Gå til innhold

Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?


AnonymBruker

  

530 stemmer

  1. 1. Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?

    • For.
      402
    • Mot.
      100
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      28


Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliky

Nå vi snakker om utstøtt, snakker vi IKKE slik som det var før. Som du forteller.

Jeg vett hvordan det var i gamle dager, jeg er ikke helt blåst. Det er snakk om sosialt, bli barna med downs inkudert med andre ikke barn med downs? Ser du at de leker sammen? Så skal du snakke om utstøtt hold deg til hva vi mener om utsøtt, ikke dra andre ting inn.

Det er jo du som bruker ordet utstøtt, og du kom ikke med din definisjon av ordet heller!

I barnehager og skolene jeg har vært innom leker de normaltfungerende barna med de med spesielle behov, ja! Barn er sjeldent så fordomsfulle som det noen av oss voksne er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykkeliky

adhd er ingen autisme, syndrom eller sykdom, du vet jo ingenting!

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Har jeg sagt at det er det? Jeg sier at det kan være vel så store utfordringer for barn med ADHD som med et med downs syndrom. Kanskje du skal lese det jeg skriver før du skriver slikt tull?

ADHD er en diagnose, akkurat som autisme er en diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er trist for meg?

Så du sier at dersom du får et barn med f.eks autisme eller ADHD så vil du ikke klare å ta deg av barnet?

Hvorfor skifter du tema hele veien ? Her va det snakk om "utstøtt"

Hvis du klarer å lese hva jeg har skrvet tideligere, regner jeg med at du klarer å tenke deg frem til et svar.

Å ha et barn med ADHAD og downs vil jeg si er en stor forskjell ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo du som bruker ordet utstøtt, og du kom ikke med din definisjon av ordet heller!

I barnehager og skolene jeg har vært innom leker de normaltfungerende barna med de med spesielle behov, ja! Barn er sjeldent så fordomsfulle som det noen av oss voksne er.

Utsøtt kan ha mange betydninger kjære deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt at det er det? Jeg sier at det kan være vel så store utfordringer for barn med ADHD som med et med downs syndrom. Kanskje du skal lese det jeg skriver før du skriver slikt tull?

ADHD er en diagnose, akkurat som autisme er en diagnose.

Jeg skriver tull? Har du lest ditt eget innlegg? Skal du si at folk med aspergers ikke burde blitt født?

Anonymous poster hash: b59ce...23c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo du som bruker ordet utstøtt, og du kom ikke med din definisjon av ordet heller!

I barnehager og skolene jeg har vært innom leker de normaltfungerende barna med de med spesielle behov, ja! Barn er sjeldent så fordomsfulle som det noen av oss voksne er.

Det var vertfall ikke sånn når jeg gikk på skolen. ungdomer med downs, er de venner med normalfungerende ungdomer ? Nei

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykkeliky

Hvorfor skifter du tema hele veien ? Her va det snakk om "utstøtt"

Hvis du klarer å lese hva jeg har skrvet tideligere, regner jeg med at du klarer å tenke deg frem til et svar.

Å ha et barn med ADHAD og downs vil jeg si er en stor forskjell ;)

Nei det var det ikke! Det er du som ikke svarer på det jeg spør deg om. Du skrev dette i ditt første innlegg og du har fortsatt ikke klart å svare på det.

Det finned mange barn med adhd som er mer krevende enn et barn med downs syndrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Jeg skriver tull? Har du lest ditt eget innlegg? Skal du si at folk med aspergers ikke burde blitt født?

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Er du gal?????? Hvor tar du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var det ikke! Det er du som ikke svarer på det jeg spør deg om. Du skrev dette i ditt første innlegg og du har fortsatt ikke klart å svare på det.

Det finned mange barn med adhd som er mer krevende enn et barn med downs syndrom.

Har skreve det siden mitt frste innlegg her på denne tråden, hadde jeg fått et barn med DOWNS hadde jeg tatt abort ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du gal?????? Hvor tar du det fra?

Det med at innlegget ditt var tull?

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo du som bruker ordet utstøtt, og du kom ikke med din definisjon av ordet heller!

I barnehager og skolene jeg har vært innom leker de normaltfungerende barna med de med spesielle behov, ja! Barn er sjeldent så fordomsfulle som det noen av oss voksne er.

Problemet dukker opp først når barna blir eldre og de friske barna begynner å gå langt foran dem i utvikling og de ikke liker de samme tingene lengre

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Har skreve det siden mitt frste innlegg her på denne tråden, hadde jeg fått et barn med DOWNS hadde jeg tatt abort ;)

DU skrev at du ikke ville taklet å få et barn med downs. Jeg sier at det er mange værre tine et barn kan bli født med og spør derfor hva du ville gjort dersom du hadde fått et barn med f.eks autisme eller adhd? Siden du ikke hadde klart å ta deg av et barn med downs hadde du heller ikke klart å ta deg av en med autisme. Hadde du adoptert bort ungen, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Det med at innlegget ditt var tull?

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Unnskyld meg, men jeg tror du surrer noe jæ....!

Kanskje du skal gå litt tilbake i tråden og lese hva jeg skriver? Jeg er imot abort pga. downs også kommer du og spør om jeg er for abort av adhd?!?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DU skrev at du ikke ville taklet å få et barn med downs. Jeg sier at det er mange værre tine et barn kan bli født med og spør derfor hva du ville gjort dersom du hadde fått et barn med f.eks autisme eller adhd? Siden du ikke hadde klart å ta deg av et barn med downs hadde du heller ikke klart å ta deg av en med autisme. Hadde du adoptert bort ungen, da?

Autisme og downs er to forskjellige ting

Nei

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men jeg tror du surrer noe jæ....!

Kanskje du skal gå litt tilbake i tråden og lese hva jeg skriver? Jeg er imot abort pga. downs også kommer du og spør om jeg er for abort av adhd?!?!?

Siden du nevnte a ta abort fordi fosteret har adhd og autisme tenkte jeg at du mente aspergers også, ro deg ned

Anonymous poster hash: b59ce...23c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autisme og downs er to forskjellige ting

Nei

Man er mindre funkjsonell med autisme

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Olivia Benson

DU skrev at du ikke ville taklet å få et barn med downs. Jeg sier at det er mange værre tine et barn kan bli født med og spør derfor hva du ville gjort dersom du hadde fått et barn med f.eks autisme eller adhd? Siden du ikke hadde klart å ta deg av et barn med downs hadde du heller ikke klart å ta deg av en med autisme. Hadde du adoptert bort ungen, da?

Det er stor forskjell på å ta et valg når man bare er noen uker på vei, og det å ta et valg når barnet allerede er født.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Autisme og downs er to forskjellige ting

Nei

Ok, og autisme er et mye større handicapp i de fleste tilfeller, så da lurer jeg veldig på hvordan du skulle klart det, siden du ikke hadde klart å ta deg av en med downs syndrom..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg tenkte, ingen bevis -_- Anonymous poster hash: b59ce...23c

Ingen bevis som det ikke krever litt tankevirksomhet, nei. Men for å si det sånn; til par som f.eks. egentlig er blitt for gamle for adopsjon tilbys barn med ulike handikap, bl.a. downs syndrom. Eller man kan få tilbud om å vente tre år på et barn som er "friskt" eller ta et barn med spesielle utfordringer nå. Da velger noen å ta i mot et barn med spesielle utfordringer. Tror du det hadde vært behov for slike ordninger dersom det var like attraktivt å adoptere et barn med downs? De aller fleste ønsker seg friske barn, tro det eller ei.

Anonymous poster hash: fe1f2...4c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Det er stor forskjell på å ta et valg når man bare er noen uker på vei, og det å ta et valg når barnet allerede er født.

Fullstendig klar over det, men denne personen sier hun vet hun IKKE ville klart å ta seg av et barn med downs, så da ville hun heller ikke klare å ta seg av en med f.eks sterk autisme. Jeg lurer derfor på om hun da hadde adoptert bort barnet.

Det er snakk om det å ikke VILLE ta seg av i forhold til å ikke KLARE å ta seg av. Det er to forskjellige ting, som sier ganske mye om en person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...