Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Joda, det er straffbart å avlive friske dyr.

 

Tull og tøys. Vis meg den loven så skal jeg gi meg!

Anonymous poster hash: 3b972...e05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Tull og tøys. Vis meg den loven så skal jeg gi meg!

Anonymous poster hash: 3b972...e05

 

 

Jeg behøver ikke vise deg noe som helst. Dyrevernsloven kan du klare å finne frem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg behøver ikke vise deg noe som helst. Dyrevernsloven kan du klare å finne frem selv.

 

Rettsvernet for dyr er dessverre ikke mye å skryte av. :(

 

http://www.abcnyheter.no/livet/2014/11/29/212875/frykter-flere-eiere-vil-avlive-friske-dyr-etter-regelendring

Anonymous poster hash: 382a8...472

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Hei, har nå både snakket med NOAH og matilsynet. NOAH kommer til å anmelde deg for dyremishandling og for at du avlivet en helt frisk hund enda du fikk mange tilbud. Du burde skamme deg, men det kommer tilbake på deg:)

Anonymous poster hash: 14937...83d

👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼 jævlig bra!

Unnskyld språket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt dårlig av denne tråden.. Og ts. Unskyld jeg skjønner at du var sliten og lei men du kunne gjort mer for å kunne gitt den stakkars valpen et bedre liv. Alle snille, gode menneskene her som sa seg frivillig til å overta hunden, all støtten, rådene du fikk, de som gav deg telefon numre og prøvde å hjelpe deg! men det overså du totalt.. For å skjule din identitet her på KG. Ingen sympati fra meg nå.. 

Hvil i fred lille venn 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg behøver ikke vise deg noe som helst. Dyrevernsloven kan du klare å finne frem selv.

 

Fantasiloven din er ikke Norsk lov, og det er en grunn til det.

Anonymous poster hash: 3b972...e05

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er et avskyelig menneske TS! Her får du slengt gode tilbud og forslag rett opp under nesa, og så velger du å drepe et stakkars dyr -SOM DU HAR FORSØMT! Jeg håper aldri noensinne jeg blir kjent med noen som deg, og hvis jeg gjør det skal jeg hvertfall lære den personen forskjellen mellom rett og galt når det kommer til dyr hvertfall. Æsj. 



Anonymous poster hash: 7d4db...364
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt TS. Etter all den hetsen er det tryggere å avlive enn å gi den vekk.



Anonymous poster hash: 3b972...e05
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt TS. Etter all den hetsen er det tryggere å avlive enn å gi den vekk.

Anonymous poster hash: 3b972...e05

Hetsen kom da for fullt etter avliving, men

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud!!!! 

Vi (familien min) adoptere en hund på to år.. hun var livredd, satt i et hjørne og nektet å komme frem på dager! Hun kom fra et hjem hvor hun ble slått og sparket! 
Hun hadde det ikke bra hos omplasseringssenteret. Andre hunder og mennesker skremte hun. Vi så hun ved et uhell. Vi falt pladask for hun, og tryglet og ba om å få ta hun med oss hjem. Vi (hele familien) dro på kurs etter kurs, møter og gud vet hva. For å få informasjon om hva vi skulle gjøre og ikke gjøre.

Hun var livredd folk. Og alle vet at en redd hund som blir klemt opp i et hjørne biter! 

Pappa ble bitt (små bitt uten store skader) et par ganger i starten, fordi hun ble så redd at hun tisset på seg. Alle høye lyder skremte hun så mye at hun rett og slett tisset på seg av frykt! 

Vi ignorerte hun i ei uke eller to. Satt frem mat og vann, og lot hun være. Hun kom så frem og begynte så smått å gå rundt i stuen. Ingen sa eller gjorde noe. Det var ikke lett da hun var vår første hund. Og vi var tre barn i huset i barneskolealder. 

 

Vi jobbet dag og natt med hun. Etter et par måneder så var hun en helt annen hund!! Alle barna i gaten elsket henne! Bedre hund må du lete lenge etter. Og hun kom til oss "skadet" og "umulig". 

13 år senere sovnet hun inn gammel og sliten. 

Hun var den beste hunden i hele verden!!! 

 

Det finnes håp!!! også får denne valpen. Med de rette folkene, så kan/kunne denne valpen reddes. Og det gjør meg forbannet at TS kan være så empatiløs og avlive en frisk valp! Og ikke minst, mishandle den!!!!!! 



Anonymous poster hash: 6ecbb...7b9
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har nok forsøkt sitt beste (uten at jeg har lest igjennom alt), vil jeg tro. TS har nok blitt veldig frustrert, noe jeg kan skjønne. Skjedd er skjedd. Hunden har fått fred nå, noe som var ansvarsfullt. La dette ligge nå!



Anonymous poster hash: 3b972...e05
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Har nå lest igjennom hele tråden. Ble kvalm første gangen jeg så den, og da var det kun noen få sider. Nå har jeg gått igjennom alle, og jeg vet ikke hva jeg skal si.

 

1:  TS er et empatiløst menneske. Og burde ALDRI få lov til å ha dyr igjen

2: JA den behandlingen valpen fikk er kvalmende!

3: Hun bør kjemmes over sine egne handling

4: Det dere har skrevet her er ikke mobbing. Man har lov til å si det man føler om en slik sak. En slik oppførsel får frem sinnet i folk, og det er helt forståelig! 

 

Ta livet av en frisk og fin valp.. fader mennesker altså! Så fort første reise til Mars legges ut på nett, vil jeg være den første som bestiller billett vekk herfra! Og TS, du er IKKE invitert! 

 

Og sist men ikke minst. Jeg skal gi valpen min en stor klem når jeg henter han i August. Jeg er glad for at han kommer hos meg, og ikke TS! 

Han skal få et langt og fint liv, med mye kjærlighet! og ikke minst, bli behandlet med respekt!! Alt det din valp manglet i sitt korte liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fantasiloven din er ikke Norsk lov, og det er en grunn til det.

Anonymous poster hash: 3b972...e05

 

 

Ro deg ned. Jeg ser at jeg tok feil og at paragraf 6 nå er fjernet der dette var spesifisert. Mao, er "fantasiloven" noe som engang var, men har med den nye dyrevelferdsloven blitt fjernet.

 

Ang. hva grunnen er så er den jo uten tvil ikke til dyrets beste ihvertfall! Dersom det er slik at mennesker har lovlig rett til å ta livet av friske dyr uten noen som helst grunn, er det ihvertfall en grunn til å jobbe for endringer av dette igjen.

Heldivis er det flere veterinærer som uansett vil nekte å avlive friske dyr. Men selvfølgelig finnes det de som ikke gjør det også. Tydeligvis. Denne tråden er jo et bevis på det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt rolig, men ikke ta på vei for å ha tatt feil. Din synsing om at de fleste veterinærer ikke vil avlive "friske" hunder er nok ganske så gal. Eiers rett til å bestemme over sitt dyr, om det skal leve eller dø er nok noe de fleste veterinærer respekterer. Du påstår det har vært en lov som forbyr eiers rett, men kan du vise til at en slik lov har eksistert?



Anonymous poster hash: 3b972...e05
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper TS blir anmeldt for dyremishandling og at det innlegget er reelt.

 

 

Jeg er helt rolig, men ikke ta på vei for å ha tatt feil. Din synsing om at de fleste veterinærer ikke vil avlive "friske" hunder er nok ganske så gal. Eiers rett til å bestemme over sitt dyr, om det skal leve eller dø er nok noe de fleste veterinærer respekterer. Du påstår det har vært en lov som forbyr eiers rett, men kan du vise til at en slik lov har eksistert?



Anonymous poster hash: 3b972...e05

 

 

Beklager, jeg plusset innlegget ditt ved en feil.



Anonymous poster hash: aa0ad...23f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg er helt rolig, men ikke ta på vei for å ha tatt feil. Din synsing om at de fleste veterinærer ikke vil avlive "friske" hunder er nok ganske så gal. Eiers rett til å bestemme over sitt dyr, om det skal leve eller dø er nok noe de fleste veterinærer respekterer. Du påstår det har vært en lov som forbyr eiers rett, men kan du vise til at en slik lov har eksistert?

Anonymous poster hash: 3b972...e05

 

 

Men kjære vene da. Les innlegget mitt igjen så finner du det. Og det er nå vel like mye synsing det at du mener min påstand er gal mht veterinærer og avlivning. Jeg er også usikker på hvorfor du skriver friske  i anførselstegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS har nok forsøkt sitt beste (uten at jeg har lest igjennom alt), vil jeg tro. TS har nok blitt veldig frustrert, noe jeg kan skjønne. Skjedd er skjedd. Hunden har fått fred nå, noe som var ansvarsfullt. La dette ligge nå!

Anonymous poster hash: 3b972...e05

Noen ganger så er ikke sitt beste godt nok. Hun burde gjort mye mer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har nok forsøkt sitt beste (uten at jeg har lest igjennom alt), vil jeg tro. TS har nok blitt veldig frustrert, noe jeg kan skjønne. Skjedd er skjedd. Hunden har fått fred nå, noe som var ansvarsfullt. La dette ligge nå!

Anonymous poster hash: 3b972...e05

Ts har langt ifra gjort sitt bestr i den saken her, det er derfor folk gikk litt amok en vending.

Endret av got2go
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J håper noen finner ut hvem ts, slik at en lovlig kan forhindre at hun får andre dyr i all fremtid.........

Anonymous poster hash: 0510e...3d1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok gjort akkurat det samme som TS :) dere er noen hysteriske mennesker. 



Anonymous poster hash: b5442...d58
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...