Gå til innhold

Ufordragelig valp - hvordan bli kvitt den?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei. Ts har ikke mosjonere valpen pga at hennes dårlige behandling gjorde den aggressiv mot andre. Så hun sluttet å gå tur med den og lot den mosjonere seg selv ute i hagen...

Hunden får altså en form for mosjon, det er det vesentlig her. At det ikke er den typiske båndturen i parken betyr på ingen måte at dyret er mishandlet, å kalle det mishandling er et hån mot virkelig dyremishandling.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden får altså en form for mosjon, det er det vesentlig her. At det ikke er den typiske båndturen i parken betyr på ingen måte at dyret er mishandlet, å kalle det mishandling er et hån mot virkelig dyremishandling.

Nei, det er ikke vesentlig.

Det blir som å si at det er greit å slå noen en gang eller to, for det kan jo ikke sammenlignes med å virkelig bli banket opp. Det kan alltids være verre, derfor trenger man ikke å bry seg, eller? Å reagere på sovevoldtekt er unødvendig, for det er vel verre med overfallsvoldtekt? 

Hunden har ikke hatt et tilfredsstillende liv, som igjen førte til atferdsproblemer, som igjen førte til unødvendig avliving av en ung og frisk hund. Man kan godt være forsiktig med å skrike dyremishandling, jeg er egentlig det, men i mine øyne er den grensen krysset i dette tilfellet i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden får altså en form for mosjon, det er det vesentlig her. At det ikke er den typiske båndturen i parken betyr på ingen måte at dyret er mishandlet, å kalle det mishandling er et hån mot virkelig dyremishandling.

 

Det er veldig mange typer mishandling, og alle er like virkelige. Så vennligst ikke kom trekkende med begrepet "virkelig dyremishandling".

 

Etter min og mange andres mening, har TS mishandlet valpen. Dette var ikke en valp som gikk frivillig inn i buret sitt, men som ble tvunget inn der med kraftig maktbruk.

 

TS skriver også at hun hatet hunden. Tror du ikke at hunden merket dette? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange typer mishandling, og alle er like virkelige. Så vennligst ikke kom trekkende med begrepet "virkelig dyremishandling".

 

Etter min og mange andres mening, har TS mishandlet valpen. Dette var ikke en valp som gikk frivillig inn i buret sitt, men som ble tvunget inn der med kraftig maktbruk.

 

TS skriver også at hun hatet hunden. Tror du ikke at hunden merket dette? 

Nei, hunder har ikke vårt følelsesspekter. Når den får sine behov dekket tror jeg ikke den kunne brydd seg mindre om hva eier føler om den. Dette er et dyr som på ingen måte ble mishandlet, men oppdratt av en eier som ikke ga den mer enn det helt grunnleggende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hunder har ikke vårt følelsesspekter. Når den får sine behov dekket tror jeg ikke den kunne brydd seg mindre om hva eier føler om den. Dette er et dyr som på ingen måte ble mishandlet, men oppdratt av en eier som ikke ga den mer enn det helt grunnleggende.

 

"Sine behov dekket"?

 

Så i følge deg trenger en valp trenger kun mat og vann og ellers klare seg på egenhånd (innesperret i hage og bur)? Kontakt med eier (les: flokken)  består kun av tvang og avvisning?

Deretter lever den altså lykkelig og veltilpasset resten av sitt liv? Fordi behovene er dekket? 

 

Jeg vet da godt at hunder (og andre dyr) ikke har vårt følelsesspekter. Men jeg har hatt nok kjæledyr til å vite at både hunder og katter oppfatter veldig godt signaler og følelser  fra menneskene rundt dem. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må få begrepene deres i orden. Det kommer fram at TS har dekket alle nødvendige behov for hunden, gitt den mat, mosjon og helsesjekk. Men hun har ikke tusset og kost slik folk ofte gjør med kjæledyrene, det betyr på ingen måte at den er mishandlet. 

 

På hvilken måte er det skadelig å ha en valp i bur? Er det kanskje skadelig å ha den i bånd og? Valpen får mer enn nok bevegelse i bur og i hagen, er ikke slik at den er klemt sammen i buret. Igjen, jeg sier ikke at dette er den beste måten å oppdra dyr, men det er på ingen måte mishandling. Da lever dere trygt skjermet i en boble for å si det sånn.

Dette kan du ikke mene. TS har på ingen måte dekket alle nødvendige behov for hunden. Hun har isolert den fullstendig og stengt den inne i et bur eller ute i hagen helt alene dag etter dag. En valp får på ingen måte nok bevegelse innesteng i et bur hele dagen. Den har også gått dagevis uten stell fordi hun er redd for å bli bitt, av en knøttliten valp. Jøss.. 

 

Jeg mener ikke at det er skadelig å ha en hund litt i bur, men det å stenge den inne der dagen lang er skadelig. Mattilsynet er enig med meg. 

La meg si det slik, ville du vært fornøyd om alt du fikk var mat, vann og dobesøk? Ingen form for kontakt med andre mennesker, ikke form for underholdning, ikke mosjon. Sitte innesperet på et rom dagen lang?  Selvsagt er dette mishandling.

 

Basert på svarene du har fått bør du kanskje gå inn i deg selv og vurdere om det er du som lever i en boble og ikke de som er uenig med deg.. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk da inntrykk av at ts hadde fulgt alle råd og opptrening som hun hadde blitt fortalt om av oppdretter og andre hundeeiere, men at valpens temprament og oppførsel ble mer enn hun kunne håndtere og først da begynte å holde hunden ute/i bur etc. Jeg kan ikke se noen steder at ts skriver at hun har behandlet valpen slik hele tiden, så tydeligvis ligger det mye i hvordan man velger å lese innleggene...

 

For all del, jeg sier ikke at ts er en god hundeeier, men strengt tatt er det umulig for oss å bedømme hvordan situasjonen faktisk er uten å ha møtt hverken hund eller eier. Ts har faktisk hatt flere innom for å overta hunden og ALLE har snudd i døra. Å sende en aggresive hund alene på fly halve Norge rundt kan være vanskelig nok å få til (flyselskap kan fint nekte å ta den med) og kostnadene betydelige.

 

Med så mange brukere ivrige på å ta inn en agressiv hund, så må man nesten undres på at det står så mange hunder til omplassering rundt omkring.... Skinnhellig much?



Anonymous poster hash: 51677...377
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du ikke mene. TS har på ingen måte dekket alle nødvendige behov for hunden. Hun har isolert den fullstendig og stengt den inne i et bur eller ute i hagen helt alene dag etter dag. En valp får på ingen måte nok bevegelse innesteng i et bur hele dagen. Den har også gått dagevis uten stell fordi hun er redd for å bli bitt, av en knøttliten valp. Jøss.. 

 

Jeg mener ikke at det er skadelig å ha en hund litt i bur, men det å stenge den inne der dagen lang er skadelig. Mattilsynet er enig med meg. 

La meg si det slik, ville du vært fornøyd om alt du fikk var mat, vann og dobesøk? Ingen form for kontakt med andre mennesker, ikke form for underholdning, ikke mosjon. Sitte innesperet på et rom dagen lang?  Selvsagt er dette mishandling.

 

Basert på svarene du har fått bør du kanskje gå inn i deg selv og vurdere om det er du som lever i en boble og ikke de som er uenig med deg.. 

Du kan ikke sammenlikne meg og en hund, jeg ville for eksempel aldri kunnet leve med at noen satte bånd på meg, men det kan en hund. Tilsvarende tar en hund ingen skade av å være fri i hagen. 

 

At TS stenger den inne dagen lang tar du fra tomme lufta, hvis du leser HI ser du at hun slipper den ut i hagen i finværet, og en sjelden gang går tur. Og slikt jeg tolket det begynte dette etter at hunden fikk en voldelig adferd, og da ser jeg faktisk ingenting galt i det. Jeg vet dessuten om flere naboer som ikke går tur med hunden med mindre været er fint, er alle disse dyremishandlere per din definisjon? Da er jo definisjon din helt tøvete. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må få begrepene deres i orden. Det kommer fram at TS har dekket alle nødvendige behov for hunden, gitt den mat, mosjon og helsesjekk. Men hun har ikke tusset og kost slik folk ofte gjør med kjæledyrene, det betyr på ingen måte at den er mishandlet. 

 

På hvilken måte er det skadelig å ha en valp i bur? Er det kanskje skadelig å ha den i bånd og? Valpen får mer enn nok bevegelse i bur og i hagen, er ikke slik at den er klemt sammen i buret. Igjen, jeg sier ikke at dette er den beste måten å oppdra dyr, men det er på ingen måte mishandling. Da lever dere trygt skjermet i en boble for å si det sånn.

 

Jo, det er mishandling, hunder skal ikke bruke hele dagen i bur, uansett hvor mye du vrir og vender på det. Ditt syn på godtatt dyrehold er rett og slett forkastelig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg fikk da inntrykk av at ts hadde fulgt alle råd og opptrening som hun hadde blitt fortalt om av oppdretter og andre hundeeiere, men at valpens temprament og oppførsel ble mer enn hun kunne håndtere og først da begynte å holde hunden ute/i bur etc. Jeg kan ikke se noen steder at ts skriver at hun har behandlet valpen slik hele tiden, så tydeligvis ligger det mye i hvordan man velger å lese innleggene...

 

For all del, jeg sier ikke at ts er en god hundeeier, men strengt tatt er det umulig for oss å bedømme hvordan situasjonen faktisk er uten å ha møtt hverken hund eller eier. Ts har faktisk hatt flere innom for å overta hunden og ALLE har snudd i døra. Å sende en aggresive hund alene på fly halve Norge rundt kan være vanskelig nok å få til (flyselskap kan fint nekte å ta den med) og kostnadene betydelige.

 

Med så mange brukere ivrige på å ta inn en agressiv hund, så må man nesten undres på at det står så mange hunder til omplassering rundt omkring.... Skinnhellig much?

Anonymous poster hash: 51677...377

 

 

Var en her som var villig til å hente den på døra eller hos veterinæren. Dette tilbudet tok hun ikke, hun fikk også tilbud hos DBFinnmark, men hun valgte å ikke ta det tilbudet heller.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hunder har ikke vårt følelsesspekter. Når den får sine behov dekket tror jeg ikke den kunne brydd seg mindre om hva eier føler om den. Dette er et dyr som på ingen måte ble mishandlet, men oppdratt av en eier som ikke ga den mer enn det helt grunnleggende.

Stakkars deg... Går du virkelig rundt og tror at mennesket er den eneste arten med et velutviklet følesesliv?

Det er bevist gjentatt ganger at hunder har et følelsesliv som faktisk er svært likt vår eget. Bare Google det om du ikke tror meg!

Denne hunden er sannsynligvis forferdelig ulykkelig, den er ensom,understimulert og føler seg ikke tilrette i sin flokk. Det er ren skjær dyremishandling.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en her som var villig til å hente den på døra eller hos veterinæren. Dette tilbudet tok hun ikke, hun fikk også tilbud hos DBFinnmark, men hun valgte å ikke ta det tilbudet heller.

Hvor har du dette fra? Jeg har lest hele tråden og kan ikke se at noen tilbød seg å hente hunden, det er heller ikke TS sin oppgave å fly for å levere hunden i Oslo. Det eneste tilbudet jeg ser kom etter at TS oppdaterte om at hunden avlives dagen etter. For meg virker det som et lite troverdig tilbud, vedkommende kunne gitt lyd fra seg mye tidligere, men gjorde det ikke før hunden var avlivet. Høres ut som noen vil score noen billige poeng ved å leke med folks følelser. 

 

Som sagt er det mye jeg ikke er enig med TS i, men det styggeste jeg ser i denne tråden er angrepene fra noen brukere. Lett å være tøff bak skjermen mens man kritiserer andre, men fortsatt forkastelig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du dette fra? Jeg har lest hele tråden og kan ikke se at noen tilbød seg å hente hunden, det er heller ikke TS sin oppgave å fly for å levere hunden i Oslo. Det eneste tilbudet jeg ser kom etter at TS oppdaterte om at hunden avlives dagen etter. For meg virker det som et lite troverdig tilbud, vedkommende kunne gitt lyd fra seg mye tidligere, men gjorde det ikke før hunden var avlivet. Høres ut som noen vil score noen billige poeng ved å leke med folks følelser. 

 

Som sagt er det mye jeg ikke er enig med TS i, men det styggeste jeg ser i denne tråden er angrepene fra noen brukere. Lett å være tøff bak skjermen mens man kritiserer andre, men fortsatt forkastelig. 

Ingen krevde hun skulle levere den i Oslo. Og jo, det er faktisk TS' oppgave å sørge for at hunden fikk en ny sjangse med alle mulighetene hun hadde. Slikt forplikter man seg til når man skaffer dyr.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke sammenlikne meg og en hund, jeg ville for eksempel aldri kunnet leve med at noen satte bånd på meg, men det kan en hund. Tilsvarende tar en hund ingen skade av å være fri i hagen. 

 

At TS stenger den inne dagen lang tar du fra tomme lufta, hvis du leser HI ser du at hun slipper den ut i hagen i finværet, og en sjelden gang går tur. Og slikt jeg tolket det begynte dette etter at hunden fikk en voldelig adferd, og da ser jeg faktisk ingenting galt i det. Jeg vet dessuten om flere naboer som ikke går tur med hunden med mindre været er fint, er alle disse dyremishandlere per din definisjon? Da er jo definisjon din helt tøvete. 

Jeg uttaler meg om denne situasjonen, hva naboene dine gjør med sin hund vet jeg for lite om til å kunne uttale meg.

 

TS skrev selv at de dagene det var fint vær var hunden ute i hagen, de dagene det var dårlig vær var den inne i buret. Her jeg kommer fra kan vi gå i dagesvis med dårlig vær. Noe jeg er ganske sikker på forekommer ganske ofte i hele landet. 

Endret av IglePigle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

For all del, jeg sier ikke at ts er en god hundeeier, men strengt tatt er det umulig for oss å bedømme hvordan situasjonen faktisk er uten å ha møtt hverken hund eller eier. Ts har faktisk hatt flere innom for å overta hunden og ALLE har snudd i døra. Å sende en aggresive hund alene på fly halve Norge rundt kan være vanskelig nok å få til (flyselskap kan fint nekte å ta den med) og kostnadene betydelige.

 

Anonymous poster hash: 51677...377

 

TS kunne levert denne hunden til fod, men valgte å heller levere den til dyrlegen for avliving. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen krevde hun skulle levere den i Oslo. Og jo, det er faktisk TS' oppgave å sørge for at hunden fikk en ny sjangse med alle mulighetene hun hadde. Slikt forplikter man seg til når man skaffer dyr.

Slik jeg leser det har hun gjort det hun kunne gjøre, ikke eksemplarisk, men ikke helt på trynet heller. Er vel det man kan forvente av en person som har fått ansvar for et dyr de ikke vil ha i utgangspunktet.

 

Det er et moralpoliti her på kjæleydyrsforumet, noen tror vist de er Guds gave til dyrene og kan sitte å spy ut faenskap når andre gjør feil. Har sett det mange ganger men aldri så stygt som i denne tråden, noen her bør gå jævlig dypt i seg selv. 

 

TS kunne levert denne hunden til fod, men valgte å heller levere den til dyrlegen for avliving. 

Fod var vel den gruppa som sa de ikke kunne transportere valpen? Det står respekt av at TS valgte en skånsom måte å avlive dyret på, har sett nok av ganger i media at andre folk i hennes situasjon gjøre noe mye mye verre

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stakkars deg... Går du virkelig rundt og tror at mennesket er den eneste arten med et velutviklet følesesliv?

Det er bevist gjentatt ganger at hunder har et følelsesliv som faktisk er svært likt vår eget. Bare Google det om du ikke tror meg!

Denne hunden er sannsynligvis forferdelig ulykkelig, den er ensom,understimulert og føler seg ikke tilrette i sin flokk. Det er ren skjær dyremishandling.

For noe tull, ingen dyr har samme følelsesspekter som vårt. Er uansett ingen unnskyldning for å mishandle dyr, men det blir for dumt å begrunne det med noe slikt tull. Hunden til TS ser ut til å ha adferdsproblemer i utgangspunktet, noe som førte til forhåndsreglene TS har tatt. Det blir for dumt å påstå at hunden er aggressiv fordi den følte at TS hatet den, er måte på hvor mye man skal menneskeliggjøre dyr.

 

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2662297/Fish-feelings-Expert-claims-creatures-experience-pain-way-humans-better-treated.html

 

I følge denne kilden føler fisk smerte, er det dyremishandling å fiske? Nei. 

Endret av frokenbeist
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Fod var vel den gruppa som sa de ikke kunne transportere valpen? Det står respekt av at TS valgte en skånsom måte å avlive dyret på, har sett nok av ganger i media at andre folk i hennes situasjon gjøre noe mye mye verre

Syns det var ts sitt anvsar å transportere valpen. Var tross alt hennes valp. 

Det står ikke respekt av ts. Ts valgte den enkleste utveien. Selv om det finst mennesker som gjør verre ting betyr ikke det at ts gjorde det rette i denne situasjonen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var ts sitt anvsar å transportere valpen. Var tross alt hennes valp. 

Det står ikke respekt av ts. Ts valgte den enkleste utveien. Selv om det finst mennesker som gjør verre ting betyr ikke det at ts gjorde det rette i denne situasjonen. 

Dyret hadde det ikke bra, hun hadde det ikke bra, så jo jeg synes hun gjorde de riktige valget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg leser det har hun gjort det hun kunne gjøre, ikke eksemplarisk, men ikke helt på trynet heller. Er vel det man kan forvente av en person som har fått ansvar for et dyr de ikke vil ha i utgangspunktet.

 

Det er et moralpoliti her på kjæleydyrsforumet, noen tror vist de er Guds gave til dyrene og kan sitte å spy ut faenskap når andre gjør feil. Har sett det mange ganger men aldri så stygt som i denne tråden, noen her bør gå jævlig dypt i seg selv. 

 

Fod var vel den gruppa som sa de ikke kunne transportere valpen? Det står respekt av at TS valgte en skånsom måte å avlive dyret på, har sett nok av ganger i media at andre folk i hennes situasjon gjøre noe mye mye verre

 

TS valgte selv å gå til anskaffelse av hund, hennes ansvar! Når hun gikk lei, sviktet hun den oppgaven hun som fulgte med, nemlig ansvar. Ingen ansvarsbevisste mennesker gjør slike valg som TS.

 

Og jeg er ærlig talt ganske lut lei av mennesker som TS, som velger den letteste og den feigeste utveien, å overlate ansvaret til veterinæren som måtte avlive et friskt dyr.

 

Jeg vet at mange veterinærer hater den oppgaven, det er egentlig ikke deres jobb å avlive friske dyr, deres jobb er å gjøre dyr frisk fra sykdom og skade, ikke å ta liv. Men likevel tar veterinærene på seg denne oppgaven, som for dem er en belastning moralsk og etisk sett, fordi de ikke vet hva eierne ellers ville finne på å gjøre, men tro meg, slike mennesker som TS blir sett på med den største forakt hos veterinærene. Men de holder kjeft og tenker sitt om hva slags menneske slike mennesker som TS er.

 

Jeg har selv måttet ta over en katt fordi en dust plutselig bestemte seg for at hun ikke gadd mer og dermed ble jeg høyst ufrivillig katteeier, jeg fikk et problem, og et ansvar jeg overhodet ikke hadde bedt om! Plutselig fikk jeg ansvaret for å sørge for en katt jeg ikke hadde tenkt å ha, bare fordi det mennesket manglet moral og etikk og gjerne overlot sitt "problem" til meg. Så jeg satt igjen med en katt og masse ansvar, men i motsetning til TS hadde jeg rygg-grad nok til å ikke belaste veterinærene med å be dem om å avlive et friskt dyr. Den belastningen tok jeg på meg og ble ufrivillig katteeier i 4 år før den ble påkjørt og drept. Katten hadde det godt hos meg i disse årene, og den ble i allefall ikke slengt inn i et bur, den fikk oppmerksomhet, alle behov dekket og mye lek og moro.

 

Men jeg levner kattens forrige eier svært liten ære! Og mennesker som gjør slike ting likeså!

Anonymous poster hash: 2a060...233

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...