Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dyret hadde det ikke bra, hun hadde det ikke bra, så jo jeg synes hun gjorde de riktige valget.

Det riktige valget hadde vært å benytte seg av utallige tilbud fra folk som ville hjelpe, slik at valpen kunne fortsette å leve og bli rehabilitert. Det finnes ingen logikk i å påstå noe annet Frøkenbeist.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så får vi bare håpe da at karma tilslutt gir deg som fortjent. Du får nok din straff tilslutt.

En skam at dyrene ikke har noen rettigheter eller egenverdi i dette landet

Endret av ninuska_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull, ingen dyr har samme følelsesspekter som vårt. Er uansett ingen unnskyldning for å mishandle dyr, men det blir for dumt å begrunne det med noe slikt tull. Hunden til TS ser ut til å ha adferdsproblemer i utgangspunktet, noe som førte til forhåndsreglene TS har tatt. Det blir for dumt å påstå at hunden er aggressiv fordi den følte at TS hatet den, er måte på hvor mye man skal menneskeliggjøre dyr.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2662297/Fish-feelings-Expert-claims-creatures-experience-pain-way-humans-better-treated.html

I følge denne kilden føler fisk smerte, er det dyremishandling å fiske? Nei.

Du har helt klart svært begrenset kunnskap på området.

Hadde du lest forskning på området hadde du nok hatt en totalt annen oppfatning.

Dyr er skremmende like oss mennesker på mange områder, skremmende like!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg leser det har hun gjort det hun kunne gjøre, ikke eksemplarisk, men ikke helt på trynet heller. Er vel det man kan forvente av en person som har fått ansvar for et dyr de ikke vil ha i utgangspunktet.

 

Det er et moralpoliti her på kjæleydyrsforumet, noen tror vist de er Guds gave til dyrene og kan sitte å spy ut faenskap når andre gjør feil. Har sett det mange ganger men aldri så stygt som i denne tråden, noen her bør gå jævlig dypt i seg selv. 

 

Fod var vel den gruppa som sa de ikke kunne transportere valpen? Det står respekt av at TS valgte en skånsom måte å avlive dyret på, har sett nok av ganger i media at andre folk i hennes situasjon gjøre noe mye mye verre

Fod var vel dem som sa seg villig til å dekke kostnaden ved å sende den sørover. Uten at jeg har ønsket å forfølge dette videre, for det var det jeg spurte dem om. De har riktignok stort nettverk, men kanskje ikke stort nok til å hente den på døren. Dessuten fikk hun tilbud om å kontakte Dyrebeskyttelsen og flere andre personer som tilbød seg og faktisk hente den. Jeg er ikke kjent med om hun faktisk har gjort det, men antar at hunden ble fraktet til avliving.

 

Det virker på meg som om disse var mer opptatt av å beskytte sin identitet enn å gi fra seg ansvaret for denne hunden. Kan hende at den var et håpløst tilfelle, eller ikke. Det får vi nok ikke vite.

 

Jeg dømmer henne ikke så hardt som mange andre i tråden gjør, men jeg synes det er rart at hun har samvittighet til å la denne hundens skjebne bli slik den har blitt. Og det gjelder forsåvidt den som prakket denne valpen på henne også.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det riktige valget hadde vært å benytte seg av utallige tilbud fra folk som ville hjelpe, slik at valpen kunne fortsette å leve og bli rehabilitert. Det finnes ingen logikk i å påstå noe annet Frøkenbeist.

Det er dessverre ikke slik at man roper hjelp og vips så får man hjelp, det har jo tilbudene i tråden vist. Noen ganger skjer ting som ikke var planlagt på forhånd, situasjoner kan endre seg osv og man gjør det valget som er riktig på det tidspunktet. Mest sannsynlig er dette snakk om en hund som ikke er riktig skrudd sammen, og i følge TS har hun levd med dette i flere måneder. Mer enn det vet vi ikke, og jeg synes det er merkelig at så mange her mangler forståelse for at problemer ikke alltid er så lett å løse. 

Endret av Tekola
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fod var vel dem som sa seg villig til å dekke kostnaden ved å sende den sørover. Uten at jeg har ønsket å forfølge dette videre, for det var det jeg spurte dem om. De har riktignok stort nettverk, men kanskje ikke stort nok til å hente den på døren. Dessuten fikk hun tilbud om å kontakte Dyrebeskyttelsen og flere andre personer som tilbød seg og faktisk hente den. Jeg er ikke kjent med om hun faktisk har gjort det, men antar at hunden ble fraktet til avliving.

 

Det virker på meg som om disse var mer opptatt av å beskytte sin identitet enn å gi fra seg ansvaret for denne hunden. Kan hende at den var et håpløst tilfelle, eller ikke. Det får vi nok ikke vite.

 

Jeg dømmer henne ikke så hardt som mange andre i tråden gjør, men jeg synes det er rart at hun har samvittighet til å la denne hundens skjebne bli slik den har blitt. Og det gjelder forsåvidt den som prakket denne valpen på henne også.

 

Det var da absolutt INGEN som tilbød seg å hente på døra! Det må jeg bare si, at all denne hylingen og INGEN var villige til å hente eller organisere transport selv.... Forøvrig har jeg full forståelse til ts skepsis til alle disse som tilbyr seg å overta hunden tatt i betraktning at hun allerede hadde hatt mange interesserte innom allerede og ingen av de ville ha den.

 

Det er lett å snakke, men å faktisk gjenomføre er det få som gjør.

Anonymous poster hash: 51677...377

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det var da absolutt INGEN som tilbød seg å hente på døra! Det må jeg bare si, at all denne hylingen og INGEN var villige til å hente eller organisere transport selv.... Forøvrig har jeg full forståelse til ts skepsis til alle disse som tilbyr seg å overta hunden tatt i betraktning at hun allerede hadde hatt mange interesserte innom allerede og ingen av de ville ha den.

 

Det er lett å snakke, men å faktisk gjenomføre er det få som gjør.

Anonymous poster hash: 51677...377

 

Morsomt hvordan du velger å skylde på de som ikke var villige til å hente på døra.. isteden for personen som først mishandlet også drepte en uskyldig liten skapning. 

Anonymous poster hash: 82783...be4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det var da absolutt INGEN som tilbød seg å hente på døra! Det må jeg bare si, at all denne hylingen og INGEN var villige til å hente eller organisere transport selv.... Forøvrig har jeg full forståelse til ts skepsis til alle disse som tilbyr seg å overta hunden tatt i betraktning at hun allerede hadde hatt mange interesserte innom allerede og ingen av de ville ha den.

 

Det er lett å snakke, men å faktisk gjenomføre er det få som gjør.

Anonymous poster hash: 51677...377

 

Nå gidder jeg ikke finlese tråden på nytt, men det var hvertfall noen som ville hente den hos dyrlegen. Og dit var jo TS villig til å dra.

 

Og jeg også reagerer på at du anklager de som ikke møtte opp, hvis de i det hele tatt hadde fått lov. Som sagt, frykten for fordømmelse var nok det som veide tyngst i denne saken.

 

Syns du virkelig at det skal forsvares fullt ut at TS valgte å ikke gjøre noe for denne valpen?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer du kanskje at et barn skal oppføre seg som en voksen bare fordi du vil det?
Valpen er en hundeunge, den må oppdras og når du har tatt den til deg er det din oppgave at den får rett opplæring  :danse: Lykke til

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS bør aldri ha dyr igjen, ei heller få unger!

 

Makan til tafatt og andvarsløs dame (?) skal man lete lenge etter!



Anonymous poster hash: c25ef...8eb
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ganske så sjokkert når jeg sitter å leser det du skriver. Vi skal få oss en valp om 1 uke, og jeg skal gjøre alt for henne som du IKKE har gjort for din. Synes det er vemmelig at det finnes så mange som ikke egner seg til å ha hund. Dette er mishandlig. Du må stimulere den! "Det er vanskelig å lære en gammel hund nye triks"

Du skal kunne si nei til en hund i gave, du kan ikke bare åpne hjemmet ditt for hvem som helst, hvertfall ikke for en valp som er og blir en baby og trenger mammaen/pappaen sin hele tiden. Skjerp deg! virkelig...

 

 

Du skal aldri ha hund igjen...

punktum.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres slett ikke godt ut å være alene i hagen, for å så være i et bur med én gang du kommer inn igjen.. Som mange sier her var nok hunden veldig understimulert. Labradoren vår trenger tur, løping og mental trening (lete etter godis i skogen f.eks), merker stooor forskjell om han plutselig får mindre av dette en dag :/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan faktisk ikke tro det jeg leser, at noen kan forsvare TS i dette valget :(



Anonymous poster hash: 6cb60...18d
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her

 

Jeg ser at diskusjonen har fortsatt etter siste innlegg og jeg takker for forståelsen fra samtlige, selvom det ikke har holdt seg helt til trådens tema. Har ett ønske, det er at jeg er en veldig aktiv bruker på dette forumet og ville satt stor pris på om dere kunne la vær å dra opp tråden hele tiden. For de som lurer så har jeg det mye bedre nå på absolutt alle måter, og jeg er sikker på at hunden føler det samme i sin evige søvn. Men dette er et kappitell i livet som jeg ønsker å legge bak meg, og jeg håper dere kan respektere det og slutte å kommentere i tråden.

 



Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her Jeg ser at diskusjonen har fortsatt etter siste innlegg og jeg takker for forståelsen fra samtlige, selvom det ikke har holdt seg helt til trådens tema. Har ett ønske, det er at jeg er en veldig aktiv bruker på dette forumet og ville satt stor pris på om dere kunne la vær å dra opp tråden hele tiden. For de som lurer så har jeg det mye bedre nå på absolutt alle måter, og jeg er sikker på at hunden føler det samme i sin evige søvn. Men dette er et kappitell i livet som jeg ønsker å legge bak meg, og jeg håper dere kan respektere det og slutte å kommentere i tråden.  Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

Du er ikke sann!
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS her

 

Jeg ser at diskusjonen har fortsatt etter siste innlegg og jeg takker for forståelsen fra samtlige, selvom det ikke har holdt seg helt til trådens tema. Har ett ønske, det er at jeg er en veldig aktiv bruker på dette forumet og ville satt stor pris på om dere kunne la vær å dra opp tråden hele tiden. For de som lurer så har jeg det mye bedre nå på absolutt alle måter, og jeg er sikker på at hunden føler det samme i sin evige søvn. Men dette er et kappitell i livet som jeg ønsker å legge bak meg, og jeg håper dere kan respektere det og slutte å kommentere i tråden.

 

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

 

Ja, stakkars deg som må bli påminnet dyreplageriet ditt. Kanskje du skulle tenkt på det før du plaget hunden og vanskjøttet den? Og bevisst unnlot å ta imot hjelpen du ble tilbudt?? 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, stakkars deg som må bli påminnet dyreplageriet ditt. Kanskje du skulle tenkt på det før du plaget hunden og vanskjøttet den? Og bevisst unnlot å ta imot hjelpen du ble tilbudt?? 

Kunne ønske jeg kunne gi deg 100plusser til x)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

 

TS her

 

Jeg ser at diskusjonen har fortsatt etter siste innlegg og jeg takker for forståelsen fra samtlige, selvom det ikke har holdt seg helt til trådens tema. Har ett ønske, det er at jeg er en veldig aktiv bruker på dette forumet og ville satt stor pris på om dere kunne la vær å dra opp tråden hele tiden. For de som lurer så har jeg det mye bedre nå på absolutt alle måter, og jeg er sikker på at hunden føler det samme i sin evige søvn. Men dette er et kappitell i livet som jeg ønsker å legge bak meg, og jeg håper dere kan respektere det og slutte å kommentere i tråden.

 

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

Jeg håper du aldri, aldri mer skal ha ansvar for noe levende vesen. 

Det er sjelden jeg har lest maken til mangel på empati hos noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

TS her

 

Jeg ser at diskusjonen har fortsatt etter siste innlegg og jeg takker for forståelsen fra samtlige, selvom det ikke har holdt seg helt til trådens tema. Har ett ønske, det er at jeg er en veldig aktiv bruker på dette forumet og ville satt stor pris på om dere kunne la vær å dra opp tråden hele tiden. For de som lurer så har jeg det mye bedre nå på absolutt alle måter, og jeg er sikker på at hunden føler det samme i sin evige søvn. Men dette er et kappitell i livet som jeg ønsker å legge bak meg, og jeg håper dere kan respektere det og slutte å kommentere i tråden.

 

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

Godt å høre at du har det bra. Samme med hunden, men tenk nøye gjennom neste gang før du tar på deg et slikt ansvar.

Endret av Tekola
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...