Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen av oss har møtt hunden så vi vet faktisk ingenting. Kanskje det ikke var noe håp for den, at den var så aggressiv at den til slutt ville skadet andre hunder eller mennesker. Hva hvis den hadde skadet og drept et barn? Tro det eller ei, avliving av vanskelige problemhunder er faktisk ganske vanlig.

Anonymous poster hash: b5442...d58

Nei, har skjønt det den siste tiden her. Uansett hvor gammel ett menneske eller dyr er så er det ikke håp for rehabilitering. Det er kjempe trist at så mange mener det. Hunden var ca. 6 måneder gammel. Det er veldig få hunder som er født med atferdsproblemer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om du skal ta deg en tur tilbake på skolebenken og lære deg å lese. Hunden fikk ikke dekket behovene, det hun drev på med var ren mishandling og forsømmelse.

Nå får du gi deg med det tullet, man kan kalle dette mye rart men mishandling er det overhodet ikke. Vi kan ikke ha en debatt når du setter helt falske premisser.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du for f.... slutte med å konstruere dine egne sannheter bare for å trasse. FOD kunne ikke hente den på døra, men de kunne stå i den andre enden å vente på den. Kutt ut å kritisere andre for at de ikke gjorde nok. Som sagt, TS var mest redd for at noen skulle få greie på hvem hun er.

Jeg kritiseret faktisk ingen, jeg påpeker hykleriet i at de som angriper TS for å ikke ha gjort nok for hunden, er de samme som ikke gjorde noe overhodet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gi deg med det tullet, man kan kalle dette mye rart men mishandling er det overhodet ikke. Vi kan ikke ha en debatt når du setter helt falske premisser.

Selvsagt er det mishandling. Hunden var stengt inne i buret sitt hele dagen. Hunden var under fryktelig med stress og var meget frustrert pga dette. TS unngikk hvert eneste svar som sa noe om hva hun kunne gjøre for å aktivisere hunden, og vi kan med høy sikkerhet si at hun lot hunden være i buret sitt hver eneste dag - hele dagen. På samme måte som å stenge et barn alene inn på et knøttlite soverom hele dagen, er det forferdelig for valpen også.

 

Det er å påføre hunden unødvendig smerte. Og dét er definisjonen på mishandling. TS mishandlet hunden.

Anonymous poster hash: 183dd...97c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kritiseret faktisk ingen, jeg påpeker hykleriet i at de som angriper TS for å ikke ha gjort nok for hunden, er de samme som ikke gjorde noe overhodet.

Sånn jeg ser det fikk hun en helt unik mulighet til å få denne hunden omplassert. Kan hende den var helt håpløs og at selv den beste hundetrener hadde gitt opp, men hvem vet. Og som noen sier kunne hun ha opprettet en bruker og hatt kommunikasjon med de enkelte som tilbød seg og hjelpe. Men hun tok ikke iniativ til det.

 

Dette ble bare trist, og det kan faktisk TS klandres for selv om hun ikke synes det er særlig hyggelig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det mishandling. Hunden var stengt inne i buret sitt hele dagen. Hunden var under fryktelig med stress og var meget frustrert pga dette. TS unngikk hvert eneste svar som sa noe om hva hun kunne gjøre for å aktivisere hunden, og vi kan med høy sikkerhet si at hun lot hunden være i buret sitt hver eneste dag - hele dagen. På samme måte som å stenge et barn alene inn på et knøttlite soverom hele dagen, er det forferdelig for valpen også.

Det er å påføre hunden unødvendig smerte. Og dét er definisjonen på mishandling. TS mishandlet hunden.

Anonymous poster hash: 183dd...97c

Hun skriver at hun gjorde det etter at valpen ble aggresiv, den hadde altså adferdsproblemer før dette. Den eneste grunnen til at hun kunne slippe den ut var at den var liten av størrelse, for meg høres dette ut som en vanvittig farlig hund. Spesielt når den blir større. Mishandling er det uansett ikke, er det mishandling å sette farlige mennesker i fengsel? Nei, selvsagt ikke.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun skriver at hun gjorde det etter at valpen ble aggresiv, den hadde altså adferdsproblemer før dette. Den eneste grunnen til at hun kunne slippe den ut var at den var liten av størrelse, for meg høres dette ut som en vanvittig farlig hund. Spesielt når den blir større. Mishandling er det uansett ikke, er det mishandling å sette farlige mennesker i fengsel? Nei, selvsagt ikke.

Først og fremst, fengsel er IKKE det samme som et bur. Et bur for en hund, er på størrelse med en seng for oss mennesker. Avhengig av størrelsen på buret, er det ikke sikkert hunden kunne strekke seg eller stå oppreist en gang. Å stenge et menneske inne i et rom på størrelse med en seng hele dagen lang uten noen form for underholdning eller lignende? JA, det er mishandling.

 

Men uansett: så du synes det er greit at hun mishandlet hunden etter at den ble aggressiv? Hun er et voksent menneske som burde klare å ta mer voksne valg enn det hun gjorde. F.eks. å ta en kjøretur med hunden å sette den igjen... Tja, på en av de mange forskjellige stedene som ble foreslått? Men det orket hun ikke. Det klarte hun ikke.. Stakkars, lille voksne TS. så forferdelig hun hadde, som måtte leve med sitt eget dumme vag.

 

Vil også påpeke at de aller, aller færreste valper er aggressive. Det handler om dårlig trening. Om jeg husker rett så sa hun også at hun ikke pleide å trene den noe særlig. En valp, som gjerne er hyperaktiv nok som det er, som blir ignorert og ikke stimulert fysisk og psykisk? Da BER hun om problemer. Det er hennes feil, og det burde hun ha visst lenge før hun begynte å stenge hunden inn i buret.

Anonymous poster hash: 183dd...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, fengsel er IKKE det samme som et bur. Et bur for en hund, er på størrelse med en seng for oss mennesker. Avhengig av størrelsen på buret, er det ikke sikkert hunden kunne strekke seg eller stå oppreist en gang. Å stenge et menneske inne i et rom på størrelse med en seng hele dagen lang uten noen form for underholdning eller lignende? JA, det er mishandling.

Men uansett: så du synes det er greit at hun mishandlet hunden etter at den ble aggressiv? Hun er et voksent menneske som burde klare å ta mer voksne valg enn det hun gjorde. F.eks. å ta en kjøretur med hunden å sette den igjen... Tja, på en av de mange forskjellige stedene som ble foreslått? Men det orket hun ikke. Det klarte hun ikke.. Stakkars, lille voksne TS. så forferdelig hun hadde, som måtte leve med sitt eget dumme vag.

Vil også påpeke at de aller, aller færreste valper er aggressive. Det handler om dårlig trening. Om jeg husker rett så sa hun også at hun ikke pleide å trene den noe særlig. En valp, som gjerne er hyperaktiv nok som det er, som blir ignorert og ikke stimulert fysisk og psykisk? Da BER hun om problemer. Det er hennes feil, og det burde hun ha visst lenge før hun begynte å stenge hunden inn i buret.

Anonymous poster hash: 183dd...97c

Nå går du over i spekulasjoner. Mest sannsynelig er buret stort nok til at den kan bevege seg. Det å holde en aggresiv hund skjermet fra andre er på ingen måte mishandling.

Som jeg har sagt tidligere i tråden er jeg ikke enig i TS sin oppdragelse, men jeg tror hun gjorde det beste hun kunne og ga huden en verdig slutt. Uansett hva man synes om utfallet er personangrepene i denne tråden vemmelige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går du over i spekulasjoner. Mest sannsynelig er buret stort nok til at den kan bevege seg. Det å holde en aggresiv hund skjermet fra andre er på ingen måte mishandling.

Som jeg har sagt tidligere i tråden er jeg ikke enig i TS sin oppdragelse, men jeg tror hun gjorde det beste hun kunne og ga huden en verdig slutt. Uansett hva man synes om utfallet er personangrepene i denne tråden vemmelige.

Jeg kan vel umulig gå mer over i spekulasjoner enn de som forsvarer henne og mener at hunden kanskje var mentalt syk fra fødselen av uansett...

 

En aggressiv hund trenger og fortjener sosial kontakt, stimuli og trim, like mye som en hund som ikke er aggressiv. TS hadde en drøss med muligheter, og det er faktisk ikke sånn i Norge at om en har en aggressiv hund så er det ikke hjelp å få. Spesielt når det er snakk om en valp, som i utgangspunktet er veldig lett å forme og "lære" bort gode vaner til. FOD ville jo ha hunden. Alt TS trenge å gjøre var å ta seg en kjøretur dit. Istedet tok hun seg en kjøretur til dyrlegen. Det sier egentlig nok.

 

TS oppførte seg som en lat og hjelpesløs tenåring uten innsikt i et annet vesens ubehag og frustrasjon, og det er det ingen som burde godta på noe slags vis.

Anonymous poster hash: 183dd...97c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfro man fortsetter å påstå at ts kunne sendt bikkja halve Norge rundt alene med fly. Seriøst? Prøv å ring f.eks. Widerø og si at du vil sende en aggressiv unghund alene med fly og hør hva de sier.... Å si at kjæledyr reiser med fly hver dag er et tulleargument. Folk reiser med fly hver dag, det betyr ikke at du får bli med flyet selv om du er aggressiv og truer med å bite...



Anonymous poster hash: 51677...377
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får du gi deg med det tullet, man kan kalle dette mye rart men mishandling er det overhodet ikke. Vi kan ikke ha en debatt når du setter helt falske premisser.

 

Det er helt greit for meg at du støtter en slik person som TS, men når du ikke klarer å skille mellom forsømmelse og "gjort alt en kan" så må noe være alvorlig galt. 95% av de som har skrevet i denne tråden leser lett at det TS har drevet med, er ikke riktig og på grensen til mishandling, men forsømmelse? Ja, absolutt. 

Endret av Tekola
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, jeg blir egentlig litt glad når noen sier at TS har gjort alt hun kan. Jeg synes at jeg ikke har gjort nok for katten min (som har en skade av noe slag som gir kroniske smerter) , men jeg ser jo nå at jeg burde fått en eller annen pris :-p

Nei, hadde TS gjort ALT så hadde hun hatt hunden til flere forskjellige veterinærer / atferdsterapeuter osv... Ja, til og med dratt langt for å få hjelp.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skjønner ikke hvorfro man fortsetter å påstå at ts kunne sendt bikkja halve Norge rundt alene med fly. Seriøst? Prøv å ring f.eks. Widerø og si at du vil sende en aggressiv unghund alene med fly og hør hva de sier.... Å si at kjæledyr reiser med fly hver dag er et tulleargument. Folk reiser med fly hver dag, det betyr ikke at du får bli med flyet selv om du er aggressiv og truer med å bite...

Anonymous poster hash: 51677...377

 

Så vidt jeg vet så må hunden være i bur når de flyr. Går ut i fra at hunden til ts hadde klart det helt fint da den regelrett levde i buret iallefall de siste ukene. 

Og om hun ikke kunne sende den alene burde hun tatt ansvar og flydd med den. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

TS her

 

Jeg ser at diskusjonen har fortsatt etter siste innlegg og jeg takker for forståelsen fra samtlige, selvom det ikke har holdt seg helt til trådens tema. Har ett ønske, det er at jeg er en veldig aktiv bruker på dette forumet og ville satt stor pris på om dere kunne la vær å dra opp tråden hele tiden. For de som lurer så har jeg det mye bedre nå på absolutt alle måter, og jeg er sikker på at hunden føler det samme i sin evige søvn. Men dette er et kappitell i livet som jeg ønsker å legge bak meg, og jeg håper dere kan respektere det og slutte å kommentere i tråden.

 

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

 

Hvorfor tok du ikke kontakt med DBF ? De hadde en som var villig til å hente hunden hos veterinæren, så du kunne beholde din dyrebare identitet skjult...

 

 

Av hva jeg fikk med meg så tok hun kontakt med organisasjonene, deriblant en forening som liksom kunne hente den men ombestemte seg senere. TS ser ut som å ha prøvd i det minste, synes du virkelig ikke det urimelig å behandle noen slik?

 

Hun tok ikke kontakt med Dyrebeskyttelsen Finnmark, de var villig til å hente den hos veterinær så hun slapp å møte noen og bli gjenkjent. Og til veterinær skulle hun uansett, så det var ikke en kjøretur hun overhodet ikke kunne ta.

 

 

selvsagt har jeg lest tråden, virker som flere kunne trengt det. For meg ser det ut som TS gjorde det beste hun kunne i en situasjon hun hadde lite peiling på, og hun brydde seg nok om dyret til å dekke behovene dens før den ble avlivet.

At folk ville hente den er tull, de fleste tilbudene var ikke realistiske i følge TS, da hunden måtte hentes hjemme. Samme var det med denne Fod gruppa som heller ikke fikk det til. Det eneste tilbudet som jeg tror kunne dekket TS krav kom ETTER at hun la ut det som skulle være siste oppdatering i tråden. Da kan man begynne å lure hvor reell det tilbudet var, når vedkommende sparte det til en tid den ville være ubrukelig.

 

Jeg vet at DBF tilbudet var realistisk, da jeg kjenner flere av de som jobber der.

FOD var villig til å betale frakt for hunden, så hun måtte bare levere den til nærmeste flyplass.

 

Så jeg vil påstå TS er rimelig tiltaksløs og regelrett egoistisk, hunden skulle fått en sjanse hos mennesker som kan adferd før den blir kasta i søppla.

 

Selvfølgelig er hun redd for det, når man leser hvordan enkelte av dere har skrevet til henne. Hun er sikkert redd for å bli oppsøkt på døren av et korstog av illsinte kg-damer, klare for å halshugge henne. Skjønner SÅ godt at hun ville være anonym.

Om alle disse fantastiske forslagene dere har kommet med hadde vært realistiske, så selvfølgelig hadde hun heller valgt det. Er forresten helt uforsvarlig å sende en slik hund alene på et fly, og jeg tviler sterkt på at flyselskapet hadde tillatt det. Ts prøvde alt hun kunne, og selvfølgelig hadde hun valgt en annen løsning hvis det hadde vært realistisk. Nekter å tro at hun avlivet hunden fordi hun var giddalaus.

Anonymous poster hash: b5442...d58

 

Hun var giddalaus, hun hadde to veldig uproblematiske løsninger, som hun begge valgte å ikke kontakte, fordi hun syns så jævla synd på seg selv.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel umulig gå mer over i spekulasjoner enn de som forsvarer henne og mener at hunden kanskje var mentalt syk fra fødselen av uansett...

En aggressiv hund trenger og fortjener sosial kontakt, stimuli og trim, like mye som en hund som ikke er aggressiv. TS hadde en drøss med muligheter, og det er faktisk ikke sånn i Norge at om en har en aggressiv hund så er det ikke hjelp å få. Spesielt når det er snakk om en valp, som i utgangspunktet er veldig lett å forme og "lære" bort gode vaner til. FOD ville jo ha hunden. Alt TS trenge å gjøre var å ta seg en kjøretur dit. Istedet tok hun seg en kjøretur til dyrlegen. Det sier egentlig nok.

TS oppførte seg som en lat og hjelpesløs tenåring uten innsikt i et annet vesens ubehag og frustrasjon, og det er det ingen som burde godta på noe slags vis.

Anonymous poster hash: 183dd...97c

Hvem har sagt noe om å godta valget? Det er de hemningsløse angrepe på person jeg og flere reagerer på, ikke at folk synes det er fælt at valpen ble avlivet. Folk gjør feil, men angrepene i denne tråden er overhodet ikke forsvarlige.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Ryddet for spekulasjoner, personangrep, hets av brukere som benytter seg av AB-funksjonen og svar til disse. Minner om at spørsmål og reaksjoner rundt modereringen hører hjemme på Ris og ros-forumet eller PM til meg, og vil bli fjernet fra tråden uten varsel. Om det er flere innlegg som burde vært fjernet ber jeg om at disse rapporteres inn.

 

Tekola, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow 3 sider med hets mot ts og de som støtter henne er fjernet, noen brukere har virkelig dratt den altfor langt :sjokkert:  Vi skulle rapportert inn tråden mye tidligere.

 

Uansett, jeg håper ts kan leve videre med valget, og at tråden virker som en advarsel for alle andre som tenker å få seg hund uten å være 100% sikker. Ikke dermed sagt at alle hunder oppfører seg som denne, men muligheten er der. 



Anonymous poster hash: 5c976...fdf
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow 3 sider med hets mot ts og de som støtter henne er fjernet, noen brukere har virkelig dratt den altfor langt :sjokkert:  Vi skulle rapportert inn tråden mye tidligere. Uansett, jeg håper ts kan leve videre med valget, og at tråden virker som en advarsel for alle andre som tenker å få seg hund uten å være 100% sikker. Ikke dermed sagt at alle hunder oppfører seg som denne, men muligheten er der.  Anonymous poster hash: 5c976...fdf

Muligheten er der om du gjør slik som ts har gjort ja, det er faktisk omsorgssvikt. Hva tror du hadde skjedd med ett lite barn om det var stengt inne i et lite rom hele dagen, og kanskej fikk komme ut i Hagen alene om det var heldig, null sosial kontakt overhode, utenom kjefting og tvinging inn på det lille rommet igjen! Hunden oppførte seg slik grunnet oppveksten den fikk, ikke grunnet hvordan den var født.

På en måte er det nesten bra at den er avlivet :( selv om det beste hadde så klart vært om den kom til ett ordentlig hjem der de visste hva de drev med, slik at hunden kunne få ett godt hjem likevel og lære at ikke alle mennesker er onde.

Anonymous poster hash: 30885...b4d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det verste jeg har lest på lenge. Ønsker deg alt vondt Ts, så jævlig at jeg ler! Hadde aldri gjort sånn mot noen av mine dyr - og mamma hadde hund som ble adoptert av noen som deg, hvor den kom og var helt på tur, sånn skjer når man ikke har hjerte. Drepe hunden fordi du "har så mye annet å gjøre". Så viktig er du faktisk ikke, heller ikke problemene dine. Så mange har sagt de kan ta den men du er bare fast bestemt på å gjøre det umulig. Fysj som jeg håper/ skjønner utifra innlegget ditt at du er alene, og ikk engang klarer å si nei til en hund du ikke ville ha, og ikke klarer å gi den et annet hjem. Tydeligvis ikke så mye du klarer.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dårris

Fy faen! Fy faen! Stakkars lille valp, tenk så vondt den hadde det det korte livet sitt. :( Tårer i øynene og klump i halsen her. Fod ville overta den og finne nytt hjem til den, men det var visst for vanskelig å sette seg i bilen og kjøre den dit! Ts kunne sendt den på flyet til en av de mange her som ville overta den. Men de stakkars kronene billetten kostet var vel for mye da. Ts kunne bedt dyrlegen om å sende den til fod om det er så farlig å vise dem hvem man er. Egen ære er visst viktigere enn et liv! Fy faen ts, jeg håper du brenner i helvete!!!!! Og at du VÅGER å be oss ikke dytte opp denne tråden! Du fortjener å bli minnet på det du gjorde mot den stakkars hunden hver dag resten av livet! Først mishandler du den (nei, mishandling trenger ikke nødvendigvis å være vold) og etterpå avliver du den fordi du er redd for egen ære! Faen så respektløs du er mot alle andre enn deg selv!!!!!!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...