Mann 42 Skrevet 12. august 2015 #181 Skrevet 12. august 2015 Neida, du må se potensialet, og hvordan dette i realiteten kan legges opp, med alle mulighetene dette medfører. Synes du svartmaler, og trekker inn begrensninger som overhodet ikke bør være der. Et storsenter, med alle muligheter for skole, språkundervisning, samt sosialkompetanse og innføring i kvinnesyn vi har, samt lære om valuta og samfunn generelt vil gi langsiktige inntjeninger i vårt samfunn de tross alt skal integreres i. Trenger ikke celler da, men leiligheter, og oppfølging av personale, vakter og div, som vet å kommunisere hva de vil møte, og lære mestring. Poenget er sikkerhet for oss, og dem, ser det beste i et slikt alternativ, og kosnadeffektivisering bør være langsiktig, ikke sparetiltak, men samfunnet i helhet over tid-tenking. og du, kan ikke du og jeg, siden i vår debattering legge vekk spydigheter, så skal du se vi får et brukbart diskusjonsklima. Om ikke du og jeg kan være venner, hvordan skal vi da kreve det av våre nye landsmenn? Jeg er enkel å bli venn med skjønner du, selv for ulike standpunkt politisk:) Det du skisserer her, vil bli sinnsykt dyrt. Og derfor vil det aldri bli realisert i den formen. Og det er ikke svartmaling, det er realisme. 1
Sannerlig Skrevet 12. august 2015 #182 Skrevet 12. august 2015 Det du skisserer her, vil bli sinnsykt dyrt. Og derfor vil det aldri bli realisert i den formen. Og det er ikke svartmaling, det er realisme. Du tror det blir dyrt, det er forskjellen på deg og meg. Lean på disse områden, framsiktig og kostnadsbesparende i et helhetsperspektiv, vil innvirke positivt. Og kostnader i slike sammenhenger, vel du, vi kan jo spørre familien, altså de etterlatte til Emil og hans mor Carola hvor mye de ville betale for å slippe disse to fra IKEA i sverige? Skjønner du, da har kostnader ingen egentlig noen problemfokus. 1
Gjest Walden Skrevet 12. august 2015 #183 Skrevet 12. august 2015 ikke det han sa her du:) http://www.nob-ordbok.uio.no/NEGERT Skjønte det.
Gjest Walden Skrevet 12. august 2015 #184 Skrevet 12. august 2015 Og så setter han ene seg ned på buss stoppet utenfor, hvor dum går det egentlig an å bli? o.O Hørt om psykisk sykdom? Ikke alltid man gjør rasjonelle ting da..
Sannerlig Skrevet 12. august 2015 #185 Skrevet 12. august 2015 Skjønte det. Regnet egentlig med det, og lo godt haha:) Men sikret klimaet da lol Nå lunsj her:)
Gothminister Skrevet 12. august 2015 #186 Skrevet 12. august 2015 "Sett asylsøkere i fengsel for alle tilfellers skyld", mener du? Det er garantert en god ide å beskytte asylbeboerne mot dem som evt mener at de har noe usnakket med "de morderiske asylbeboerne" etter denne hendelsen. Hvor får du fengsel i fra? Vi snakker om lukkede kontrollerte asylmottak. Nettopp for å slippe at uskyldige mennesker skal bli drept av sterkt traumatiserte mennesker. Vil du ikke at slikt skal stoppes? 3
Gothminister Skrevet 12. august 2015 #187 Skrevet 12. august 2015 Hva mener du helt konkret er forskjellen på et fengsel og et lukkede mottak?Anonymous poster hash: d3f39...81d Asylsøkere er ikke borgere i vårt samfunn. De skal kontrolleres og det skal avklares om de har noe her å gjøre, for og få til dette på en faglig forsvarlig måte. Må vi ha lukkede mottak og god kontroll. Ellers skjer slike hendelser at uskyldige kan bli drept. Et fengsel er et sted vi setter borgere i samfunnet som har brutt samfunnets regler. Det er forskjellen. 4
Gothminister Skrevet 12. august 2015 #188 Skrevet 12. august 2015 Uff dette er så trist Dette kunne like greit ha vært meg og mamma når vi var på IKEA nylig. Stakkars mennesker Ja det er trist og noe som kunne vært unngått. Men som du ser i denne tråden. Så er det ennå mange som fortsatt ønsker en slik stor risiko. Vi må snarest forstå viktigheten med å ha kontroll på mennesker som kommer hit. En asylsøker er i en søknadsprosess og har ingen ting ute i samfunnet å gjøre før et svar om opphold er behandlet og innvilget. Det skal også tas omfattende helsekontroll på disse menneskene. 3
Ferny Skrevet 12. august 2015 #189 Skrevet 12. august 2015 Neida, du må se potensialet, og hvordan dette i realiteten kan legges opp, med alle mulighetene dette medfører. Synes du svartmaler, og trekker inn begrensninger som overhodet ikke bør være der. Et storsenter, med alle muligheter for skole, språkundervisning, samt sosialkompetanse og innføring i kvinnesyn vi har, samt lære om valuta og samfunn generelt vil gi langsiktige inntjeninger i vårt samfunn de tross alt skal integreres i. Trenger ikke celler da, men leiligheter, og oppfølging av personale, vakter og div, som vet å kommunisere hva de vil møte, og lære mestring. Poenget er sikkerhet for oss, og dem, ser det beste i et slikt alternativ, og kosnadeffektivisering bør være langsiktig, ikke sparetiltak, men samfunnet i helhet over tid-tenking. og du, kan ikke du og jeg, siden i vår debattering legge vekk spydigheter, så skal du se vi får et brukbart diskusjonsklima. Om ikke du og jeg kan være venner, hvordan skal vi da kreve det av våre nye landsmenn? Jeg er enkel å bli venn med skjønner du, selv for ulike standpunkt politisk:) Dette blir jo grisedyrt - du snakker fengsel med enda bedre standard? Og hva koster vanlig fengsel oss... er det kr 2000 døgnet pr. fange - i snitt...? Billigere å låse asylsøkere inne på et hotellrom på Grand. Og nå om dagene sender vi straffedømte til utlandet for soning. Altså... de asylmottakene du beskriver kommer aldri til å bli noe av. Staten gidder ikke engang legge til rette for at egne samfunnsborgere skal kunne få en grei vei tilbake til samfunnet etter soning - de avskjærer fangene fra nettverket sitt, og sender de til Nederland. Kriminiminiminelt... Nei... i en perfekt verden hadde ting vært annerledes. Men ja. 1
Gothminister Skrevet 12. august 2015 #190 Skrevet 12. august 2015 Dette blir jo grisedyrt - du snakker fengsel med enda bedre standard? Og hva koster vanlig fengsel oss... er det kr 2000 døgnet pr. fange - i snitt...? Billigere å låse asylsøkere inne på et hotellrom på Grand. Og nå om dagene sender vi straffedømte til utlandet for soning. Altså... de asylmottakene du beskriver kommer aldri til å bli noe av. Staten gidder ikke engang legge til rette for at egne samfunnsborgere skal kunne få en grei vei tilbake til samfunnet etter soning - de avskjærer fangene fra nettverket sitt, og sender de til Nederland. Kriminiminiminelt... Nei... i en perfekt verden hadde ting vært annerledes. Men ja. Sikkerhet vil koste noe mer en i dag på asylmottak. Men vi snakker om og redde menneskeliv. Så derfor så viktig. Det bør heller ikke være så mye dyrere. Tror ikke vi skal sammenligne med fengsel. Men alt handler om hvordan vi organiserer det. En asylsøker bør selvsagt ikke ha krav på mer en tak over hode. For husk, personen har selv valgt sin situasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #191 Skrevet 12. august 2015 Sikkerhet vil koste noe mer en i dag på asylmottak. Men vi snakker om og redde menneskeliv. Så derfor så viktig. Det bør heller ikke være så mye dyrere. Tror ikke vi skal sammenligne med fengsel. Men alt handler om hvordan vi organiserer det. En asylsøker bør selvsagt ikke ha krav på mer en tak over hode. For husk, personen har selv valgt sin situasjon. Jeg vil tro at ringvirkningene blir at behandlingstiden går ned, man får færre grunnløse asylsøkere som trenerer sak og belaster systemet og man får mindre tilfeller der man må bruke ressurser på å spore opp asylsøkere med avslag som ikke overholder utsendelsesvedtaket. Alt i alt tror jeg dette kommer til å bli en besparelse, ikke bare i kroner, men også i kortere behandlingstid og mer almenn forståelse for ansvaret nasjonen har for å hjelpe mennesker i reell nød. Anonymous poster hash: a626d...42b
pantora Skrevet 12. august 2015 #192 Skrevet 12. august 2015 Ang vidoen er det vel mer trolig at det er politiet som roper "alla bakka" (med tanke på hvor mange som stod rundt og ved busstoppet) enn noen som roper "allah bakbar" 1
debattanten Skrevet 12. august 2015 #193 Skrevet 12. august 2015 Den mistenkte 35 åringen skulle utvises kommer det frem. Bare timer før drapene fikk han beskjed om at han blir utvist. Dette er ikke første gang en som skal utvises går drastisk til verks. Kanskje på tide å holde de som skal ut på lukket mottak? 4
Gothminister Skrevet 12. august 2015 #194 Skrevet 12. august 2015 Jeg vil tro at ringvirkningene blir at behandlingstiden går ned, man får færre grunnløse asylsøkere som trenerer sak og belaster systemet og man får mindre tilfeller der man må bruke ressurser på å spore opp asylsøkere med avslag som ikke overholder utsendelsesvedtaket. Alt i alt tror jeg dette kommer til å bli en besparelse, ikke bare i kroner, men også i kortere behandlingstid og mer almenn forståelse for ansvaret nasjonen har for å hjelpe mennesker i reell nød. Anonymous poster hash: a626d...42b Absolutt gode poeng du her viser til 1
Gothminister Skrevet 12. august 2015 #195 Skrevet 12. august 2015 Den mistenkte 35 åringen skulle utvises kommer det frem. Bare timer før drapene fikk han beskjed om at han blir utvist. Dette er ikke første gang en som skal utvises går drastisk til verks. Kanskje på tide å holde de som skal ut på lukket mottak? De fleste fornuftige mennesker ser og forstår behovet for lukkede mottak. Der dem blir til søknaden er behandlet. Ingen uten oppholdstillatelse har noe ute i samfunnet å gjøre. 5
Nordvesta Skrevet 12. august 2015 #196 Skrevet 12. august 2015 Tråden ryddet for persondebatt Nordvesta, mod.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2015 #197 Skrevet 12. august 2015 (endret) Det burde ikke være nødvendig å ta inn flyktninger. Og når vi først gjør det...så burde det ikke lønne seg å begå drap eller ulovligheter for å slippe utsendelse. Noe sier meg dog at det vil bli vanskelig å få det inn i den tjukke røde boken..... Innlegg ryddet for oppfordring til voldshandlinger Nordvesta, mod. Anonymous poster hash: 87975...493 Endret 13. august 2015 av Nordvesta 4
Gothminister Skrevet 12. august 2015 #198 Skrevet 12. august 2015 (endret) Noe sier meg dog at det vil bli vanskelig å få det inn i den tjukke røde boken.....Anonymous poster hash: 87975...493 Litt vel brutalt vil jeg si. Om en asylsøker dreper noen. Da bør personens enten dømmes her i landet, eller i sitt hjemland etter deres lover. Soner man straffen her i landet, så skal personen selvsagt sendes til sitt hjemland etter soning. Innlegg ryddet for oppfordring til voldshandlinger i sitat Nordvesta, mod. Endret 13. august 2015 av Nordvesta 1
tom1986 Skrevet 12. august 2015 #199 Skrevet 12. august 2015 Jaha. Så du mener vi bare burde sende de ut av landet? Og la aldershjem etc. bli enda mer underbemannet enn de er i dag? Smart. Du vet at arbeidsinnvandrere er mennesker de også, som benytter seg av offentlige tjenester som helse, skole, infrastruktur osv..? Det betyr at jo flere innvandrere som kommer hit, jo ytterligere øker etterspørselen etter bl.a. plasser på aldershjem. Problemet er at innvandrere jobber mindre og mindre effektivt enn nordmenn, så etterspørselen øker langt mer enn behovet de dekker. Dette må resten av oss, vi nordmenn, dekke gjennom økt skatt/økt bruk av oljepenger.
tom1986 Skrevet 12. august 2015 #200 Skrevet 12. august 2015 Forøvrig burde Norge leie arealer i et eller annet land, som f.eks. Romania, og sende samtlige flyktninger dit. Så kan de oppholde seg der inntil det er trygt å returnere til hjemlandet sitt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå