Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vel en grunn til at hun ikke ville at folk skulle vite hvem hun var. Hun visste godt hva hun hadde gjort feil.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også en slik hund som ts. Men det var ingen som ga den til meg, jeg betalte 10.000 for å få prøve å gi den et godt liv da eieren ikke orket mer. Den første tiden gikk vi med støvler inne, for den løp etter oss for å bite. Dette er mange år siden, nå sover den i armkroken min hver kveld, og er med meg hvor enn jeg går.

Jeg skal ikke si at det har gått fullstendig knirkefritt, jeg har revet meg i håret og grått frustrerte tårer. Men den lever og er glad, og det er den verdt.

 

Jeg mener hverken å hevde meg selv, eller rakke ned på ts. Bare illustrere at håpet som regel aldri er helt ute.



Anonymous poster hash: a931a...88f
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rosa bobler her :P Jeg ser hva frokenbeist sier og jeg skjønner hvor hun vil. Men det er det tydeligvis ikke mange andre som gjør.

 

Ja tilbudene var reelle, men ingen av oss vet den nøyaktige grunnen for at de ikke ble fulgt. TS la ut en tråd og ønsket hjelp, fikk hjelp, men av en eller annen årsak funket ikke dette. Ingen av oss vet hvorfor og vi kan bare spekulere. Spekulasjoner er feil og ufint.

 

Forresten tror jeg det er bra hunden aldri havnet hos FOD. Antagelig bedre der nå får jeg håpe, men der skal en hver hund holdes i livet uansett hvor vondt den har. Det er faktisk verre dyreplageri enkelte ganger.



Anonymous poster hash: fb703...35a
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, jeg blir egentlig litt glad når noen sier at TS har gjort alt hun kan. Jeg synes at jeg ikke har gjort nok for katten min (som har en skade av noe slag som gir kroniske smerter) , men jeg ser jo nå at jeg burde fått en eller annen pris :-p

Nei, hadde TS gjort ALT så hadde hun hatt hunden til flere forskjellige veterinærer / atferdsterapeuter osv... Ja, til og med dratt langt for å få hjelp.

Kronisk smerte? Håper virkelig det ikke er sterke smerter og at du kan garantere at katten ikke lider. Husk at katter spesielt er flinke til å skjule smerter.

 

Det å niholde liv i et dyr for egen del, selv om den har redusert livskvalitet, er faktisk noe av det værste dyreplageri man kan gjøre.

Anonymous poster hash: fb703...35a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mange rosa bobler her :P Jeg ser hva frokenbeist sier og jeg skjønner hvor hun vil. Men det er det tydeligvis ikke mange andre som gjør.

 

Ja tilbudene var reelle, men ingen av oss vet den nøyaktige grunnen for at de ikke ble fulgt. TS la ut en tråd og ønsket hjelp, fikk hjelp, men av en eller annen årsak funket ikke dette. Ingen av oss vet hvorfor og vi kan bare spekulere. Spekulasjoner er feil og ufint.

 

Forresten tror jeg det er bra hunden aldri havnet hos FOD. Antagelig bedre der nå får jeg håpe, men der skal en hver hund holdes i livet uansett hvor vondt den har. Det er faktisk verre dyreplageri enkelte ganger.

Anonymous poster hash: fb703...35a

 

Du kan jo tro og håpe til høyre, venstre og alt du vil. Men da hadde den hvertfall fått en ny mulighet - det er noe vi vet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kronisk smerte? Håper virkelig det ikke er sterke smerter og at du kan garantere at katten ikke lider. Husk at katter spesielt er flinke til å skjule smerter.

Det å niholde liv i et dyr for egen del, selv om den har redusert livskvalitet, er faktisk noe av det værste dyreplageri man kan gjøre.

Anonymous poster hash: fb703...35a

Jeg kan garantere at så lenge hun får behandling så har hun ingen smerter :-) Det vet jeg, for sist gang vi gjorde behandling så ble hun friskmeldt ;-)

Ellers er jeg helt enig med deg. Det viktigste er faktisk å prate med noen om det. For jeg tenkte på avliving ganske tidlig, men er veldig glad for at de snakket meg bort fra det. Det eneste som er kjipt er at behandlingen ikke er godkjent hos forsikringsselskapet :-(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

 

Forresten tror jeg det er bra hunden aldri havnet hos FOD. Antagelig bedre der nå får jeg håpe, men der skal en hver hund holdes i livet uansett hvor vondt den har. Det er faktisk verre dyreplageri enkelte ganger.

Anonymous poster hash: fb703...35a

 

Grunnen til at hunden hadde det vondt var fordi den ble mishandlet. Jeg har stor tro på at hunden kunne fått et mye bedre liv hos noen som er i stand til å ta vare på en hund på en skikkelig måte. Jeg syns det er utrolig trist at ts var så egoistisk at hun ikke sørget for å skaffe denne hunden et nytt hjem. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan garantere at så lenge hun får behandling så har hun ingen smerter :-) Det vet jeg, for sist gang vi gjorde behandling så ble hun friskmeldt ;-)

Ellers er jeg helt enig med deg. Det viktigste er faktisk å prate med noen om det. For jeg tenkte på avliving ganske tidlig, men er veldig glad for at de snakket meg bort fra det. Det eneste som er kjipt er at behandlingen ikke er godkjent hos forsikringsselskapet :-(

 

Godt å høre at hun får all hjelp hun kan få :)

 

Grunnen til at hunden hadde det vondt var fordi den ble mishandlet. Jeg har stor tro på at hunden kunne fått et mye bedre liv hos noen som er i stand til å ta vare på en hund på en skikkelig måte. Jeg syns det er utrolig trist at ts var så egoistisk at hun ikke sørget for å skaffe denne hunden et nytt hjem. 

 

Ja jeg er enig i at TS kunne gjort mer. Men jeg er ikke enig i at man kan anta at det var dyremisshandling uten å se hva som egentlig skjedde i hjemmet der. Ingen av oss har vært der og sett valpen, så ingen av oss kan si bastant hvordan hunden var og hvordan den hadde det. Men at den burde skilles fra TS er det ingen tvil om.

Anonymous poster hash: fb703...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja jeg er enig i at TS kunne gjort mer. Men jeg er ikke enig i at man kan anta at det var dyremisshandling uten å se hva som egentlig skjedde i hjemmet der. Ingen av oss har vært der og sett valpen, så ingen av oss kan si bastant hvordan hunden var og hvordan den hadde det. Men at den burde skilles fra TS er det ingen tvil om.

Anonymous poster hash: fb703...35a

 

Ut i fra hva ts skrev i HI så tolker jeg det som mishandling. Det å stenge en valp inne i et bur de dagene det ikke er fint vær er i mine øyne mishandling. Det finst ikke store nok bur til at det er ok. 

Det å frarøve valpen all mennesklig kontakt er også mishandling. En hund trenger flokken sin. Og sosialisering.

Det er ikke nok å gi en hund mat og vann og forvente at det skal være greit. En dekker allikevel ikke alle de grunnleggende behovene.

Det å gi en hund druer/rosiner som potensielt er svært giftig er iallefall mishandling. Hadde det vært uvitenhet skulle jeg ikke sagt så mye, men ts fortsatte å gi rosiner/druer selv om hun ble opplyst om hvor farlig dette kan være. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt noe om å godta valget? Det er de hemningsløse angrepe på person jeg og flere reagerer på, ikke at folk synes det er fælt at valpen ble avlivet. Folk gjør feil, men angrepene i denne tråden er overhodet ikke forsvarlige.

 

Du fremstår særdeles usympatisk i denne tråden, i ditt forsvar av en egoistisk, lat, blind, uempatisk person som hatet en liten valp og derfor kvittet seg med den på den "enkleste" måte. Dette er ingen akseptabel feil. Hun visste så godt hva hun gjorde, og hun hadde også opprettet denne tråden i visshet om at hun påførte masse mennesker makteløshet ved å være vitne til at hun ikke tok imot råd og hjelp. At du kan forsvare dette mennesket viser at du ikke eier perspektiv.

Anonymous poster hash: 60520...8c0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du fremstår særdeles usympatisk i denne tråden, i ditt forsvar av en egoistisk, lat, blind, uempatisk person som hatet en liten valp og derfor kvittet seg med den på den "enkleste" måte. Dette er ingen akseptabel feil. Hun visste så godt hva hun gjorde, og hun hadde også opprettet denne tråden i visshet om at hun påførte masse mennesker makteløshet ved å være vitne til at hun ikke tok imot råd og hjelp. At du kan forsvare dette mennesket viser at du ikke eier perspektiv.

Anonymous poster hash: 60520...8c0

 

Jeg vil påstå jeg er at av de få i tråden som eier persepektiv. Jeg har sagt igjen og igjen at jeg føler med dyret, men det er overhodet ingen grunn til å oppføre seg vemmelig mot en annen person. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert valpekurs? Oppdragelse? Hunder er som mange har sagt som barn. De blir ufyselige om du ikke oppdrar dem i det hele tatt. Selvsagt blir en hund vanskelig når du ikke trener den! Hund er mye arbeid! Husker selv valpetiden til min "bestekompis". Det var ut og inn døgnet rundt, trening, kurs etc... Nå merker jeg at alt arbeidet er verdt det. Han er min beste venn og jeg hadde ikke kvittet meg med ham for alt i verden <3

 

Håper virkelig dette er et troll... åpenbart en som ikke skjønner ansvaret med å få seg hund. Stakkars, stakkars hund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert valpekurs? Oppdragelse? Hunder er som mange har sagt som barn. De blir ufyselige om du ikke oppdrar dem i det hele tatt. Selvsagt blir en hund vanskelig når du ikke trener den! Hund er mye arbeid! Husker selv valpetiden til min "bestekompis". Det var ut og inn døgnet rundt, trening, kurs etc... Nå merker jeg at alt arbeidet er verdt det. Han er min beste venn og jeg hadde ikke kvittet meg med ham for alt i verden <3

 

Håper virkelig dette er et troll... åpenbart en som ikke skjønner ansvaret med å få seg hund. Stakkars, stakkars hund.

Dessverre har ts avlivet valpen, til tross for mange, mange tilbud om hjelp. Hun er aktiv på kg og ber om at tråden legges død slik at hun ikke blir påminnet problemet til stadighet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte mennesker hører hjemme på en veldig, veldig varm plass



Anonymous poster hash: 84e75...e67
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre har ts avlivet valpen, til tross for mange, mange tilbud om hjelp. Hun er aktiv på kg og ber om at tråden legges død slik at hun ikke blir påminnet problemet til stadighet.

Jeg syntes at hun skal minnes på denne tråden i all evighet for å angre på det hun gjorde, alle tilbudene hun ignorerte og hvor forferdelig hun oppførte seg. Har ingen sympati for TS sitt ønske om å glemme dette, og kjenner jeg vurderer å hente opp denne tråden hver eneste dag for all framtid, men jeg er dessverre voksen og skal motstå fristelsen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en slik hund som ts. Men det var ingen som ga den til meg, jeg betalte 10.000 for å få prøve å gi den et godt liv da eieren ikke orket mer. Den første tiden gikk vi med støvler inne, for den løp etter oss for å bite. Dette er mange år siden, nå sover den i armkroken min hver kveld, og er med meg hvor enn jeg går.Jeg skal ikke si at det har gått fullstendig knirkefritt, jeg har revet meg i håret og grått frustrerte tårer. Men den lever og er glad, og det er den verdt. Jeg mener hverken å hevde meg selv, eller rakke ned på ts. Bare illustrere at håpet som regel aldri er helt ute. Anonymous poster hash: a931a...88f

Hva fikk den tildigere eieren til å ta 10.000,-for en hund de har gitt opp/ ikke orket mer?

Synes det var en syk sum å ta for å gi probleme sitt over til noen andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva fikk den tildigere eieren til å ta 10.000,-for en hund de har gitt opp/ ikke orket mer?

Synes det var en syk sum å ta for å gi probleme sitt over til noen andre.

Mamma betalte 8000,- for en mishandlet omplasseringshund, men det et snart 10 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har nå både snakket med NOAH og matilsynet. NOAH kommer til å anmelde deg for dyremishandling og for at du avlivet en helt frisk hund enda du fikk mange tilbud. Du burde skamme deg, men det kommer tilbake på deg:)



Anonymous poster hash: 14937...83d
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har nå både snakket med NOAH og matilsynet. NOAH kommer til å anmelde deg for dyremishandling og for at du avlivet en helt frisk hund enda du fikk mange tilbud. Du burde skamme deg, men det kommer tilbake på deg:) Anonymous poster hash: 14937...83d

Men TS er jo anonym her? Hvordan kan NOAH finne identiteten hennes?

Syns for øvrig at det er på sin plass at TS kan kjenne på minst halvparten av stresset som den stakkars valpen opplevde i sin levetid... :(

Edit:skrivefeil

Endret av Ms.Sommerfugl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS er jo anonym her? Hvordan kan NOAH finne identiteten hennes?

Syns for øvrig at det er på sin plass at TS kan kjenne på minst halvparten av stresset som den stakkars valpen opplevde i sin levetid... :(

Edit:skrivefeil

Noah anmelder til politiet og politiet kan få tak i IP adresse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...