Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Og knapt nok det....

Noe av det jeg har reagert på i denne tråden, er at reaksjonene ikke står i forhold til hva som faktisk skjedde med valpen til TS. Utfra de voldsomme reaksjonene som har kommet, skulle man nesten tro at TS hadde sultet, slått eller skåret over ørene til denne valpen, eller noe sånt. Men det var da ikke snakk om så grove ting. Slik jeg har tolket det, så virket det som det var et eller annet galt med hodet til denne valpen helt fra begynnelsen av. Og i TS sin uvitenhet og desperasjon, så ble den bl.a. satt i et bur når den var inne. Men den var da ute i hagen og luftet seg også. Den fikk både mat og vann, men ikke så mye oppfølging ellers. Men dette er da ikke grov dyremishandling, slik noen her skal ha det til! Problemet her, er at dere overdriver noe så sinnsykt! Det er et føleri rundt dyr her inne, som ikke hører noen steds hjemme. Jeg er veldig glad i dyr selv, men jeg klarer likevel å se forskjell på et dyreliv og et menneskeliv. 

Anonymous poster hash: eac2f...69d

 

 

Poenget er at du bagatelliserer en del ting som brukere her inne verdsetter høyt, b.la omsorg for dyr. Jeg sier ikke at du skal likestille mennesker og dyr, men personlig mener jeg at man skal likestille retten til å ha et godt liv. Mener du hunden (valpen) hadde et godt liv? 

 

Jeg husker ei venninne av meg skaffet seg valp. Den hadde null respekt for henne, men mannen hennes hadde hunden respekt for. Det endte med at de omplasserte den fordi hun (venninnen min) mente hunden var gal i hodet, altså at det var noe psykisk galt med den. Det viste seg senere at hunden havnet hos en erfaren person, og lever i beste velgående som en stimulert og fin hund.

 

TS hadde ikke baller nok til å dra tilbake med hunden "dit den kom fra", og valgte å beholde den. Tenk om noen her inne hadde tatt til seg hunden, det øste med tilbud her inne. Hadde TS hatt litt empati med hunden, så hadde den fortsatt vært i live...

 

Du skal selvfølgelig få lov til å ha din mening, men når jeg mener den er så grunnleggende feil reagerer jeg. Det samme kan sikkert sies for de andre her inne som mener dette er en hjerteskjærende sak, og at TS ikke fortjener sympati overhode for hennes ignoranse og latskap.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget er at du bagatelliserer en del ting som brukere her inne verdsetter høyt, b.la omsorg for dyr. Jeg sier ikke at du skal likestille mennesker og dyr, men personlig mener jeg at man skal likestille retten til å ha et godt liv. Mener du hunden (valpen) hadde et godt liv? 

 

Jeg husker ei venninne av meg skaffet seg valp. Den hadde null respekt for henne, men mannen hennes hadde hunden respekt for. Det endte med at de omplasserte den fordi hun (venninnen min) mente hunden var gal i hodet, altså at det var noe psykisk galt med den. Det viste seg senere at hunden havnet hos en erfaren person, og lever i beste velgående som en stimulert og fin hund.

 

TS hadde ikke baller nok til å dra tilbake med hunden "dit den kom fra", og valgte å beholde den. Tenk om noen her inne hadde tatt til seg hunden, det øste med tilbud her inne. Hadde TS hatt litt empati med hunden, så hadde den fortsatt vært i live...

 

Du skal selvfølgelig få lov til å ha din mening, men når jeg mener den er så grunnleggende feil reagerer jeg. Det samme kan sikkert sies for de andre her inne som mener dette er en hjerteskjærende sak, og at TS ikke fortjener sympati overhode for hennes ignoranse og latskap.

Jeg skjønner hva du mener, men tenk realistisk nå da. Hunden levde ikke noe verre enn hunder gjør i det fri, den hadde tilgang til både mat, drikke og fysisk bevegelse. Kunne sikkert fått en bedre oppdragelse, men det er måte på hvordan folk overdriver. Noen folk er hysteriske, at de i det hele tatt blander inn TS sin identitet er ufattelig lavmål, blir flau.

Anonymous poster hash: 5c976...fdf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og knapt nok det....

Noe av det jeg har reagert på i denne tråden, er at reaksjonene ikke står i forhold til hva som faktisk skjedde med valpen til TS. Utfra de voldsomme reaksjonene som har kommet, skulle man nesten tro at TS hadde sultet, slått eller skåret over ørene til denne valpen, eller noe sånt. Men det var da ikke snakk om så grove ting. Slik jeg har tolket det, så virket det som det var et eller annet galt med hodet til denne valpen helt fra begynnelsen av. Og i TS sin uvitenhet og desperasjon, så ble den bl.a. satt i et bur når den var inne. Men den var da ute i hagen og luftet seg også. Den fikk både mat og vann, men ikke så mye oppfølging ellers. Men dette er da ikke grov dyremishandling, slik noen her skal ha det til! Problemet her, er at dere overdriver noe så sinnsykt! Det er et føleri rundt dyr her inne, som ikke hører noen steds hjemme. Jeg er veldig glad i dyr selv, men jeg klarer likevel å se forskjell på et dyreliv og et menneskeliv. 

Anonymous poster hash: eac2f...69d

 

:blomst:  :klappe:

Anonymous poster hash: 932d7...7c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener, men tenk realistisk nå da. Hunden levde ikke noe verre enn hunder gjør i det fri, den hadde tilgang til både mat, drikke og fysisk bevegelse. Kunne sikkert fått en bedre oppdragelse, men det er måte på hvordan folk overdriver. Noen folk er hysteriske, at de i det hele tatt blander inn TS sin identitet er ufattelig lavmål, blir flau.

Anonymous poster hash: 5c976...fdf

Hadde blitt ramaskrik hvis det hadde vært et barn det hadde vært snakk om. Ja, menneskeliv og dyreliv er ganske så close i verdi i mine øyne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

 

Jeg skjønner hva du mener, men tenk realistisk nå da. Hunden levde ikke noe verre enn hunder gjør i det fri, den hadde tilgang til både mat, drikke og fysisk bevegelse. Kunne sikkert fått en bedre oppdragelse, men det er måte på hvordan folk overdriver. Noen folk er hysteriske, at de i det hele tatt blander inn TS sin identitet er ufattelig lavmål, blir flau.

Anonymous poster hash: 5c976...fdf

 

Er ikke hunder flokkdyr, da, eller i det minste sosiale med behov for en relasjon til andre?

 

Nå har jeg fulgt med på tråden her litt i det stille, og må si at jeg fikk en ubehagelig følelse av ts allerede i HI.

 

Jeg tror faktisk det har noe for seg å ha en slags holdningskampanje mot vanskjøtsel av dyr her på kg. Det når ikke bare brukere her, men kg sine tråder kommer ganske langt oppe på trefflista til google når man søker på ett eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og knapt nok det....

Noe av det jeg har reagert på i denne tråden, er at reaksjonene ikke står i forhold til hva som faktisk skjedde med valpen til TS. Utfra de voldsomme reaksjonene som har kommet, skulle man nesten tro at TS hadde sultet, slått eller skåret over ørene til denne valpen, eller noe sånt. Men det var da ikke snakk om så grove ting. Slik jeg har tolket det, så virket det som det var et eller annet galt med hodet til denne valpen helt fra begynnelsen av. Og i TS sin uvitenhet og desperasjon, så ble den bl.a. satt i et bur når den var inne. Men den var da ute i hagen og luftet seg også. Den fikk både mat og vann, men ikke så mye oppfølging ellers. Men dette er da ikke grov dyremishandling, slik noen her skal ha det til! Problemet her, er at dere overdriver noe så sinnsykt! Det er et føleri rundt dyr her inne, som ikke hører noen steds hjemme. Jeg er veldig glad i dyr selv, men jeg klarer likevel å se forskjell på et dyreliv og et menneskeliv. 

Anonymous poster hash: eac2f...69d

 

Så det er ikke grovt å gi hunden sin druer med vilje for å få den til å sove mer? Druer kan gi alvorlig forgiftning hos hunder. TS forgiftet faktisk hunden sin, med vilje. Og du syns ikke det er grovt? 

Jeg klarer ikke å forstå at et menneske som er glad i dyr, kan gå rundt å si at det er greit å forgifte de. 

Endret av IglePigle
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det er ikke grovt å gi hunden sin druer med vilje for å få den til å sove mer? Druer kan gi alvorlig forgiftning hos hunder. TS forgiftet faktisk hunden sin, med vilje. Og du syns ikke det er grovt? 

Jeg klarer ikke å forstå at et menneske som er glad i dyr, kan gå rundt å si at det er greit å forgifte de. 

 

Nei, hun gjorde vel ikke akkurat det. Greia var at det var en bruker her som var så dum å komme med rådet om å gi hunden druer, fordi det skulle få den til å sovne. Verken brukeren eller ts visste at det var farlig. Rett skal være rett.

 

 

Anonymous poster hash: 382a8...472

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og knapt nok det....

Noe av det jeg har reagert på i denne tråden, er at reaksjonene ikke står i forhold til hva som faktisk skjedde med valpen til TS. Utfra de voldsomme reaksjonene som har kommet, skulle man nesten tro at TS hadde sultet, slått eller skåret over ørene til denne valpen, eller noe sånt. Men det var da ikke snakk om så grove ting. Slik jeg har tolket det, så virket det som det var et eller annet galt med hodet til denne valpen helt fra begynnelsen av. Og i TS sin uvitenhet og desperasjon, så ble den bl.a. satt i et bur når den var inne. Men den var da ute i hagen og luftet seg også. Den fikk både mat og vann, men ikke så mye oppfølging ellers. Men dette er da ikke grov dyremishandling, slik noen her skal ha det til! Problemet her, er at dere overdriver noe så sinnsykt! Det er et føleri rundt dyr her inne, som ikke hører noen steds hjemme. Jeg er veldig glad i dyr selv, men jeg klarer likevel å se forskjell på et dyreliv og et menneskeliv. 

Anonymous poster hash: eac2f...69d

 

 

Jeg fatter ikke at du kan mene dette. Denne valpen måtte faktisk bøte med livet, pga ts og oppdretter sin uansvarlighet og mangel på kunnskap, omsorg og handlekraft. Det er faen meg ille, altså.

Anonymous poster hash: 382a8...472

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TS

 

Jeg begynner å lure på om enkelte av dere har lest tråden eller bare kommer for å være spydig?! Jeg har fått en venn til å ta kontakt med ulike organisasjoner, venner, gårder etc en siste gang, har dere hoppet glatt over det? JEG har ikke noe mer energi å bruke på den hunden etter månedsvis med slit og kommer ikke til å løfte en finger igjen, men noen har vært så snill og sagt seg villig til å gjøre det for meg. Hun kontakter meg hvis hun får et konkret svar innen uka, det har hun ikke gjort ennå ergo er det bare å sitte tålmodig og vente for min del.

 

Og dere som hyler om rosiner kan sjekke faktaene deres før dere hyler ut, han har fått rosiner og druer uten problem før, og det gikk helt fint denne gangen og. Men det løste ikke problemet mitt, den sovnet ikke før mange timer etter at jeg logget av! Jeg gir da ikke noe jeg vet er giftig til hunden, har ingen planer om å avlive den hjemme! 

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

 

 

 

Nei, hun gjorde vel ikke akkurat det. Greia var at det var en bruker her som var så dum å komme med rådet om å gi hunden druer, fordi det skulle få den til å sovne. Verken brukeren eller ts visste at det var farlig. Rett skal være rett.

 

 

Anonymous poster hash: 382a8...472

 

Ts fikk beskjed av så og si alle at det var farlig. Har en hund så har en et ansvar om å oppdatere seg på hva hunden ikke tåler. Det skal bare et kjapt googlesøk til. 

Endret av IglePigle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts fikk beskjed av så og si alle at det var farlig. Har en hund så har en et ansvar om å oppdatere seg på hva hunden ikke tåler. Det skal bare et kjapt googlesøk til. 

 

Ja, jeg så også det, for jeg satt oppe og fulgte tråden hele den kvelden. Men saken var jo at ts hadde problemer med å få hunden til å gå til ro, og hun ba om råd fordi hun skulle sove selv. Så tok hun vel rådet hun fikk, og gikk deretter og la seg, og fikk ikke med seg innleggene om risikoen?

 

Personlig ville jeg stusset over et råd om å gi druer til en hund, like mye som jeg stusser over spørsmålet om hvordan man får en hund til å sovne (man kan jo ikke tvinge den, og jeg har aldri hørt om spiselige ting som fører til at dyr sovner), men å si at ts ga hunden druer for å forgifte den med vilje synes jeg blir for drøyt. 

Anonymous poster hash: 382a8...472

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at du bagatelliserer en del ting som brukere her inne verdsetter høyt, b.la omsorg for dyr. Jeg sier ikke at du skal likestille mennesker og dyr, men personlig mener jeg at man skal likestille retten til å ha et godt liv. Mener du hunden (valpen) hadde et godt liv? 

 

Jeg husker ei venninne av meg skaffet seg valp. Den hadde null respekt for henne, men mannen hennes hadde hunden respekt for. Det endte med at de omplasserte den fordi hun (venninnen min) mente hunden var gal i hodet, altså at det var noe psykisk galt med den. Det viste seg senere at hunden havnet hos en erfaren person, og lever i beste velgående som en stimulert og fin hund.

 

TS hadde ikke baller nok til å dra tilbake med hunden "dit den kom fra", og valgte å beholde den. Tenk om noen her inne hadde tatt til seg hunden, det øste med tilbud her inne. Hadde TS hatt litt empati med hunden, så hadde den fortsatt vært i live...

 

Du skal selvfølgelig få lov til å ha din mening, men når jeg mener den er så grunnleggende feil reagerer jeg. Det samme kan sikkert sies for de andre her inne som mener dette er en hjerteskjærende sak, og at TS ikke fortjener sympati overhode for hennes ignoranse og latskap.

Nei, antagelig ikke. Ikke pga behandlingen den fikk, men fordi hunden var mentalt syk og hadde store adferdsvansker. Syke dyr har det ikke godt.

Det er forresten fullt mulig å ha omsorg for dyr, samtidig som man innehar en viss evne til å se forskjell på et dyreliv og et menneskeliv. Man må ikke ha slik "omsorg" for dyr, at en ikke klarer å se når dyret helst bør få slippe å leve. Det er misforstått omsorg, og typisk "hysterisk amerikansk og Disney-inspirert tankegang". Og denne valpen det er snakk om her, virket til å være såpass forstyrret, at det beste var å la den slippe. Hvorfor er det nesten ingen her som har sett det på den måten? Hva er det med dere som går helt av skaftet pga at en hund milevis fra dere måtte bøte med livet? Det må være grenser for hvor mange tiltak som skal forsøkes også. Hvorfor skal en mentalt forstyrret hund leve kun for å tilfredsstille deres følelser? Hvordan tror dere dyra ute i naturen har det da? Rovdyr jakter på byttet, og river det  sakte, men sikkert i fillebiter. Byttet lider en langsom og pinefull død. Hva tenker dere om det? Disse byttedyra lider jo forferdelig når de blir spist levende. Skal dere aksjonere mot rovdyra også, eller? Vi mennesker behandler tross alt dyr svært skånsomt, i forhold til hvordan dyra behandler hverandre ute i naturen.

Anonymous poster hash: eac2f...69d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, antagelig ikke. Ikke pga behandlingen den fikk, men fordi hunden var mentalt syk og hadde store adferdsvansker. Syke dyr har det ikke godt.

Det er forresten fullt mulig å ha omsorg for dyr, samtidig som man innehar en viss evne til å se forskjell på et dyreliv og et menneskeliv. Man må ikke ha slik "omsorg" for dyr, at en ikke klarer å se når dyret helst bør få slippe å leve. Det er misforstått omsorg, og typisk "hysterisk amerikansk og Disney-inspirert tankegang". Og denne valpen det er snakk om her, virket til å være såpass forstyrret, at det beste var å la den slippe. Hvorfor er det nesten ingen her som har sett det på den måten? Hva er det med dere som går helt av skaftet pga at en hund milevis fra dere måtte bøte med livet? Det må være grenser for hvor mange tiltak som skal forsøkes også. Hvorfor skal en mentalt forstyrret hund leve kun for å tilfredsstille deres følelser? Hvordan tror dere dyra ute i naturen har det da? Rovdyr jakter på byttet, og river det  sakte, men sikkert i fillebiter. Byttet lider en langsom og pinefull død. Hva tenker dere om det? Disse byttedyra lider jo forferdelig når de blir spist levende. Skal dere aksjonere mot rovdyra også, eller? Vi mennesker behandler tross alt dyr svært skånsomt, i forhold til hvordan dyra behandler hverandre ute i naturen.

Anonymous poster hash: eac2f...69d

 

 

Jeg tror du har misset poenget her: hunden ble som den ble fordi den ble understimulert, ts greide ikke å håndtere hundeholdet sitt, også kumulerte det i en ond sirkel som de ikke kom ut av. En erfaren person ville mest sannsynlig ha oppdratt denne valpen til en fullstendig normalt fungerende hund!

 

TS var førstegangs hundeeier, og fikk en Jack Russel, attpå til hannhund, presset på seg. Det sier seg selv at det må være bortimot verdens verste utgangspunkt. En JR kan være en nokså krevende hund, og den må ha masse mosjon og utfordringer for ikke å kjede seg. En hannhund er heller ikke et fornuftig valg når man er uerfaren med hunder.

 

Hunden var bare 9 måneder gammel. Selvsagt hadde den store muligheter for "omskolering" hos erfarne hundemennesker! At den var "mentalt syk" fatter jeg ikke hvor du tar fra. Den var understimulert, feildressert av en uerfaren eier, som ikke engang ville ha den. Som selv sier at hun hadde gitt den opp! Ikke hundens feil, men menneskene rundt den. 

Anonymous poster hash: 382a8...472

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt ramaskrik hvis det hadde vært et barn det hadde vært snakk om. Ja, menneskeliv og dyreliv er ganske så close i verdi i mine øyne.

Da har du et problem, ikke TS. Med den logikken så er jo enhver slakter sidestilt med Hitler, het ufattelig.

 

Jeg eier selv hund og er SUPER glad for at dyr har den verdien i vårt samfunn som de har, men det får være måte på heksejakten på en person som fredelig har avlivet dyret sitt. Det å sammenlikne det med å avlive et menneskebarn vil jeg helt ærlig ikke svare på engang.

Anonymous poster hash: 5c976...fdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har du et problem, ikke TS. Med den logikken så er jo enhver slakter sidestilt med Hitler, het ufattelig.

Jeg eier selv hund og er SUPER glad for at dyr har den verdien i vårt samfunn som de har, men det får være måte på heksejakten på en person som fredelig har avlivet dyret sitt. Det å sammenlikne det med å avlive et menneskebarn vil jeg helt ærlig ikke svare på engang.

Anonymous poster hash: 5c976...fdf

Haha, jeg tenkte faktisk ikke på det. Altså når jeg skrev det så tenkte jeg mer på hvordan TS behandlet hunden, ikke at hun avlivde hunden. At jeg ikke lærer å skrive en avhandling.

Skjønner du virkelig ikke hvorfor folk reagerer? Det handler faktisk om å ha respekt for et liv. Dyr har like stor rett til å leve som det vi mennesker har.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Var pottesur på henne en stund, for å gi meg et sånt ansvar jeg ikke ba om. Men som hun sier så kunne hun jo ikke vite det hun heller, søsknene til denne valpen har vokst opp til å bli helt OK. En aggresiv bror har den, men ikke i nærheten av hva denne her er. 

 

Ja jeg har kontaktet alle slike organisasjoner jeg kommer på, ingen har mulighet til å sende noen hit og hente den. De ber meg sjekke andre muligheter, men det finnes ingen, har prøvd alt annet! Valpen er uskyldig men jeg kan ikke leve slik med den lenger.

Anonymous poster hash: 9bdf1...2ba

 

Gi den til dyrebeskyttelsen.De tar imot hunder.De tar de med på miljø og sosialiseringstrening.

Sperrer du bikkja mest mulig ute,er det ikke rart,at den aldri har lært seg å bli renslig.

Det verste du gjør,er å holde den vekk ifra folk.Den trenger sosialisering med mennesker og oppdragelse.

Du må ikke avlive den.Den blir sikkert en fantastisk fin hund,i de rette erfarne hender.Den er bare en valp enda.En hund regnes ikke som voksen,før den er 2 år.Ikke avliv.Ro deg ned.Du finner et annet hjem til slutt.

 

Anonymous poster hash: c4dfd...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, jeg så også det, for jeg satt oppe og fulgte tråden hele den kvelden. Men saken var jo at ts hadde problemer med å få hunden til å gå til ro, og hun ba om råd fordi hun skulle sove selv. Så tok hun vel rådet hun fikk, og gikk deretter og la seg, og fikk ikke med seg innleggene om risikoen?

 

Personlig ville jeg stusset over et råd om å gi druer til en hund, like mye som jeg stusser over spørsmålet om hvordan man får en hund til å sovne (man kan jo ikke tvinge den, og jeg har aldri hørt om spiselige ting som fører til at dyr sovner), men å si at ts ga hunden druer for å forgifte den med vilje synes jeg blir for drøyt. 

Anonymous poster hash: 382a8...472

 

Jeg stusser over det jeg også. Men personen som gav det rådet hadde erfaring med hester(?) og ikke hunder. Ts hadde også gitt druer/rosiner til hunden før og det har gått helt fint sier hun. Hun sier og at hun ikke gir noe som er giftig til hunden, men jo det gjør hun faktisk. Når du gir hunden druer flere ganger så forgifter du den, med vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner at folk har svært liten forståelse for hvor viktig sosialisering er for hunder, og ikke minst for valper. Ikke bare sosialisering, men det sosiale behovet. En ensom valp lider.

 

Jeg skjønner også at folk ikke har peiling på hvordan en normal valp av en aktiv rase oppfører seg. De biter, noen mer enn andre. Her er det vi mennesker som må lære valpen å ikke bite, hvis ikke fortsetter dette etter voksentennene er på plass. De gnager og ødelegger ting. De tisser inne. De bjeffer på ting. De blir hyperaktive av for lite stimulering (mentalt og fysisk), og hyperaktive valper virker gjerne aggressive for folk som ikke har peiling. Da biter de gjerne ekstra hardt og ofte, og ser ut til å gå inn for å plage eier. Jeg kan ikke se at TS har beskrevet en unormal JRT valp noen steder, spesielt ikke med tanke på behandlingen den har fått.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser over det jeg også. Men personen som gav det rådet hadde erfaring med hester(?) og ikke hunder. Ts hadde også gitt druer/rosiner til hunden før og det har gått helt fint sier hun. Hun sier og at hun ikke gir noe som er giftig til hunden, men jo det gjør hun faktisk. Når du gir hunden druer flere ganger så forgifter du den, med vilje. 

 

Neimen, kjære vene, nå må du virkelig slutte. Så lenge man ikke vet at det man gir kan være farlig for hunden, så kan man da ikke si at man forgifter med vilje

Jeg er 100% enig i at ts generelt har behandlet hunden sin dritdårlig, og at både hun og oppdretter burde brenne i helvete for at de forårsaket at en valp måtte bøte med livet, enda det var flere som sto her villige til å redde den. Men de påstandene du kommer med her, de blir bare idiotiske, og er med på å dra tråden ned på et nivå som i hvert fall ikke jeg vil være med på.

Anonymous poster hash: 382a8...472

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gi den til dyrebeskyttelsen.De tar imot hunder.De tar de med på miljø og sosialiseringstrening.

Sperrer du bikkja mest mulig ute,er det ikke rart,at den aldri har lært seg å bli renslig.

Det verste du gjør,er å holde den vekk ifra folk.Den trenger sosialisering med mennesker og oppdragelse.

Du må ikke avlive den.Den blir sikkert en fantastisk fin hund,i de rette erfarne hender.Den er bare en valp enda.En hund regnes ikke som voksen,før den er 2 år.Ikke avliv.Ro deg ned.Du finner et annet hjem til slutt.

 

Anonymous poster hash: c4dfd...f57

 

 

Hallo, den er død, avlivet, for flere uker siden! 

Anonymous poster hash: 382a8...472

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da har du et problem, ikke TS. Med den logikken så er jo enhver slakter sidestilt med Hitler, het ufattelig.

 

Jeg eier selv hund og er SUPER glad for at dyr har den verdien i vårt samfunn som de har, men det får være måte på heksejakten på en person som fredelig har avlivet dyret sitt. Det å sammenlikne det med å avlive et menneskebarn vil jeg helt ærlig ikke svare på engang.

Anonymous poster hash: 5c976...fdf

 

Akkurat hva jeg mener også. 

Anonymous poster hash: eac2f...69d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...