Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir helt kvalm av å lese alt det stygge dere har skrevet til ts. Rett og slett kvalm! Dere er like uforsvarlige som dere påstår ts er. Fy søren altså! Vi vet ingenting om denne situasjonen, annet enn det ts har skrevet. Håper dere skammer dere. Dere er voksne folk!

Anonymous poster hash: b5442...d58

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir helt kvalm av å lese alt det stygge dere har skrevet til ts. Rett og slett kvalm! Dere er like uforsvarlige som dere påstår ts er. Fy søren altså! Vi vet ingenting om denne situasjonen, annet enn det ts har skrevet. Håper dere skammer dere. Dere er voksne folk!

Anonymous poster hash: b5442...d58

Ufordragelige skulle det stå

Anonymous poster hash: b5442...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS her

 

Jeg ser at diskusjonen har fortsatt etter siste innlegg og jeg takker for forståelsen fra samtlige, selvom det ikke har holdt seg helt til trådens tema. Har ett ønske, det er at jeg er en veldig aktiv bruker på dette forumet og ville satt stor pris på om dere kunne la vær å dra opp tråden hele tiden. For de som lurer så har jeg det mye bedre nå på absolutt alle måter, og jeg er sikker på at hunden føler det samme i sin evige søvn. Men dette er et kappitell i livet som jeg ønsker å legge bak meg, og jeg håper dere kan respektere det og slutte å kommentere i tråden.

 

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

 

 

 

Siden TS ber om å få leve videre som aktiv bruker på KG - uten å bli minnet på det som skjedde her, synes jeg vi skal la tråden leve. Fortsett å post innlegg. Fordi det er IKKE greit det TS har gjort.

 

Kanskje andre kan lære noe av tråden, slik at noe sånt som dette aldri skjer igjen. 

 

 

Anonymous poster hash: 2c41c...b10

Endret av Tekola
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

Jeg ser at diskusjonen har fortsatt etter siste innlegg og jeg takker for forståelsen fra samtlige, selvom det ikke har holdt seg helt til trådens tema. Har ett ønske, det er at jeg er en veldig aktiv bruker på dette forumet og ville satt stor pris på om dere kunne la vær å dra opp tråden hele tiden. For de som lurer så har jeg det mye bedre nå på absolutt alle måter, og jeg er sikker på at hunden føler det samme i sin evige søvn. Men dette er et kappitell i livet som jeg ønsker å legge bak meg, og jeg håper dere kan respektere det og slutte å kommentere i tråden.

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Jeg synes ikke akkurat synd på deg, TS!

Måtte denne tråden holde seg aktiv i lange tider, som et skrekkeksempel på hvordan det kan gå når folk som ikke burde ha dyr anskaffer det likevel....

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt kvalm av å lese alt det stygge dere har skrevet til ts. Rett og slett kvalm! Dere er like uforsvarlige som dere påstår ts er. Fy søren altså! Vi vet ingenting om denne situasjonen, annet enn det ts har skrevet. Håper dere skammer dere. Dere er voksne folk!

Anonymous poster hash: b5442...d58

Og jeg håper ts skammer seg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS her

 

Jeg ser at diskusjonen har fortsatt etter siste innlegg og jeg takker for forståelsen fra samtlige, selvom det ikke har holdt seg helt til trådens tema. Har ett ønske, det er at jeg er en veldig aktiv bruker på dette forumet og ville satt stor pris på om dere kunne la vær å dra opp tråden hele tiden. For de som lurer så har jeg det mye bedre nå på absolutt alle måter, og jeg er sikker på at hunden føler det samme i sin evige søvn. Men dette er et kappitell i livet som jeg ønsker å legge bak meg, og jeg håper dere kan respektere det og slutte å kommentere i tråden.

 

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

Her har vi vel årsaken til at hunden måtte bøte med livet. TS kunne ikke sende PM til noen i frykt for at brukernavnet skulle komme ut. Ufattelig at KG-livet var viktigere for TS!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi vel årsaken til at hunden måtte bøte med livet. TS kunne ikke sende PM til noen i frykt for at brukernavnet skulle komme ut. Ufattelig at KG-livet var viktigere for TS!

Håper virkelig hun hadde hatt vett til å opprette en bruker for anledningen, og at kg-livet ikke var det som hindret henne. Men når hun er så jævlig frekk at hun oppfordrer folk til å legge tråden død av hensyn til hennes følelser, ja da vet jeg jammen ikke hvor langt intellektet strekker. Sosial intelligens er i hvert fall ikke til stede, i tillegg til mye annet.
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi vel årsaken til at hunden måtte bøte med livet. TS kunne ikke sende PM til noen i frykt for at brukernavnet skulle komme ut. Ufattelig at KG-livet var viktigere for TS!

 

Hun kunne laget en annen bruker. Hun kunne levert fra seg hunden hos veterinæren, uten å avlive.

 

Hun ønsker å legge dette bak seg, skriver hun. Dette tror jeg beskriver tankene til TS godt. Man er garantert å aldri høre noe mer om hunden igjen dersom den ikke lever. Desverre finnes tråden ennå da, kjedelig. :sarkasme:

Anonymous poster hash: aa0ad...23f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som forsvarer TS:

1. Har dere lest hele tråden?

2. Har dere lest hvor mange som tilbød seg å hjelpe for å redde valpen?

3. Og leste dere de tafatte/avvisende svarene fra TS? 



Anonymous poster hash: 2c41c...b10
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som forsvarer TS:

1. Har dere lest hele tråden?

2. Har dere lest hvor mange som tilbød seg å hjelpe for å redde valpen?

3. Og leste dere de tafatte/avvisende svarene fra TS?

Anonymous poster hash: 2c41c...b10

Ja, ja og ja. Støtter selvfølgelig ikke valget til ts, men samtidig tror jeg på at hun har prøvd så godt hun kunne. Kanskje ikke optimalt i deres øyne, men hva vet vi? Det er veldig lett å sitte bak tastaturet og leke doktor dyregod og dømme henne opp og ned, men vi vet ikke alt om denne situasjonen. Hunden er uansett død nå så det er lite dere får gjort.

Anonymous poster hash: b5442...d58

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja og ja. Støtter selvfølgelig ikke valget til ts, men samtidig tror jeg på at hun har prøvd så godt hun kunne. Kanskje ikke optimalt i deres øyne, men hva vet vi? Det er veldig lett å sitte bak tastaturet og leke doktor dyregod og dømme henne opp og ned, men vi vet ikke alt om denne situasjonen. Hunden er uansett død nå så det er lite dere får gjort.

Anonymous poster hash: b5442...d58

 

Nei, det er ikke lite vi får gjort: Vi kan holde tråden i live, som skrekk og advarsel for folk som er fullstendig inkompetente til å ta ansvaret for et liv. En valp er 100% avhengig av "mennesket sitt", og når mennesket ikke er sitt ansvar bevisst (av ulike grunner), så er det faktisk et helt uskyldig liv som får lide. 

Anonymous poster hash: 2c41c...b10

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja og ja. Støtter selvfølgelig ikke valget til ts, men samtidig tror jeg på at hun har prøvd så godt hun kunne. Kanskje ikke optimalt i deres øyne, men hva vet vi? Det er veldig lett å sitte bak tastaturet og leke doktor dyregod og dømme henne opp og ned, men vi vet ikke alt om denne situasjonen. Hunden er uansett død nå så det er lite dere får gjort.

Anonymous poster hash: b5442...d58

Leke doktor dyregod? Jeg må helt ærlig si at jeg dømmer en person som gir hunden sin rosiner/druer med vilje for å få den til å sove. Selv om hun blir opplyst om hvor farlig dette er.

Jeg må også si at jeg dømmer en person som nekter hunden sin mennesklig kontakt og stenger den inne i et bur fordi de ikke orker mer. Om det hadde komt en person og fortalt dette til meg hadde jeg sagt akkurat det samme til den personen som jeg har skreve her.

Jeg dømmer faktisk mennesker som mishandler dyr. Det skal jeg helt ærlig innrømme.

Vi vet det ts har skreve her, og vi må nesten kunne få lov til å gjøre oss opp en mening basert på det. Har ts utelatt informasjon så må hun nesten ta det på sin egen kappe.

Endret av IglePigle
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som forsvarer TS:

1. Har dere lest hele tråden?

2. Har dere lest hvor mange som tilbød seg å hjelpe for å redde valpen?

3. Og leste dere de tafatte/avvisende svarene fra TS?

Anonymous poster hash: 2c41c...b10

selvsagt har jeg lest tråden, virker som flere kunne trengt det. For meg ser det ut som TS gjorde det beste hun kunne i en situasjon hun hadde lite peiling på, og hun brydde seg nok om dyret til å dekke behovene dens før den ble avlivet.

At folk ville hente den er tull, de fleste tilbudene var ikke realistiske i følge TS, da hunden måtte hentes hjemme. Samme var det med denne Fod gruppa som heller ikke fikk det til. Det eneste tilbudet som jeg tror kunne dekket TS krav kom ETTER at hun la ut det som skulle være siste oppdatering i tråden. Da kan man begynne å lure hvor reell det tilbudet var, når vedkommende sparte det til en tid den ville være ubrukelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

selvsagt har jeg lest tråden, virker som flere kunne trengt det. For meg ser det ut som TS gjorde det beste hun kunne i en situasjon hun hadde lite peiling på, og hun brydde seg nok om dyret til å dekke behovene dens før den ble avlivet.

At folk ville hente den er tull, de fleste tilbudene var ikke realistiske i følge TS, da hunden måtte hentes hjemme. Samme var det med denne Fod gruppa som heller ikke fikk det til. Det eneste tilbudet som jeg tror kunne dekket TS krav kom ETTER at hun la ut det som skulle være siste oppdatering i tråden. Da kan man begynne å lure hvor reell det tilbudet var, når vedkommende sparte det til en tid den ville være ubrukelig.

 

Lurer på om du skal ta deg en tur tilbake på skolebenken og lære deg å lese. Hunden fikk ikke dekket behovene, det hun drev på med var ren mishandling og forsømmelse. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvsagt har jeg lest tråden, virker som flere kunne trengt det. For meg ser det ut som TS gjorde det beste hun kunne i en situasjon hun hadde lite peiling på, og hun brydde seg nok om dyret til å dekke behovene dens før den ble avlivet.

At folk ville hente den er tull, de fleste tilbudene var ikke realistiske i følge TS, da hunden måtte hentes hjemme. Samme var det med denne Fod gruppa som heller ikke fikk det til. Det eneste tilbudet som jeg tror kunne dekket TS krav kom ETTER at hun la ut det som skulle være siste oppdatering i tråden. Da kan man begynne å lure hvor reell det tilbudet var, når vedkommende sparte det til en tid den ville være ubrukelig.

Du har ikke lest hovedinnlegget ihvertfall. For du påstod at TS hadde prøvd et par måneder med bikkja, men hun fikk jo bikkja for noen måneder siden. Og hvis bikkja var sånn når hun fikk den så har man faktisk lov til å gi bikkja tilbake, man MÅ ikke ta på seg det ansvaret.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvsagt har jeg lest tråden, virker som flere kunne trengt det. For meg ser det ut som TS gjorde det beste hun kunne i en situasjon hun hadde lite peiling på, og hun brydde seg nok om dyret til å dekke behovene dens før den ble avlivet.

At folk ville hente den er tull, de fleste tilbudene var ikke realistiske i følge TS, da hunden måtte hentes hjemme. Samme var det med denne Fod gruppa som heller ikke fikk det til. Det eneste tilbudet som jeg tror kunne dekket TS krav kom ETTER at hun la ut det som skulle være siste oppdatering i tråden. Da kan man begynne å lure hvor reell det tilbudet var, når vedkommende sparte det til en tid den ville være ubrukelig.

Nå får du for f.... slutte med å konstruere dine egne sannheter bare for å trasse. FOD kunne ikke hente den på døra, men de kunne stå i den andre enden å vente på den. Kutt ut å kritisere andre for at de ikke gjorde nok.  Som sagt, TS var mest redd for at noen skulle få greie på hvem hun er.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå får du for f.... slutte med å konstruere dine egne sannheter bare for å trasse. FOD kunne ikke hente den på døra, men de kunne stå i den andre enden å vente på den. Kutt ut å kritisere andre for at de ikke gjorde nok. Som sagt, TS var mest redd for at noen skulle få greie på hvem hun er.

Selvfølgelig er hun redd for det, når man leser hvordan enkelte av dere har skrevet til henne. Hun er sikkert redd for å bli oppsøkt på døren av et korstog av illsinte kg-damer, klare for å halshugge henne. Skjønner SÅ godt at hun ville være anonym.

Om alle disse fantastiske forslagene dere har kommet med hadde vært realistiske, så selvfølgelig hadde hun heller valgt det. Er forresten helt uforsvarlig å sende en slik hund alene på et fly, og jeg tviler sterkt på at flyselskapet hadde tillatt det. Ts prøvde alt hun kunne, og selvfølgelig hadde hun valgt en annen løsning hvis det hadde vært realistisk. Nekter å tro at hun avlivet hunden fordi hun var giddalaus.

Anonymous poster hash: b5442...d58

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er hun redd for det, når man leser hvordan enkelte av dere har skrevet til henne. Hun er sikkert redd for å bli oppsøkt på døren av et korstog av illsinte kg-damer, klare for å halshugge henne. Skjønner SÅ godt at hun ville være anonym.

Om alle disse fantastiske forslagene dere har kommet med hadde vært realistiske, så selvfølgelig hadde hun heller valgt det. Er forresten helt uforsvarlig å sende en slik hund alene på et fly, og jeg tviler sterkt på at flyselskapet hadde tillatt det. Ts prøvde alt hun kunne, og selvfølgelig hadde hun valgt en annen løsning hvis det hadde vært realistisk. Nekter å tro at hun avlivet hunden fordi hun var giddalaus.

Anonymous poster hash: b5442...d58

For noe tullball! Folk sender hunder og katter med fly hver eneste dag. Hvordan tror du oppdrettere sender dyr de selger? Om du gidder så kan du gå inn på flyseskapenes sider og se hvordan de gjør det.

 

Forslagene VAR realistiske, hvertfall noen av dem. TS prøvde ikke alt hun kunne, SÅ TRO DET!

 

Og hvis det var så mange som var villige til å stille på døren for å ta henne, ville nok noen tatt med seg hunden i samme slengen. Så den teorien er ihvertfall ikke realistisk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan faktisk ikke tro det jeg leser, at noen kan forsvare TS i dette valget :(

Anonymous poster hash: 6cb60...18d

Syke mennesker finnes overalt. Dessverre :(
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av oss har møtt hunden så vi vet faktisk ingenting. Kanskje det ikke var noe håp for den, at den var så aggressiv at den til slutt ville skadet andre hunder eller mennesker. Hva hvis den hadde skadet og drept et barn? Tro det eller ei, avliving av vanskelige problemhunder er faktisk ganske vanlig.

Anonymous poster hash: b5442...d58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...