Skrevet

Ja Norske kvinner må føde flere barn og ikke bare tenke på karriere. Dette har vært kjent i mange år nå. Det som skjer er at vi blir færre Norske her i landet, et resultat av at likestilling og kvinnekamp har gått alt for langt. Ellers har ditt familie medlem helt rett.

Problemet er jo politikken her til lands. Det må rett og slett bli mer attraktivt å føde barn under utdanningen. Jentene må få flere barn, og da må de begynne tidligere. En del venter jo til de er godt over 30 - det begrenser gjerne hvor mange barn man kan få. For ikke å snakke om de medisinske utfordringene - og ekstrakostnadene med fostervannsprøver og all mulig annen tett oppfølging.

En kvinnelig student vil få utbetalt mellom 90 000 og 100 000 av Lånekassen det året hun er i permisjon. En kvinne med årslønn på 540 000, vil får utbetalt 540 000 av NAV (tilsvarer omtrent 6G). Altså... man trenger ikke tenke karriere for å vente med barn til man har jobbet et par år, man må bare tenke økonomi - og at man får FEM GANGER så mye om man utsetter å få barn. Staten gir mest til de som allerede har mye. Helt feilslått familiepolitikk. Unge jenter som får barn (særlig studenter) straffes jo nærmest av staten. Herregud, det henger ikke på grep.

Norge blir da avhengig av arbeidsinnvandring for å holde velferdsstaten på beina. Vi trenger flere mennesker her i landet om vi skal ha kapasitet til å ta vare på den aldrende generasjonen. Her må faktisk politikerne gjøre noe. Hvis ikke må vi bare belage oss på at utlendinger gjør diverse jobber for oss (særlig da i helsevesenet, hvor behovet for arbeidstakere bare vil øke og øke jo eldre vi blir).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...