Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Nå er jeg hos hos mamma og pappa :) Mannen kommer til helgen. Måtte rett på sykehuset når jeg kom, broren min røk leddbånd når han spilte kamp, så han måtte opp å ta røntgen og sånt. Det går heldigvis bra med han da. Men ikke gøy når lillebror blir skadet, uansett hvor stor han blir.

Det er litt merkelig men det er nesten som at jeg glemmer at jeg er gravid når jeg er her. Hjemme dreier liksom alt seg om dette, og det har det gjort i så mange uker nå. Mens sist jeg var her så var vi jo ikke i gang en gang. I tillegg er det nesten rart å snakke med mamma og de om det. Føler på en måte at det ikke er helt på ordentlig enda, nesten som jeg lurer noen :fnise: Gleder meg til magen kommer, så det blir synlig :gravid:

Kjenner det strekker i livmoren når jeg strekker meg, koselig med sånne små tegn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 uker på vei i dag :strix:

Lurer på noe, når folk sier at de for eksempel ble kvalm i uke 6, er det da 6+0-6, eller er det 5+0-6 altså den 6. uken? Har prøvd å google litt, men ser at det er veldig forskjellige meninger ute å går :klo:

Deilig å kommer hjem igjen etter en helg borte. Veldig koselig å være hos mamma og pappa, men veldig godt å komme hjem til seg selv :)

Fått litt symptomer i det siste:

- jeg blir plutselig fryktelig sulten, så plutselig fryktelig mett, for så å bli sulten igjen med en gang

- føler meg til tider uggen, spesielt når jeg har sovet på dagen

- som er på grunn av dette punktet, jeg er fryktelig trøtt stort sett hele tiden

- puppene er ømme

- er mye mer labil enn vanlig - gråter veldig lett

- får blodtrykksfall, hjertebank, og blir svimmel og kvalm når jeg reiser meg fort

- stikkinger i livmorområdet

Føler disse tingene gjør meg roligere, for det tyder jo på at kroppen min vet at den er gravid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier i uke 6 mener jeg fra 6+0 til 6+6. Men jeg er samtidig 6 fullgåtte uker og har startet på min syvende uke som gravid. Men når noen spør meg hvor langt jeg er på vei og jeg er for eks 18+3 sier jeg at jeg er i uke 18.

Gratulerer med 5 uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bevisst alltid at jeg er xx uker på vei, for å unngå forvirringen rundt om uke 6 er fra 5+0 eller fra 6+0. Det logiske er at I uke 6 er fra 5-6, akkurat som jeg nå er 30 år og I mitt 31. år. Samtidig virker det som om de fleste bruker det slik som blomst12, så da blir det liksom forvirring uansett. :bond:

 

Jeg ble kvalm 5+3, forresten, og ble sykemeldt fra 6+4. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vanskelig det der :P På gravid-appen min står det at jeg er i uke 6 nå. Jeg får spørre på UL. Takk for det blomst 12 :nigo:

 

Føler jeg er i en sånn mellomfase nå, er selvfølgelig veldig glad for at jeg er gravid. Men jeg føler det er så tidlig at alt enda er usikkert. Jeg kan ikke se at jeg er gravid, nesten ingen vet det, og jeg kjenner det ikke i magen at det er noen der. Og da føler jeg at jeg ikke kan glede meg ordentlig over det enda. Håper at disse tankene går over etter UL, og at ting blir mer virkelig da. Kanskje tiden til og med går litt fortere da :) I dag er  det i hvertfall akkurat 2 uker til UL :hoppendeglad: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hoppet jet like så greit i det og ble flyttet til gravidbøkene :nigo: 

 

Puppene mine er kjempe ømme, det er skikkelig vondt rett og slett. Av og til stikker det skikkelig. I tillegg er de blitt en god del større, og føles hovne og tunge. Det er jo ett godt tegn :nigo: Gleder meg over alle sånne ting!

 

I dag har vi bestilt sydentur. Vi skal reise med mamma, pappa og broren min  :sol: Vi skal feire pappas 60-års dag :nigo: Jeg er i uke 20 når vi reiser. Er litt bekymret over mat og sånne ting, men det går veld fint så lenge jeg er forsiktig. Det vil uansett bli veldig deilig med litt sol og badig, for det ser jo ikke ut som om vi får det med det første her i Norge! Har noen av dere reist til utlandet når dere var gravid, og gikk det fint? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg 6 uker på vei :hoppe:  Tiden tikker seg sakte med sikkert videre, og dagen for ultralyden nærmer seg :nigo: Matlysten er alt for stor, plutselig blir jeg fryktelig sulten, og da må jeg bare ha mat, og alle vet jo at fornuften ikke er det som står høyest når man er sulten. Men jeg prøver alt jeg kan å være litt fornuftig da :) Det som heller skulle vært litt større er sexlysten. Føler rett og slett ikke for sex nå. Jeg er oppblåst, puppene er veldig ømme, og i tillegg er jeg redd at vi kan "ødelegge" Bøllefrø. Vet at det ikke er farlig, men jeg er allikevel redd for det. Hadde vært veldig greit at matlysten ble litt mindre og sexlysten litt større :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har knapt hatt sex hele svangerskapet. :sjenert: Jeg var jo 100% sykemeldt med kvalme i seks uker (og 50% et par uker etter det), og da var det helt uaktuelt å ha sex. Orket knapt at han holdt rundt meg. Senere har det heller ikke blitt så mye som det burde, er mye oftere trøtt og sliten og ikke i humør, og sexlysten har rett og slett forsvunnet litt. :sukk: Men det er ikke noe farlig for Bøllefrø altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har knapt hatt sex hele svangerskapet. :sjenert: Jeg var jo 100% sykemeldt med kvalme i seks uker (og 50% et par uker etter det), og da var det helt uaktuelt å ha sex. Orket knapt at han holdt rundt meg. Senere har det heller ikke blitt så mye som det burde, er mye oftere trøtt og sliten og ikke i humør, og sexlysten har rett og slett forsvunnet litt. :sukk: Men det er ikke noe farlig for Bøllefrø altså! ;)

 

Godt det ikke bare er meg :fnise: Håper jo det blir bedre, men det er jo ikke sikkert. Og det er jo bare en unntakstilstand, det er jo ikke akkurat så ofte man er gravid. Så det er jo bare å holde ut :) Er mannen det er verst for, men sånn er det bare.

 

Hurra for 6 uker :hoppe: Når er det du har UL?

 

Skal på UL 18 juni, da er jeg 7+3 :)

 

 

 

Heldigvis har jeg fått dilla på friske ting som jordbær, saftis, og iste, og ikke sånne veldig usunne ting. Har i hvertfall frysen full av sånne små saftis, det er skikkelig godt! Og i dag tømte jeg nesten en kurv med jordbær, de smakte faktisk nesten som norske :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten funnet ut at allerede i neste uke kan Bøllefrø kjenne når jeg stryker meg på magen  :rodmer:  Da føler jeg at jeg kan stryke litt på den oppblåste magen selv om det bare er fett foreløbig, uten å være rar :fnise: Da blir det plutselig enda mer koselig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 6 uker på vei :hoppe:  Tiden tikker seg sakte med sikkert videre, og dagen for ultralyden nærmer seg :nigo: Matlysten er alt for stor, plutselig blir jeg fryktelig sulten, og da må jeg bare ha mat, og alle vet jo at fornuften ikke er det som står høyest når man er sulten. Men jeg prøver alt jeg kan å være litt fornuftig da :) Det som heller skulle vært litt større er sexlysten. Føler rett og slett ikke for sex nå. Jeg er oppblåst, puppene er veldig ømme, og i tillegg er jeg redd at vi kan "ødelegge" Bøllefrø. Vet at det ikke er farlig, men jeg er allikevel redd for det. Hadde vært veldig greit at matlysten ble litt mindre og sexlysten litt større :fnise:

 

Haha, her er det omvendt. Et av mine tidlige tegn var at sexlysten fra før EL, aldri forsvant. Så jeg er visst en av de som får økt lyst. Har også hatt sex etter jeg fant det ut og det er spesielt (på en god måte). Jeg er også skikkelig oppblåst og planlegger faktisk å kjøpe de første gravidklærne i dag, alt jeg eier er ubehagelig å ha på :( puppene blir bare ømmere for hver dag og hvis jeg ikke spiser (blir akutt ihjelsvolten) så blir jeg dårlig :) Men alt dette er greit for det gjør at jeg kjenner at jeg er gravid, og DET er helt fantastisk!

 

Har forresten funnet ut at allerede i neste uke kan Bøllefrø kjenne når jeg stryker meg på magen  :rodmer:  Da føler jeg at jeg kan stryke litt på den oppblåste magen selv om det bare er fett foreløbig, uten å være rar :fnise: Da blir det plutselig enda mer koselig :nigo:

Hahahahaha jeg går også å tar meg til magen! Så koselig at de kan kjenne det så tidlig :-D det visste jeg ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Haha, her er det omvendt. Et av mine tidlige tegn var at sexlysten fra før EL, aldri forsvant. Så jeg er visst en av de som får økt lyst. Har også hatt sex etter jeg fant det ut og det er spesielt (på en god måte). Jeg er også skikkelig oppblåst og planlegger faktisk å kjøpe de første gravidklærne i dag, alt jeg eier er ubehagelig å ha på :( puppene blir bare ømmere for hver dag og hvis jeg ikke spiser (blir akutt ihjelsvolten) så blir jeg dårlig :) Men alt dette er greit for det gjør at jeg kjenner at jeg er gravid, og DET er helt fantastisk!

 

Hahahahaha jeg går også å tar meg til magen! Så koselig at de kan kjenne det så tidlig :-D det visste jeg ikke....

 

Rart hvor forskjellig det kan være :) Det er det jeg trøster meg med, at alt dette er fordi det vokser et lite nurk inni meg  :rodmer:

 

 

 

Jeg har begynt å få smerter i korsryggen, vondt når jeg reiser meg og løfter beina. Er veldig redd for at det e tidlig bekkenløsning. Men det er jo ikke sånn kjempe vondt, klarer å gå og sånt, da er det vel litt tidlig å gå til legen med det? Håper det bare går over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt sex HELE svangerskapet. Altså, I want the D. Jeg er sikker på at jeg kunne begynt å grine nå hvis samboer sa nei til meg  :ler:  Mens venninna mi som er 4 uker etter meg orker ikke noe sex i det hele tatt. Vi er forskjellige. Og jeg er sikker på at mannen din forstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker babyteppe :) Kan bare stirkke rillestrill, altså frem og tilbake, men det var alt som trengtes til dette. Begynte faktisk på det dagen før positiv test, men det ble mye koseligere å strikke når jeg visste det var til lille i magen  :rodmer: Tenkte å hekle enten rosa eller blå kant rundt alt etter hvilket kjønn det blir :nigo: Kjekt tidsfordriv er det i hvertfall!

post-35553-0-71433600-1433926823_thumb.j

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint teppet blir :)

Jeg ville heller ikke ha sex i starten og heldigvis nektet legen meg pga blødninger så hadde en unnskyldning.

Det var virkelig ikke fristende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Over seks uker allerede! Ånei, hvor fort tiden går. Får håpe smertene i korsryggen din ikke blir værre - og at du slipper bekkenløsning. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, koselig med strikking :hjerte: 

 

Jeg vil også strikke :hoppe: Jeg kan bare strikke rett jeg da, så må kanskje bli litt flinkere først.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørka: jeg føler tiden snegler seg avgårde jeg :fnise: i dag kjenner jeg ingenting, det kommer bare av plutselig, men håper det holder seg borte ja :) Hvordan går det med prøvingen?

Kaffemor: Det er ganske koselig ja :hjerte: Det er rett jeg strikker, rett og rillestrikk er det samme (jeg lærte det først nå når jeg skulle begynne med detta altså, så ikke bare du som ikke visste det altså :nigo:) Jeg bruker Sandnes babyull, 160 masker på rundpinne nr 6 og så er det bare å strikke fram og tilbake, fram og tilbake og sånn fortsetter det :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint teppet blir :)

Jeg ville heller ikke ha sex i starten og heldigvis nektet legen meg pga blødninger så hadde en unnskyldning.

Det var virkelig ikke fristende.

Takk for det Askmeagain89 :) Så koselig at du stikker innom innimellom babykos ☺️

Det er virkelig ikke fristende her heller, håper ikke det blir sånn 8 måneder til!

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...