Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere av dere gjør ikke noe for å hjelpe, bare skriker i kor om hvor jævlig TS er. Dere føler dere vel som helter nå ja. Gratulerer.

 

TS- forstår at du er drittlei, men du har fått noen gode råd i denne tråden, ett par stykker som har sagt de vil ta hunden, om venninnen din sjekker opp dette så er det bra, men om hun ikke gjør det så bør du gjøre det selv.

 

Jeg tror jeg er ganske kynisk, virker som om flere her virkelig bryr seg (ei som faktisk begynte å grine??!), for min del blir det litt sånn 'I dont care', kanskje jeg er litt psykopat, alltid mistenkt det. 

 

For det første: det er da for faen lov til å "skrike i kor" til en trådstarter som planlegger å avlive en frisk unghund som hun åpenbart har ødelagt selv, istedet for å gjøre en ørliten innsats for å få den trygt plassert hos noen av dem som har kommet med konkrete tilbud her??

Ikke alle kan yte konkret hjelp selv. Jeg har f.eks 2 hunder, hester og småbarn, og har ikke ikke tid til å ta vare på en unghund som ville kommet til å kreve såpass mye som denne, ei heller lyst til å ha den i et miljø med småbarn, eller mulighet til å reise til andre kanten av landet for å hente den. Likevel har jeg svart i denne tråden, fordi jeg synes hele greia bare er grusomt trist, og ville, som mange andre her, få TS til å ta imot hjelp. Det var som å snakke til en vegg.

 

Det kan virke som om du har lest hele tråden, siden du er så kritisk til alle som har forsøkt å bidra, men det har du åpenbart ikke gjort, ellers hadde du jo fått med deg at TS har fått hunden avlivet for lengst.

Anonymous poster hash: 382a8...472

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

For det første: det er da for faen lov til å "skrike i kor" til en trådstarter som planlegger å avlive en frisk unghund som hun åpenbart har ødelagt selv, istedet for å gjøre en ørliten innsats for å få den trygt plassert hos noen av dem som har kommet med konkrete tilbud her??

Ikke alle kan yte konkret hjelp selv. Jeg har f.eks 2 hunder, hester og småbarn, og har ikke ikke tid til å ta vare på en unghund som ville kommet til å kreve såpass mye som denne, ei heller lyst til å ha den i et miljø med småbarn, eller mulighet til å reise til andre kanten av landet for å hente den. Likevel har jeg svart i denne tråden, fordi jeg synes hele greia bare er grusomt trist, og ville, som mange andre her, få TS til å ta imot hjelp. Det var som å snakke til en vegg.

 

Det kan virke som om du har lest hele tråden, siden du er så kritisk til alle som har forsøkt å bidra, men det har du åpenbart ikke gjort, ellers hadde du jo fått med deg at TS har fått hunden avlivet for lengst.

Anonymous poster hash: 382a8...472

 

 

Det var synd. Ikke alle kan være Cesar Milan dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd. Ikke alle kan være Cesar Milan dessverre.

 

Nei, ikke alle kan være Cæsar Milan, og heldigvis kreves det heller ikke for å ta normalt godt vare på en hund.

Anonymous poster hash: 382a8...472

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter mer med alle hundene som ble brutalt slakta i helgen. Ja jævli kjip situasjon dette her, og den burde vært unngått. Synes ikke TS gjorde nok her.

Men jeg feller ingen tårer for denne valpen. Hundene i Kina derimot...

Anonymous poster hash: fb703...35a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter mer med alle hundene som ble brutalt slakta i helgen. Ja jævli kjip situasjon dette her, og den burde vært unngått. Synes ikke TS gjorde nok her.

Men jeg feller ingen tårer for denne valpen. Hundene i Kina derimot...

Anonymous poster hash: fb703...35a

Så fordi hundene i Kina har det helt jævlig har en ikke lov til å syns synd på hunder her i Norge som blir mishandlet? 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette var dessverre ikke et trolletråd. Mennesker som TS har kun min forakt og avsky som ser på levende vesener som bruk og kast-greie. Tydeligvis at TS totalt mangler noe, medmenneskelighet, empati og respekt for levende veseners rett til å leve.

 

Når TS utviser så lav respekt for levende veseners rett til å leve og ha et liv, så gud hjelpe meg at hun aldri, aldri, aldri noen gang får barn. Å videreføre så lite empati, medmenneskelighet og grunnleggende respekt til neste generasjon, det går kaldt nedover ryggen. Synes forferdelig synd på de som må omgås TS.



Anonymous poster hash: 2a060...233
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fordi hundene i Kina har det helt jævlig har en ikke lov til å syns synd på hunder her i Norge som blir mishandlet? 

Det var absolutt ikke det jeg sa ;)

Anonymous poster hash: fb703...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var absolutt ikke det jeg sa ;)

Anonymous poster hash: fb703...35a

 

Ikke helt, men kanskje litt...indirekte ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er ikke hvorvidt denne tråden er sann eller ikke. Eller hvorvidt denne hunden ble avlivet eller ei. Når man kommer til en psykolog og ber om hjelp, så roper ikke psykologen i trynet på deg og kaller deg gal eller psykopat. Når du kommer til legen og er syk, sier heller ikke legen at du kan ta ansvar for egen helse, heller ikke tannlegen begynner å kjefte på deg fordi du har hull. Folk er forskjellige, og å angripe noen på denne måten er ganske stygt gjort av dere. Og når TS her forklarte at hun hadde gjort SITT beste, så blir hun angrepet til de grader... Jaja, da burde deres foreldre bli angrepet også som har klart å oppdra dere som virkelig er uhøflige, urimelige, selvhøytidelige og stygge mot andre mennesker. Av og til gjør man feil i livet, men skal man da bli korsfestet av den grunn? Feilen blir ikke bedre av at man tar livet av hverandre med ord og fordommer. Og en siste ting, her på forumet virker det som folk har lært seg et nytt ord. Troll/trolling som hele tiden går igjen i alle tråder, er det virkelig nødvendig at alle trådene blir "spammet" ned med det ordet?? Trenger man veeeldig kommentere en tråd om den er en tulletråd?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er ikke hvorvidt denne tråden er sann eller ikke. Eller hvorvidt denne hunden ble avlivet eller ei. Når man kommer til en psykolog og ber om hjelp, så roper ikke psykologen i trynet på deg og kaller deg gal eller psykopat. Når du kommer til legen og er syk, sier heller ikke legen at du kan ta ansvar for egen helse, heller ikke tannlegen begynner å kjefte på deg fordi du har hull. Folk er forskjellige, og å angripe noen på denne måten er ganske stygt gjort av dere. Og når TS her forklarte at hun hadde gjort SITT beste, så blir hun angrepet til de grader... Jaja, da burde deres foreldre bli angrepet også som har klart å oppdra dere som virkelig er uhøflige, urimelige, selvhøytidelige og stygge mot andre mennesker. Av og til gjør man feil i livet, men skal man da bli korsfestet av den grunn? Feilen blir ikke bedre av at man tar livet av hverandre med ord og fordommer. Og en siste ting, her på forumet virker det som folk har lært seg et nytt ord. Troll/trolling som hele tiden går igjen i alle tråder, er det virkelig nødvendig at alle trådene blir "spammet" ned med det ordet?? Trenger man veeeldig kommentere en tråd om den er en tulletråd?

Amen.

Anonymous poster hash: fb703...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er ikke hvorvidt denne tråden er sann eller ikke. Eller hvorvidt denne hunden ble avlivet eller ei. Når man kommer til en psykolog og ber om hjelp, så roper ikke psykologen i trynet på deg og kaller deg gal eller psykopat. Når du kommer til legen og er syk, sier heller ikke legen at du kan ta ansvar for egen helse, heller ikke tannlegen begynner å kjefte på deg fordi du har hull. Folk er forskjellige, og å angripe noen på denne måten er ganske stygt gjort av dere. Og når TS her forklarte at hun hadde gjort SITT beste, så blir hun angrepet til de grader... Jaja, da burde deres foreldre bli angrepet også som har klart å oppdra dere som virkelig er uhøflige, urimelige, selvhøytidelige og stygge mot andre mennesker. Av og til gjør man feil i livet, men skal man da bli korsfestet av den grunn? Feilen blir ikke bedre av at man tar livet av hverandre med ord og fordommer. Og en siste ting, her på forumet virker det som folk har lært seg et nytt ord. Troll/trolling som hele tiden går igjen i alle tråder, er det virkelig nødvendig at alle trådene blir "spammet" ned med det ordet?? Trenger man veeeldig kommentere en tråd om den er en tulletråd?

 

I prinsippet er jeg enig med deg, men denne brukeren fikk helt konkrete tilbud om hjelp som hun valgte å ikke benytte seg av, og da er det søren ikke rart folk reagerer. 

Anonymous poster hash: 382a8...472

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er ikke hvorvidt denne tråden er sann eller ikke. Eller hvorvidt denne hunden ble avlivet eller ei. Når man kommer til en psykolog og ber om hjelp, så roper ikke psykologen i trynet på deg og kaller deg gal eller psykopat. Når du kommer til legen og er syk, sier heller ikke legen at du kan ta ansvar for egen helse, heller ikke tannlegen begynner å kjefte på deg fordi du har hull. Folk er forskjellige, og å angripe noen på denne måten er ganske stygt gjort av dere. Og når TS her forklarte at hun hadde gjort SITT beste, så blir hun angrepet til de grader... Jaja, da burde deres foreldre bli angrepet også som har klart å oppdra dere som virkelig er uhøflige, urimelige, selvhøytidelige og stygge mot andre mennesker. Av og til gjør man feil i livet, men skal man da bli korsfestet av den grunn? Feilen blir ikke bedre av at man tar livet av hverandre med ord og fordommer. Og en siste ting, her på forumet virker det som folk har lært seg et nytt ord. Troll/trolling som hele tiden går igjen i alle tråder, er det virkelig nødvendig at alle trådene blir "spammet" ned med det ordet?? Trenger man veeeldig kommentere en tråd om den er en tulletråd?

Nei, Ts gjorde ikke sitt beste. Hadde ts gjort sitt beste hadde hunden fremdeles vært live. 

Det var flere her som tilbudte seg å ta til seg hunden, og hun hadde ikke mulighet å levere hunden til fod, da måtte de komme å hente den. Men det å levere den til dyrlegen for å få den avlivet var derimot ikke noe problem. 

Selvfølgelig har folk lov til å gjøre feil, men da må en gjøre det rette etter en har gjort denne feilen. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I prinsippet er jeg enig med deg, men denne brukeren fikk helt konkrete tilbud om hjelp som hun valgte å ikke benytte seg av, og da er det søren ikke rart folk reagerer. 

Anonymous poster hash: 382a8...472

 

 

Dette.

 

Hun fikk mange, mange tilbud fra folk som ville redde valpen. Men hun ga f.... Orket ikke røre seg engang for å benytte seg av tilbudene hun fikk. 

 

Så:  ingen sympati for TS. 

Anonymous poster hash: 2c41c...b10

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Poenget er ikke hvorvidt denne tråden er sann eller ikke. Eller hvorvidt denne hunden ble avlivet eller ei. Når man kommer til en psykolog og ber om hjelp, så roper ikke psykologen i trynet på deg og kaller deg gal eller psykopat. Når du kommer til legen og er syk, sier heller ikke legen at du kan ta ansvar for egen helse, heller ikke tannlegen begynner å kjefte på deg fordi du har hull. Folk er forskjellige, og å angripe noen på denne måten er ganske stygt gjort av dere. Og når TS her forklarte at hun hadde gjort SITT beste, så blir hun angrepet til de grader... Jaja, da burde deres foreldre bli angrepet også som har klart å oppdra dere som virkelig er uhøflige, urimelige, selvhøytidelige og stygge mot andre mennesker. Av og til gjør man feil i livet, men skal man da bli korsfestet av den grunn? Feilen blir ikke bedre av at man tar livet av hverandre med ord og fordommer. Og en siste ting, her på forumet virker det som folk har lært seg et nytt ord. Troll/trolling som hele tiden går igjen i alle tråder, er det virkelig nødvendig at alle trådene blir "spammet" ned med det ordet?? Trenger man veeeldig kommentere en tråd om den er en tulletråd?

 

Nei, absolutt ingen sympati fra meg. Min sympati ligger hos valpen som ikke fikk leve lenger bare fordi eieren ikke tok sitt ansvar.

 

Det er folk SITT ansvar når de går til anskaffelse av et LEVENDE vesen. et dyr er et LEVENDE vesen, ikke et papir som man bare kan kaste fra seg når man ikke har bruk for papiret lenger. Det følger ansvar med dyr!

 

Det dreier seg om grunnleggende RESPEKT for et liv, denne valpen hadde et liv og den hadde RETT til å leve og fordi eieren en dag angret SITT valg , som var å anskaffe valpen, da er det eieren sin FORDØMTE PLIKT å gjøre hva han/hun kan for å sørge for at valpen kommer til et annet hjem der folk faktisk ønsker valpen. Det er helt utrolig og helt ufattelig at folk, i et opplyst samfunn der vi til og med har et dyrepoliti og flere skal det bli, kan få seg til å gjøre slike ting. Det fatter og begriper jeg ikke!

 

TS var bare lat, hun synes det var lettere å ta liv enn å sørge for å følge opp det ansvaret hun påtok seg når hun valgte (IKKE valpens valg å få en så steindum og uansvarlig eier) å skaffe seg en valp (dessverre for den valpen som ble valgt) og du ber oss om å vise forståelse og sympati for denne eieren? Virkelig? Hva med valpen? Hadde den ikke rett til å leve? Å få et godt hjem? At den såkalte eieren tok sitt ansvar seriøst?

 

Beklager, null, absolutt null sympati herfra!

 

Og en ting til, det er ufattelig provoserende med folk som skaffer seg dyr, blir lei og velger enten å dumpe dyret eller avlive dyret av bekvemmelighetshensyn, forstår dere ikke at ved å te dere slik, så får ANDRE ufrivillig et "problem" i fanget? Folk som må hjelpe det dumpende dyret, folk som må ta ansvar og ringe politi eller dyrevernsnemnda for å melde fra og passe på dyret? At de må sørge for å mate dyret? Og hav med veterinærene? De som er utdannet for å hjelpe dyret å holde det seg i live, ikke for å ta FRISKE liv? Det er EGOISTISK å overlate ansvaret til andre som ikke har bedt om dette! 

 

Anonymous poster hash: 2a060...233

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi hundene i Kina har det helt jævlig har en ikke lov til å syns synd på hunder her i Norge som blir mishandlet? 

Hvor får du slikt tull fra, det er ingenting som tilsier at hunden er mishandler her. Eller leser du noe jeg ikke ser? Sier ikke at jeg er enig med TS sin avgjørelse, men dette er IKKE dyremishandling.

Flere av dere gjør ikke noe for å hjelpe, bare skriker i kor om hvor jævlig TS er. Dere føler dere vel som helter nå ja. Gratulerer.

 

TS- forstår at du er drittlei, men du har fått noen gode råd i denne tråden, ett par stykker som har sagt de vil ta hunden, om venninnen din sjekker opp dette så er det bra, men om hun ikke gjør det så bør du gjøre det selv.

 

Jeg tror jeg er ganske kynisk, virker som om flere her virkelig bryr seg (ei som faktisk begynte å grine??!), for min del blir det litt sånn 'I dont care', kanskje jeg er litt psykopat, alltid mistenkt det. 

Signerer denne. Jeg misunner de som tar helt av fordi en hund blir avlivet på andre siden av landet, for da kan man virkelig ikke ha mange problemer i livet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du slikt tull fra, det er ingenting som tilsier at hunden er mishandler her. Eller leser du noe jeg ikke ser? Sier ikke at jeg er enig med TS sin avgjørelse, men dette er IKKE dyremishandling.

 

 

Signerer denne. Jeg misunner de som tar helt av fordi en hund blir avlivet på andre siden av landet, for da kan man virkelig ikke ha mange problemer i livet!

Takk Frokenbeist!

Anonymous poster hash: fb703...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor får du slikt tull fra, det er ingenting som tilsier at hunden er mishandler her. Eller leser du noe jeg ikke ser? Sier ikke at jeg er enig med TS sin avgjørelse, men dette er IKKE dyremishandling.

Signerer denne. Jeg misunner de som tar helt av fordi en hund blir avlivet på andre siden av landet, for da kan man virkelig ikke ha mange problemer i livet!

Mishandlingen innrømmet jo TS allerede i HI: Når det fint vær låser jeg den ute i hagen, og når den er inne er det rett i buret (bare å få den inn der har blitt en krig). Eller mener du dette er helt greit?

 

Det siste poenget ditt er retorisk flisespikkeri basert på ren gjetning. Hva vet vel du om hvilke problemer folk har?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du slikt tull fra, det er ingenting som tilsier at hunden er mishandler her. Eller leser du noe jeg ikke ser? Sier ikke at jeg er enig med TS sin avgjørelse, men dette er IKKE dyremishandling.

Har du i det hele tatt lest HI? 

 

"Heldigvis er den liten, så jeg har et solid overgrep på den, og passer alltid på å holde den milevis unna andre mennesker. Er så dritt lei! Det har blitt så ille at jeg ikke tørr å ta i den mer enn nødvendig, vil helst ikke se den. Når det fint vær låser jeg den ute i hagen, og når den er inne er det rett i buret (bare å få den inn der har blitt en krig). Ikke kan jeg stelle den heller i frykt for å miste fingeren, så det gikk mange dager uten stell før jeg fikk den til en veterinær som gjorde det for meg."

 

Jo, dette ER dyremishandling. Det å ha en hund innestengt i et bur såpass mye er faktisk mishandling. Jeg er på ingen måte en aktiv burdebant, men hvordan kan dette være greit i dine øyne? Bare prøv å tenk deg til hvordan det er å sitte innestengt i buret hele dagen uten form for sosialisering. Joda, du får mat og vann, men ikke en dritt bortsett fra det. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mishandlingen innrømmet jo TS allerede i HI: Når det fint vær låser jeg den ute i hagen, og når den er inne er det rett i buret (bare å få den inn der har blitt en krig). Eller mener du dette er helt greit?

 

Det siste poenget ditt er retorisk flisespikkeri basert på ren gjetning. Hva vet vel du om hvilke problemer folk har?

 

 

Har du i det hele tatt lest HI? 

 

"Heldigvis er den liten, så jeg har et solid overgrep på den, og passer alltid på å holde den milevis unna andre mennesker. Er så dritt lei! Det har blitt så ille at jeg ikke tørr å ta i den mer enn nødvendig, vil helst ikke se den. Når det fint vær låser jeg den ute i hagen, og når den er inne er det rett i buret (bare å få den inn der har blitt en krig). Ikke kan jeg stelle den heller i frykt for å miste fingeren, så det gikk mange dager uten stell før jeg fikk den til en veterinær som gjorde det for meg."

 

Jo, dette ER dyremishandling. Det å ha en hund innestengt i et bur såpass mye er faktisk mishandling. Jeg er på ingen måte en aktiv burdebant, men hvordan kan dette være greit i dine øyne? Bare prøv å tenk deg til hvordan det er å sitte innestengt i buret hele dagen uten form for sosialisering. Joda, du får mat og vann, men ikke en dritt bortsett fra det. 

Dere må få begrepene deres i orden. Det kommer fram at TS har dekket alle nødvendige behov for hunden, gitt den mat, mosjon og helsesjekk. Men hun har ikke tusset og kost slik folk ofte gjør med kjæledyrene, det betyr på ingen måte at den er mishandlet. 

 

På hvilken måte er det skadelig å ha en valp i bur? Er det kanskje skadelig å ha den i bånd og? Valpen får mer enn nok bevegelse i bur og i hagen, er ikke slik at den er klemt sammen i buret. Igjen, jeg sier ikke at dette er den beste måten å oppdra dyr, men det er på ingen måte mishandling. Da lever dere trygt skjermet i en boble for å si det sånn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ts har ikke mosjonere valpen pga at hennes dårlige behandling gjorde den aggressiv mot andre. Så hun sluttet å gå tur med den og lot den mosjonere seg selv ute i hagen...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...