Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Hva er poenget met at folk dytte opp tråden?  :vetikke: Ingen skriver noe vettugt heller, TS har drept valpen og ingen kan få den tilbake, så hva er poenget?

Anonymous poster hash: 6cb60...18d

 

 

I tillegg til at denne tråden inneholder en god del viktig lærdom for noen og enhver, er nok noe av poenget å ikke la ts få det som hun hun ba om her inne: at man slutter å skrive i tråden, slik at hun skal få slippe å se den. Jeg for min del håper hun kommer til å se den daglig, i laaaang tid fremover. 

Anonymous poster hash: 382a8...472

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

I tillegg til at denne tråden inneholder en god del viktig lærdom for noen og enhver, er nok noe av poenget å ikke la ts få det som hun hun ba om her inne: at man slutter å skrive i tråden, slik at hun skal få slippe å se den. Jeg for min del håper hun kommer til å se den daglig, i laaaang tid fremover. 

Anonymous poster hash: 382a8...472

 

Men hva får du ut av å såre TS? Da synker du jo på hennes nivå, akkurat som hun gjorde mot valpen

Anonymous poster hash: 6cb60...18d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hva får du ut av å såre TS? Da synker du jo på hennes nivå, akkurat som hun gjorde mot valpen

Anonymous poster hash: 6cb60...18d

 

Er veldig uenig der. Syns ts har godt av å bli minnet på hva hun har gjort. 

Endret av IglePigle
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fikk enda en påminnelse i går, på hvor utrolig hjerteløse folk kan være, selv mot et dyr de har hatt i flere år. Jeg er på en gruppe for hundepass på Facebook, og der var det ei som hadde en forespørsel på vegne av en venninne: om noen kunne overta hunden hennes, fordi hun skulle begynne på skole og måtte flytte på hybel hvor det ikke var mulig å ha den med seg? Hvis hun ikke fikk noen til å overta hunden måtte den avlives i løpet av en uke. Hun hadde hatt den i seks år..! 

 

Jeg vet ikke hva jeg synes er verst; å gi fra seg en hund man har hatt i seks år, istedet for å gjøre en innsats for å finne et sted hun kunne hatt den boende hos seg, eller det at hun satte gruppas medlemmer i en samvittighetsmessig vanskelig situasjon ved å skrive at den måtte avlives hvis ingen kunne ta den.

 

Noen mennesker skulle bare ikke hatt ansvar for levende vesener annet enn selg selv.

 

Anonymous poster hash: 382a8...472

 

OT;

Når jeg først så dette tenkte jeg på en hund som har vært sendt rundt i hele sommer, fordi eieren har vært på ferie og de som egentlig skulle passe den ikke kunne allikvel osv. Nå vil h*n sette bort hunden en periode ( mot betaling ) pga skole... Men det er ikke samme hund, siden denne bare er  ( snart ) 1 år.

Anonymous poster hash: a1c1c...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men hva får du ut av å såre TS? Da synker du jo på hennes nivå, akkurat som hun gjorde mot valpen

Anonymous poster hash: 6cb60...18d

 

Hvorfor skulle dette såre TS? Hun mener jo at hun har gjort alt riktig, det hun kunne. 

 

Men det hade vært bra om det sårer henne og hun skjønner at hun har gjort en grov feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skremmer meg mest er at det helt sikkert andre mennesker der ute som er likedan som ts. Derfor så håper jeg at denne tråden består i evig tid.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Nei dyrebeskyttelsen tar ikke i mot omplasseringsdyr. Jeg vil anbefale å prøve finn.no, annonser på facebook og slikt, der har du størst sjanse. Anbefaler iaf IKKE FOD, de er helt håpløse, sier de skal gjøre en ting og ombestemmer seg senere. Hadde en slik erfaring med en skikkelig problem-valp for en stund siden, endte dessverre opp med avliving pga inkompetansen til enkelte omplasserings-organisasjoner. "

 

Denne teksten er klippet ut fra en annen tråd, og jeg tipper at dette er skrevet av TS. Så da tipper jeg at vi med stor grad av sikkerhet kan si at vi har fått bekreftet det meste...



Anonymous poster hash: 4a5f5...6ca
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nei dyrebeskyttelsen tar ikke i mot omplasseringsdyr. Jeg vil anbefale å prøve finn.no, annonser på facebook og slikt, der har du størst sjanse. Anbefaler iaf IKKE FOD, de er helt håpløse, sier de skal gjøre en ting og ombestemmer seg senere. Hadde en slik erfaring med en skikkelig problem-valp for en stund siden, endte dessverre opp med avliving pga inkompetansen til enkelte omplasserings-organisasjoner. "

Denne teksten er klippet ut fra en annen tråd, og jeg tipper at dette er skrevet av TS. Så da tipper jeg at vi med stor grad av sikkerhet kan si at vi har fått bekreftet det meste...

Anonymous poster hash: 4a5f5...6ca

Ts prøvde i allefall ikke godt nok, så mange gode forslag, til og med folk som ville overta hunden

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kjæresten min skal kanskje få oss valp snart, og da tenker jeg ekstra mye på denne tråden. Jeg skal iallefall gi valpen min så mye kjærlighet, oppmerksomhet, kos og trening at han blir nesten lei. Han skal ikke bli stengt inn i et lite bur hele dagen, eller stenge han ute alene i hagen. Jeg skal være tålmodig og ikke gå lei, og ta ifra han livet sitt, bare fordi jeg blir lat og i etterkant kommer på at en hund ikke er noe for meg... Jeg skal gjøre alt jeg kan for å ikke være som TS, det er sikkert.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

"Nei dyrebeskyttelsen tar ikke i mot omplasseringsdyr. Jeg vil anbefale å prøve finn.no, annonser på facebook og slikt, der har du størst sjanse. Anbefaler iaf IKKE FOD, de er helt håpløse, sier de skal gjøre en ting og ombestemmer seg senere. Hadde en slik erfaring med en skikkelig problem-valp for en stund siden, endte dessverre opp med avliving pga inkompetansen til enkelte omplasserings-organisasjoner. "

 

Denne teksten er klippet ut fra en annen tråd, og jeg tipper at dette er skrevet av TS. Så da tipper jeg at vi med stor grad av sikkerhet kan si at vi har fått bekreftet det meste...

Anonymous poster hash: 4a5f5...6ca

 

Når det FOD, fikk jeg et dårlig inntrykk av dem da jeg leste denne artikkelen.

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/ble-skambitt-av-egen-hund---far-ikke-avlive-1.12371852

 Vil ikke anbefale noen å få seg hund derfra, når FOD ikke er åpne om hvilke problemer hunden har. 

Anonymous poster hash: 22da2...534

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder FOD, skulle det stå.



Anonymous poster hash: 22da2...534
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når det FOD, fikk jeg et dårlig inntrykk av dem da jeg leste denne artikkelen.

http://www.nrk.no/ostlandssendingen/ble-skambitt-av-egen-hund---far-ikke-avlive-1.12371852

 Vil ikke anbefale noen å få seg hund derfra, når FOD ikke er åpne om hvilke problemer hunden har. 

Anonymous poster hash: 22da2...534

 

Dette er uttalelse fra den ene parten i saken på samme måte som i innlegget jeg siterte tidligere.

 

Jeg ville vært forsiktig med å råde noen til å ta avstand fra slike organisasjoner da det fratar veldig mange dyr muligheten til å få en ny sjangse i livet.

Anonymous poster hash: 4a5f5...6ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

"Nei dyrebeskyttelsen tar ikke i mot omplasseringsdyr. Jeg vil anbefale å prøve finn.no, annonser på facebook og slikt, der har du størst sjanse. Anbefaler iaf IKKE FOD, de er helt håpløse, sier de skal gjøre en ting og ombestemmer seg senere. Hadde en slik erfaring med en skikkelig problem-valp for en stund siden, endte dessverre opp med avliving pga inkompetansen til enkelte omplasserings-organisasjoner. "

 

Denne teksten er klippet ut fra en annen tråd, og jeg tipper at dette er skrevet av TS. Så da tipper jeg at vi med stor grad av sikkerhet kan si at vi har fått bekreftet det meste...

Anonymous poster hash: 4a5f5...6ca

 

 

.. og dessverre inkompetansen til Ts. Beklager om noen finner den støtende, men rett skal faen meg være rett når det kommer til denne tråden. 

 

Jeg og kjæresten min skal kanskje få oss valp snart, og da tenker jeg ekstra mye på denne tråden. Jeg skal iallefall gi valpen min så mye kjærlighet, oppmerksomhet, kos og trening at han blir nesten lei. Han skal ikke bli stengt inn i et lite bur hele dagen, eller stenge han ute alene i hagen. Jeg skal være tålmodig og ikke gå lei, og ta ifra han livet sitt, bare fordi jeg blir lat og i etterkant kommer på at en hund ikke er noe for meg... Jeg skal gjøre alt jeg kan for å ikke være som TS, det er sikkert.

 

Dere kommer nok til å bli veldig slitne, og som du sier at du ikke kommer til å miste tålmodigheten, kan jeg love deg, at du kommer til å miste den. Du kommer også til å bli så luta lei og angre deg ihjel - MEN! Så kommer det dager hvor du ikke kan få nok, du er ute av døra og savner det lille krabatet, og vil bare hjem, uansett hvor mye hunden kommer til å irritere deg. Husk at slike tanker er lov og det er fryktelig tungt den første perioden, men om noen år er dette gull verdt. Trust me, i know, er (med)eier av en søt, men djevelskapt liten flatcoated retriever - og jeg savner hun, hun er rett og slett mitt alt.   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dårris

Er veldig uenig der. Syns ts har godt av å bli minnet på hva hun har gjort.

Helt enig! Måtte denne tråden leve for evig og alltid! Stakkars, lille valpen. :( Tenk så vondt den hadde det det korte livet sitt. :( :(

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at ts i denne tråden skriver svært negativt om FOD i andre tråder, men sånn som jeg husker det ble det bekreftet at det var ts som trakk seg og ikke FOD?

Endret av IglePigle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at ts i denne tråden skriver svært negativt om FOD i andre tråder, men sånn som jeg husker det ble det bekreftet at det var ts som trakk seg og ikke FOD?

Ja, det var slik jeg forsto det også.

Anonymous poster hash: 183dd...97c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne tråden var veldig vond for veldig mange, og den døde valpen er det nok mange som tenker på fremdeles. Den levde et kort og trist lite liv, uten sosial omgang. Jeg skjønner godt at noen velger å dra opp tråden med vilje, som skrekk og advarsel.

 

Jeg ser på det som en slags stille protest mot hva TS gjorde, og det finnes helt klart verre måter å protestere mot mishandling av dyr.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...