Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dyttet opp denne tråden for alltid. Ts, DU er ufordragelig!

Anonymous poster hash: ca27d...97a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drepte ts hunden?? Er så mange sider

 

Hunden ble levert til avlivning da TS da ingen organisasjoner var villig til å komme å hente den, og hun ikke ville kjøre den noe sted annet enn dyrlegen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det eieren gjorde var usmakelig...
Og at tråden burde bli en påminning for andre når de skaffer seg ett dyr..
Men..
Jeg føler at vi ikke er noe bedre når vi henger ut tråden slik vi gjør. Så klart...Det kan ikke sammenlignes. Men... Vi burde ha denne tråden i bakhodet, istedet for å hetse og bumpe denne tråden i all evighet for å minne hverandre på hvor jævlig denne brukeren var..

Det er en trist tråd og den burde egentlig bare dø ut.
Ja jeg også var sint på TS når tråden startet og vi fikk vite litt og litt hva h*n gjorde, men jeg kan ikke holde en grudge på ts i all evighet, hun får nok det h*n fortjener og det er h*n som må leve med hva h*n har gjort... Kanskje TS ikke har lært nå, men det kan godt hende at denne episoden biter TS hardt om ett par års tid.

Jeg melder meg iallefall ut av denne tråden.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det eieren gjorde var usmakelig...

Og at tråden burde bli en påminning for andre når de skaffer seg ett dyr..

Men..

Jeg føler at vi ikke er noe bedre når vi henger ut tråden slik vi gjør. Så klart...Det kan ikke sammenlignes. Men... Vi burde ha denne tråden i bakhodet, istedet for å hetse og bumpe denne tråden i all evighet for å minne hverandre på hvor jævlig denne brukeren var..

Det er en trist tråd og den burde egentlig bare dø ut.

Ja jeg også var sint på TS når tråden startet og vi fikk vite litt og litt hva h*n gjorde, men jeg kan ikke holde en grudge på ts i all evighet, hun får nok det h*n fortjener og det er h*n som må leve med hva h*n har gjort... Kanskje TS ikke har lært nå, men det kan godt hende at denne episoden biter TS hardt om ett par års tid.

Jeg melder meg iallefall ut av denne tråden.

 

 

Det er vel ikke primært for å "ta" ts at denne tråden lever videre, men for nye lesere, til skrekk og advarsel om hvor galt det kan gå om man skaffer seg dyr på feil premisser?

Det er i hvertfall min tanke når jeg innimellom går inn og bumper den opp igjen.

Anonymous poster hash: 382a8...472

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ikke primært for å "ta" ts at denne tråden lever videre, men for nye lesere, til skrekk og advarsel om hvor galt det kan gå om man skaffer seg dyr på feil premisser?Det er i hvertfall min tanke når jeg innimellom går inn og bumper den opp igjen. Anonymous poster hash: 382a8...472

Samme her! Jeg dr**er i ts for å være ærlig, men jeg blir faktisk kjempelei meg og hater mennesker som bare skaffer seg dyr for morroskyld, eller ikke leser seg opp og lærer om behovene til dyret. Folk som behandler hunder som om de skulle vært et ondt monster som prøver å ta over makten, og gjør alt for å være slem mot eier... Folk som har dyr i aaalt for små bur, eller folk som har flokkdyr, for eksemple undulater og rotter, alene, der de står i et lite bur store deler av dagen :( jeg bar to undulater, og de flyr fritt i huset hele dagen, fritt i stuen når vi er på jobb, og om natten er de i buret sitt, slik at de ikke skader seg i mørket om de blir skremt.

Man ser jo det på Finn, alt for mange som omplasserer dyrene sine, til og med dyr de bare har hatt i noen uker... Der verste tilfellet jeg kom over for litt siden var noen som ville omplassere hamsteret sitt, de hadde hatt den i 4 uker, fikk hamster fordi sønnen ønsket seg hamster, men nå ville han ha katt istedenfor så da måtte de kvitte seg med den igjen :0 jeg blir kvalm av mennesker :(

Anonymous poster hash: 30885...b4d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men jeg får IKKE vondt av ts her. Ts oppførsel var grusom og ikke kom med "vi er mennesker og alle gjør feil" Nå må ts ta konsekvensene av sine handlinger.

Jeg er veldig lei av folk som skaffer seg dyr kun fordi gullungene vil ha hund eller andre dyr. Når ungene går lei av dyret, så vil de kvitte seg med det. Det går ikke an. Har du fått deg dyr, så får du ta konsekvensene av det og være en god dyreeier. Det er ikke synd på deg. Denne tråden er et skrekkeksempel.

Anonymkode: 3f9b3...74a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst dere..

Sidestiller dere kjæledyr med mennesker? 

Altså.. Det er DYR..   Dyr skal behandles pent , ja, men ikke som mennesker.

De er DYR! 

Hva er så forferdelig med å avlive et dyr? Det er da jammen nok av dem..  Når man ikke kan gi dyret det den har behov for, syntes jeg det er mye mer humant å avlive det.. Jeg ville MYE heller gjort det, enn å levert det til nye eiere..

Beklager , men det mener jeg virkelig!

Anonymkode: bb5cb...62b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst dere..

Sidestiller dere kjæledyr med mennesker? 

Altså.. Det er DYR..   Dyr skal behandles pent , ja, men ikke som mennesker.

De er DYR! 

Hva er så forferdelig med å avlive et dyr? Det er da jammen nok av dem..  Når man ikke kan gi dyret det den har behov for, syntes jeg det er mye mer humant å avlive det.. Jeg ville MYE heller gjort det, enn å levert det til nye eiere..

Beklager , men det mener jeg virkelig!

Anonymkode: bb5cb...62b

Fordi det er et levende vesen? Dyr har like stor rett til å leve som det vi har.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst dere..

Sidestiller dere kjæledyr med mennesker? 

Altså.. Det er DYR..   Dyr skal behandles pent , ja, men ikke som mennesker.

De er DYR! 

Hva er så forferdelig med å avlive et dyr? Det er da jammen nok av dem..  Når man ikke kan gi dyret det den har behov for, syntes jeg det er mye mer humant å avlive det.. Jeg ville MYE heller gjort det, enn å levert det til nye eiere..

Beklager , men det mener jeg virkelig!

Anonymkode: bb5cb...62b

Å avlive er nok ofte det mest bekvemme for mennesket, men hadde dyret fått velge (forutsatt at det ikke hadde smerter/et forferdelig liv og ingen utsikter til bedring) tror jeg nok det ville valgt en ny sjanse hos noen som kunne ta ordentlig vare på det. Med hvilken rett velger vi et dyr sin skjebne på den måte ts gjorde i dette tilfellet?

Anonymkode: 7015b...449

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt seriøst dere..

Sidestiller dere kjæledyr med mennesker? 

Altså.. Det er DYR..   Dyr skal behandles pent , ja, men ikke som mennesker.

De er DYR! 

Hva er så forferdelig med å avlive et dyr? Det er da jammen nok av dem..  Når man ikke kan gi dyret det den har behov for, syntes jeg det er mye mer humant å avlive det.. Jeg ville MYE heller gjort det, enn å levert det til nye eiere..

Beklager , men det mener jeg virkelig!

Anonymkode: bb5cb...62b

Avliving av bekvemmelighet er råttent gjort. Denne valpen hadde bare det ene livet, den. Det var et levende individ, selv om det var et dyreliv, og den fikk livet sitt avsluttet av ingen grunn. Den var fullstending hjelpeløs i situasjonen. Som menneske, når man har en slik makt over andre levende vesener, følger det med et ansvar som man bør ta på alvor.

Du ville heller avlivet hvis du ikke kunne gi dyret det den har behov for, hvorfor det? Det er jo ikke til dyrets beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst dere..

Sidestiller dere kjæledyr med mennesker? 

Altså.. Det er DYR..   Dyr skal behandles pent , ja, men ikke som mennesker.

De er DYR! 

Hva er så forferdelig med å avlive et dyr? Det er da jammen nok av dem..  Når man ikke kan gi dyret det den har behov for, syntes jeg det er mye mer humant å avlive det.. Jeg ville MYE heller gjort det, enn å levert det til nye eiere..

Beklager , men det mener jeg virkelig!

Anonymkode: bb5cb...62b

En hund har tanker, følelser og et ønske om å leve akkurat som andre levende vesener, spesielt de mer intelligente levende vesener. Så det å avlive, som er et pent ord for å ta livet av noe, er ikke en enkel ting. Det burde iallefall ikke være det, med mindre du har seriøse psykiske problemer og synes det er helt ok å drepe vesener som ikke har mulighet til å snakke for seg. "Det er jammen nok av dem". Det kan man si om mennesker også. Men man bruker ikke det argumentet når det kommer til drap av mennesker. Eller er du for det også, så lenge det ikke er deg?

Det å ta fra et levende vesen livet sitt, enten det er en  hund eller et menneske, er en veldig seriøs og trist ting. Det skal bare gjøres som en aller siste utvei, enten pga. sterke smerter eller sykdom som vil forverre seg.

En valp og et lite barn er veldig like på mange måter. I den forstand at man må lære de hvordan man skal oppføre seg og hva som er rett og galt. Et barn kommer til å gjøre feil. Det kommer til å misforstå, teste grenser og av og til gjøre alt det kan for å irritere foreldrene. Hvorfor? Fordi barn synes det er morsomt, de liker reaksjonen, og gjør det gjerne igjen.

Valpen oppførte seg akkurat som et barn. Et barn som trengte veiledning og mest viktig av alt: en bedre forelder. Trådstarter hadde altså ikke bare mishandlet dette forsvarsløse vesenet i evigheter, men også bestemt seg for å ta fra det livet hans - det eneste et levende vesen virkelig har og "eier". Hun orket ikke å la noen andre prøve å være forelder, for det ble for mye stress for dette stakkars voksne mennesket som selv tok imot valpen uten tvang. (Trådstarter nevnte aldri noe om en pistol som var rettet mot hodet hennes, så jeg går ut ifra at det var ikke noe våpen involvert.)

Om du MYE heller ville ha avlivet et dyr enn å gi det et nytt liv hos nye eiere, da er du et forferdelig menneske på lik linje som Trådstarter i mine øyne. Med dette sier du også at du heller vil drepe et vesen enn at det skal bli lykkelig/kanskje lykkerligere hos andre mennesker. Skam deg.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Helt seriøst dere..

Sidestiller dere kjæledyr med mennesker? 

Altså.. Det er DYR..   Dyr skal behandles pent , ja, men ikke som mennesker.

De er DYR! 

Hva er så forferdelig med å avlive et dyr? Det er da jammen nok av dem..  Når man ikke kan gi dyret det den har behov for, syntes jeg det er mye mer humant å avlive det.. Jeg ville MYE heller gjort det, enn å levert det til nye eiere..

Beklager , men det mener jeg virkelig!

Anonymkode: bb5cb...62b

Du veit at mennesker er dyr, sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt seriøst dere..

Sidestiller dere kjæledyr med mennesker? 

Altså.. Det er DYR..   Dyr skal behandles pent , ja, men ikke som mennesker.

De er DYR! 

Hva er så forferdelig med å avlive et dyr? Det er da jammen nok av dem..  Når man ikke kan gi dyret det den har behov for, syntes jeg det er mye mer humant å avlive det.. Jeg ville MYE heller gjort det, enn å levert det til nye eiere..

Beklager , men det mener jeg virkelig!

Anonymkode: bb5cb...62b

det er 7milliarder mennesker på denne jorden...vi dreper, voldtar, lager kriger,  ødelegger kloden, misshandler våre medskapninger.

Mennesker er et skadedyr og bør på ingen måte prioriteres over andre skapninger.

Dyr har følelser akkurat som oss. Vi er på ingen måte mer verdifulle enn dem

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig dere som hakker i denne tråden, føler ikke dere at dere er litt hykleriske? Avliving er ikke verdens ende. Hvor mange av oss har ikke drept en maur, en bue eller en edderkopp? Hvorfor blir det ikke rabalder når slike levende vesen blir drept?

Det synes jeg er hyklerisk, og derfor er det veldig viktig å sette et klart skilletegn mellom menneske og dyr, og ikke mellom menneske/hund og fluer. Når det er sagt skal vi selvfølgelig avlive dyret på en mest mulig smertefri og skånsom måte, men det betyr IKKE at avlivingen i seg selv er gal.

Anonymkode: 9b97a...7ed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig dere som hakker i denne tråden, føler ikke dere at dere er litt hykleriske? Avliving er ikke verdens ende. Hvor mange av oss har ikke drept en maur, en bue eller en edderkopp? Hvorfor blir det ikke rabalder når slike levende vesen blir drept?

Det synes jeg er hyklerisk, og derfor er det veldig viktig å sette et klart skilletegn mellom menneske og dyr, og ikke mellom menneske/hund og fluer. Når det er sagt skal vi selvfølgelig avlive dyret på en mest mulig smertefri og skånsom måte, men det betyr IKKE at avlivingen i seg selv er gal.

Anonymkode: 9b97a...7ed

Du sammenligner vel ikke maur, bie eller en edderkopp mot en hund? isåfall så...ja...god bedring :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Helt seriøst dere..

Sidestiller dere kjæledyr med mennesker? 

Altså.. Det er DYR..   Dyr skal behandles pent , ja, men ikke som mennesker.

De er DYR! 

Hva er så forferdelig med å avlive et dyr? Det er da jammen nok av dem..  Når man ikke kan gi dyret det den har behov for, syntes jeg det er mye mer humant å avlive det.. Jeg ville MYE heller gjort det, enn å levert det til nye eiere..

Beklager , men det mener jeg virkelig!

Anonymkode: bb5cb...62b

Hvorfor i alle dager ville du heller drept den enn å gi den en nytt hjem? Jeg prøver ikke å være frekk eller noe nå, jeg lurer bare helt oppriktig på hva som er tanken bak akkurat det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...