Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dyr utagerer av en grunn.. Samme om det er hest, katt eller hund - eller u name it. Alle dyr trenger en form for stimulanse, og ingen hunderaser er like - Og JR er kanskje en liten hund i kropp, men en STOR hund i mentalitet. Og krever så ubeskrivelig mye. Og ved å havne i feil hender som dette så ble han på vei til å bli aggresiv. Pga omsorgssvikt og understimulanse. Håper virkelig hun blir anmeldt, det skal være på sin plass og får en real stor bot. 

 

 

Hårreisende at noen mennesker virkelig kan ha så lite kompetanse. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva fikk den tildigere eieren til å ta 10.000,-for en hund de har gitt opp/ ikke orket mer?

Synes det var en syk sum å ta for å gi probleme sitt over til noen andre.

 

Ja, jeg syntes også det var ganske drøyt. Den lå under en sofa og snerret på meg da jeg kom for å hente den, så jeg skjønte jo at her sto problemene i kø. Jeg kontaktet i ettertid oppdretteren, og det viste seg at jeg betalte mer for den enn eier hadde gjort. Men hva skal man gjøre? Jeg var redd neste stasjon var til dyrlegen for en sprøyte. Jeg angrer overhodet ikke, heldigvis. Den var bare noen få år, så vi har mange hyggelige år foran oss :)

Anonymous poster hash: a931a...88f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre har ts avlivet valpen, til tross for mange, mange tilbud om hjelp. Hun er aktiv på kg og ber om at tråden legges død slik at hun ikke blir påminnet problemet til stadighet.

 

Har hun bedt om det i denne tråden? Det har jeg ikke fått med meg. Hun eier i hvert fall ikke skam.

 

 

Anonymous poster hash: 60520...8c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har hun bedt om det i denne tråden? Det har jeg ikke fått med meg. Hun eier i hvert fall ikke skam.

 

 

Anonymous poster hash: 60520...8c0

 

 

Se på side 15, omtrent midt på siden. Der ber TS om "ro"

Anonymous poster hash: 2c41c...b10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håpet lenge at hun kunne anmeldes men tenkte at det kanskje ikke var god nok grunn. Veldig glad for at dette skjedde, så tusen takk til de som tok kontakt med NOAH. TS må aldri (!) skaffe seg dyr igjen (eller ansvar for et annet levende vesen i det hele tatt) og en politianmeldelse vil kanskje få henne til å tenke seg om neste gang hun får spørsmål om det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har nå både snakket med NOAH og matilsynet. NOAH kommer til å anmelde deg for dyremishandling og for at du avlivet en helt frisk hund enda du fikk mange tilbud. Du burde skamme deg, men det kommer tilbake på deg:)

Anonymous poster hash: 14937...83d

Bare tull å sløse bort politiets ressurser på en sak som 100% sikkert henlegges, når bevisene dine ikke er mer enn en noen innlegg på KG. Men skremselspropaganda er det jo, det sakl du ha, jeg håper bare andre tenker seg om to ganger før de anmelder fra løse lufta.

Har forøvrig anmeldt en stygg mishandlingssak mot en katt i nyere tid, med relativ sterk bevismateriale, men den ble henlagt den og. Ingen fare her med andre ord, men jeg er helt enig i at ts aldri bør skaffe sef dyr igjen.

Anonymous poster hash: 5c976...fdf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare tull å sløse bort politiets ressurser på en sak som 100% sikkert henlegges, når bevisene dine ikke er mer enn en noen innlegg på KG. Men skremselspropaganda er det jo, det sakl du ha, jeg håper bare andre tenker seg om to ganger før de anmelder fra løse lufta.

Har forøvrig anmeldt en stygg mishandlingssak mot en katt i nyere tid, med relativ sterk bevismateriale, men den ble henlagt den og. Ingen fare her med andre ord, men jeg er helt enig i at ts aldri bør skaffe sef dyr igjen.Anonymous poster hash: 5c976...fdf

Historien til valpeslaktern er allerede verifisert den, og ikke bare noen innlegg på Kg lenger. Politiet er heller ikke så ressurssvake og tafatte som mange tror, og selv har jeg blitt overrasket over hvor mye de tar tak hvis de bare får sjansen. Har selv anmeldt en person som gav hunden sin juling i skiløypa, og kaniner som gikk i alt for små bur. Begge ble bøtelagt på dagen, godt nok for meg. Jeg syns det er umoralsk å be andre la være å anmelde straffbare forhold bare fordi man selv ikke har fått gjennomslag.

Anonymous poster hash: 666c2...a04

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi vel årsaken til at hunden måtte bøte med livet. TS kunne ikke sende PM til noen i frykt for at brukernavnet skulle komme ut. Ufattelig at KG-livet var viktigere for TS!

 

Det har du rett i. Og hun gadd vel ikke bruke krefter til å opprette en ny bruker heller. Nei, lettere å avlive da!

Men så klager hun på at KG-idyllen ikke er så komplett som hun hadde håpet på nå som hun er kvitt valpen. Om det hadde vært en avstemning over årets kaldeste nordmann vet vi hvem som hadde vunnet.

Anonymous poster hash: 60520...8c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmelde for å ha avlivet et dyr? Det er ikke straffbart så lenge det gjøres hos veterinær. Eier av et dyr står fritt til å avlive, uansett grunn.



Anonymous poster hash: 3b972...e05
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Anmelde for å ha avlivet et dyr? Det er ikke straffbart så lenge det gjøres hos veterinær. Eier av et dyr står fritt til å avlive, uansett grunn.

Anonymous poster hash: 3b972...e05

 

Helt riktig. Men dyrevernerne på KG er helt blokkerte i hodet, så dette vil de ikke forstå. 

Anonymous poster hash: eac2f...69d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Helt riktig. Men dyrevernerne på KG er helt blokkerte i hodet, så dette vil de ikke forstå. 

Anonymous poster hash: eac2f...69d

 

Joda, det forstår de. Noen i hvertfall...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Anmelde for å ha avlivet et dyr? Det er ikke straffbart så lenge det gjøres hos veterinær. Eier av et dyr står fritt til å avlive, uansett grunn.

Anonymous poster hash: 3b972...e05

 

 

Eier av et dyr står derimot ikke fritt til å mishandle dyret frem til det blir avlivet. 

Anonymous poster hash: 2c41c...b10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmelde for å ha avlivet et dyr? Det er ikke straffbart så lenge det gjøres hos veterinær. Eier av et dyr står fritt til å avlive, uansett grunn.

Anonymous poster hash: 3b972...e05

Nei, tror nok ikke det er det som blir siktelsen. Heller det som ledet til at hunden måtte bli avlivet. For du behandler ikke dyret bra om dyret blir aggressiv uten medisinsk grunn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke ts fremstått så jævlig kald og følelsesløs, så er det ikke sikkert jeg ville bidratt til å holde denne tråden i live, slik at hun stadig blir minnet på hva hun har gjort - helst hver eneste dag i flere år framover.

 

Bare overskriften på denne tråden fikk det til å vrenge seg i meg. "Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?" :sjokkert: Deretter ignorering av diverse tilbud om hjelp via PM (men man kan jo for guds skyld ikke avsløre identiteten sin, så det utgikk, på bekostning av en hund. Pytt.), helt konkrete tilbud om henting av valpen hos veterinær, hvor hun likevel skulle levere den for avliving, og til slutt nå denne oppfordringen om å slutte å skrive i tråden, slik at hun kan leve sitt KG-liv uten til stadighet å bli minnet på dette..??? Jeg blir helt satt ut av hvordan enkelte mennesker fungerer. 



Anonymous poster hash: 382a8...472
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden bør leses av alle brødhuer som vurderer å gi et dyr i gave uten at det er avklart med mottakeren.



Anonymous poster hash: 22da2...534
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hells bells

Denne tråden bør også leses av alle som tar i mot dyr, så de kan innse at alle dyr trenger stell og omtanke i mange år fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Anmelde for å ha avlivet et dyr? Det er ikke straffbart så lenge det gjøres hos veterinær. Eier av et dyr står fritt til å avlive, uansett grunn.

Anonymous poster hash: 3b972...e05

 

 

Joda, det er straffbart å avlive friske dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer ikke det ts gjorde på ingen måte men nå må folk slutte med mobbingen sin her. Hun gjorde noe galt kanskje, men hun har sikkert føleser som alle oss andre. Veldig mange av dere oppfører dere som 14åringer som fryser ut med elever på skolen. Hun har fått nok. Mobbing kan føre til mye annet. Selv mobbing i et forum på kg. Moderator steng denne tråden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer ikke det ts gjorde på ingen måte men nå må folk slutte med mobbingen sin her. Hun gjorde noe galt kanskje, men hun har sikkert føleser som alle oss andre. Veldig mange av dere oppfører dere som 14åringer som fryser ut med elever på skolen. Hun har fått nok. Mobbing kan føre til mye annet. Selv mobbing i et forum på kg. Moderator steng denne tråden.

 

Du...hun er anonym. ;)

Anonymous poster hash: 382a8...472

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsvarer ikke det ts gjorde på ingen måte men nå må folk slutte med mobbingen sin her. Hun gjorde noe galt kanskje, men hun har sikkert føleser som alle oss andre. Veldig mange av dere oppfører dere som 14åringer som fryser ut med elever på skolen. Hun har fått nok. Mobbing kan føre til mye annet. Selv mobbing i et forum på kg. Moderator steng denne tråden.

 

Jeg ser ikke så mye mobbing i denne tråden.

Harde ord, utvilsomt: ja.

Mobbing: nei.

 

TS er et voksent menneske, og bør vite hva hun har gjort - og ikke gjort. 

Anonymous poster hash: 2c41c...b10

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...