Gå til innhold

Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?


AnonymBruker

  

530 stemmer

  1. 1. Er du for eller mot abort av barn med Downs Syndrom?

    • For.
      402
    • Mot.
      100
    • Vet ikke/bryr meg ikke.
      28


Anbefalte innlegg

Ok, og autisme er et mye større handicapp i de fleste tilfeller, så da lurer jeg veldig på hvordan du skulle klart det, siden du ikke hadde klart å ta deg av en med downs syndrom..........

Det finnes forskjellig grad av autisme , som det gjør med downs.

Noen med downs har større problemer enn andre, det samme med autisme, right? Det gjelder vell med alle syndromer osv?

Hadde jeg kunne sett at barne ikke var friskt, hadde jeg tatt abort. Får man en unge har man en unge liksom.

Jeg fatter godt hvorfor enkelte tar abort, fordi det ikke klarer det. Det er ikke bare til å sette barn til verdenen uten å klare å takle det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fullstendig klar over det, men denne personen sier hun vet hun IKKE ville klart å ta seg av et barn med downs, så da ville hun heller ikke klare å ta seg av en med f.eks sterk autisme. Jeg lurer derfor på om hun da hadde adoptert bort barnet.

Det er snakk om det å ikke VILLE ta seg av i forhold til å ikke KLARE å ta seg av. Det er to forskjellige ting, som sier ganske mye om en person.

Er det så vanskelig og forstå, jeg vett godt med meg selv at jeg ikke hadde klart å takle det. Jeg misliker de ikke. Et familimedlem av meg har downs, jeg elsker h*n for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bevis som det ikke krever litt tankevirksomhet, nei. Men for å si det sånn; til par som f.eks. egentlig er blitt for gamle for adopsjon tilbys barn med ulike handikap, bl.a. downs syndrom. Eller man kan få tilbud om å vente tre år på et barn som er "friskt" eller ta et barn med spesielle utfordringer nå. Da velger noen å ta i mot et barn med spesielle utfordringer. Tror du det hadde vært behov for slike ordninger dersom det var like attraktivt å adoptere et barn med downs? De aller fleste ønsker seg friske barn, tro det eller ei.

Anonymous poster hash: fe1f2...4c1

Men noen ønsker det

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Det finnes forskjellig grad av autisme , som det gjør med downs.

Noen med downs har større problemer enn andre, det samme med autisme, right? Det gjelder vell med alle syndromer osv?

Hadde jeg kunne sett at barne ikke var friskt, hadde jeg tatt abort. Får man en unge har man en unge liksom.

Jeg fatter godt hvorfor enkelte tar abort, fordi det ikke klarer det. Det er ikke bare til å sette barn til verdenen uten å klare å takle det.

Enkelte ressurssvake burde ikke få barn i det heletatt, siden det ikke finnes noen garantier for å få et friskt barn.

Det jeg ville frem til er at det er stor forskjell på å ikke VILLE ta seg av et barn med spesielle behov, og det å ikke KLARE å ta seg av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Fullstendig klar over det, men denne personen sier hun vet hun IKKE ville klart å ta seg av et barn med downs, så da ville hun heller ikke klare å ta seg av en med f.eks sterk autisme. Jeg lurer derfor på om hun da hadde adoptert bort barnet.

Det er snakk om det å ikke VILLE ta seg av i forhold til å ikke KLARE å ta seg av. Det er to forskjellige ting, som sier ganske mye om en person.

Jeg hadde KLART å ta av meg et barn med downs om jeg måtte, men dersom jeg hadde valget så hadde jeg ikke ØNSKET det. Hva sier det om meg som person, mener du?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte ressurssvake burde ikke få barn i det heletatt, siden det ikke finnes noen garantier for å få et friskt barn.

Det jeg ville frem til er at det er stor forskjell på å ikke VILLE ta seg av et barn med spesielle behov, og det å ikke KLARE å ta seg av det.

Det er det jeg sier, jeg vett med meg selv at jeg IKKE hadde klart det. Les gjennom dte jeg har skreve. Det er derfor jeg ikke vil bære frem et barn, som jeg vett er sykt -.- .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lykkeliky

Er det så vanskelig og forstå, jeg vett godt med meg selv at jeg ikke hadde klart å takle det. Jeg misliker de ikke. Et familimedlem av meg har downs, jeg elsker h*n for det.

Du motsier deg selv hele tiden. Nå sier du at du vet du ikke hadde taklet det, men om du hadde fått et sterkt autistisk barn så hadde du klart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte ressurssvake burde ikke få barn i det heletatt, siden det ikke finnes noen garantier for å få et friskt barn.

Det jeg ville frem til er at det er stor forskjell på å ikke VILLE ta seg av et barn med spesielle behov, og det å ikke KLARE å ta seg av det.

Jeg mener det er bedre å ta abort om man ikke hadde klart å takle barnet .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er bedre å ta abort om man ikke hadde klart å takle barnet .

Om man ikke klarer å takle barnet kan man adoptere

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du motsier deg selv hele tiden. Nå sier du at du vet du ikke hadde taklet det, men om du hadde fått et sterkt autistisk barn så hadde du klart det.

Nei kjære deg, lest alt jeg har skrev her. Det er du som ikke holder deg til saken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen ønsker det

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Ja, noe annet har jeg aldri sagt heller. Men ikke lat som om det står folk i kø for å adoptere helt ukjente barn med downs.

Anonymous poster hash: fe1f2...4c1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er mindre funkjsonell med autisme

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Man kan være tilnærmet normal og i full jobb som autist. Til og med gift med "normale" mennesker kan man være.

Du vet tydeligvis svært lite om dette.

Anonymous poster hash: 21377...d11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Jeg hadde KLART å ta av meg et barn med downs om jeg måtte, men dersom jeg hadde valget så hadde jeg ikke ØNSKET det. Hva sier det om meg som person, mener du?

Det sier meg bare at verden desverre ikke har kommet så langt som man skulle tro, og at fordommene fortsatt sitter i mange av oss.

Om deg som person sier det meg at du er redd for det uperfekte og at du har liten tiltro til deg selv som omsorgsperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er helt greit at foreldre kan velge selv jeg...! :)

Jeg ville ikke klart å ta vare på et barn med DS, men det betyr ikke at jeg ser hverken opp eller ned til de som ønsker et barn med DS.



Anonymous poster hash: b6325...b4e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan være tilnærmet normal og i full jobb som autist. Til og med gift med "normale" mennesker kan man være.

Du vet tydeligvis svært lite om dette.

Anonymous poster hash: 21377...d11

Ja tydeligvis gjør hun det.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Om man ikke klarer å takle barnet kan man adoptere

Anonymous poster hash: b59ce...23c

Ja, det er et valg man har, på lik linje med abort. Og det enklere valget er selvfølgelig abort.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jo det har dem så absolutt! du har ingen rett til å bestemme at et menneske ikke skal få leve fordi det har noen skavanker. Om du er så egoistisk du ikke vil beholde barnet så adopter det vekk, det er mange som gjerne kunne tenkt seg å adoptere Anonymous poster hash: b59ce...23c

Fosteret har ikke rett på en annens kropp. At det ikke overlever uten er fosterets problem. Om noen trenger en lungetransplantasjon for å overleve, har denne personen rett på din lunge da for å overleve? Eller er det slik at fullt utviklede mennesker er mindre verdt enn fostre? For det er det du skriver.

Anonymous poster hash: f6a86...f6c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte ressurssvake burde ikke få barn i det heletatt, siden det ikke finnes noen garantier for å få et friskt barn.

Det jeg ville frem til er at det er stor forskjell på å ikke VILLE ta seg av et barn med spesielle behov, og det å ikke KLARE å ta seg av det.

Dette er sikkert kjempestas å lese for foreldre med barn som har downs, og som sliter med dårlig samvittighet fordi de føler at de ikke strekker til hele tiden.

Anonymous poster hash: fe1f2...4c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Nei kjære deg, lest alt jeg har skrev her. Det er du som ikke holder deg til saken.

Nå surrer du så voldsomt at jeg har en liten mistanke om at det er du som også skriver som anonym innimellom her.

Jeg har holdt meg til saken hele tiden. Og jeg kan godt klippe ut det du har sagt og lime det sammen i ett innlegg, siden du tydeligvis ikke klarer å holde styr på det du skriver selv.

Kanskje du skal holde deg til å skrive som en person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Dette er sikkert kjempestas å lese for foreldre med barn som har downs, og som sliter med dårlig samvittighet fordi de føler at de ikke strekker til hele tiden.

Anonymous poster hash: fe1f2...4c1

Hva i alle dager babler du om?

Hva galt skulle de kunne se i det jeg skrev der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...