Sannerlig Skrevet 14. august 2015 #301 Skrevet 14. august 2015 Hva foreslår du kan gjøres for å hindre tilfeller av typen man så i Sverige og at mennesker uten asylgrunn oppholder seg her uten tillatelse? Skal man basere ordningen på tillit og "håpe" at de som ikke har noe å gjøre er vennlige nok til å reise hjem? Anonymous poster hash: a626d...42b Da må du lese svarene mine her i tråden, jeg har ramset opp en god del:)
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #302 Skrevet 14. august 2015 Da må du lese svarene mine her i tråden, jeg har ramset opp en god del:) Kan du gjengi i stikkordsform? Anonymous poster hash: a626d...42b
Sannerlig Skrevet 14. august 2015 #303 Skrevet 14. august 2015 Kan du gjengi i stikkordsform? Anonymous poster hash: a626d...42b Ja, men det gidder jeg ikke. Blir sliten og lei av å gjenta jeg som andre. Det skal være enkelt å lese seg bakover på mine innlegg:)
Drizzt Skrevet 14. august 2015 #304 Skrevet 14. august 2015 Eeh, her tror jeg du har misforstått litt. Myndighetene er ikke synske og kan vite hvem og ikke som skal få avslag eller ikke før en eventuell behandling. Sånt kan ta tid. Derfor et vedvarende tilbud, eller krav som skal følges opp. Leste du det jeg skrev? Åpenbart ikke Siden man ikke kan vite før saken er ferdigbehandlet hvilken gruppe søkeren tilhører, mener du at alle skal få alt, mens jeg mener at alle skal få minimalt.
AnonymBruker Skrevet 14. august 2015 #305 Skrevet 14. august 2015 Leste du det jeg skrev? Åpenbart ikke Siden man ikke kan vite før saken er ferdigbehandlet hvilken gruppe søkeren tilhører, mener du at alle skal få alt, mens jeg mener at alle skal få minimalt. Samtidig som at alle grunnløse asylsøkere og alle som gjør alt de kan for å skjule sin identitet tynger ned systemet og gjør saksbehandlingstiden lengre. Samtidig så legger innvandringen større og større beslag på offentlige budsjetter. Anonymous poster hash: a626d...42b
Sannerlig Skrevet 15. august 2015 #306 Skrevet 15. august 2015 Leste du det jeg skrev? Åpenbart ikke Siden man ikke kan vite før saken er ferdigbehandlet hvilken gruppe søkeren tilhører, mener du at alle skal få alt, mens jeg mener at alle skal få minimalt. Si meg, skjønner ikke du et svar gitt deg som ikke er enig med deg? Man kan selvfølgelig ikke spare seg vekk fra at man gir asylsøkere det som siden er det aller beste for vårt land, nemlig en investering i integrering. Da gir man ikke minimalt, som om et sparetiltak når det kommer til språk, skolegang forøvrig, sosialkompetanse og div mestringsøvelser, samt får under disse mottakssentrene får større muligheter for å avdekke fysiske som psykiske lidelser og avklaring deretter. Og i og med mottaket er lukket, vil useriøse asylsøkere ha nada utbytte uansett, signaleffekter vil være gjeldende. Store sentre vil spare samfunnet for enorme kostnader, istedet for kommunene som befriver en ren industri med statlige refusjoner og tilllegg. Alt man kan legge inn som vil kunne kreve en mer helhetlig integrering, vil ha positive ringvirkninger i samfunnet ellers,der både de og oss vil nyte godene sånt glemmer du når du tror det er noe å spare på. Og innbiller du deg at dette er luxus? På noe vis? Da vet du ikke forskjell på investering nøkterne sådanne som her, men helhetlige, og slik det kan forekomme i dag, hvorvdet pøses ut penger i denne industrien.
Sir Winston Skrevet 15. august 2015 #307 Skrevet 15. august 2015 36-åringen som er gjerningsmann til de to drap på Ikea kunne ha vært satt i forvaring, etter at han 16 juli fikk endelig avslag på sin ansøkning om opphold i Sverige. Det ble gitt beskjed om at han skulle utvises til Italia umiddelbart. Allerede i 2013 fikk han avslag på opphold, og han valgte da å gå under jorden og ikke samarbeide med myndighetene. Dette er sikkert en trøst for de etterlatte. "För Migrationsverket i Västerås kom morden på Ikea som en chock. -Ingenting i dokumentationen av 35-åringens ärende tyder på att något skulle kunna ske efter samtalet om avvisning, säger Fredrik Bengtsson, presschef på Migrationsverket." "Fredriks Bengtsson säger att alla tjänar på att avvisningen går till på ett värdigt sätt. Att bli arg över ett avvisningsbeslut är naturligt, därför är det så viktigt att man håller mer än ett samtal. -I det aktuella fallet med 35-åringen var det så att han redan hade fått skydd i Italien och rätt att leva där. Då går inte Sverige in och beviljar skydd här." Fra: http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.3106916-inget-som-tydde-pa-att-nagot-kunde-handa "Enligt handlingar från Migrationsverket hade 36-åringen fått sin ansökan om uppehållstillstånd avvisad den 16 juli. "Omedelbar avvisning till Italien", uppger myndigheten att det tagits beslut om den dagen. – Det finns ett beslut om att han skulle återsändas till Italien där han har ett uppehållstillstånd, säger Fredrik Bengtsson." "Enligt Migrationsverkets uppgifter ansökte 36-åringen om uppehållstillstånd för första gången i november 2013 - och fick ett nej en dryg månad senare. Efter årsskiftet 2013-2014 konstaterades han avviken och polisen kopplades in." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21246001.ab
Drizzt Skrevet 15. august 2015 #308 Skrevet 15. august 2015 Si meg, skjønner ikke du et svar gitt deg som ikke er enig med deg? Man kan selvfølgelig ikke spare seg vekk fra at man gir asylsøkere det som siden er det aller beste for vårt land, nemlig en investering i integrering. Da gir man ikke minimalt, som om et sparetiltak når det kommer til språk, skolegang forøvrig, sosialkompetanse og div mestringsøvelser, samt får under disse mottakssentrene får større muligheter for å avdekke fysiske som psykiske lidelser og avklaring deretter. Og i og med mottaket er lukket, vil useriøse asylsøkere ha nada utbytte uansett, signaleffekter vil være gjeldende. Store sentre vil spare samfunnet for enorme kostnader, istedet for kommunene som befriver en ren industri med statlige refusjoner og tilllegg. Alt man kan legge inn som vil kunne kreve en mer helhetlig integrering, vil ha positive ringvirkninger i samfunnet ellers,der både de og oss vil nyte godene sånt glemmer du når du tror det er noe å spare på. Og innbiller du deg at dette er luxus? På noe vis? Da vet du ikke forskjell på investering nøkterne sådanne som her, men helhetlige, og slik det kan forekomme i dag, hvorvdet pøses ut penger i denne industrien. Jeg er enig med mye av det du skriver, men uenig at alle skal få alt. Det koster mye, det blir dyrt og det er unødvendig. Alle kan få minimalt og etter at søknaden er ferdigbehandlet kan de som blir få mer. Resten skal ikke integreres og blir ikke en del av samfunnet og dermed er det unødvendig å bruke så mye ressurser på dem.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2015 #309 Skrevet 15. august 2015 36-åringen som er gjerningsmann til de to drap på Ikea kunne ha vært satt i forvaring, etter at han 16 juli fikk endelig avslag på sin ansøkning om opphold i Sverige. Det ble gitt beskjed om at han skulle utvises til Italia umiddelbart. Allerede i 2013 fikk han avslag på opphold, og han valgte da å gå under jorden og ikke samarbeide med myndighetene. Dette er sikkert en trøst for de etterlatte. "För Migrationsverket i Västerås kom morden på Ikea som en chock. -Ingenting i dokumentationen av 35-åringens ärende tyder på att något skulle kunna ske efter samtalet om avvisning, säger Fredrik Bengtsson, presschef på Migrationsverket." "Fredriks Bengtsson säger att alla tjänar på att avvisningen går till på ett värdigt sätt. Att bli arg över ett avvisningsbeslut är naturligt, därför är det så viktigt att man håller mer än ett samtal. -I det aktuella fallet med 35-åringen var det så att han redan hade fått skydd i Italien och rätt att leva där. Då går inte Sverige in och beviljar skydd här." Fra: http://vlt.se/nyheter/vasteras/1.3106916-inget-som-tydde-pa-att-nagot-kunde-handa "Enligt handlingar från Migrationsverket hade 36-åringen fått sin ansökan om uppehållstillstånd avvisad den 16 juli. "Omedelbar avvisning till Italien", uppger myndigheten att det tagits beslut om den dagen. – Det finns ett beslut om att han skulle återsändas till Italien där han har ett uppehållstillstånd, säger Fredrik Bengtsson." "Enligt Migrationsverkets uppgifter ansökte 36-åringen om uppehållstillstånd för första gången i november 2013 - och fick ett nej en dryg månad senare. Efter årsskiftet 2013-2014 konstaterades han avviken och polisen kopplades in." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21246001.ab Det blir enda mer tragisk når man vet at dette kunne vært avverget.. Anonymous poster hash: a626d...42b
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #310 Skrevet 16. august 2015 Sverige kommer til å trenge vår hjelp i form av forsvarets inngripen om noen år....https://www.youtube.com/watch?v=o_znVnOizU8Anonymous poster hash: 87975...493
Sannerlig Skrevet 17. august 2015 #311 Skrevet 17. august 2015 (endret) Jeg er enig med mye av det du skriver, men uenig at alle skal få alt. Det koster mye, det blir dyrt og det er unødvendig. Alle kan få minimalt og etter at søknaden er ferdigbehandlet kan de som blir få mer. Resten skal ikke integreres og blir ikke en del av samfunnet og dermed er det unødvendig å bruke så mye ressurser på dem. Ferdigbehandlet søknad betyr enten inn i samfunnet, eller tilbake dit de kom fra. Og tidligere man starter opplæring i lukkede asylmottak, mer tjener vi, selv for de som må dra tilbake, en enorm rassursforsterkende avkasting innen integrering og fordelene med da opplæring innen alt jeg nevnte, vil bety for våre nye landsmenn og oss.. Endret 17. august 2015 av Sannerlig
Drizzt Skrevet 17. august 2015 #312 Skrevet 17. august 2015 Ferdigbehandlet søknad betyr enten inn i samfunnet, eller tilbake dit de kom fra. Og tidligere man starter opplæring i lukkede asylmottak, mer tjener vi, selv for de som må dra tilbake, en enorm rassursforsterkende avkasting innen integrering og fordelene med da opplæring innen alt jeg nevnte, vil bety for våre nye landsmenn og oss.. Da er vi uenige for jeg mener at det finnes mer effektive måter å bruke penger på.
jabx Skrevet 18. august 2015 #313 Skrevet 18. august 2015 JA! Han kan reise tilbake til f.eks Eritrea og bli stilt mot muren for desertering, eller banket helseløs og bli slengt i et av de underjordiske fenglsene. Mange vil anse at det ikke er et realistisk alternativ. Hva med deg, Jabx. Ville du engang vurdert det? Han kan søke hjelp så nær der han kommer fra som mulig. Det er idiotisk at han kommer til andre siden av kloden. Så ja, han kan reise når som helst.
jabx Skrevet 18. august 2015 #314 Skrevet 18. august 2015 1394289_10153357711680596_2015256962_n.jpg Svada fra en svadamaskin. For eksempel frihetsberøves folk hele tiden uten å ha gjort noe straffbart, for eksempel hvis de er til fare for seg selv eller andre.
Gjest Sunhands Skrevet 18. august 2015 #315 Skrevet 18. august 2015 Svada fra en svadamaskin. For eksempel frihetsberøves folk hele tiden uten å ha gjort noe straffbart, for eksempel hvis de er til fare for seg selv eller andre. Det må du gjerne mene. Jeg synes det var tatt på kornet.
Sir Winston Skrevet 18. august 2015 #316 Skrevet 18. august 2015 1394289_10153357711680596_2015256962_n.jpg Her var det mye løje! "I en rettsstat gjelder Norges mest kjente lov: "Man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil" Makan til pølsevev å definere en rettsstat på denne måten. Og videre: Straffeloven skal i henhold til de mest anerkjente rettsstatsteorier kun brukes mot handlinger som skader andre eller krenker andres frihet. Hel klart, og tigging kommer fint inn under dette, idet det i tilfelle rom-folk ikke finnes tigging uten at tiggerne tar seg til rette med f.eks. å kampere på rasteplasser, drite i busker og kratt osv. I tillegg er det en del kriminalitet forbunnet uløselig med tiggerne. Så, man kan gjerne mene at 'tigging' ikke skal være ulovlig - men da bør man forby tiggerne - i hvert fall de fra utlandet!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå